Gå til innhold

Tror du på spøkelser?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

De som tror på spøkelser svarer som de kristne. "Du kan ikke sammenligne Gud med nissen, for nissen er jo bare en menneskeskapt fiktiv figur!"



Anonymous poster hash: f22ae...9c5
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jean Valjean

Mindre opplyst, da.

Anonymous poster hash: f22ae...9c5

Nei ikke det heller

at man tror på noe du og jeg ikke tror på. Gjør dem ikke mindre opplyst

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil ikke si at det å tro på spøkelser er noe mer barnslig enn å tro på Gud. Man trenger ikke bevis for noen av delene, begge handler om tro. Om noen tror på spøkelser så skal man respektere det, like mye som man skal respektere noen som tror på en eller flere guder. Man skal ikke le av andres tro, eller gjøre narr av den.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri fått en logisk begrunnelse til hvorfor spøkelser/gjenferd kan eksistere, derfor velger jeg heller å ikke tro på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er så utrolig teit å være nedlatende ovenfor mennesker som har andre ideer og tanker enn en selv. Det er såklart lov til å være skeptisk, men nedlatende er noe annet.

Det er dessuten mange, både voksne og barn, som har opplevd fenomener som vi kategoriserer uforklarlige som vi ofte på folkemunne kaller spøkelser.

Mulig de har en helt naturlig fysiologisk forklaring-men at disse fenomenene forekommer er 100% sikkert. Untill videre er det ingen forklaringer på mange slike fenomener, kanskje fremtidens vitenskap vil belyse det, kanskje ikke.

Har selv opplevd uforklarlige ting, i felleskap med andre som har sett akkurat det samme som meg i øyeblikket. Flere av de er skeptikere, fortsatt også skeptikere, men som ihvertfall annerkjenner at fenomenet eksisterer.

Anonymous poster hash: c0d39...570

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.

Synes det er rart at noen tror på spøkelser, eller andre overnaturlige fenomener for den saks skyld. Skjønner det ikke, og synes det hele virker så irrasjonelt og lite gjennomtenkt. Men forstår jo at de som tror ser annerledes på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror på "spøkelser", hjelpere og masse annet rart :) jeg trenger ikke konkrete bevis på noe, forde hvis jeg tror og jeg kan med hånden på hjerte si at jeg ikke lyver om det jeg har opplevd så er det bra nok for meg. Men jeg snakker ikke med hvem som helst om det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har sett spøkelser: hvordan visste du at det var et spøkelse og hvordan så det ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det gjør jeg. Tror dog man må ha en eller flere opplevelser selv for å tro på det, så har forståelse for at folk ikke gjør det, og at det høres sykt ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde ikke på spøkelser / gjenferd / ånder da jeg var liten, men nå som voksen så gjør jeg det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror ikke på spøkelser, men det er mye jeg ikke kan og vet.

Det blir vanskelig å motbevise at folk ikke har sett spøkelser, opplevelsen lar seg ikke dele. Samtidig er vi ikke kommet langt på forskning innen parapsykologi, men interessen er økende, også i seriøse kretser :)

En kamerat av meg har skrevet en bok om parapsykologi , den vil jeg sterkt anbefale for dere som er interessert i stoffet, han skriver sabla godt! http://www.vg.no/rampelys/bok/bokanmeldelser/bokanmeldelse-terje-g-simonsen-vaare-skjulte-evner/a/10121794/



Anonymous poster hash: e78e2...055
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei. Jeg ble ikke indoktrinert med at det skulle finnes spøkelser når jeg var barn. Akkurat som jeg ikke ble indoktrinert med at det skulle finnes noen form for gud når jeg var barn. See what i dit there? :-p

Anonymous poster hash: 8a0db...eb2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på spøkelser, men jeg blir likevel vettskremt av spøkelseshistorier eller steder som "spøker". Kan jeg da si jeg ikke tror? :-P



Anonymous poster hash: a163a...ae5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

  • 3 måneder senere...

 

 

At det ikke finnes noen bevis for at spøkelser finnes er bevis nok. Det finnes ingen bevis for at påskeharen ikke finnes heller, eller julenissen eller flying spaghettimonster for den saks skyld. Hvis man skal følge den logikken skal man tro på mye rart.

Anonymous poster hash: 646b2...43a

 

 

Nåja.

Endret av Lutetium 71
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på spøkelser. Jeg vet at de finnes! HAr sett og hørt dem. Jeg tror også at det finnes "småfolk"

 

Hva mener du er forskjellen på viten og tro?

Anonymous poster hash: 288a4...ff9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg tror ikke på spøkelser. Jeg kan forstå at barn tror på det, men ikke voksne. 

Anonymous poster hash: f22ae...9c5

 

Nei

Anonymous poster hash: 76165...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...