Gå til innhold

Hvem kan jeg snakke med?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg trenger å gå til noen med taushetsplikt for å lufte problemene mine. Jeg har et kronisk alvorlig sykt barn, en ektefelle som har blitt psykisk syk og to barn i tillegg. Sykdommen handler jo egentlig ikke om meg, men det har store konsekvenser for meg som nærmeste pårørende også. Det føles ut som jeg holder på å kveles av ansvar og forpliktelser. Selv er jeg frisk, så jeg føler ikke at psykolog eller helsevesen for øvrig er rett instans. Etter som det er svært private saker jeg trenger å brette ut om, føles det ikke naturlig å bruke familie eller venner. 

 

Så hvem kan ivareta mine behov med diagnosen "vanskelig livssituasjon"?

 

 



Anonymous poster hash: 28989...f8f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest SykkelJenny

 

Hei!

 

Jeg trenger å gå til noen med taushetsplikt for å lufte problemene mine. Jeg har et kronisk alvorlig sykt barn, en ektefelle som har blitt psykisk syk og to barn i tillegg. Sykdommen handler jo egentlig ikke om meg, men det har store konsekvenser for meg som nærmeste pårørende også. Det føles ut som jeg holder på å kveles av ansvar og forpliktelser. Selv er jeg frisk, så jeg føler ikke at psykolog eller helsevesen for øvrig er rett instans. Etter som det er svært private saker jeg trenger å brette ut om, føles det ikke naturlig å bruke familie eller venner. 

 

Så hvem kan ivareta mine behov med diagnosen "vanskelig livssituasjon"?

 

Anonymous poster hash: 28989...f8f

 

Har du et pårørende-senter i nærheten av der du bor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Hei!

 

Jeg trenger å gå til noen med taushetsplikt for å lufte problemene mine. Jeg har et kronisk alvorlig sykt barn, en ektefelle som har blitt psykisk syk og to barn i tillegg. Sykdommen handler jo egentlig ikke om meg, men det har store konsekvenser for meg som nærmeste pårørende også. Det føles ut som jeg holder på å kveles av ansvar og forpliktelser. Selv er jeg frisk, så jeg føler ikke at psykolog eller helsevesen for øvrig er rett instans. Etter som det er svært private saker jeg trenger å brette ut om, føles det ikke naturlig å bruke familie eller venner. 

 

Så hvem kan ivareta mine behov med diagnosen "vanskelig livssituasjon"?

 

Anonymous poster hash: 28989...f8f

 

 

Kjære deg. Trist å høre at du har så mye å tenke på.

Jeg vil anbefale Psykiatrisk Sykepleier igjennom kommunen. Det blir ikke helt det samme som en psykolog, det blir mer som ''noen å prate med'', i forhold til en psykolog som gjerne stiller diagnoser og lignende. Kanskje det også finnes noen støttegrupper eller ordninger for de som har et kronisk sykt barn du kan ta kontakt med. Jeg vil iallfall anbefale Psykiatrisk Sykepleier.

Hilsen en Englemamma, som ellers er helt frisk, men som trenger noen å lufte tankene til en gang innimellom <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjestvest

Du kan jo prøve denne ( Pårørende innen psykisk helse ):

 

http://lpp.no

 

Denne listen viser hvilke andre foreninger som finnes. Se om du finner den du trenger:

 

http://www.frivillighetnorge.no/no/om_oss/alfabetisk_liste_medlemmer/

 

Hjelpetelefon pleier å stå på deres hjemmeside. Trykk der.

Endret av gjestvest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ikke ute etter sykmelding.

Jobben er fristedet mitt.

 

Ts.

Hvis du snakker med fastlegen din kan h*n henvise deg videre til noen du kan snakke med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke ute etter sykmelding.

Jobben er fristedet mitt.

 

Ts.

Du kan også snakke med fastlegen din. Få en fast time i uka f.eks. Jeg fikk tilbud om det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...