Gå til innhold

Da har jeg begynt på isotretinoin orifarm (roaccutane)


Gjest BabyBlue

Anbefalte innlegg

Er tom for piller og må gå noen dager uten. Håper det ikke ødelegger kuren :( hudlege sa det ikke gjorde noe....

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Shit... Fikk en diger kvise nå. Girrr.... Hoven og fæl. Ja, jeg ville heller hatt en lang kur enn å ta en kort også måtte ta en ny

Ja, ikke sant. Så er det vell slik at ALLE kviser må være vekk før en slutter med kuren? Eller ikke? Er veldig usikker på hvordan huden egentlig skal se ut når en tar siste pille?

Usj da, ikke gøy med diger kvise! Trøst deg med at den går vekk rimelig raskt :-)

Det eneste som er irriterende med kuren er de mange tørre flekkene jeg fått på kroppen. Ikke vakkert. Hjelper ikke å smøre på fukt heller, bare setter seg utenpå.

/U.T

Anonymous poster hash: c3130...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pigmentflekker kommer som du sier snikende.. Er ikke noe man ser umiddelbart. Det er derfor det som regel er mest voksne og eldre som har dette. Så vær forsiktig :) Men så lenge du merker at du ikke blir brent i det hele tatt, så kan du jo prøve deg litt frem. Ville i hvert fall passet godt på ansikt, hals og bryst. Faktor 30 holder sikkert, men du kan jo ha en sunblock-stift du kan bruke rundt øynene og på nesen f.eks ved behov.

Bruker du selvbruning? Jeg synes Xen Tan er kjempegod og har en veldig naturlig fargetone, ikke sånn gul eller orange. Er avhengig av den på vinterhalvåret, men hvis du føler deg veldig blek i sommer kunne du jo prøvd? :)

Hvor kjøper du den? På nett? :-)

/U.T

Anonymous poster hash: c3130...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er plaget av betente kviser som gir arr på ryggen. Er på dag 5 i kuren og føler det har blitt flere enn noen gang. Har egentlig ikke så ille hud i ansiktet og foreløpig er det kun et par komedoner som har brutt løs der (bank i bordet!). Ikke fått tørr hud eller lepper ennå. Kommer dette etter hvert? Jeg veier 54 kg og tar 20mg kapaler i 4 måneder. Jeg synes det virker lite?

DianaH

Anonymous poster hash: 0df7f...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er jeg på dag 11 (tror jeg). Av bivirkninger så ble jeg først ganske fet i huden på ansiktet noen dager, men nå er jeg bare tørr. Har ikke hatt noen store utbrudd av kviser eller byller enda og deeet er jeg glad for :) Men har strevd en ukes tid nå med intens hodepine som gjør at jeg blir skikkelig kvalm. Har tatt noen Ibux for dette. Håper dette ikke vedvarer i lang tid fremover for dette er slitsomt.

Ellers så har jeg ikke så mye å klage over ;) Bare smører og smører på med gode kremer og leppepomade.

Endret av Tupssnupp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt sent svar fra meg, men jeg fåt ikke alltid opp varsel om at innlegget har blitt besvart! :)

Når det gjelder ansiktsprodukter så lever jeg fortsatt (tro det eller ei, haha) fortsatt på prøver jeg fikk på apoteket mens jeg gikk på kuren.. hehe. Er snart tom for ansiktskrem og rens, og vet ikke helt hva jeg skal begynne å bruke..Lurer på å prøve Emma S. -serien. Har hørt så mye bra om den i det siste. Det jeg lurer på er om huden fortsatt er acne-prone når vi er ferdig med kuren...

Så bra at det går greit med deg utenom tørrhet og ekstra stølhet. Bivirkningene er plagsomme, men jeg pleide å tenke på så mye verre det kunne vært også.. Når man leser under "vanlige bivirkninger" i pakningsvedlegget, så får man jo helt angst. Glad for at jeg ikke fikk halvparten av det som sto:P

Skjønner at du har gitt opp glossen! Jeg er snart tom...(hjelp). Spørs om jeg ikke må gå å ta restylane for å få tak i mer, haha!!

Vil tro du har fått utdelt det de har av prøver, og det er derfor det er tomt :fnise: Har knapt blitt anbefalt en krem faktisk..snakker om ulike opplevelser :) Men glad du har fått testet så mye. Noen av kremene som har vært spesielt gode utover A-derma? Jeg har jo unngått den i fjeset, og heller pøst på med Matis og decleor+avene og LRP, frem til denne helgen. Nå er det A-derma også i fjeset, men må ha på flere lag tydeligvis. Men det tok nesten 4 mnd før jeg kom dit da, at ingenting virker helt, så kan virkelig ikke klage.

Den Emma S-serien har jeg faktisk øyekremen i. Den gjør veldig lite for meg, men på den annen side; når traff man på en øyekrem man følte gjorde noe spesielt der og da?

Får håpe noen andre her inne kan gi god eprodukttips for tiden etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sist jeg gikk på kuren var jeg veldig forsiktig med å være i solen de første 2mnd. Satt i skyggen og brukte faktor 30. Ble brent med en gang om jeg var litt uforsiktig. Fikk heldigvis ingen pigmentflekker, men fy så vondt det gjorde å bli brent på den tynne huden..

I helgen var jeg en tur på fjellet og tenkte meg ikke så godt om. Det var overskyet, brukte 30 i ansiktet, men ble rød som en tomat :(

Å forresten... Solbrent blir jeg så og si aldri...

Jeg opplevde det samme i helgen. hadde på faktor 50, og smurte med sunblock underveis 1 gang, men 3 timer skitur i strålende sol ble heftig for huden. Jeg blir lett brent hvis jeg ikke smører meg godt, men ytterst sjeldent i ansiktet, så ble litt paff. Bør nok satse på caps i påsken... . Leppene var jo også en utfordring, for leppomaden med solfaktor gir ikke akkurat mye fukt. Iso-livets gleder :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så få bivirkninger! Noen kviser kom de første 2-4 dagene. Litt tørr hud, men holdes i sjakk med maske. Litt tørr i ørene av alle steder. Ingenting på lepper.

Jeg veier 55kg og tar 2 tbl daglig. Tar jeg for lite? Synes jeg har få bivirkninger? DianaH

Anonymous poster hash: 0df7f...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er forresten på dag 9. DianaH

Anonymous poster hash: 0df7f...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så få bivirkninger! Noen kviser kom de første 2-4 dagene. Litt tørr hud, men holdes i sjakk med maske. Litt tørr i ørene av alle steder. Ingenting på lepper.

Jeg veier 55kg og tar 2 tbl daglig. Tar jeg for lite? Synes jeg har få bivirkninger? DianaH

Anonymous poster hash: 0df7f...70d

Jeg tar også bare 2 tabletter, de aller fleste starter med det for så å trappe opp etter en stund. Jeg skal begynne med 3 daglig etter 1 mnd. Det er flere som ikke har noen særlige bivirkninger og det skal du bare være veldig glad for :D

Endret av Tupssnupp
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heller ikke fått så veldig til bivirkninger, ikke enda ihvertfall. Er på dag 13 nå. Har fått en tørr flekk ved siden av haka som klør litt (fikk slike flere steder i ansiktet da jeg gikk på tetracyclin i høst). Har litt ubehag i øynene, litt tørre lepper og fått litt tørrere hud. Har hatt litt smerter i ryggen i det siste når jeg slapper helt av, men har plager med rygg/skuldre/nakke fra før så vet ikke om det er bivirkninger eller ikke.

Jeg skal jo ikke se bort ifra at det kommer mer, men virker som de fleste får mesteparten av bivirkningene tidligere enn jeg har kommet ut i kuren nå? Hadde vært fint om det ikke ble noe verre enn dette da! 😄

Endret av sunshiny
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Misforstå meg rett, jeg er superhappy

Dianah

Anonymous poster hash: 0df7f...70d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kjøper du den? På nett? :-)

/U.T

Anonymous poster hash: c3130...9a4

Xen? Den kjøper jeg på feelunique.com :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Xen? Den kjøper jeg på feelunique.com :)

Får gå In där och beställa. Blir säkert massa produkter hem till mig nu :-P

Anonymous poster hash: c3130...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så få bivirkninger! Noen kviser kom de første 2-4 dagene. Litt tørr hud, men holdes i sjakk med maske. Litt tørr i ørene av alle steder. Ingenting på lepper.

Jeg veier 55kg og tar 2 tbl daglig. Tar jeg for lite? Synes jeg har få bivirkninger? DianaH

Anonymous poster hash: 0df7f...70d

Du som väger så lite ska inte ta fler än två. Biverkningarna kommer nog tyvärr. Tar lite tid. Har torr hud och lite ont i kroppen ibland. Men det är allt. Har kommit lindrigt undan. Kom smygandes här.

Nu ska jag gå ner från 3 till 2 fram till efter påsk. Ska festa o vill inte bli dålig. Så går jag upp tre sen

Anonymous poster hash: c3130...9a4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg er på dag 10, og huden ser slik ut.

Sliter, som dere ser, litt med pigmenteringer. Ellers har jeg hormonelle kviser som alltid gir arr.

Anonymous poster hash: 55edb...850

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg måttet gå uten tabletter i 7 dager... Leppene mine hovnet opp og all huden prellet av. Gjorde så ekstremt vondt. Trodde jeg hadde kanskje hadde fått en form for kryssallergi. Men i natt kom jeg på hva som gjorde det! Var hos frisøren og stripet håret, og hun sølte blekemiddel på kappa. Det klarte selvfølgelig jeg komme borti og har tydeligvis ikke klart å få vekk alt før jeg tok på leppepomade fra ei krukke! Vært så smertefull at jeg har brukt zylokain og hvit vaselin på leppene... Må nok gå uten tabletter en stund til, så jeg får noe hud tilbake, men nå vet jeg i det minste at det ikke er tabbelettene. Etter 5 dager uten begynte småkvisene å komme tilbake. Gørrkjedelig ettersom jeg nesten ikke har hatt ei kvise på 3uker :-S

Endret av kici007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lurer på de av dere som har fått vondt i ryggen av kuren. Hvordan føltes det? Jeg har plager med rygg, skuldre, nakke og hodepine fra før, men den siste uka har jeg merket sviende smerter i området rundt/over korsrygg når jeg reiser jeg opp fra en bøyd stilling (plukker opp noe, pusser tennene med fremoverbøyd overkropp, reiser meg opp fra sitting på huk osv). Akkurat som om jeg har overbelastet ryggen ved å løfte noe tungt, men det har jeg ikke. Kan dette være fra isotretinoin tror dere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...