Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Vet du om det er AKKURAT de samme ingrediensene i Isotretinoin nå som for 15 år siden?

Kanskje de har funnet ut litt mer nå? :jepp:

Kjempeleit at kuren ikke fungerte for deg..Hva er det som gjør at hudlegen tror det vil bli annerledes denne gang?

Jeg vet det er det samme, men jeg er ikke den samme. Hvert 7. år forandrer kroppen seg, og jeg er klar for en liten dose til. Ikke 2 piller hver dag i 6 måneder, men vi får se hva hudlegen kommer frem til.

Så langt har ikke fått time ennå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er inne i min 9. uke med denne FANTASTISKE kuren.

Jeg merket de første to ukene at huden ble EKSTREMT fet (merkelig nok ikke tørr), alle svarte prikker kom veldig synlig frem, og noen store kviser i kinn og hake dukket opp.

Etterhvert ble huden finere og finere, nå sitter jeg med en bitteliten på haka. Porene har trekt seg hel sinnsykt sammen, huden er glatt, tørr, og jeg slipper sminke meg igjen og igjen iløpet av en jobbdag, FANTASTISK. Men, huden min har ikke vært det spor tørr hittil i kuren, er det fordi jeg smører meg med gode kremer tro? Eneste som plager meg er litt stive ledd, tørre øyne, og litt tørre lepper.

Også må jeg bare spørre; er det bare jeg som har begynt å svette på overleppe/nese? Haha, har aldri hatt det psoblemet før, men det er det jammen meg nå. Må ta på litt talkum om morgenen liksom. Er det kanskje fordi porene i resten av ansiktet har trekt seg sammen, og svetten må ut et sted? Ikke vet jeg.

Jeg er hvertfall strålende fornøyd så langt, 4 måneder to go!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje ikke det beste bilde, men det viser noe hva jeg måtte leve med.. Jeg er i alle fall kjempefornøyd. Det er nå 1,5 år siden jeg ble ferdig med kuren, og har ikke sett snurten av de forferdelige byllene, som vist på bildet, siden. Noen små får jeg ved mensen, men de er så små at de nært går meg hus forbi. Jeg var aldri så forferdelig som rett før jeg startet på kuren. Jeg hadde tidligere brukt diane p-piller, men hadde så mye bivirkninger at jeg ikke ville leve med dem. Det var da jeg virkelig fikk utbrudd. Det var så smertefult og det drepte selvtilliten sakte, men sikkert.. Jeg prøvde også Tetralysal, men det var inget som kverka kvisene som iso. Bivirkningene mine var ekstrem tørr hud, spesielt på lepper og øyne. Var veldig plaget med noe slags byller(?) på våtlinjen på øyet, og hovnet opp hele tiden. Det så rett og slett som jeg hadde fått meg en på trynet, hehe.. :kul:

Men jeg er strålende fornøyd! Ingen sminke trengs for å skjule noe lengre. Jeg fikk heller ingen arr! Tenk det'a! Lykke til, det blir så bra så!!

Bilde tatt rett før start, og ca. en mnd etter slutt.

Anonym poster: dbea14831db56156aef987a9ab61a016

Så fin du ble!! Og så utrolig bra at du ikke har noen arr. Ja, nå kan du virkelig glede deg over å være ferdig både med kviser og Iso! :jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lotta1: Det kommer kanskje litt på hvor stor den er/hvor lenge du skal sitte i stolen. For større ting ville jeg nok venta med tatovering i en til to måneder etter endt kur. Stoffet i kapselene er i kroppen i ca så lang tid. Kroppen har også gått gjennom en stor påkjenningen på kuren, og en tatovering er også hardt for kroppen. Er det kun noe som knapt tar en time i stolen hadde jeg nok turt å la meg tatovere hvis huden kjentes relativt normal ut. :)

Bare en bitteliten tilføyelse på leggen, så da kan jeg bestille time om et par måneder. Sikkert lurt å vente litt siden små sår tar evigheter på å heles for tiden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har jeg fått min siste resept. Har nå tatt 360 tabletter. Har fått resept på 100 til, og hvis jeg tar 74 av disse når jeg opp i dose 140 mg/kg... Så da har jeg ikke mange dager igjen :) litt mer enn tre uker så ferdig! Jippi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gratulerer Lotta, artig å høre! :)

Selv om ting går bra gleder jeg meg til jeg er i samme situasjon

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

gratulerer Lotta, artig å høre! :)

Selv om ting går bra gleder jeg meg til jeg er i samme situasjon

Ja det er en god følelse! Tiden har gått ganske fort egentlig, jeg har spist på dette i fem måneder og har aldri vært finere i huden tror jeg. Så det er verdt sår nese, røde øyner, vonde ledd og alt det andre :)

Annette, hvis du leser dette: hva ble totaldosen din til slutt? Og går det fortsatt bra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og er det noen som har prøvd 4 tbl i døgnet på slutten, for å bli ferdig litt fortere? :)

Det gjorde jeg i ca en måneds tid mot slutten. For meg gikk det veldig bra, hadde ikke særlig med bivirkninger fra før :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gjorde jeg i ca en måneds tid mot slutten. For meg gikk det veldig bra, hadde ikke særlig med bivirkninger fra før :)

Så bra! Da kjør jeg også på i noen dager og ser hvordan det går :briller:

Det er utrolig deilig å vite at snart er jeg ferdig. Litt redd for at jeg skal få dårlig hud igjen etter en stund, men man må vel bare vente og se. :plystre:

Litt usikker på hvilken dagkrem jeg skal bruke etterpå, regner med at Dermalogica sin kin smoothing cream blir for feit. Hva har du brukt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt usikker på hvilken dagkrem jeg skal bruke etterpå, regner med at Dermalogica sin kin smoothing cream blir for feit. Hva har du brukt?

Bah, jeg har ennå ikke funnet en krem som er helt optimal. Bruker for tiden denne fra Vichy. Men det merket er jo dessverre testa på dyr, og det er jeg ikke for, men jeg har altså ikke kommet lenger i leitinga etter en god ansiktskrem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Viss det er kviser, har du prøvd matis sine produkter??

jeg får kviser av fuktmasken til decleor, og har gått over til matis sin fuktmaske i stedet.

Det er milde produkt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Viss det er kviser, har du prøvd matis sine produkter??

jeg får kviser av fuktmasken til decleor, og har gått over til matis sin fuktmaske i stedet.

Det er milde produkt :)

Har aldri prøvd Matis nei. Takk for tips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har det oppstått en aldri så liten krise!!!

Leppene mine er plutselig blitt kjempesåre, ser ut som dolly parton her jeg sitter :S

Jeg har hatt en lipgloss som har fungert kjempegodt, men plutselig hjelper ingenting...

Jeg er kjempehoven, og kjenner konstant blodsmak fordi huden er så tynn...

hva kan jeg gjøre???? skal på jobb i kveld, og gruer meg skikkelig til å møte opp når jeg ser sånn ut.. :frown:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Noe som hjelper på mine lepper er Eos sine leppepomader.

Og som krisehjelp og forebyggene synes jeg Decleor neroli essential balm er veldig god. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var da fælt så langt bak denne tråden hadde kommet da! Idag har jeg tatt 420 tbl og er vel egentlig ferdig... Har ikke time til kontroll før i august og har fortsatt en del tbl igjen. Har egentlig aldri avtalt maksdose så jeg tenkte ta til jeg når opp i anbefalt "maks" på 140 mg/kg. Det betyr at jeg bare har noen dager igjen!

Jippi :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg kommet hjem fra ferie, brun og fin og full av kviser..... :kjefte:

Det var jeg som var så usikker på om jeg skulle begynne på Iso før jeg dro til syden, men jeg valgte å la være.

Men nå tenker jeg å begynne imorgen, til tross for at jeg skal to nye uker til syden om ikke mange dagene.

Har lest masse i denne tråden, men det begynner å bli en stund siden, så er det noe jeg bør kjøpe på apoteket og ha med meg/ha klart når jeg begynner?

Hvilken hudkrem/hudprodukter?

Har prøvd EOS til leppene, og den hjelper ikke, så jeg bruker en som heter Carmex.

Men ellers- hva er det viktigste? :)

Takk for hjelpen alle sammen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lilje: jeg har gode erfaringer med å bruke decleor sin fuktmaske som fuktighetskrem under kuren. Matis og Dermalogica er også nevnt som gode fuktgivende kremer.

Jeg brukte fuktmasken på leppene også, men forsøkte også sheasmør som fungerte bra.

(Lypsyl hjalp meg overhodet ikke, men la seg bare utenpå)

På hendene fikk jeg litt utslett, men det forsvant ved bruk av en krem som heter a-derma fra apoteket (hvit, tynn tube med litt grønt mønster). Denne brukte jeg også litt på munnsår.

Lykke til med.kuren:)

3mnd siden jeg sluttet, og huden er fortsatt fantastisk! Det eneste jeg merker som henger igjen som bivirkning etter kuren er veldig tørr hodebunn. Men men.. alt i alt er jeg kjempefornøyd! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...