Gå til innhold

Gråt i medarbeidersamtale...


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var ikke forberedt på at det var så mye negativt å si om meg, da jeg jobber hardt og trodde alt var ok. Mye av kritikken var direkte ufortjent, sjefen hadde ikke rett, men da jeg prøvde å legge frem min sak, ignorerte han det bare. Så kom det noen tårer, jeg prøvde å holde tilbake, men det gikk bare ikke. Føler meg som en total taper nå. Uproft og svak. Ham ble også litt satt ut. Er det så krise som jeg tror? Jobber i et reklamebyrå

Anonymous poster hash: cad50...aaa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Reklamebransjen er ganske tøff. Mye trynefaktor, ubetalt overtid, ingen/få fagforeninger, osv. osv. osv.

Etter min mening, er det ikke en bransje for sarte sjeler. Du bør være ganske hardhudet i denne bransjen, og grining i medarbeidersamtaler høres ikke bra ut.

Ikke for å være brutal, men bransjen er for de med hard hud og spisse albuer.

Hilsen en kollega.



Anonymous poster hash: 60904...b72
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du kvinne? Kanskje du var litt ekstra hormonell også? I så fall synes jeg du kan forklare det til din overordnede og bare beklage. Si at du forstår at du har visse ting du må ta tak i, og at du er villig til å stå på hardt for å nå målene dine. Ikke lurt å legge seg ut med sjefen, har vært i en noe lignende situasjon selv en gang. Det ordnet seg fint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får man slikt slengt i trynet er det ikke rart at men kan begynne å gråte. Jeg var overrasket da jeg klarte å holde meg til jeg kom hjem da sjefen min slengte masse unødvendig dritt til meg. Satt på kontoeret pga jeg hadde søkt fast jobb der jeg jobbet som vikar, sjefen trøkte masse dritt nedover hodet på meg, det som reddet meg var at kollegaene syntes det sjefen hadde sagt var helt feil og troppet opp og ga henne så hatten passet. Sjefen ser meg ikke i øynene den dag i dag.. Snakke med kollegaer og finn ut om de har samme syn, og jobb videre med det du føler du kan bli bedre på. Det ordner seg nok!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må tåle kritikk, at du ikke syns den er berettiget betyr ikke at du har rett. Utrolig uproft å grine fordi noen kritiserer deg, virkelig ikke måten å håndtere det på.

Anonymous poster hash: 45f0a...ec5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må tåle kritikk, at du ikke syns den er berettiget betyr ikke at du har rett. Utrolig uproft å grine fordi noen kritiserer deg, virkelig ikke måten å håndtere det på.

Anonymous poster hash: 45f0a...ec5

Samme sier jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke forberedt på at det var så mye negativt å si om meg, da jeg jobber hardt og trodde alt var ok. Mye av kritikken var direkte ufortjent, sjefen hadde ikke rett, men da jeg prøvde å legge frem min sak, ignorerte han det bare. Så kom det noen tårer, jeg prøvde å holde tilbake, men det gikk bare ikke. Føler meg som en total taper nå. Uproft og svak. Ham ble også litt satt ut. Er det så krise som jeg tror? Jobber i et reklamebyrå

Anonymous poster hash: cad50...aaa

Reklamebransjen er tøff uten tvil. Føler/synes du selv at du passer inn i en slik bransje? Hvis ikke, så kan det være fornuftig å endre bransje. Kanskje du passer bedre innenfor helse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reklamebransjen er tøff uten tvil. Føler/synes du selv at du passer inn i en slik bransje? Hvis ikke, så kan det være fornuftig å endre bransje. Kanskje du passer bedre innenfor helse?

Ja for det er ikke tøft å jobbe innen helse, der består jo hverdagen av mennesker som lever i en solfylt rosa boble mens de ruller rundt på skyer... Alvorlig talt.

Anonymous poster hash: 45f0a...ec5

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei men er man 22 år og litt uerfaren og vil gjerne tenke seg litt om før man går inn og faktisk kjemper for seg og noen kommer deg i forkjøpet så er vel ikke det min feil? jeg hadde oppvaskmøte med sjefen selv noen dager i ettertid, så sånn sett så ryddet jeg mye opp i det selv.

Bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Jeg har aldri opplevd at det skal gis masse kritikk i medarbeidersamtaler. Trodde disse var for å opprettholde et godt arbeidsmiljø? Synes det var leder som hørtes uproff ut her.

Endret av Badabing
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke alltid ledere er profesjonelle, selv om de burde vite at de skal være det.

Medarbeidersamtale er vel der for å ta opp ting. Både positive og negative, men man får ikke et godt arbeidsmiljø ved å bare gi kritikk.

Anonymous poster hash: fa39e...310

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må skille mellom person du er og personen du er på jobb. Du må ikke ta tilbakemeldingene du får på jobb personlig - dermed er det uprofesjonelt å gråte når du får kritikk. Du må bare tenke,ok jeg skal tenke over det og forbedre det jeg kan. Din overordnede har sin mening og det er lite du kan gjøre det med, men du kan endre måten du arbeider på og lytte til det h*n sier :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Badabing

Ikke alltid ledere er profesjonelle, selv om de burde vite at de skal være det.

Medarbeidersamtale er vel der for å ta opp ting. Både positive og negative, men man får ikke et godt arbeidsmiljø ved å bare gi kritikk.

Anonymous poster hash: fa39e...310

Ja, men medarbeidersamtale skal være et verktøy for at man skal jobbe mot et felles mål. Ikke som en åpning for at en leder skal komme med masse kritikk. Det høres ut som leder har misforstått totalt.

Hos oss holdes for eksempel samtalen i et hyggelig rom med sofa og kaffemaskin, og aldri på leders kontor; det vil gi et skjevt maktforhold. Den skal invitere til fortrolighet, og medarbeideren skal kunne snakke en del om sine mål og eventuelt mangel på kompetanse.

Jeg fant dette hos Utdanningsforbundet, og jeg forstår selvsagt at det kan være annerledes i et reklamebyrå, men jeg kjenner meg veldig igjen i beskrivelsen selv om jeg aldri har jobbet innen utdanning:

Utdanningsetaten har en mal på sine hjemmesider, men det er ganske vanlig at skolen har
sin egen mal som er tilpasset lokale forhold, og som er drøftet i skolens mbu. Samtalen
åpner for ideer om tiltak, og vil naturlig dreie seg om:
 Trivsel og arbeidsforhold
 Behov for endring / tilrettelegging
 Samarbeidsforhold generelt og forholdet til leder
 Personlige utviklingsmål
 Resultater i forhold til virksomhetsplan / strategisk plan
 Resultater i forhold til elevenes måloppnåelse
Konflikter, irettesettelser eller lønnsforhandlinger er eksempler på tema som ikke hører
hjemme i en medarbeidersamtale. Slike saker skal behandles i egne møter, og da har du
som arbeidstaker krav på å få ta med en ”fullmektig” – som kan være tillitsvalgte,
hovedverneombud eller en annen person som du har tillit til og som du ønsker skal bistå
deg i samtalen.
Høres ganske annerledes ut enn det TS beskriver, og jeg kjenner meg mer igjen i denne formen for samtale. Jeg har jobbet både statlig, kommunalt og privat, og har aldri opplevd medarbeidersamtaler som det TS forteller om.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er helt VILLT at mange av deres forsvarer slik bitcadferd denne sjefen viste, det skaper ikke god stemning og gir ikke vekst og utvikling uansett.

Viktig å vite hva man kan og hva man står for, da kan ingen her i verden røre deg.

Hadde et menneske oppført seg slik som meg hadde jeg tenkt på manglende sjelsevner med en gang.

Noe som skurrer..



Anonymous poster hash: 109fc...778
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må skille mellom person du er og personen du er på jobb. Du må ikke ta tilbakemeldingene du får på jobb personlig - dermed er det uprofesjonelt å gråte når du får kritikk. Du må bare tenke,ok jeg skal tenke over det og forbedre det jeg kan. Din overordnede har sin mening og det er lite du kan gjøre det med, men du kan endre måten du arbeider på og lytte til det h*n sier :)

Jeg tenker ikke slik, er voksen og kan fint styre meg selv, HVORFOR? jo fordi jeg har selvtillit og vet hva jeg kan, har ikke behov for å rakke ned på andre for å føle meg bedre selv;)

Anonymous poster hash: 109fc...778

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke vær flau over deg selv. ! Det er menneskelig...

Jeg gråt da jeg var gravid og sjefen klaget over at jeg satt med ned. Hadde vondt i ryggen, ble såååå lei meg! Hormonell var jeg også.



Anonymous poster hash: b0765...d37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke vær flau over deg selv. ! Det er menneskelig...

Jeg gråt da jeg var gravid og sjefen klaget over at jeg satt med ned. Hadde vondt i ryggen, ble såååå lei meg! Hormonell var jeg også.

Anonymous poster hash: b0765...d37

Hvor er medmenneskeligheten til folk.

Anonymous poster hash: 109fc...778

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må skille mellom person du er og personen du er på jobb. Du må ikke ta tilbakemeldingene du får på jobb personlig - dermed er det uprofesjonelt å gråte når du får kritikk. Du må bare tenke,ok jeg skal tenke over det og forbedre det jeg kan. Din overordnede har sin mening og det er lite du kan gjøre det med, men du kan endre måten du arbeider på og lytte til det h*n sier :)

Poenget er ikke bare å ta imot kritikk. Man må selvsagt regne med å få kritikk på ting man gjør også, ingen er perfekte, men en medarbeidersamtale skal ikke bare være et negativt kjør med kritikk, både positive og negative ting skal trekkes frem, samt planlegging for videre arbeid. Om sjefen bare kritiserer så misbruker han med andre ord ordningen. Begge skal også ha anledning til å si sitt, og at ts bare ble avfeid med sine bekymringer er kritikkverdig. Men det finnes dessverre utrolig mange dårlige ledere der ute som aldri skulle ha hatt personalansvar.

Anonymous poster hash: 1a353...26f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var ikke forberedt på at det var så mye negativt å si om meg, da jeg jobber hardt og trodde alt var ok. Mye av kritikken var direkte ufortjent, sjefen hadde ikke rett, men da jeg prøvde å legge frem min sak, ignorerte han det bare. Så kom det noen tårer, jeg prøvde å holde tilbake, men det gikk bare ikke. Føler meg som en total taper nå. Uproft og svak. Ham ble også litt satt ut. Er det så krise som jeg tror? Jobber i et reklamebyrå

Anonymous poster hash: cad50...aaa

Har han samlet opp mye negativt til samtalen uten å ta det opp direkte med deg kan det tyde på dårlig ledelse. En god leder lar deg vite hvor landet ligger underveis og samler ikke opp til en årlig/halvårlig samtale. Du bør få oftere tilbakemeldinger så sånt ikke kommer som en bombe. Heller ikke bra om han ignorer dine synspunkter. Mulig du burde skifte jobb. Dårlig ledere ødelegger alt. Og ja, jeg har jobbet som leder selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...