Gå til innhold

Skal sensor oppføre seg slik?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei. Hadde nettopp oppkjøring og strøk. Jeg sier ikke at det er sensor sin feil, så ikke tro at dette er enda en "det er sensor sin feil at jeg strøk"-tråd, fordi jeg rotet det til veldig i dag. Læreren og faren min var sikker på at dette kom til å gå bra, men dette var en av de værste timene jeg hadde hatt.

Det første var kontrollspørsmålet hvor jeg trodde jeg svarte riktig (men det gjorde jeg tydeligvis ikke). Han kommenterte: "Jaha... Får håpe det går bedre med kjøringen da".

Det gikk bra det første kvarteret, men da jeg fikk beskjed om å parkere rotet jeg til alt. Det hadde jeg øvd mye på, og læreren har ikke hatt noe å si på den de siste gangene vi har øvd på det. Men som sagt rotet jeg det skikkelig til akkurat i dag, og sensor sa: "Jaha, så det er her du vil stå? Javel ja..."

Da jeg kjørte videre, fikk jeg beskjed om å snu. Jeg prøvde å finne en plass å snu på, før han sa: "Kor i all verden er det du skal nå, ga jeg deg ikke beskjed om å snu?! Er du helt blank i hodet? Mon tro hva de andre tenker om dæ" med en spydig latter etterpå. Alt jeg hadde lært og som har gått så fint de siste kjøretimene, ble helt glemt da sensoren kom med spydige kommentarer underveis. Da vi kom tilbake til trafikkstasjonen spurte han: "Jaha, kossen tror du dette her gikk?". Det svarte jeg ikke en gang på, for jeg var helt satt ut og skjelven i kroppen. Han kunne vel ikke forvente at jeg skulle si: "Jo, dette gikk helt strålende".

Jeg fortalte dette til læreren, og han skulle ta det opp. Ikke at det hjelper all verden nå. 3000 kroner fattigere, og må bruke mer penger på kjøretimer og ny oppkjøring som er bestilt. Jeg var ærlig og sa at jeg ikke var klar for en ny oppkjøring akkurat nå, fordi nå er selvtilliten på bånn. Har kjørt veldig bra med læreren og han vet at jeg kan så mye bedre, så han bestilte en ny oppkjøring til meg. Jeg ba om en annen sensor, men det kunne vi dessverre ikke gjøre noe med for det var det datamaskinen som avgjorde.

Var enig i avgjørelsen om at han strøk meg, men skal sensor virkelig oppføre seg slik? Som kjørelæreren sa så skal han kun snakke om kjøringen etter at jeg har parkert bilen på biltilsynet. Jeg tror dessuten det hadde gått mye bedre hvis han ikke kom med kommentarer som jeg synes var frekke, for det var da alt gikk galt. Jeg holdt vikeplikt, kjørte ikke på rødt lys og stoppet for fotgjengere, så jeg risikerte ikke andres liv på den måten. Det var heller flere småfeil som jeg gjorde mens jeg skalv i hele kroppen på vei til biltilsynet.

Er det sånn en sensor skal oppføre seg, eller er det jeg som er hårsår? Kommer til å legge kjøringen på is i noen måneder, er ikke noe som haster. Så får jeg bare avbestille den oppkjøringen.



Anonymous poster hash: 2d943...4d6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, en god sensor oppfører seg ikke slik. Jeg opplevde noe av det samme da jeg hadde oppkjøring på MC, sensor var veldig nedlatende og bidro sterkt til å gjøre meg enda mer nervøs og usikker enn jeg allerede var, slik at jeg gjorde flere feil enn ellers. Klarte heller ikke ta ny oppkjøring med en gang, jeg ventet i tre måneder før jeg kjørte opp på nytt. Da hadde jeg samme sensor som jeg hadde på oppkjøring på bil, så når jeg fikk vite at han skulle være sensor visste jeg med en gang at det kom til å gå mye bedre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker det er "kenpen" som har strøket for 3. gangen.. Stemmer det ts?

Forøvrig ikke akseptabel oppførsel av din sensor, om det du beskriver er riktig.



Anonymous poster hash: 99a45...8b0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mistenker det er "kenpen" som har strøket for 3. gangen.. Stemmer det ts?

Er nok dessverre det ja. Følte meg ikke 100% klar de to første gangene, og greit at jeg strøk dem. Byttet til ny lærer, og følte meg mye tryggere og mer klar før neste oppkjøring etter bytte av lærer. Jeg hadde troen på meg selv, og læreren sa at det bare var nerver som kunne ødelegge fordi han føler seg trygg og synes det er komfortabelt å sitte på med meg. Jeg var faktisk ikke så veldig nervøs før oppkjøringen etter at vi hadde kjøretime i dag. Helt til sensor begynte å kommentere feilene mine på en spydig måte (som ikke var trafikkfarlige, som sagt holdt jeg vikeplikt, stoppet for rødt lys, fotgjengere osv.) og samtidig lo av dem på en frekk måte, som gjorde at jeg gjorde enda flere mindre feil som jeg ellers aldri gjør.

Synes det er dumt at man ikke kan nekte å ha en spesifikk sensor til neste oppkjøring, for jeg nekter å kjøre med han igjen. Dessverre får man ikke vite hvem sensoren er før alvorets time er kommet. Og nei, jeg sier ikke dette fordi jeg er sur på noen som helst måte. Han forrige sensoren jeg hadde var utrolig hyggelig hele veien og avsluttet med "Det er bare å øve litt mer, for du er hjertelig velkommen tilbake". Var ikke så sur etter den forrige oppkjøringen, bortsett fra at det er utrolig mye penger som ble kastet bort den dagen. Det er bare oppførselen til sensor jeg reagerer på. Ikke meningen å virke negativ. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. Etter 3 stryk..kanskje du burde innse realitetene og heller få litt hjelp? Hvorfor ikke få noen til å ta oppkjøringen for deg? Jeg tok oppkjøringen for en kompis og det gikk helt greit.



Anonymous poster hash: 99a45...8b0
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Lindiana

Du kan be om at kjørelæreren blir med i bilen under oppkjøring neste gang. Da får kanskje sensor en annen holdning? I tillegg har du en ekstra back-up om du mener sensor vurderer feil.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan du ikke ha kjørelærer med deg på oppkjøring? Mener at det er mulig?

Og øv gjerne med noen hjemme som kan øvelseskjøre med. La de lage en liten oppkjøring for deg, hvor du får trent på slike ting som du har støtt på under oppkjøring.

Sensoren din virker som er rævhol. Håper du får en annen neste gang.

Lykke til!



Anonymous poster hash: 77a24...e8f
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. Etter 3 stryk..kanskje du burde innse realitetene og heller få litt hjelp? Hvorfor ikke få noen til å ta oppkjøringen for deg? Jeg tok oppkjøringen for en kompis og det gikk helt greit.

Anonymous poster hash: 99a45...8b0

Hva faen hadde du gjort/tenkt om han kjørte ned og drepte noen?

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gurgemeie

Broren min strøyk på oppkjøring endel ganger, men da han byttet kjøreskole, bestod han på første forsøk etter det, så kanskje du kan prøve det? Få et mer objektivt syn på hvordan du egentlig kjører.

Og nei, det er IKKE greit at sensor snakket sånn til deg. Ville tatt dette opp med biltilsynet, og si i fra at om du får han igjen, så nekter du å kjøre, for mer frekk sensor skal man lete lenge etter!!

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

...

Da vi kom tilbake til trafikkstasjonen spurte han: "Jaha, kossen tror du dette her gikk?". Det svarte jeg ikke en gang på, for jeg var helt satt ut og skjelven i kroppen. Han kunne vel ikke forvente at jeg skulle si: "Jo, dette gikk helt strålende".

...

Anonymous poster hash: 2d943...4d6

Et tips. Om du ikke sier noe på det spørsmålet så får du ihvertfall stryk. Gjør du småfeil neste gang, så er det viktig at du nevner de feilene som du gjorde slik at du beviser at du er klar over dem.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva faen hadde du gjort/tenkt om han kjørte ned og drepte noen?

Han jeg kjørte opp for har kjørt plettfritt i noen år nå. Jeg ville selvfølgelig ikke kjørt opp for noen jeg visste var trafikkfarlig. For meg virker ikke ts trafikkfarlig, han er bare altfor nervøs i en eksaminasjon. Og må uheldigvis betale dyrt for det.

Det er synd at ansvarlige bilførere ikke skal få ha lappen fordi de ikke takler en 45 min nervøs tur med sensor. Det blir litt urettferdig.

Anonymous poster hash: 99a45...8b0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok.. Etter 3 stryk..kanskje du burde innse realitetene og heller få litt hjelp? Hvorfor ikke få noen til å ta oppkjøringen for deg? Jeg tok oppkjøringen for en kompis og det gikk helt greit.

Anonymous poster hash: 99a45...8b0

Som sagt, følte jeg meg ikke klar foran de to første oppkjøringene. Har blitt mye tryggere og sikrere på meg selv nå, og læreren som har vært kjørelærer siden 70(?)-tallet synes at det er komfortabelt å sitte på med meg, og han føler seg trygg når han sitter på. Men det var ikke det det var snakk om, det var bare måten sensoren oppførte seg på. Håper ikke han er sånn med alle elevene sine, for det må være ganske slitsomt for han hvis han er sånn daglig. Men jeg legger kjøringen på is og fokuserer heller på lærlingsperioden min. Har mistet mye av lærlingstiden min pga. kjøretimer, også kan jeg heller begynne igjen når lærlingstiden er over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mitt inntrykk er at det er flere sensorer som er noen ordentlige surtryner. Da jeg hadde litt for høyt tempo i avkjørselen fra motorveien på min oppkjøring, og dermed måtte bremse ned litt hardere og fortere slik at det ikke ble helt jevnt, så klamret han seg dramatisk fast i håndtaket på døren med begge hender.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts, jeg ville nok ha skrevet en klage til trafikkstasjonen og til sensoren (husk at dette må komme fra deg). Den måten du forteller om oppførselen til sensor er uakseptabel (snakket med faren min som også er sensor) og kan ha vært en faktor for at du faktisk strøk. Disse kan ha litt skjøn, bomgiring en eller to ganger er ok, det er lov til å gjøre feil - men å gjøre feil konsekvent, da blir det stryk.

På den neste oppkjøringen så ber du om å ha med kjørelærer og tenker at sensor er en helt vanlig person og ikke en som skal dømme deg. Hen skal bare se at du kan kjøre trygt og sikkert, samtidig som du forstår trafikkbildet.

ok.. Etter 3 stryk..kanskje du burde innse realitetene og heller få litt hjelp? Hvorfor ikke få noen til å ta oppkjøringen for deg? Jeg tok oppkjøringen for en kompis og det gikk helt greit.



Anonymous poster hash: 99a45...8b0

Og gratulerer til deg med det mest idiotiske utsagnet jeg har lest i dag.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg virker ikke ts trafikkfarlig, han er bare altfor nervøs i en eksaminasjon. Og må uheldigvis betale dyrt for det.

Det er synd at ansvarlige bilførere ikke skal få ha lappen fordi de ikke takler en 45 min nervøs tur med sensor. Det blir litt urettferdig.

Anonymous poster hash: 99a45...8b0

Beklager dobbeltinnlegg, men litt usikker på hvordan man siterer to innlegg samtidig.

De som har kjørt med meg føler seg trygg på meg og de ser at jeg kan trafikkreglene, kjører etter forhold, bryter aldri vikeplikt, senker farten i god tid når noen skal over veien osv, Jeg får bare helt angst i eksamens-tilfeller, og slik var det da jeg gikk på skolen også. Fikk angst og blacka ut helt, selv om jeg hadde 4'ere i omtrent samtlige fag (hadde vel en 3'er og resten 4'ere). Men på eksamen var mye kunnskaper glemt fordi jeg fikk helt angst da jeg møtte sensor. Men hadde sensor vært hyggelig og klart å roe meg ned hadde jeg helt sikkert bestått, og i hvertfall ikke kommentert alt jeg gjorde sånn som han vanligvis ikke skal gjøre før etter at oppkjøringen er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Høres ut som min oppkjøringsopplevelse dette her..

Jeg strøk også 3 ganger, før jeg sto på oppkjøring. Ikke noe jeg er stolt av..

Første to gangene var "greit", for da var jeg så ekstremt nervøs, og gjorde "større" feil som å ikke holde vikeplikten. Ting jeg aldri hadde feilet på utenom på en nervepirrende oppkjøring.

Byttet kjørelærer, og fikk et nytt perspektiv på hva jeg kunne gjøre annerledes.

3. gangen jeg strøk, gjorde jeg INGEN feil. Jeg kjørte ikke PLETTfritt, det syntes at jeg var nervøs (som jeg var), og gjor småfeil som gjorde at jeg måtte bremse litt hardere enn jeg ellers ville gjort (fortsatt ikke bråbrems altså), og fikk spydige kommentarer av sensoren, som jeg klarte å ignorere!

Men så STRØYK han meg!

Grunnen? Han følte jeg ikke var "klar" for lappen helt enda.

Jeg som innadvent sjenert person har aldri vært så forbannet på et annet voksent fremmed menneske før, og jeg kjeftet han huden full før jeg gikk. Jeg er OVERBEVIST om at han strøk meg fordi jeg hadde strøket to ganger tidligere… Dette kommenterte han småspydig før vi begynte kjøringen.

Dyrt sertifikat … Jeg har nå hatt lappen i over 7 år, og er en meget trygg og flink sjåfør.



Anonymous poster hash: 03ed5...2f7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKKE legg kjøringa på is! Fortsett i det minste å øvelseskjøre, selv om du ønsker å utsette neste oppkjøring. Ikke la dette stoppe deg. Jeg tror det bare vil bli verre og lettere å utsette igjen og igjen dersom du ikke fortsetter nå.

Lykke til :reise:



Anonymous poster hash: 249ae...a3e
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg opplevde tilsvarende da jeg skulle kjøre opp til buss- førerkortet.

Dette var samme sensor som da jeg kjørte opp til B- lappen, så jeg visste med en gang da jeg så hvem jævelen var at dette kom til å bli en prøvelse.

Det virker på meg som at det dessverre er en del sensorer som gjør sport i å kjøre eleven gjennom en "stresstest"som gir både høy strykprosent samt flere oppkjøringstimer.

Negativ, nedlatende, spydig og høylytt var han i begge tilfeller overfor meg. Jeg stod "på hengende håret" som han kalte det begge gangene. De vet jo så altfor godt at en er stresset nok fra før.

Vi kunne fint vært foruten slike sensorer, det er nok et stort antall elever som ville stått hadde det ikke vært for disse som bare øker stressnivået ytterligere og gleder seg over å skremme/ plage de som kjører opp.

Ønsker deg lykke til ved neste oppkjøring! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns du skal klage på sensor. Man kan ikke klage på resultatet, men hvis sensor oppfører seg som en idiot bør sjefen få vite om det.

Hilsen ansatt på trafikkstasjonen

Anonymous poster hash: 6b4e0...e43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...