Gå til innhold

Farlig utvikling, flere og flere tror på kreasjonisme


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Stemmer det at det er lenge siden jeg har sett ray gjort noe sprell nå. Gått tom for ideer mon tro(?) Hører lite fra de andre og jeg da, har selektiv hørsel som kan filtrere bullshit ;-)

Så nå er problemet til Ray, hva han ikke sier????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stemmer det at det er lenge siden jeg har sett ray gjort noe sprell nå. Gått tom for ideer mon tro(?) Hører lite fra de andre og jeg da, har selektiv hørsel som kan filtrere bullshit ;-)

Ja, jeg leter ikke akkurat opp kreasjonist-stoff, jeg heller. Men sånne som Comfort har jo en tendens til å gjøre seg bemerket og utløse responser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg leter ikke akkurat opp kreasjonist-stoff, jeg heller. Men sånne som Comfort har jo en tendens til å gjøre seg bemerket og utløse responser.

Men han har jo rett i at bananen er designa da... Som med omtrent alle husdyr, grønnsaker og frukt vi har i dag, er de designa av mennesker, gjennom veldig spesifikk og selektiv avling, for at de skal smake godt, være enkle å håndtere, og ofte kryssa frem for å ha gode mengder næring (noe de naturlige variantene ofte er veldig fattig på).

Lurer på om kreasjonister egentlig leser noe som helst annet enn det som står i bibelen. De veit jo så å si ingen ting om noe som helst, virker det som.

Endret av Yme
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zeitgeist

Lurer på om kreasjonister egentlig leser noe som helst annet enn det som står i bibelen. De veit jo så å si ingen ting om noe som helst, virker det som.

Joda, de leser vrøvlet til andre likesinnede som dekoreres med ymse doktor-titler for å få sårt tiltrengt (dog på falskt grunnlag) troverdighet, gjerne selvpublisert. Og slik baller det på seg.

De skikkelig skumle er de av disse som ikke en gang har lest Bibelen. De har bare hørt et eller annet, og siden det var presyen som sa det, så må det være sant.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Dette må da være gode nyheter for debatant?

http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/den-nye-videnskabsminister-gud-skabte-jorden/5633892

Anonymous poster hash: 1f0a9...97a

 

Du verden. Hvis dette setter tonen for den nye danske regjering, så er jeg alvorlig bekymret. Å sette en person som i det minste LÅTER som en kreasjonist med undertoner av "teach the controversy" som leder for vitenskapsdeptet, er en alvorlig tabbe, for å si det mildt.

Noen har handlet hester her. Halte, skabbete, krybbebitende gamper som har gått for en alt for høy pris.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hjelpes. Jeg trodde virkelig ikke kreasjonisme kunne bre seg i Norge, eller norden for den saks skyld. Hva er det som foregår? Annet enn at jeg må bite meg i (det uopplyste..) "skrytet" til amerikanske og canadiske venner at dette er vi befriet for her.

Har vi plutselig fått alvorlige mangler ved grunnskoleutdannelsen? Har kristne grupper som tidligere både beholdt sin tro og samtidig var del av det vitenskapelige samfunnet plutselig endret seg? Håper virkelig ikke vi vil få religiøse skoler på siden av samfunnet. Beklager min blissful ignorance hvis vi allerede har det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dere ikke glemme at det ikke er lenge siden at en prest styrte dette landet.

Og før det satt han i kirke og undervisnings departementet.

(Hvem i sine fulle fem syns det er en god ide å blande kirke og undervisning anyway)

Endret av Midgard
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dere ikke glemme at det ikke er lenge siden at en prest styrte dette landet.

Og før det satt han i kirke og undervisnings departementet.

(Hvem i sine fulle fem syns det er en god ide å blande kirke og undervisning anyway)

Ikke glemt, men iblant fortrengt! Grøss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må dere ikke glemme at det ikke er lenge siden at en prest styrte dette landet.

Og før det satt han i kirke og undervisnings departementet.

(Hvem i sine fulle fem syns det er en god ide å blande kirke og undervisning anyway)

 

Det er helt riktig. Heldigvis ble den dritten avslørt:

http://www.dagbladet.no/kultur/2007/02/11/491627.html

 

Anonymous poster hash: 1f0a9...97a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er helt riktig. Heldigvis ble den dritten avslørt:http://www.dagbladet.no/kultur/2007/02/11/491627.html Anonymous poster hash: 1f0a9...97a

:sjokkert: Dette visste jeg ikke! Helt utrolig... Begynner å forstå hvorfor det var så enkelt for kristen-agendaførende klasseforstandere å herje fritt på barneskolen.. Hvis det er sant at Willoch ikke var klar over det som daværende statsminister er det jo skandale.

Og nå holder Krf på igjen med å tvinge RLE til å bli KRLE..

Hvorfor/hvordan har det seg at norge har et religiøst parti, selv svenskene med alle sine politiske problemer ler jo av dette? Det burde bli forbudt.

Endret av Frøkensina
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

For at det er feil og for at kreasjonisme har en lei tendens til å bremse utvikling og teknologi....

Anonymous poster hash: 891ad...125

Hadde det eksistert intelligente og rasjonelle forklaringer på evolusjon, hadde vel folk trodd på det.

Det kan synes som om kreasjonistene legger fram sin modell på en mye mer overbevisende måte, til tross for at de nesten ikke har penger i ryggen.

Endret av debatant
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Annonse

:sjokkert: Dette visste jeg ikke! Helt utrolig... Begynner å forstå hvorfor det var så enkelt for kristen-agendaførende klasseforstandere å herje fritt på barneskolen.. Hvis det er sant at Willoch ikke var klar over det som daværende statsminister er det jo skandale.

Og nå holder Krf på igjen med å tvinge RLE til å bli KRLE..

Hvorfor/hvordan har det seg at norge har et religiøst parti, selv svenskene med alle sine politiske problemer ler jo av dette? Det burde bli forbudt.

I det minste har ikke KrF lenger en prest som leder...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantastisk i ordets faktiske betydning.

Kjenner noe på grensa til nasjonal stolthet over at det ble stoppet såpass effektivt.

JA, dere, det mye utskjelte Arbeiderpartiet fikk gjennomslag for at Stortinget måtte godkjenne læreplanen. De kjente antakelig lusa på gangen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Annonse

[1] Category widget

På 8.4.2015 den 12.25, Synapomorphy skrev:

Du er aldri observert, du.

Tror ikke det vae meg Darwin skrev om i "Artenes opprinnelse........"

Hallo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.3.2015 den 23.32, Mann 42 skrev:

Jo, skolen må definitivt skille mellom religion og vitenskap.

Vitenskap er pr. definisjon en metode eller en prosess, og har ingen ting med evolusjon å gjøre.

Ateismen som ligger til grunn fo evolusjonen er jo en religion, ( troen på at Guds eksistens kan motbevises).

Her motsier deg selv i en og samme settning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, debatant skrev:

Vitenskap er pr. definisjon en metode eller en prosess, og har ingen ting med evolusjon å gjøre.

Ateismen som ligger til grunn fo evolusjonen er jo en religion, ( troen på at Guds eksistens kan motbevises).

Her motsier deg selv i en og samme settning.

Ateisme ligger ikke til grunn for evolusjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...