Gå til innhold

Blitt bitt?


Trompeten

Anbefalte innlegg

Noen her som har blitt plaget av insekter og slikt?

 

Ser man bort i fra noen få mygg-stikk, så har jeg overraskende klart å holde meg unna det meste, til tross for at jeg har vært endel ute i naturen. 

 

 

Andre som har verre (eller bedre) historier å komme med? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er endel ute i naturen men dessverre opplever jeg ofte bitt fra mygg.

Har blitt bitt av huggorm 3 ganger og er allergisk mot veps(som jeg har blitt stukket av 2 ganger)..

Var i Ghana for noen år siden og våknet opp av at jeg klødde skikkelig, hele beinet mitt svei og det kom røde prikker som jeg klødde meg til blods på. Dro til lege der og fikk noe salve men ble ikke bedre. Dette var på slutten av oppholdet så da jeg kom til Norge dro jeg til lege. Ble sendt til sykehus fordi det kunne vært noe "farlig" og smittsomt. Hadde et stort sår som væsket og masse røde prikker som blødde. Måtte sitte med beinet i grønnsåpe,ha på salve og bandasje og være på antibiotika kur siden jeg følte meg i dårlig form. De tok prøver og resultatet var at jeg var bitt av et eller annet insekt(nei,sier dere det)men de visste ikke hvilket. Veldig ekkel og ubehagelig opplevelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom faktisk nettopp hjem fra en hard kamp mot kleggen. Skulle egentlig gå tur i skogen, helt til jeg ble angrepet av en sverm av klegg. Da ble det plutselig løpetur istedenfor... De jævlene klarte attpåtil å henge seg fast i håret og klærne så dro med meg flere av dem inn i huset. Har fortsatt ikke fått tatt alle... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært bortpå en del veps, men aldri noe verre.

 

Det verste var en gang på jobb hvor jeg arbeidet med to polakker (som bare kunne to tre ord på engelsk, null norsk). Plutselig begynner de å rope på meg og peke ned på bakken. Jeg skjønte jo ikke hva de ville, så jeg gikk bort der de pekte for å se hva det var...og der trakket jeg på en gjeng med jordveps. De ble meget hissig (ikke polakkene, altså). 30 - 40 stikk fra kneet og ned, mest rundt ankelen.

Endret av Maximillian Cohen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært bortpå en del veps, men aldri noe verre.

 

Det verste var en gang på jobb hvor jeg arbeidet med to polakker (som bare kunne to tre ord på engelsk, null norsk). Plutselig begynner de å rope på meg og peke ned på bakken. Jeg skjønte jo ikke hva de ville, så jeg gikk bort der de pekte for å se hva det var...og der trakket jeg på en gjeng med jordveps. De ble meget hissig (ikke polakkene, altså). 30 - 40 stikk fra kneet og ned, mest rundt ankelen.

Den er fæl. En på barneskolen ble angrepet av jordveps på en utflukt i Frognerparken. Han var i tillegg allergisk mot veps...hadde stikk over hele kroppen og ble hentet med ambulanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke særlig god nei, men etter hva jeg har hørt så kan det veldig raskt bli mer enn 30 stikk når en først har fått jordveps etter seg. Så jeg var vel heldig...

Endret av Maximillian Cohen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har forresten blitt bitt av flått en gang. Merket det da jeg våknet opp i senga. Da kjente jeg en liten nupp under armen. Fikk fjerna den, og etterlot seg et bittelite rødt merke. Har ikke hatt noe problemer med det i ettertid. 

 

Når jeg tenker meg om så har jeg blitt jagd av jordveps jeg også. Husker jeg løp hjem..var vel 11 år på den tiden.. De fulgte etter meg på en strektning på 300 meter. Husker bestemor prøvde å jage dem vekk da hun møtte meg hylene i døra. Ble stikket noen ganger, men gikk bra. Ingen allergiske reaksjoner heldigvis :)

 

Har vel også fått erfart klegg en eller annen gang, også har jeg tråkket på en veps barbeint da jeg var liten. Kommer på nå at jeg har også blitt bitt av skogsmauer.. :)

 

Også undulaten min :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...