Gå til innhold

Ferdig utdannet men får ikke jobb. Søke barnehage ?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Saken er at jeg er ferdigutdanna med master. Får ikke jobb her jeg bor, dårlig arbeidsmarked og stor konkurranse om jobbene. Snuser på tanken om å søke stilling som barnehageassistent. Synes bare det er flaut :( hadde du gjort det? Om du var arbeidsledig lenge?

Anonymous poster hash: dc284...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hadde absolutt gjort det! Synes ikke det er flaut, er vel bedre å ha en jobb enn å gå på NAV?:)

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde absolutt gjort det! Synes ikke det er flaut, er vel bedre å ha en jobb enn å gå på NAV?:)

Ja, er nok det. Vanskelige greier dette.. Men jeg må ha inntekt. Får også mye mer penger enn fra NAV. Huff, for en situasjon altså. Holder på å bli gærn av denne prosessen.

Ts

Anonymous poster hash: dc284...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, er nok det. Vanskelige greier dette.. Men jeg må ha inntekt. Får også mye mer penger enn fra NAV. Huff, for en situasjon altså. Holder på å bli gærn av denne prosessen.

TsAnonymous poster hash: dc284...d18

Forstår det er kjedelig å ikke få jobb i det du har utdannet deg til. Du har tross alt tatt 5 år og har sikkert nok studielån som må betales ned. Jeg ville søkt på jobben, og plutselig dukker drømmejobben opp:) føles litt kortere tid å vente når du faktisk jobber og ikke går hjemme:)
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville absolutt søkt på jobben. Dessverre så vet du ikke hvor lenge det kan gå før du finner "drømmejobben" og å gå hjemme så lenge synes i alle fall jeg er kjedelig! Dessuten er det å jobbe i barnehage helt fantastisk ;)



Anonymous poster hash: d319b...75c
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor kan du ikke flytte på deg?



Anonymous poster hash: e557b...1f4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan du ikke flytte på deg?

Anonymous poster hash: e557b...1f4

Det er ikke mulig pga flere ting som jeg ikke ønsker å gå nærmere på. i fremtiden ja, nå nei.

ts

Anonymous poster hash: dc284...d18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er at jeg er ferdigutdanna med master. Får ikke jobb her jeg bor, dårlig arbeidsmarked og stor konkurranse om jobbene. Snuser på tanken om å søke stilling som barnehageassistent. Synes bare det er flaut :( hadde du gjort det? Om du var arbeidsledig lenge?

Anonymous poster hash: dc284...d18

Stakkars barn!! De fortjener voksne som har faglig kompetanse på små barn!

Synes du heller skal få deg vaskejobb, flyvertinne eller sekretær.

Anonymous poster hash: fac00...616

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars barn!! De fortjener voksne som har faglig kompetanse på små barn!

Synes du heller skal få deg vaskejobb, flyvertinne eller sekretær.

Anonymous poster hash: fac00...616

Kan være utdannelsen faktisk har noe med barn å gjøre da. Pedagogikk f.eks, barnevern...

Anonymous poster hash: f64d5...bc3

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars barn!! De fortjener voksne som har faglig kompetanse på små barn!

Synes du heller skal få deg vaskejobb, flyvertinne eller sekretær.

Anonymous poster hash: fac00...616

Det er uansett bedre å for barna å ha noen voksne omsorgspersoner der uten kompetanse enn ingen.

Anonymous poster hash: 33a75...9f4

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars barn!! De fortjener voksne som har faglig kompetanse på små barn!

Synes du heller skal få deg vaskejobb, flyvertinne eller sekretær.

Anonymous poster hash: fac00...616

hehe, er det ikke litt naivt å tro at folk som jobber i barnehage gjør det av interesse, eller har faglig kompetanse...

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvorfor utdanner du deg til noe det ikke finnes jobb til?



Anonymous poster hash: ccbc4...7d6
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med det samme. Jeg har bachelorgrad i økonomi og administrasjon, men er helt umulig å få jobb innenfor det, når du ikke har noe relevant erfaring. Ble ferdig med utdannelsen min i 2013, har jobbet i mellomtiden på Ikea, og som forsikringsagent, er i dags dato arbedisledig. Er dritt lei dette. Føle alt stopper opp pågrunn av dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sliter med det samme. Jeg har bachelorgrad i økonomi og administrasjon, men er helt umulig å få jobb innenfor det, når du ikke har noe relevant erfaring. Ble ferdig med utdannelsen min i 2013, har jobbet i mellomtiden på Ikea, og som forsikringsagent, er i dags dato arbedisledig. Er dritt lei dette. Føle alt stopper opp pågrunn av dette.

Har du spesialisert deg innen regnskap?

Anonymous poster hash: 6aa20...e2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg sliter med det samme. Jeg har bachelorgrad i økonomi og administrasjon, men er helt umulig å få jobb innenfor det, når du ikke har noe relevant erfaring. Ble ferdig med utdannelsen min i 2013, har jobbet i mellomtiden på Ikea, og som forsikringsagent, er i dags dato arbedisledig. Er dritt lei dette. Føle alt stopper opp pågrunn av dette.

Er det virkelig så ille arbeidsmarked for de med øk. og admin nå? Tenker du på der du bor eller har du sett deg litt rundt i landet? Er det ikke slik at de trenger særlig folk innen reknskap?

De lyser ut mange traineestillinger innenfor økonomi i Sogn og Fjordane. Det kan jo være verdt å søke på, om du er villig til å flytte på deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har erfaring med å jobbe med barn, eller utdannelse innenfor faget burde det jo gå fint, men nå er det vel sånn i de fleste kommuner at de krever en form for utdannelse selv for assistentstillinger. Det kommer vel kanskje litt på hvor du er fra, men i Oslo og Akershus søker de fleste kun etter barne og ungsomsarbeidere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, er det ikke litt naivt å tro at folk som jobber i barnehage gjør det av interesse, eller har faglig kompetanse...

Folk som jobber i barnehage uten interesse for det, har ingenting i barnehagen å gjøre. Barn trenger engasjerte voksene som vet hva de driver med og som ønsker å være der.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg gikk arbeidsledig tok jeg kontakt med en barnehage, der var de veldig klare på at de ikke ønsket noen som skulle bare være innom på kort basis fram til de fant noe annet. Å det er veldig forståelig, så bare vær klar over at det kan være ett svar du kan få.

Men du må jo bare prøve, dersom det er noe du ønsker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...