Gå til innhold

Endre bachelor


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et "problem" som jeg lurer på om andre har vært borti. Begynte på et studie i 2011, men i 2013 bestemte jeg meg for å ta en dobbel bachelorgrad. Nå har jeg kommet inn på et masterstudie i utlandet, og har lyst til å la være å ta den andre delen av bachelorgraden, siden jeg har nok poeng til å få bachelorgrad i studiet jeg begynte på først. Snakket mye med rådgivere før jeg begynte på grad nr. 2, og fikk inntrykk av at det fint gikk an å bestille vitnemål i egentlig hva som helst, så lenge man har nok poeng til å oppfylle kravet på 180 studiepoeng fordelt på 30 førstesemesterstudiepoeng, 90 spesialiseringspoeng og 60 frie studiepoeng. Har nå kontaktet universitetet mitt, siden jeg tviler på at jeg kan bestille vitnemål på vanlig måte, siden jeg er registrert som student på grad nr. 2. Universitetet mitt er ikke kjent for å være kjappe, så spør derfor dere her først om noen har erfaringer, eller kjenner noen som har vært i lignende situasjoner mens jeg venter på svar. Hadde vært supert med tips! : )



Anonymous poster hash: 21b71...5d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei TS :) du mener vel en sammensatt bachelor eller en fri bachelor? Mange universiteter/høyskoler tilbyr slike grader. Hvis du tar et emne på 90 stp, og et annet i 30, også kan resten være frie emner som du for eksempel kan innpasse fra din tidligere grad. Så kan du søke om graden når emnene er tatt. Tror ikke du trenger å skrive en bacheloroppgave. Nå er jeg ikke rådgiver, men det er det jeg vet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for svar. Jeg har allerede 30 stp i innføringsemner, 90 stp spesialisering i det jeg ønsker å ta en grad i og 60 stp som kan være frie, så jeg har allerede 180 studiepoeng i den sammensetningen som kreves for å få en bachelorgrad ved UiB. Har da alle poengene som kreves for å få en grad i det jeg ønsker, problemet er bare at jeg står registrert på et annet bachelorprogram i Studentweb, så er usikker på hvordan jeg skal gå frem for å få vitnemål (Ordla meg kanskje litt merkelig i innlegget over.)



Anonymous poster hash: 21b71...5d4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Takk for svar. Jeg har allerede 30 stp i innføringsemner, 90 stp spesialisering i det jeg ønsker å ta en grad i og 60 stp som kan være frie, så jeg har allerede 180 studiepoeng i den sammensetningen som kreves for å få en bachelorgrad ved UiB. Har da alle poengene som kreves for å få en grad i det jeg ønsker, problemet er bare at jeg står registrert på et annet bachelorprogram i Studentweb, så er usikker på hvordan jeg skal gå frem for å få vitnemål (Ordla meg kanskje litt merkelig i innlegget over.)

Anonymous poster hash: 21b71...5d4

Da hadde jeg sendt en mail til UiB og hørt med dem. Forklar situasjonen din så blir du sikkert sendt til riktig person som kan svare deg med sikkerhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da hadde jeg sendt en mail til UiB og hørt med dem. Forklar situasjonen din så blir du sikkert sendt til riktig person som kan svare deg med sikkerhet.

Ja, har sendt en mail, men de er veldig trege med å komme med svar. Skal ta meg en tur til Infosenteret i morgen for å se om det kan komme litt fortgang på sakene.

Anonymous poster hash: 21b71...5d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...