Gå til innhold

Hvor stor stillingsprosent jobber du?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er du fornøyd med det? Skulle du ønske du jobbet mer/mindre? :-)

Dersom du jobber redusert; er det fordi du har barn?

Jeg har 100% man-fre, og har i tillegg en jobb på 20% utenom....+ selger jeg homeparty produkt.

Kjenner jeg begynner å få nok. Har ingen barn da. Men jeg klarer meg ikke kun på 100% lønn da jeg jobber i en jobb jeg er overkvalifisert for og lønna ligger 100.000 under det jeg ville hatt i startlønn viss jeg fikk jobb som jeg er utdannet til. Eller jeg klarer meg, men da blir det ikke noe som hels til overs. Driver å søker jobber og håper på å kunne få meg en ny som er bedre betalt og da er drømmen å jobbe 80%. Mer fritid og mer tid til hus og hjem.

Anonymous poster hash: ec213...353

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er ansatt 100 % i kontrakten min, men siden vi har noe kortere vakter enn de vanlige 8 timers vaktene jobber jeg mindre timer enn det som er vanlig for full stilling. Får vanligvis maks ca 130 timer i mnd, ofte en del mindre. I en allerede lavtlønnsjobb med dårlige tillegg, utgjør ikke det noe lukrativ lønning etter skatt. Har akkurat nok til å betale alle regninger og spise den maten vi har lyst på samt utgifter til sønnen vår, men får aldri spart noe eller i det hele tatt brukt noe penger på meg selv.

Synes det er ganke irriterende at jeg får så lite når jeg liksom har en full stilling. Årslønnen min ble totalt 255 k i 2014, så det er vel så lite som man kan få det.

Anonymous poster hash: ea8de...38b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 100% dagjobb og jobber i tillegg ca 50-70% ved å ta ekstravakter i helsevesenet. Jobber så mye fordi jeg som eneforsørger trenger de ekstra pengene. Bare 5 av barna bor hjemme nå og det går helt greit med slik ekstrajobbing, men merker at det blir litt mye i perioder hvor jeg har uker med 200% jobb.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet 100% før jeg ble sykemeldt. Ønsker å gå ned til 50-80%, noe legen er enig i at jeg burde. Har ikke barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% og syntes det er utrolig deilig. Da jeg studerte så studerte jeg 100 % og jobbet 60% og det var helt sykt slitsomt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber 100% og studerer 50%. Er ikke aktuelt å jobbe mindre og synes det går helt fint å kombinere jobb og studier, selv om det i perioder er krevende. Venter barn til våren, er veldig spent på hvordan det vil gå å kombinere jobb og studier etter endt permisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% stilling, men siden det er mange ansvarsområder så er det fra 130-170% stilling i praksis. Ganske slitsomt i lengden.



Anonymous poster hash: 6e17c...a33
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber 100%. (jobber i helsevesenet så jeg burde vel være sjeleglad for å ha full stilling). Men jeg kunne tenkt meg å jobbe mindre, 70% hadde vært deilig. Jeg har barn og kjenner jeg ofte er veldig sliten.



Anonymous poster hash: 3f30e...2d8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobber i 100%-stilling og fornøyd med det. Trives godt i jobben, så jeg føler det er akkurat passe. :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en 100% stilling med mye overtid, vaktordninger og nattarbeid. Skulle helt klart ønske jeg arbeidet mindre, særlig når det kommer til disse vaktene hvor jeg får minimalt betalt for å sitte klar til å måtte gå på jobb når arbeidsgiver ringer (når som helst på døgnet, også i helgene).

Det er gøy med penger, men fritid er gøyere!

Endret av Maximillian Cohen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% og det er helt greit. Studerte fulltid og hadde 20% jobb ved siden av + en del ekstravakter. Syntes det var helt ok også. Men trenger ikke mer lønn enn det jeg får for 100% jobben min (ikke at jeg tjener så bra...).



Anonymous poster hash: 929ad...370
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

120%...får betalt for 100%. Skulle gjerne ha hatt en bedre arbeidsplass med respekt for at man har barn.

Anonymous poster hash: 99d9d...f95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

70% + sykepleierutdanning. Det går fint, men tar meg fri i eksamensperiodene.



Anonymous poster hash: d7d07...5d0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

150% skole + 80% jobb, skal ned på 40-50% jobb fra neste uke :)

Går greit, lønna og det å sakte bevege seg mot drømmen med en egen leilighet gjør det verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

150% skole + 30% på kontrakt men jobber 70%. Begynner å bli sliten nå så skal heldigvis snart redusere den faktiske arbeidsmengden

Lenke til kommentar
Del på andre sider

100% jobb. Jeg har en god fleksitidsdeal, slik at jeg jobber en del ekstra i perioder og kan avspasere akkurat når jeg vil så lenge jeg er innenfor tidsfristene mine. Det eneste som er kjipern er at jeg har lang reisevei, spesielt nå på vinteren med alle de forbanna forsinkelsene i kollektivtrafikken. Én dags hjemmekontor per uke minsker reisetiden fra nesten 15 til knappe 12 timer per uke.



Anonymous poster hash: d95be...3d8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Thessie!

Varierer fra måned til måned. Har 160% fast, men blir som oftest en del ekstra. Denne måneden jobber jeg 200%. Har en nattejobb og en på dagtid hvor jeg jobber i skolen. Merker det er slitsomt, ihvertfall de periodene det er mest jobb.

Har vurdert å slutte i nattejobben, da den i motsetning til dagjobben ikke er relevant for det jeg vil jobbe videre med. Men dette er en 100% stilling, noe jeg ikke får fast skolen. Selv om jeg ofte jobber 100% der også, kan jeg ikke satse på at det vil være samme behov fremover.

Endret av Thessie!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...