Gå til innhold

Hvordan kommer over eksen? 8 år siden....


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har nå innsett at jeg enda ikke er kommet over eksen som det ble slutt med for 8 år siden. Jeg er i et forhold/ekteskap som har vart i 7,5 år. Det var bare noen få måneder mellom dem. Jeg kastet meg videre, uten å bearbeide bruddet ordentlig. Og nå sliter jeg. Går i terapi for å finne ut av problemer mellom mannen min og meg, og innser at mitt tidligere forhold har mer å si enn jeg har visst.

Jeg og eksen var sammen i tre år. Vi bodde aldri sammen, og forholdet vårt bestod kun av de hyggelige tingene, ikke husarbeid, barnestell o.l. Vi møttes to-tre kvelder i uka. Hadde masse sex, spiste på restauranter, gikk på kino, kjørte bil, var sammen med venner. Jeg var stormende forelsket i han, alle tre årene. Han var den mest fantastiske mannen jeg kunne tenke meg, og følelsene var utrolig sterke.

Han satt standarden for hvordan menn skal være i mine øyne.

Grunnen til at det ble slutt var ikke pga problemer mellom oss, men pga kultur og foreldre som ikke ville godta forholdet. Vi hadde trodd at vi skulle greie det, men etter tre år følte vi at vi måtte ta forholdet et steg videre, men fant ut at det ikke var en mulighet.

Jeg var knust i noen dager. Husker ikke hvor lenge. Men begynte raskt å date igjen, samtidig som jeg traff eksen. Etter fire mnd kanskje, avsluttet jeg og eksen helt, og jeg møtte han som nå er mannen min.

Jeg sliter med at jeg ikke klarer å åpne meg, gi nok kjærlighet til mannen min. Jeg tror kanskje jeg er redd for de sterke følelsene jeg hadde for eksen. Redd for å bli så såret igjen. Og jeg tror at jeg ikke bearbeidet bruddet godt nok. Jeg føler også at den standarden jeg satt, om hvordan menn skal være og se ut, fortsatt gjelder. Mannen min når ikke opp.... Jeg trenger å jobbe med å endre den.

Noen tips til meg om hvordan jeg kan jobbe med dette?

Anonymous poster hash: 67b8e...9c1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Fortsetter under...

Oppdatering: Jeg har ikke tenkt på han så veldig mye etter denne posten. Jeg tror det var et blindspor i forsøket på å finne ut hvorfor ekteskapet skranter.

Anonymous poster hash: 67b8e...9c1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering: Jeg har ikke tenkt på han så veldig mye etter denne posten. Jeg tror det var et blindspor i forsøket på å finne ut hvorfor ekteskapet skranter.

Anonymous poster hash: 67b8e...9c1

👍

Anonymous poster hash: 7f393...8f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...