Gå til innhold

Hva er dine beste husmortriks?


lillesky

Anbefalte innlegg

Tusen hjertelig, du bekreftet et tips jeg fikk tidligere idag av naboen. Da er det nok en solid måte å rengjøre disse på:) Skal prøve det ut nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Både viftebrett og stekebrett vasker jeg i dusjen. Da slipper jeg fettgris utover kjøkkenet (liten kjøkkenvask).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker vært tatt opp her før men som som har tips for å få dusjveggen rene for kalkdråper? KJøpte cilid bang og lot den virke litt men ble skuffet, det hjalp ikke så mye. Har prøvd eddik, hvit jif, zalo you name it. Nå skal det sies at jeg er ikke flink til å vaske de så ofte........

Etter at du har vasket så de er skinnende rene skal du gå over med rain-x eller tilsvarende produkt. Det er egentlig beregnet på bilvinduer, og får vannet til å prelle av. Du finner det på bensinstasjoner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Etter at du har vasket så de er skinnende rene skal du gå over med rain-x eller tilsvarende produkt. Det er egentlig beregnet på bilvinduer, og får vannet til å prelle av. Du finner det på bensinstasjoner.

Det må jeg prøve, hørtes ut som et bra tips! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Kom på ett til :danse:

Bruk en liten skje til å skrelle ingefær med, funker bedre enn å bruke kniv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker eddik på klær som lukter permanent svette, på sånne typiske gule deo-flekker. Heller det oppi skyllemidelskuffen. Eller legger det i bløt over natta :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Knuse

Grønnsåpe tar vekk malingsflekker på klær. Hadde en beige shorts med rødmaling på. Gnidde malingen ut med grønnsåpen og vasket shortsen bare vanlig i vaskemaskinen etterpå, ingen flekker etterpå. Bruker grønnsåpe også til å få bort malingsflekker på huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har tips til hvordan man kan vaske stekepanner for å få bort sterke farger?

Blir ofte et lite belegg f.eks. når jeg har laget taco/curry eller lignende, som fører smaken over neste gang jeg skal bruke stekepannen. Utrolig irriterende, prøver å unngå såpe i panna også...

Anonymous poster hash: be73f...be8

Det jeg finner er den enkleste måten å forhindre dette på er: når maten er stekt har du den over på serveringsfat straks. Så tørker du av pannen mens den er varm med tørkepapir/klut og om noe sitter igjen så heller du litt olje i og gjenntar. Om du lar fett størkne i pannen må du til å varme den opp igjen (med litt olje i bunnen) og det er så mye bry.

Anonymous poster hash: 2d138...7da

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare digger bakepulver! Vi fant noen fine, gamler flasker som har ligget i et uthus her, antagelig i rundt 60 år. De var nokså grisete inni, men jeg fylte dem med varmt vann og et par teskjeer bakepulver i hver, lot dem stå over natten, og vips: da jeg skylte dem var de gullende rene! :tommelsmil:

Jeg bruker også bakepulver for å rense kaffekannen, og for å gjøre rent oppvaskkummen.



Anonymous poster hash: cd64a...143
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...