Gå til innhold

Gode sitater


Tømmerhøgger'n

Anbefalte innlegg

Man kan samle på mye rart. Jeg er av de som samler på sitater. Nå sitter jeg og koser meg med boka "Svøm med dem som drukner" av Lars Mytting og kom over et veldig fint sitat om døden: "Døden sender ikke brev med tre ukers varsel. Den kommer når du eter bringebærdrops."

Er det noen flere inne på KG som samler på sitater, eller som har noen gode sitater som dere liker spesielt godt? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg samler på sitater, men har ikke hatt så mye tid til å samle. Det morsomste er jo å finne sitatene selv når en leser bøker. Det blir ikke helt det samme å lese sitatsamlinger, selv om det også er fornøyelig. 

 

Jeg har alltid likt "Vi må gjenreise troen på tvilen". Det var visst et motto som HEF hadde. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker for meg som om noen mennesker har en egen evne til å komme opp med utsagn som det virkelig er snert i, og at det mer eller mindre er medfødt.

 

Som alle som har fulgt sykkelsporten i lang tid fikk jeg med meg det Lance Armstrong sa da han var på høyden (1999-2005). Han hadde ingen utdannelse utover grunnskole og et mer eller mindre fullført college, allikevel klarte han ofte å komme opp med snertne kommentarer eller drepende svar. "Pain is temporary, quitting is forever" sier mye om hans innstilling i konkurranser. Da Floyd Landis kom med dopinganklagene svarte Lance: "Landis er som en kartong sur melk. Du trenger bare ta én slurk for å skjønne at alt er dårlig."

 

Et par menn som virkelig er kjent for sitater med schwung i er Winston Churcill og Oscar Wilde.

 

Churchill sa dette om sin politiske rival Clement Atlee: "En tom drosje ankommer Downing street 10, døren åpnes og Atlee går ut".

 

Da Lady Nancy Astor sa: "Winston, hvis du var min ektemann ville jeg helt gift i teen din", kom  Churchill opp med dette drepende svaret: "Nancy, hvis jeg var din ektemann, ville jeg drukket den".

 

Oscar Wilde var en livsnyter og narsisist, men han kunne virkelig komme opp med gode utsagn:
- Jeg kan motstå alt unntatt fristelser.

- Min smak er meget enkel, jeg blir alltid fornøyd med det beste.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja man ser jo hvor godt utdannet i norsk skriftlig vår forrige statsminister var...  :fnise:

 

Hehe, det var nok en "lommetweet", men morsomt var det lell. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe, det var nok en "lommetweet", men morsomt var det lell. :fnise:

 

Tja hehe, kjenner jeg han rett, så var det nok heller et forsøk på å prøve virke å intelligent, men feilet kanskje litt? ;)

Endret av Cowboy Lotte
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja hehe, kjenner jeg han rett, så var det nok heller et forsøk på å prøve virke å intelligent, men feilet kanskje litt? ;)

Føler du virkelig at du er i posisjon til å dømme andres skriving?

"Et forsøk på å virke intelligent"

Anonymous poster hash: 2dba5...01b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler du virkelig at du er i posisjon til å dømme andres skriving?

"Et forsøk på å virke intelligent"

Anonymous poster hash: 2dba5...01b

Whoops, glemte en "å"

"Et forsøk på å virke å intelligent"

Anonymous poster hash: 2dba5...01b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"A lot of people would be really scared. If they saw in the mirror, not their face, but their character."

 
"Sometimes you put walls up, not to keep people out. But to see who care enough about you to break them down"



Anonymous poster hash: ddc74...c48
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler du virkelig at du er i posisjon til å dømme andres skriving?

"Et forsøk på å virke intelligent"

Anonymous poster hash: 2dba5...01b

 

Sosialister har ikke humor uansett hvor hardt man prøver... ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Hvis du mener at sjefen din er dum, så husk at du ikke ville hatt noen jobb dersom han var smartere.

 

 Et liv brukt på feiltak er bedre enn et liv brukt på ingenting.



Anonymous poster hash: ddc74...c48
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tyskland har vært en av våre aller viktigste allierte i Europa - bestandig.
Kristin Krohn Devold

Det er bare ekteskapet som kan sikre at det blir født nye generasjoner, og det må vi verne om.
Anita Apelthun Sæle

Når pengene er bevilget, er de ikke lenger skattebetalernes penger.
Carl I. Hagen

Det er viktig å ha alle tankene i hodet samtidig.
Kristin Halvorsen

 

Liverpool kan ikke legge seg bakpå og ri på null-null, fordi de har sluppet inn et mål.
Øyvind Alsaker

Gå i duell, du er helt aleine.
Egil Flesvik

Det var fortjent at han fikk sitt andre gule kort for kampen, men det var unødvendig av dommeren å gi han det røde. Slik dømming må vi få slippe å se flere ganger.
Ivar Hoff

Kvinnefotball, hva er det? Ikke er det kvinner, og ikke er det fotball.
Ivar Hoff



Anonymous poster hash: 6a50f...df7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Stringfellow1

 "All things end badly. Otherwise they wouldn't end!"

 

 "Historier varer for alltid, men bare hvis dem blir fortalt."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

I'd love to attend your pity party, but I'm allergic to whine.

Morsomt, selv om jeg ikke er helt enig, og drar gjerne i pityparties hvis de ikke varer mer enn times tid eller så.

Anonymous poster hash: de851...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Man kan samle på mye rart. Jeg er av de som samler på sitater. Nå sitter jeg og koser meg med boka "Svøm med dem som drukner" av Lars Mytting og kom over et veldig fint sitat om døden: "Døden sender ikke brev med tre ukers varsel. Den kommer når du eter bringebærdrops."

Er det noen flere inne på KG som samler på sitater, eller som har noen gode sitater som dere liker spesielt godt? :)

Livet er farsen hvor alle må opptre. -Arthur Rimbaud

Om selve livet, og "meningen med livet":

Vi er her for å hjelpe hverandre komme gjennom denne greia, hva den nå er. -Mark Vonnegut.

Anonymous poster hash: de851...6f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...