Gå til innhold

trenger hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei, er en 16 år gammel jente som for noen dager siden spurte om jobb på en kiosk. Jeg fikk som svar at jo, jeg kunne kanskje få jobb om jeg var der noen få dager praksis uten betaling, bare sånn at hun fikk se om jeg jobbet bra. Jeg synes dette var litt rart, men tenkte at det sikkert var snakk om et par timer noen få dager bare så hun fikk se om jeg jobbet bra.

Den første dagen jobbet jeg seks timer, den andre dagen jobbet jeg rundt 5 timer, og tenkte at dette måtte da være nok for å se om jeg passet til jobben. Men den andre dagen fikk jeg fa vite at jeg måtte jobbe 30 timer uten betaling, før jeg i det hele tatt fikk vite om jeg fikk jobben!

Nå har jeg vært der i tre dager, og er cirka halvveis. Jeg vil liksom ikke "slutte", ettersom jeg har kommet så langt, men er det virkelig vanlig, eller i det hele tatt lov å kreve at ansatte skal jobbe 30 timer uten betaling for så å kanskje få en jobb? Jeg er kanskje dum som ikke slutter, men bor på en liten plass med få jobbmuligheter for en under 18, og har kommet halvveis...Er det bare jeg som synes dette høres rart ut? Er dette lov? Må nevne av jeg heller ikke får betaling for de timene jeg jobber praksis..



Anonymous poster hash: c20ec...a0c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det her er bare tull. Du skal selvfølgelig ha lønn, og kontrakt for arbeidet. Du ringer sjefen eller møter opp og ber om kontrakt og lønn. Hvis ikke så kan hun finne seg noen andre å utnytte.

Er vel en sånn organisasjon du kan prate med og? I farta husker jeg ikke hva den het, kanskje noen andre husker det...

Anonymous poster hash: fc48e...33e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...