Gå til innhold

Ulykkelig i jobben = Indre uro.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som vikar og blir sendt til utallige barnehager hver måned. Etter kun fem måneder i jobb er jeg allerede psykisk utslitt. Jeg har begynt å slite med stress (omtrent kronisk nå) som fører til hodeverk, mage- og tarmproblemer, stramme muskler og sommerfugler i magen. Jeg har også grått en del ganger.

Jeg gruer meg til jobb. Hver morgen sitter jeg i sofa og bare venter på at telefonen skal ringe. Det gjør vondt i magen. Jeg aner ikke hvor jeg skal, om jeg skal i den samme barnehagen eller om det er en helt ny.

Så er det jobb. Jeg må finne ny bussrute, leite fram til busstoppet, gjette hvor jeg skal av og så er det ny arbeidsdag... Med helt nye kolleger, helt nye barn å bli kjent med. Alt på nytt igjen, igjen og igjen. Kjenner ikke igjen noen av barna når de er påkledd og kommet ut, husker ikke noen av navnene, surrer med rutinene, for alle er forskjellige. Jeg får uansett gode tilbakemeldinger, men den følelsen inni meg, all stresset og det faktum at jeg ikke liker det jeg holder på med... det bryter meg ned. Jeg har prøvd å endre min indre holdning til jobben, prøvd å se positivt på det, men det fungerer bare når jeg har fått fast vikariat i EN barnehage. Da stresser jeg litt mindre. Men å få fast vikariat er ikke bare-bare. Det er jo ikke alltid det trengs.

Jeg har lett på finn og nav, finner ikke ledige stillinger jeg kan søke på. Kom rett fra skolebenken og ut i jobb, så har ikke noe erfaring. Jeg klarer ikke hektiske dager som aldri er lik (jeg trenger noe fast, og at jeg er 100 % trygg på hva jeg skal gjøre), nettopp det å jobbe som vikar, i barnehage er. Så butikkjobber (har vært i praksis i butikk før) er uaktuelt for meg som rett og slett ikke tåler ulike og hektiske dager, det der krever mye kontakt med mennesker.

En kontorjobb hadde kanskje vært noe for meg, men finner ingen ledige stillinger, og det har ikke kommet noe særlig nytt på lenge.