Gå til innhold

Er du kristen?


Gjest Mocchhaa

Anbefalte innlegg

Gjest Mocchhaa

Hahah, takk, nå fikk jeg meg en god latter... :fnise::jolie:

Vel, det var mye der som var tatt ut av sammenheng, for å si det sånn. Veit ikke hvor jeg skal starte en gang. Bibelen inneholder for det 1. mange metaforer. For det 2. - at Jesus mener mange kommer til helvete burde vel ikke komme som et sjokk for noen som helst?

Det står blant annet at man skal hate sin far og mor. Eller hate sitt eget liv. Der tolker i alle fall jeg det som at jeg skal hate det vonde som bor inni meg, og inni min far og mor. Det kjødet vi har, som alt vondt kommer fra. Ikke selve livet, eller min far og mor. Komplisert:)

Men som sagt har jeg lite peiling på "skriftene" i sin helhet. Men tør å påstå at jeg er kristen nok ved å forstå hovedessensen av Bibelen og ikke minst Jesu budskap. Strengt tatt består koranen av gamle testamentet også, gjør det ikke? Og jødene bruker også gamle testamentet. For å kalle seg kristen må man tro på Jesus. Da sier det vel seg selv at det er det nye testamentet man lever etter. Og budskapet der er å ta opp sitt kors (altså fornekte seg selv), og å bli fri og helt ferdig med å gjøre synd. :)

Anonymous poster hash: 1b256...23a

Hvis du skal tolke det på din egen måte, så kan du jo også tolke hitlers manifest på en bra måte, om du er en fan av hitler, eller?

Og benekter du det at bibelen støtter slaveri?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Salvesen

Hvorfor er Islam og Jødedom så mye værre? Kristne drepte jo tusenvis av muslimer over hundrevis av år, og kristne rettferdiggjorde slaveri, ved bruk av bibelen.

Kristendommen er bedre enn både Islam og Jødedom i lys av den religionens etiske fundament, som er beskrevet i kristendommens hellige bok; Det Nye Testamentet. Kristendommens grunnfundament er "nestekjærlighet" og "tilgivelse".

Jødedommens grunnfundament er derimot "et øye for et øye, en tann for en tann", samt tanken om et "herrefolk". Vi kjenner jødenes gud godt fra Det Gamle Testamentet (en grusom og psykopatisk gud). Og i Koranen går det jo knapt et eneste vers uten noen slags voldsforherligelse av de som ikke er rett-troende. Så det er ikke så rart at det går som det går når disse to religionene da braker sammen.

Det bør allikevel nevnes at Buddhismen er en bedre religion enn alle de tre semittiske religionene, inklusivt kristendommen (som tross alt preker ukritisk underkastelse, misjonering og straff fra Gud). Det etiske - og det intellektuelle grunnfundamentet er rett og slett bare bedre innen Buddhismen. Buddhistiske hellige skrifter oppfordrer til og med mennesker til ikke å ta selv Buddhistiske skrifter for god fisk, men i stedet tenke selv og vurdere hva som er rett for den enkelte.

Endret av Salvesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Kristendommen er bedre enn både Islam og Jødedom i lys av den religionens etiske fundament, som er beskrevet i kristendommens hellige bok; Det Nye Testamentet. Kristendommens grunnfundament er "nestekjærlighet" og "tilgivelse".

Jødedommens grunnfundament er derimot "et øye for et øye, en tann for en tann", samt tanken om et "herrefolk". Vi kjenner jødenes gud godt fra Det Gamle Testamentet.

Og i Koranen går det jo knapt et eneste vers uten noen slags voldsforherligelse av de som ikke er rett-troende.

Det bør allikevel nevnes at Buddhismen er en bedre religion enn alle de tre semittiske religionene, inklusivt kristendommen. Det etiske grunnfundamentet er rett og slett bare bedre.

Har du noen ganger lest de andre religioners bøker, eller er dette bare noe du antar?

Vet du at i islam, så sies det at om du hjelper ett menneske, er det akkurat som at du har hjulpet alle mennesker, og om du dreper en uskyldig, er det akkurat som at du har drept alle. Hvis kristendommen er basert på din tolkning, så er også islam basert på tolkning.

Det er bilioner av muslimer i verden, og hvis alle fulgte den voldelige tolkningen, ville det vært mye mer vold en det faktisk er nå, så islam er ikke mer voldelig, det er bare din egen tolkning.

Og hva som er værre og værst har ingenting med denne tråden og gjøre, så jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor du skrev det du skrev.

Endret av Mocchhaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Salvesen

Har du noen ganger lest de andre religioners bøker, eller er dette bare noe du antar?

Vet du at i islam, så sies det at om du hjelper ett menneske, er det akkurat som at du har hjulpet alle mennesker, og om du dreper en uskyldig, er det akkurat som at du har drept alle. Hvis kristendommen er basert på din tolkning, så er også islam basert på tolkning.

Det er bilioner av muslimer i verden, og hvis alle fulgte den voldelige tolkningen, ville det vært mye mer vold en det faktisk er nå, så islam er ikke mer voldelig, det er bare din egen tolkning.

Og hva som er værre og værst har ingenting med denne tråden og gjøre, så jeg skjønner egentlig ikke helt hvorfor du skrev det du skrev.

Undertegnede har lest både Bibelen og Koranen, men har mye mer å sette seg inn i når det gjelder Buddhismen.

Forskjellen på Islam og Kristendom er at Det Nye Testamentet må taes ut av kontekst for å være voldelig, mens Koranen må taes ut av kontekst for å være fredelig. Men som De selv nevner, så er det heldigvis ikke alle muslimer som er "gode muslimer".

Hvorfor jeg setter religionene opp mot hverandre, spør De? Det er for å bygge opp under min mening om at kristne generelt får for mye pepper - relativt sett - i denne tråden om hvordan man stiller seg til Kristendommen.

Endret av Salvesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Undertegnede har lest både Bibelen og Koranen, men har mye mer å sette seg inn i når det gjelder Buddhismen.

Forskjellen på Islam og Kristendom er at Det Nye Testamentet må taes ut av kontekst for å være voldelig, mens Koranen må taes ut av kontekst for å være fredelig.

Hvorfor jeg setter religionene opp mot hverandre, spør du? Det er for å bygge opp under min mening om at kristne generelt får for mye pepper - relativt sett.

Det er ikke sant. Det er mange tekster i bibelen som er voldelig, men bare fredelig om du bruker makt.

Kansje du burde lese litt om slike ting.

http://www.skepticsannotatedbible.com/cruelty/bible_quran.html

http://www.loonwatch.com/2011/03/what-the-quran-bashers-dont-want-you-to-know-about-the-bible/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Salvesen

Det er ikke sant. Det er mange tekster i bibelen som er voldelig, men bare fredelig om du bruker makt.

Kansje du burde lese litt om slike ting.

http://www.skepticsannotatedbible.com/cruelty/bible_quran.html

http://www.loonwatch.com/2011/03/what-the-quran-bashers-dont-want-you-to-know-about-the-bible/

Hvorfor linker De til påstander knyttet til Det Gamle Testamentet? Det Gamle Testamentet beskriver jødenes gud - som undertegnede allerede har påpekt er en psykopatisk og grusom gud. Det er Det Nye Testamentet som er de kristnes hellige bok. Men jeg er enig i at Det Gamle Testamentet og Koranen på alle måter kan sidestilles ;)

Endret av Salvesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mocchhaa

Hvorfor linker De til påstander knyttet til Det Gamle Testamentet? Det Gamle Testamentet beskriver jødenes gud - som undertegnede allerede har påpekt er en psykopatisk og grusom gud. Det er Det Nye Testamentet som er de kristnes hellige bok.

Det er bare en unnskyldning.

http://www.loonwatch.com/2011/05/the-but-thats-just-the-old-testament-cop-out/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså... Er man ikke automatisk Kristen om man er døpt og ikke har meldt seg ut av Den Norske Kirke?

En troende er dermed personlig kristen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Ja, så da tror du på bibelen om du tror på jesus.

Det gjør man helt sikkert, men man trenger fortsatt ikke følge alt for å kalle seg kristen. Katolikkene går jo bare til skriftemål om de ikke ha greid å følge alt, det er jo ikke sånn at de ikke er kristne selv om de er mafia eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Salvesen

Nei, det er et faktum. Jesus var primært en opprører mot gammeltestamentlig (jødisk) etikk og moral. Derav "Den Nye Pakten" mellom Gud og mennesket. Den siden De nå linket til underbygger bare min påstand om at Det Nye Testamentet må taes ut av kontekst for å være voldelig:

Matthew 5:17 Do not think that I have come to abolish the Law or the Prophets; I have not come to abolish them but to fulfill them.

5:18 I tell you the truth, until heaven and earth disappear, not the smallest letter, not the least stroke of a pen, will by any means disappear from the Law until everything is accomplished.

5:19 Anyone who breaks one of the least of these commandments and teaches others to do the same will be called least in the kingdom of heaven, but whoever practices and teaches these commands will be called great in the kingdom of heaven.

Her vises det spesifikt til De Ti Bud, og ikke til de handlinger som Gud foretok seg i GT - og som GT berettiger som god etikk. Det vises heller ikke til noen "jordlig straff" - administrert av "de rett-troende" - slik som Koranen til stadighet gjør. Men undertegnede er dog enig i at "Guds straff" er et eksempel på dårlig etikk - og en av grunnene til at man heller ikke anser Kristendommen som noen spesielt etisk oppbyggelig religion. Men relativt sett - i forhold til Jødedom og Islam - er den ikke så ille allikevel. Og det er da også alt undertegnede har påstått. Å sidestille Kristendommen med menneskevoldsforherligende religioner som Islam og Jødedom er i overkant urettferdig mot de kristne - og som oftest et uttrykk for selvpålagt politisk korrekthet ("rasistisk" å mene at en religion er relativt sett bedre enn en annen).

Endret av Salvesen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Det gjør man helt sikkert, men man trenger fortsatt ikke følge alt for å kalle seg kristen. Katolikkene går jo bare til skriftemål om de ikke ha greid å følge alt, det er jo ikke sånn at de ikke er kristne selv om de er mafia eller lignende.

Men greia er, at du må følge bibelen for å kalle deg kristen. Om ikke, så kan du jo så og si gjøre det du vil, for så å be om tilgivelse på slutten. Det gir jo ikke mening, så hva er poenget? Enten er du kristen og følger boken, eller så gjør du ikke det, og er ikke kristen. Om du ikke følger boken, så er det jo helt meningsløst.

Om du mener det er slik at man bare trenger å tro på gud, så er jo både jøder og muslimer kristne, om man skal følge din tankegang. Det gir jo null mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Men greia er, at du må følge bibelen for å kalle deg kristen. Om ikke, så kan du jo så og si gjøre det du vil, for så å be om tilgivelse på slutten. Det gir jo ikke mening, så hva er poenget? Enten er du kristen og følger boken, eller så gjør du ikke det, og er ikke kristen. Om du ikke følger boken, så er det jo helt meningsløst.

Om du mener det er slik at man bare trenger å tro på gud, så er jo både jøder og muslimer kristne, om man skal følge din tankegang. Det gir jo null mening.

Ja, det kan jeg absolutt være enig i. Religion er stort sett utrolig meningsløst, og det er lite som er logisk. Men det er nå slik de definerer det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Nei, det er et faktum. Jesus var primært en opprører mot gammeltestamentlig (jødisk) etikk og moral. Derav "Den Nye Pakten" mellom Gud og mennesket. Den siden De nå linket til underbygger bare min påstand om at Det Nye Testamentet må taes ut av kontekst for å være voldelig:

Matthew 5:17 Do not think that I have come to abolish the Law or the Prophets; I have not come to abolish them but to fulfill them.

5:18 I tell you the truth, until heaven and earth disappear, not the smallest letter, not the least stroke of a pen, will by any means disappear from the Law until everything is accomplished.

5:19 Anyone who breaks one of the least of these commandments and teaches others to do the same will be called least in the kingdom of heaven, but whoever practices and teaches these commands will be called great in the kingdom of heaven.

Her vises det spesifikt til De Ti Bud, og ikke til de handlinger som Gud foretok seg i GT - og som GT berettiger som god etikk. Det vises heller ikke til noen "jordlig straff" - administrert av "de rett-troende" - slik som Koranen til stadighet gjør. Men undertegnede er dog enig i at "Guds straff" er et eksempel på dårlig etikk - og en av grunnene til at man heller ikke anser Kristendommen som noen spesielt etisk oppbyggelig religion. Men relativt sett - i forhold til Jødedom og Islam - er den ikke så ille allikevel. Og det er da også alt undertegnede har påstått. Å sidestille Kristendommen med religioner som Islam og Jødedom er i overkant urettferdig mot de kristne.

Nei, det er ikke fakta. Du leser ingen av linkene jeg har sent, du bare baserer det på en sta mening.

Det du akkurat skrev, sier at du må følge det gamle testamentet, fordi den loven ble ikke avskaffet.

Om kristendommen ikke er en voldelig religion, hvordan forklarer du da all den voldeligheten over så mange år?

Og btw, de linkene jeg sente var foresten fra det nye testamentet, og ikke det gamle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Mocchhaa

Ja, det kan jeg absolutt være enig i. Religion er stort sett utrolig meningsløst, og det er lite som er logisk. Men det er nå slik de definerer det.

Så bra at du er enig i at religion er meningsløst :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du ikke følger boken helt, er du altså ikke kristen.

Men herregud menneske, er du helt borte?

Ordet kristen betyr en som følger etter Kristus, en som tror at han er den han sa han var.

For å GNI det inn slik at du forstår (forhåpentligvis!):

Bibelen sier:

For hvis du med din munn bekjenner at Jesus er Herre, og i ditt hjerte tror at Gud har oppreist ham fra de døde, da skal du bli frelst. Med hjertet tror vi så vi blir rettferdige for Gud, med munnen bekjenner vi så vi blir frelst. Romerne 10:9 10

Det er viktig å vite at frelse ikke handler om hva vi gjør eller hva noen syns om oss. Det handler om din tro på Jesus og at Han døde for deg og tok straffen som vi fortjente. Når du tar imot Hans tilgivelse så ser Gud på deg som hundre prosent perfekt. Du trenger ikke å streve etter å bli godkjent, Gud ser ikke på deg som en synder lenger. Å være kristen er en gave man ikke kan fortjene, bare ta imot. Det kalles for nåde. Bare din egen vilje kan endre på det faktum at du har blitt Guds barn.

Dette sier bibelen om hvordan man kan bli en kristen:

Johannes 14:6

Jesus sier: Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Far uten ved meg.

Apostlenes gjerninger 4:12

Det finnes ikke frelse i noen annen, for under himmelen er det ikke gitt menneskene noe annet navn som vi kan bli frelst ved.

Efeserne 2:7-9

Slik ville han i de kommende tider vise hvor overstrømmende rik han er på nåde og hvor god han er mot oss i Kristus Jesus. For av nåde er dere frelst, ved tro. Det er ikke deres eget verk, men Guds gave. Det hviler ikke på gjerninger, for at ingen skal skryte av seg selv.

1 Johannes brev 2:2

Han er en soning for våre synder, ja, ikke bare for våre, men for hele verdens.

Johannes 1:12

Men alle som tok imot ham,· dem ga han rett til å bli Guds barn,· de som tror på hans navn.

Romerne 10:9

For hvis du med din munn bekjenner at Jesus er Herre, og i ditt hjerte tror at Gud har oppreist ham fra de døde, da skal du bli frelst.

Åpenbaringen 3:20

Se, jeg står for døren og banker. Om noen hører min røst og åpner døren, vil jeg gå inn til ham og holde måltid, jeg med ham og han med meg.

Johannes 3:16-18

For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham. Den som tror på ham, blir ikke dømt. Den som ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Så bra at du er enig i at religion er meningsløst :)

Stort sett. ;) Det har andre aspekter også. Jeg skrev om mitt forhold til det litt tidligere i tråden. Jeg er realist, skeptiker, logisk og pragmatisk. Jeg tror ikke på noe som ikke er forskningsbasert, samme om det gjelder gode hjelpere eller alternativ medisin. Bortsett fra disse gangene når jeg har det skikkelig dritt og at det hjelper å sende noen ord, noe som egentlig strider imot all fornuft.

Hvis man ser helhetlig på mennesket, er det noe som tyder på at spiritualitet er en viktig del av oss og helsen vår, i tillegg til det sosiale, psykiske, fysiske og seksuelle. Det er interessant at vi har blitt et sekulært land, men at vi i stedet søker andre spirituelle opplevelser enn religion. Men når det settes i system, blir det problematisk. Det beste hadde kanskje vært om vi søkte oss til gode naturopplevelser eller lignende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Salvesen

Nei, det er ikke fakta. Du leser ingen av linkene jeg har sent, du bare baserer det på en sta mening.

Jeg leste dem, og der var intet nytt. Undertegnede har selv brukt slike sider flittig - i sin naive ungdom, da man var ihuget kristendomskritiker ;)

Det du akkurat skrev, sier at du må følge det gamle testamentet, fordi den loven ble ikke avskaffet.

Nei, de må ikke "følge Det Gamle Testamentet". De må følge et spesifikt sett med lover fra Det Gamle Testamentet, nemlig De 10 Bud, fordi det henvises til disse spesifikt i Det Nye Testamentet. De må f.eks. ikke følge regler om å steine mennesker som spiser skalldyr, og de har heller ingen plikter angående det å administrere straffer fra Gud.

Om kristendommen ikke er en voldelig religion, hvordan forklarer du da all den voldeligheten over så mange år?

Undertegnede betviler ikke at mennesker har begått stor urett i Kristendommens navn - om De går langt nok tilbake i historien. Men der finnes stort sett ingen direkte link mellom disse handlinger og kristen doktrine, slik man finner i Islam og Jødedom - hvor det er menneskets uttalte plikt å administrere Guds straff.

Og btw, de linkene jeg sente var foresten fra det nye testamentet, og ikke det gamle.

Ja, undertegede vet dette. De er skrifter fra NT som henviser til spesifikke lover fra GT som fortsatt er gjeldende, ikke GT som helhet. Og igjen, der står intet om at mennesker skal administrere Guds straff overfor hverandre - slik det gjør i både Koranen og GT.

Endret av Salvesen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Men herregud menneske, er du helt borte?

Ordet kristen betyr en som følger etter Kristus, en som tror at han er den han sa han var.

For å GNI det inn slik at du forstår (forhåpentligvis!):

Bibelen sier:

For hvis du med din munn bekjenner at Jesus er Herre, og i ditt hjerte tror at Gud har oppreist ham fra de døde, da skal du bli frelst. Med hjertet tror vi så vi blir rettferdige for Gud, med munnen bekjenner vi så vi blir frelst. Romerne 10:9 10

Det er viktig å vite at frelse ikke handler om hva vi gjør eller hva noen syns om oss. Det handler om din tro på Jesus og at Han døde for deg og tok straffen som vi fortjente. Når du tar imot Hans tilgivelse så ser Gud på deg som hundre prosent perfekt. Du trenger ikke å streve etter å bli godkjent, Gud ser ikke på deg som en synder lenger. Å være kristen er en gave man ikke kan fortjene, bare ta imot. Det kalles for nåde. Bare din egen vilje kan endre på det faktum at du har blitt Guds barn.

Dette sier bibelen om hvordan man kan bli en kristen:

Johannes 14:6

Jesus sier: Jeg er veien, sannheten og livet. Ingen kommer til Far uten ved meg.

Apostlenes gjerninger 4:12

Det finnes ikke frelse i noen annen, for under himmelen er det ikke gitt menneskene noe annet navn som vi kan bli frelst ved.

Efeserne 2:7-9

Slik ville han i de kommende tider vise hvor overstrømmende rik han er på nåde og hvor god han er mot oss i Kristus Jesus. For av nåde er dere frelst, ved tro. Det er ikke deres eget verk, men Guds gave. Det hviler ikke på gjerninger, for at ingen skal skryte av seg selv.

1 Johannes brev 2:2

Han er en soning for våre synder, ja, ikke bare for våre, men for hele verdens.

Johannes 1:12

Men alle som tok imot ham,· dem ga han rett til å bli Guds barn,· de som tror på hans navn.

Romerne 10:9

For hvis du med din munn bekjenner at Jesus er Herre, og i ditt hjerte tror at Gud har oppreist ham fra de døde, da skal du bli frelst.

Åpenbaringen 3:20

Se, jeg står for døren og banker. Om noen hører min røst og åpner døren, vil jeg gå inn til ham og holde måltid, jeg med ham og han med meg.

Johannes 3:16-18

For så høyt har Gud elsket verden, at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv. Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham. Den som tror på ham, blir ikke dømt. Den som ikke tror, er allerede dømt, fordi han ikke har trodd på Guds enbårne Sønns navn.

Det du sier er helt ulogisk. Det du sier er jo så å si det at jeg kan være en seriemorder, og når jeg fyller 80 ser jeg lyset, og aksepterer kristendommen med hjertet mitt, og jeg vil bli reddet uten straff. Det er helt ulogisk.

Ja, jeg forstår at det er slik du definerer kristendom, men da er det ingen poeng i å være kristen hele ditt liv, eller følge noen av reglene i bibelen. Så lenge du er kristen på slutten, så er alt tilgitt selv uten å være kristen hele ditt liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristne drepte jo tusenvis av muslimer over hundrevis av år, og kristne rettferdiggjorde slaveri, ved bruk av bibelen.

Javisst. Men det er lenge siden. I nyere tid (1914-1917) sto Tyrkia for et digert folkemord av armenere, noe nærmere 2 millioner. De besto av katolikker, protestanter og armenskapotoliske kristne. Og så har man jo idag en rekke angrep på kristne ellers i verden. Er det slik å forstå at det skal "taes igjen"? :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mocchhaa

Jeg leste dem, og der var intet nytt. Undertegnede har selv brukt slike sider flittig - i sin naive ungdom, da man var ihuget kristendomskritiker ;)

Nei, de må ikke "følge Det Gamle Testamentet". De må følge et spesifikt sett med lover fra Det Gamle Testamentet, nemlig De 10 Bud. De må f.eks. ikke følge regler om å steine mennesker som spiser skalldyr.

Undertegnede betviler ikke at mennesker har begått stor urett i Kristendommens navn - om De går langt nok tilbake i historien. Men der finnes stort sett ingen direkte link mellom disse handlinger og kristen doktrine, slik man finner i Islam og Jødedom.

Ja, undertegede vet dette. De er skrifter fra NT som henviser til spesifikke lover fra GT som fortsatt er gjeldende, ikke GT som helhet. Og igjen, der står intet om at mennesker skal administrere Guds straff overfor hverandre - slik det gjør i både Koranen og GT.

Du peker ikke ut noe imot det jeg sier.

Igjen, så sammenligner du andre religioner med kristendommen, som ikke er poenget med denne diskusjonen.

Dette er fra testamentet, selvom du sier det er fra det gamle testamentet:

Leviticus 24:16 And he that blasphemeth the name of the LORD, he shall surely be put to death, and all the congregation shall certainly stone him: as well the stranger, as he that is born in the land, when he blasphemeth the name of the Lord, shall be put to death.

Det har vært mange andre voldeligheter forpliktet til kristendommen, og hvis du gjør ordentlig research, så vil du finne ut at hitler var kristen, og de fleste av hans handlinger var motivert av kristendommen.

Kristendommen i det nye testamentet, er imot homofili, som er genetisk naturlig, så det gir ingen vitenskapelig forstand.

1 Corinthians 6:9–10 [Open in Logos Bible Software (if available)] – Or do you not know that the unrighteous will not inherit the kingdom of God? Do not be deceived; neither fornicators, nor idolaters, nor adulterers, nor effeminate, nor homosexuals, nor thieves, nor the covetous, nor drunkards, nor revilers, nor swindlers, will inherit the kingdom of God.
1 Timothy 1:9–10 [Open in Logos Bible Software (if available)] – …those who are lawless and rebellious, for the ungodly and sinners, for the unholy and profane, for those who kill their fathers or mothers, for murderers and immoral men and homosexuals and kidnappers and liars and perjurers, and whatever else is contrary to sound teaching…
Selvom vitenskap er det helt motsatte av kristendommen uansett, men hvis du er kristen, kan du ikke støtte homofili, selv om det er naturlig, og ikke et valg.
Edit; la til noe.
Endret av Mocchhaa
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...