Gå til innhold

Søknad til jobb på cafè


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har tenkt å søke som rydd/oppvaskhjelp og garderobevakt for dag- og kveldsjobbing. Har skrevet en søknad, men er usikker på om den er "gyldig". Vil prøve å fange arbeidsgiverens oppmerksomhet, og synes derfor jeg bør tilføye litt under hvorfor jeg søker jobben. Noen som vil hjelpe?

Her er et forslag til søknaden:

SØKER SOM RYDD/OPPVASKHJELP OG GARDEROBEVAKT FOR DAG- OG KVELDSJOBBING PÅ (stedet jeg søker jobben)

Jeg viser til Deres annonse (avis) 17.09.03. Jeg tillater meg med dette å søke som rydd/oppvaskhjelp og garderobevakt for dag- og kveldsjobbing på (stedet jeg søker jobben)

Mitt navn er (mitt navn), og er jeg er født (fødselsdato). Jeg er elev ved (navn på skole), Almenne Administrative fag.

Jeg tror at stillingen som medarbeider på (stedet jeg søker jobben) ville vært en jobb jeg kom til å trives- og utvikle meg i. Jeg er positiv, ærlig, har "stå-på-humør", og kommuniserer bra sammen med andre mennesker. Fritiden min tilbringer jeg sammen med venner, går på cafê, samt en del av tiden (skal jeg skrive dette, eller bør jeg heller si "noe av tiden min går med på"? :roll:) min går med på skolearbeid.

Jeg har forøvrig tidligere erfaring innen kontorarbeid (navn på arbeidsplass) i Oslo, som sommervikar. Dessuten har jeg også jobbet som medarbeider på (navn på arbeidsplass), der jeg drev med riving av forskaling.

Håper å høre fra dere.

(Mitt navn)

(Adresse)

(Mobiltelefon/ hjemmetelefon)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:enig:

Hvorfor er du den rette for denne jobben? Kanske litt mer enn at du er positiv og stå-på-villig..

Det gjelder å finne det beste argumentet for at de skal ansette akkurat deg..

Ellers var det mye bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville forresten også dropper den med "jeg tillater meg"... Høres litt vel formelt ut synes jeg.

Skulle bare mangle om du ikke skulle kunne søke..

Jeg pleier å skrive : Viser til annonsen bla-bla, og søker med dette på..

Lykke til forresten, håper du får jobben :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Du har sikkert tenkt til å gå gjennom søknaden med tanke på skrivefeil før du sender den, men jeg tillater meg likevel å minne om det. Det tar seg dårlig ut med en søknad som har skrivefeil!

Blant annet regner jeg med at de søker etter en rydde/oppvaskhjelp?

Få gjerne noen til å lese gjennom søknaden før du sender den, det er lett å se seg blind på egne feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så bra ut, men jeg ville droppet tillater meg, også det du skriver om skolearbeid (kanskje de er redde for å ansette en de tror bruker for mye tid på skolen og derfor ikke er fleksibel nok).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SØKER SOM RYDD/OPPVASKHJELP OG GARDEROBEVAKT FOR DAG- OG KVELDSJOBBING PÅ (stedet jeg søker jobben)

1: Jeg viser til Deres annonse (avis) 17.09.03. Jeg tillater meg med dette å søke som rydd/oppvaskhjelp og garderobevakt for dag- og kveldsjobbing på (stedet jeg søker jobben)

Mitt navn er (mitt navn), og er jeg er født (fødselsdato). Jeg er elev ved (navn på skole), Allmenne Administrative fag. [sett dette sammen med Jeg viser til.. som intro]

2: Jeg tror at stillingen som medarbeider på (stedet jeg søker jobben) ville vært en jobb jeg kom til å trives- og utvikle meg i. Jeg er positiv, ærlig, har "stå-på-humør", og kommuniserer bra sammen med andre mennesker. Fritiden min tilbringer jeg sammen med venner, går på cafê, samt en del av tiden (skal jeg skrive dette, eller bør jeg heller si "noe av tiden min går med på"? :roll:) min går med på skolearbeid.

3: Jeg har forøvrig tidligere erfaring innen kontorarbeid (navn på arbeidsplass) i Oslo, som sommervikar. Dessuten har jeg også jobbet som medarbeider på (navn på arbeidsplass), der jeg drev med riving av forskaling. [del 3 bør sys sammen med del 2, hva har du gjort og hvorfor du er bra for dem. Hva gjorde du, hva hadde du ansvar for i disse jobbene? Hvordan klarte du med ansvar og jobb?

Håper å høre fra dere. [Jeg ser frem til å høre fra dere. Vedlagt er attest fra arbplass1, arbplass2 og vitnemål fra skole. Evt vitnemål og attester kan fremvises ved forespørsel. Jeg ville nok sendt med attester ivertfall. dette er avslutning]

[Vennlig hilsen]

(Mitt navn)

(Adresse)

(Mobiltelefon/ hjemmetelefon)

Altså: intro - tidl erfaring, hvorfor jeg kan gjøre den utlyste jobben - annet - avslutning

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar!

Jeg har sendt søknaden som den jeg la ut her, og fant ut at jeg var fornøyd med det. Jeg er tross alt bare 16 år, Veslebråka, og vitnemål og attester etc. på en ryddejobb ser jeg ikke hensikten med. Dette burde isåfall ha blitt opplyst i annonsen, synes jeg.

Dessuten så ønsket arbeidsgiveren at søknaden skulle bli sendt via mail, og jeg tror derfor ikke det er så meget formelt.

Blant annet regner jeg med at de søker etter en rydde/oppvaskhjelp?

I annonsen sto det " søker rydd/oppvaskhjelp og garderobevakt for dag- og kveldsjobbing". Jeg holder med dermed til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous
Så bra ut, men jeg ville droppet tillater meg, også det du skriver om skolearbeid (kanskje de er redde for å ansette en de tror bruker for mye tid på skolen og derfor ikke er fleksibel nok).

Jeg vil fremstå som en ærlig person i søknaden min, og gir derfor uttrykk for at jeg setter skolearbeid i fremste rekke. Har vært borti flere arbeidsgivere som godtar dette, og ser det som en selvfølge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Si fra om du fikk jobben da! Jeg vet ikke hva som kreves av søknad fra 16-åringer, men man bør vel alltid satse på å lage en god søknad. Ikke nødvendigvis mest mulig avansert, men en som passer best mulig til annonsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*s*

Idag fikk jeg en telefon fra eieren av cafèn, ble fortalt at søknaden min falt i smak og ville innkalle til et intervju førstkommende mandag.

Fikk et lettere sjokk, ettersom jeg aldri har vært på et jobbintervju før. Hvilke forberedelser bør jeg gjøre istand egentlig? Hvilke spørsmål er vanlige at arbeidsgiveren stiller?

Starter forøvrig en egen tråd om dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...