Gå til innhold

Ulykkelig i jobben = Indre uro.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg jobber som vikar og blir sendt til utallige barnehager hver måned. Etter kun fem måneder i jobb er jeg allerede psykisk utslitt. Jeg har begynt å slite med stress (omtrent kronisk nå) som fører til hodeverk, mage- og tarmproblemer, stramme muskler og sommerfugler i magen. Jeg har også grått en del ganger.

Jeg gruer meg til jobb. Hver morgen sitter jeg i sofa og bare venter på at telefonen skal ringe. Det gjør vondt i magen. Jeg aner ikke hvor jeg skal, om jeg skal i den samme barnehagen eller om det er en helt ny.

Så er det jobb. Jeg må finne ny bussrute, leite fram til busstoppet, gjette hvor jeg skal av og så er det ny arbeidsdag... Med helt nye kolleger, helt nye barn å bli kjent med. Alt på nytt igjen, igjen og igjen. Kjenner ikke igjen noen av barna når de er påkledd og kommet ut, husker ikke noen av navnene, surrer med rutinene, for alle er forskjellige. Jeg får uansett gode tilbakemeldinger, men den følelsen inni meg, all stresset og det faktum at jeg ikke liker det jeg holder på med... det bryter meg ned. Jeg har prøvd å endre min indre holdning til jobben, prøvd å se positivt på det, men det fungerer bare når jeg har fått fast vikariat i EN barnehage. Da stresser jeg litt mindre. Men å få fast vikariat er ikke bare-bare. Det er jo ikke alltid det trengs.

Jeg har lett på finn og nav, finner ikke ledige stillinger jeg kan søke på. Kom rett fra skolebenken og ut i jobb, så har ikke noe erfaring. Jeg klarer ikke hektiske dager som aldri er lik (jeg trenger noe fast, og at jeg er 100 % trygg på hva jeg skal gjøre), nettopp det å jobbe som vikar, i barnehage er. Så butikkjobber (har vært i praksis i butikk før) er uaktuelt for meg som rett og slett ikke tåler ulike og hektiske dager, det der krever mye kontakt med mennesker.

En kontorjobb hadde kanskje vært noe for meg, men finner ingen ledige stillinger, og det har ikke kommet noe særlig nytt på lenge.

Måtte bare få det ut. Jeg føler at jeg trenger noen å snakke med, å få ut tankene til. Jeg er lei av å grue meg til magen gjør vondt og jeg er lei av stress. Jeg føler meg nesten ulykkelig... De eneste gangene jeg faktisk roer meg ned er i feriene, og det er sjeldent.



Anonymous poster hash: 1ac03...6e2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor gammel er du? Det er ikke for sent å studere litt mer da..? Så du stiller sterkere på kontorjobber osv

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man blir ekstra sliten som vikar.

Men forhåpentligvis får du fast etter hvert.

Anonymous poster hash: 8abaf...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Renholderyrket da? Ikke spesielt spennende, men 30kr mer i timen enn startlønnen bhg og de trenger alltid folk!

Jobben er "lett." Alle kan vaske. Men man blir sliten i kroppen. Likevel tenker jeg at jobb er jobb og man skal bli sliten.

Holdt på som deg før, mer overskudd som renholder.

Anonymous poster hash: 8abaf...6e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber som vikar og blir sendt til utallige barnehager hver måned. Etter kun fem måneder i jobb er jeg allerede psykisk utslitt. Jeg har begynt å slite med stress (omtrent kronisk nå) som fører til hodeverk, mage- og tarmproblemer, stramme muskler og sommerfugler i magen. Jeg har også grått en del ganger.

Jeg gruer meg til jobb. Hver morgen sitter jeg i sofa og bare venter på at telefonen skal ringe. Det gjør vondt i magen. Jeg aner ikke hvor jeg skal, om jeg skal i den samme barnehagen eller om det er en helt ny.

Så er det jobb. Jeg må finne ny bussrute, leite fram til busstoppet, gjette hvor jeg skal av og så er det ny arbeidsdag... Med helt nye kolleger, helt nye barn å bli kjent med. Alt på nytt igjen, igjen og igjen. Kjenner ikke igjen noen av barna når de er påkledd og kommet ut, husker ikke noen av navnene, surrer med rutinene, for alle er forskjellige. Jeg får uansett gode tilbakemeldinger, men den følelsen inni meg, all stresset og det faktum at jeg ikke liker det jeg holder på med... det bryter meg ned. Jeg har prøvd å endre min indre holdning til jobben, prøvd å se positivt på det, men det fungerer bare når jeg har fått fast vikariat i EN barnehage. Da stresser jeg litt mindre. Men å få fast vikariat er ikke bare-bare. Det er jo ikke alltid det trengs.

Jeg har lett på finn og nav, finner ikke ledige stillinger jeg kan søke på. Kom rett fra skolebenken og ut i jobb, så har ikke noe erfaring. Jeg klarer ikke hektiske dager som aldri er lik (jeg trenger noe fast, og at jeg er 100 % trygg på hva jeg skal gjøre), nettopp det å jobbe som vikar, i barnehage er. Så butikkjobber (har vært i praksis i butikk før) er uaktuelt for meg som rett og slett ikke tåler ulike og hektiske dager, det der krever mye kontakt med mennesker.

En kontorjobb hadde kanskje vært noe for meg, men finner ingen ledige stillinger, og det har ikke kommet noe særlig nytt på lenge.

Måtte bare få det ut. Jeg føler at jeg trenger noen å snakke med, å få ut tankene til. Jeg er lei av å grue meg til magen gjør vondt og jeg er lei av stress. Jeg føler meg nesten ulykkelig... De eneste gangene jeg faktisk roer meg ned er i feriene, og det er sjeldent.

Anonymous poster hash: 1ac03...6e2

Det høres ut som du kanskje er høysensitiv? Kanskje du skulle godta at du går på dagpenger en stund for å roe ned og finne en jobb du kan trives bedre i?

Tydelig at kroppen din sier klart ifra om at du strekker strikken for langt! Hør på den, og ta hensyn til deg selv.

Anonymous poster hash: aba53...98a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gammel er du? Det er ikke for sent å studere litt mer da..? Så du stiller sterkere på kontorjobber osv

Jeg er 20. Har ikke generell studiekompetanse i og med at jeg gikk vg1 på ny linje i stedet for å ta 3. året. Angrer enda. Vurderer å gå skole igjen til høsten, men muligens som privatist med litt jobbing ved siden av. Jeg er veldig selvstendig av meg og liker å gjøre ting selv. Jeg lærer mer alene, i stillhet. Så jeg tror det ville vært det beste valget, om jeg skal gjøre det.

Man blir ekstra sliten som vikar.

Men forhåpentligvis får du fast etter hvert.

Anonymous poster hash: 8abaf...6e2

Har merket det ja... Har fått litt flere faste vakter i det siste, men nå er det på'n igjen med nye barnehager hver dag. Jeg merker stor forskjell - har vondt i hele kroppen etter bare en dag på ny arbeidsplass. Dette skjer hver gang jeg kommer i ny barnehage. Sikkert pga. at jeg er anspent og stresset.

Renholderyrket da? Ikke spesielt spennende, men 30kr mer i timen enn startlønnen bhg og de trenger alltid folk!

Jobben er "lett." Alle kan vaske. Men man blir sliten i kroppen. Likevel tenker jeg at jobb er jobb og man skal bli sliten.

Holdt på som deg før, mer overskudd som renholder.

Anonymous poster hash: 8abaf...6e2

Har vurdert det. Min mor er renholder og jeg har fått prøve et par dager på jobb sammen med henne. Det likte jeg litt mer enn dette! Problemet er at det er vanskelig å få jobb her jeg bor. De fleste ønsker erfarne folk og helst med utdanning som renholder. Men det finnes nok en eller annen arbeidsplass som tar i mot nye. Hvordan ellers skal man få erfaring, tenker jeg.

Det høres ut som du kanskje er høysensitiv? Kanskje du skulle godta at du går på dagpenger en stund for å roe ned og finne en jobb du kan trives bedre i?

Tydelig at kroppen din sier klart ifra om at du strekker strikken for langt! Hør på den, og ta hensyn til deg selv.

Anonymous poster hash: aba53...98a

Jeg tror jeg er veldig sensitiv. Har alltid vært sånn, også i skolen. Jeg liker å vite akkurat hvordan dagen skal være, og at jeg har en plan å følge. I barnehagen skjer det aalltid noe nytt, hele tiden, og det stresser meg opp.

For å være ærlig vet jeg ikke helt hva jeg skal gjøre. Jeg vil jo jobbe; det er bare at denne jobben sliter meg ut... Jeg vet ikke om jeg skal prioritere meg selv over jobben. Ja, kroppen sier jo klart i fra nå at det blir for mye. Men jeg får se hva jeg gjør...

Jeg vet ikke om jeg kan ta i mot dagpenger. Må man ikke slite økonomisk/være arbeidsløs eller noe? Jeg har den friheten å kunne velge selv når jeg ønsker å jobbe fra uke til uke, men jeg trenger pengene så jeg jobber full tid. Kanskje på tide å ta litt mer fri, og jobbe 80 % kanskje.

Takk for svar! Det var greit å få det ut.

TS

Anonymous poster hash: 1ac03...6e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei igjen TS!

Få deg studiekompetanse, du. Dette vil åpne alle dine veier videre i livet.

Å bli så utbrent og sliten som du er nå, i en alder av bare 20 (!!!) sier seg selv at ikke er en bærekraftig utvikling for helsa di.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen her! Det høres ut akkurat som meg da jeg jobbet i restaurantbransjen! Aldri skjønt hva er bra med at "alle dager er ulike" og at man møter nye folk hele tiden. Visste aldri når jeg skulle være ferdig på jobb, det kom alltid an på hvor travelt det var. Det var fryktelig slitsomt. Var helt tom for energi på slutten av dagen og ville bare være alene. Jeg er introvert, elsker rutin og trives best i stillhet og ro, tror du er det også. Jeg tok en fagbrev i regnskap på kveldstid ved siden av fulltidsjobb i fjor, likte det veldig godt og startet en bachelorgrad i økonomi nå. Kanskje regnskap kan være noe til deg? Bare en tanke. :)



Anonymous poster hash: 6b67f...afc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner meg veldig igjen her! Det høres ut akkurat som meg da jeg jobbet i restaurantbransjen! Aldri skjønt hva er bra med at "alle dager er ulike" og at man møter nye folk hele tiden. Visste aldri når jeg skulle være ferdig på jobb, det kom alltid an på hvor travelt det var. Det var fryktelig slitsomt. Var helt tom for energi på slutten av dagen og ville bare være alene. Jeg er introvert, elsker rutin og trives best i stillhet og ro, tror du er det også. Jeg tok en fagbrev i regnskap på kveldstid ved siden av fulltidsjobb i fjor, likte det veldig godt og startet en bachelorgrad i økonomi nå. Kanskje regnskap kan være noe til deg? Bare en tanke. :)Anonymous poster hash: 6b67f...afc

Jeg er ikke ts, men lurer på om du studerer økonomi deltid/kveldstid? Eller er det på fulltid? Kunne tenke meg denne utdannelsen, har allerede en bachelorgrad men det er feil yrke for meg :-( har ikke rådvill å ta opp mer studielån og studere på fulltid.

Anonymous poster hash: 95c8b...078

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder på med en fulltid bachelorgrad, jobber også ca 50% ved siden, så det er nok slitsomt, men klarer det. :) Skrev det forrige innlegget som Anonym, men er ment som svar til den som skrev sist. :)

Endret av Annekkk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig at man helst må ha fagbrev i renhold for å få jobb, mens man i barnehage kan være assistent og helst uten fagbrev.....og de skal jobbe med små mennesker.... OMG!!!



Anonymous poster hash: 951aa...31d
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...