Gå til innhold

ENGELSK SKRIFTLIG 20. NOVEMBER 2014


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Skjønner deg godt, har også flyttet frem og tilbake. Skal inn på odontologi i Oslo. Så trenger litt poeng, hvor kjedelig det enn er å lese vgs-fag.

Guri, norsk er grufult. Vurderer å ta skriftlig og sidemål men vet ikke om jeg orker rett og slett. Forsøkte å ta dem uten å lese og endte bare opp med firere. Muntlig har jeg heldigvis 6 i allerede.

Anonymous poster hash: ab673...0c4

Oi oi det hørtes spennende ut med odontologi, ønsker deg masse lykke til! Vi kan klare det håper jeg, bare vi leser haha. Ja norsk er hardt, det var det faget jeg gjorde det dårligst på skolen, så om jeg tar det opp og bare får en 4 så ville det vært en kjempe fobedring haha. Men tenker det burde gå, det er jo en stund siden jeg gikk på vgs nå og ettersom vi har vokst så har vi mer erfaring og kan ta til oss læring enklere føler jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Fortsetter under...

  • 4 uker senere...

AAaaa så utrolig kjipt, jeg føler med deg! Ble litt stum av første oppgave, var så usikker på hvem jeg skulle ta, tok 1B og 2B, følte 2B gikk veldig bra, men srkev altfor kort ! Skrev bare 2 sider på langsvar (knapt) uffff. Og kortsvaret var litt merkelig formulert, så tror ikke jeg gjorde det så godt på den. Håper i allefall på en 4, men ønsker en 5! Vanskelig å si. Håper jeg skrev ned kildene riktig, haha er så nervevrak etter eksamen håper på det beste :) hvor lang tid tar det før vi får svar? Vi må poste her når vi har fått svar da så vi får høre hvordan det gikk :D

Hvordan gikk det til slutt? Hadde nesten glemt av hele eksamenen jeg, så lenge som de bruker på å rette dem! Haha :)

Anonymous poster hash: ab673...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan gikk det til slutt? Hadde nesten glemt av hele eksamenen jeg, så lenge som de bruker på å rette dem! Haha :)

Anonymous poster hash: ab673...0c4

Hei!! :) Haha helt enig, det tok laaaang tid før de retta de. det gikk faktisk utrolig bra! I muntlig fikk jeg 6 og i skriftlig fikk jeg 5! Slik foregikk det

Engelsk Muntlig (ENG1003): Veldig bra oppsett, kom dit, fag læreren var kjempe oversiktlig og grei. Ble satt på et grupperom alene, fikk 2 ark av henne med info om eksamen og fikk 40 (?) minutter til forbredelse om jeg husker riktig. Hun la deretter frem noen lapper med tall på og ba meg trekke random - utrolig artig egentlig! Trakk oppgaven jeg virkelig kunne - "how did english become the world language it is today" (rett fra kompetansemålet!) Hun gikk ut av rommet og jeg satt igjen alene. Under hele tiden leste jeg notatene jeg hadde med, utskriftene, og satt og pugget - hadde fra før gjort alle kompetansemålene og skrevet ned svarene på de slik at jeg bare satt og pugget. Fikk lov til å ta med et A4 ark inn, så satt og noterte ned på det hovedpunkter og nyhetsartikler som kunne være aktuelt. Da jeg kom inn ble de nok litt overasket. Der jeg tok eksamen, er det ganske få folk, og alle snakker dialekt, har selv dialekt, og når jeg bytta til Engelsk ble de veldig positivt overasket. Dette snakket jeg om under eksamen:

- Hvordan vi ifra kolonisasjon til idag har blitt mer engelskspråklig (trakk inn New Zealand, Australia, Amerika, Storbritannia, Afrika)

- Industrielle revolusjonen fra Storbritannia og merkantilismen i Europa på den tiden

- Det positive ved det

- Det negative ved det

- Amerikas rolle til hvorfor vi er så positivt iinnstilltil det engelske språket (hollywood, musikk)

- Dro inn nyhetene om Racial profiling aka opprørene i New York etter Eric Garner, Drapet på Trayvon Martin, og de andre. At Amerikas system må ta opp problemene og ikke bare benekte at de ikke har rasisme innen politi.

- Dro inn filmen jeg hadde sett - "The Help" og hvordan det er interessant å se en annen side under The civil rights movement.

Ble etter det spurt om jeg noen gang hadde vært i et engelsk språklig land, sa jeg hadde vært i london i 4 dager, de ble overasket. Ble bedt om å gå ut så de kunne drøfte karakteren. Når jeg kom inn igjen fikk jeg karakteren og masse skryt! er så utrolig lykkelig!

Engelsk skriftlig:

Kom og fikk utdelt oppgave, satt på et rom med noen andre privatister. Begynte så å skrive. Hadde fra før på forbredelsesdagen jobbet mye og hadde med masse notater både på pc og i hånd. Fikk så karakter for noen dager siden.

hvordan gikk det med deg? :D hvordan var oppsette i din kommune? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Så bra! Gratulerer! :)

På muntlig ble jeg overrasket fiender var helt annerledes enn jeg hadde forestilt meg. Var ikke noe snakk om fordypningsemne eller noe. Fikk spørsmål om aborginerne, politisk system i USA og kontrollspørsmål om nyhetsippdatering - alt rett ut fra kompetansemålene i det minste!

På skriftlig gikk det skikkelig dårlig. Sleit så utrolig med å klare å dra den ut til nok ord, så følte jeg bare gjentok meg selv. Forsøkte å oppfylle læreplanmålene punkt for punkt, selve flyten gikk bare ikke. Hadde vondt i magen hele desember og orket ikke engang å ta opp oppgaven hjemme for å se på den!

Fikk 6 både muntlig og skriftlig. Den skriftlige ble jeg virkelig overrasket over! Men, taktikken funket og det er helt strålende! :) :)

Utrolig gøy å høre at du også gjorde det så bra, håper du kommer deg inn på skole nå!

Anonymous poster hash: ab673...0c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra! Gratulerer! :)

På muntlig ble jeg overrasket fiender var helt annerledes enn jeg hadde forestilt meg. Var ikke noe snakk om fordypningsemne eller noe. Fikk spørsmål om aborginerne, politisk system i USA og kontrollspørsmål om nyhetsippdatering - alt rett ut fra kompetansemålene i det minste!

På skriftlig gikk det skikkelig dårlig. Sleit så utrolig med å klare å dra den ut til nok ord, så følte jeg bare gjentok meg selv. Forsøkte å oppfylle læreplanmålene punkt for punkt, selve flyten gikk bare ikke. Hadde vondt i magen hele desember og orket ikke engang å ta opp oppgaven hjemme for å se på den!

Fikk 6 både muntlig og skriftlig. Den skriftlige ble jeg virkelig overrasket over! Men, taktikken funket og det er helt strålende! :) :)

Utrolig gøy å høre at du også gjorde det så bra, håper du kommer deg inn på skole nå!

Anonymous poster hash: ab673...0c4

Grattis :) Hva vil du studere og hvor gammel er du?

Anonymous poster hash: 72d07...aec

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Annonse

hei, dere husker ikke tilfeldigvis oppgavene til den eksamen? jeg hadde hatt veldig god bruk for dem :)

Endret av hehhehee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

hei, dere husker ikke tilfeldigvis oppgavene til den eksamen? jeg hadde hatt veldig god bruk for dem :)

Når skal du ha eksamen? :-) Ingen som kan hjelpe med oppgavene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!! :) Haha helt enig, det tok laaaang tid før de retta de. det gikk faktisk utrolig bra! I muntlig fikk jeg 6 og i skriftlig fikk jeg 5! Slik foregikk det

Engelsk Muntlig (ENG1003): Veldig bra oppsett, kom dit, fag læreren var kjempe oversiktlig og grei. Ble satt på et grupperom alene, fikk 2 ark av henne med info om eksamen og fikk 40 (?) minutter til forbredelse om jeg husker riktig. Hun la deretter frem noen lapper med tall på og ba meg trekke random - utrolig artig egentlig! Trakk oppgaven jeg virkelig kunne - "how did english become the world language it is today" (rett fra kompetansemålet!) Hun gikk ut av rommet og jeg satt igjen alene. Under hele tiden leste jeg notatene jeg hadde med, utskriftene, og satt og pugget - hadde fra før gjort alle kompetansemålene og skrevet ned svarene på de slik at jeg bare satt og pugget. Fikk lov til å ta med et A4 ark inn, så satt og noterte ned på det hovedpunkter og nyhetsartikler som kunne være aktuelt. Da jeg kom inn ble de nok litt overasket. Der jeg tok eksamen, er det ganske få folk, og alle snakker dialekt, har selv dialekt, og når jeg bytta til Engelsk ble de veldig positivt overasket. Dette snakket jeg om under eksamen:

- Hvordan vi ifra kolonisasjon til idag har blitt mer engelskspråklig (trakk inn New Zealand, Australia, Amerika, Storbritannia, Afrika)

- Industrielle revolusjonen fra Storbritannia og merkantilismen i Europa på den tiden

- Det positive ved det

- Det negative ved det

- Amerikas rolle til hvorfor vi er så positivt iinnstilltil det engelske språket (hollywood, musikk)

- Dro inn nyhetene om Racial profiling aka opprørene i New York etter Eric Garner, Drapet på Trayvon Martin, og de andre. At Amerikas system må ta opp problemene og ikke bare benekte at de ikke har rasisme innen politi.

- Dro inn filmen jeg hadde sett - "The Help" og hvordan det er interessant å se en annen side under The civil rights movement.

Ble etter det spurt om jeg noen gang hadde vært i et engelsk språklig land, sa jeg hadde vært i london i 4 dager, de ble overasket. Ble bedt om å gå ut så de kunne drøfte karakteren. Når jeg kom inn igjen fikk jeg karakteren og masse skryt! er så utrolig lykkelig!

Engelsk skriftlig:

Kom og fikk utdelt oppgave, satt på et rom med noen andre privatister. Begynte så å skrive. Hadde fra før på forbredelsesdagen jobbet mye og hadde med masse notater både på pc og i hånd. Fikk så karakter for noen dager siden.

hvordan gikk det med deg? :D hvordan var oppsette i din kommune? :)

Utrolig dumt spm,men hvor finner man kompetansemålene? :/

Anonymous poster hash: 03d76...204

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jeg fant forbredelseshefte til online or offline: how to be netsmart på udir.no. Men fant ikke selve oppgavene. Noen som husker de? Hadde vært kjekt å øvd seg på dette spennende emne:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noen som husker oppgavene eller vet hvor man finner dem???



Anonymous poster hash: 7f7e0...9f1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Hei,
Lurer på om noen av dere som fullførte denne eksamenen fremdeles har svarene lagret en plass? Skal gjøre noen av oppgavene i skolesammeneheng (ikke som eksamen/tentamen), og er veldig usikker på hvordan jeg skal gjennomføre dem. Synes oppgavene var vanskelige, og jeg vet ikke hvor jeg skal starte eller hva jeg ønsker å fokusere mest på. Jeg håper noen her kan hjelpe, eventuelt ved at jeg kan se hvordan du/dere løste oppgavene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...