Gå til innhold

Katten jeg skulle passe fikk kattunger på kjøkkengulvet mitt 22 juli :)


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oi, det visste jeg ikke! Eller kanskje egentlig litt ;) siden Fnatt plutselig har fått hvit flekk på haka, og den som ligner på mamman sin har fått en sort flekk på haka! :-D Jeg trodde jeg bare var uoppmerksom!

Men hva ville dere anbefalt meg å gjøre når eieren kommer hjem da? Jeg vil jo ikke hun skal tro jeg stjeler kattene hennes, samtidig som jeg ikke vil klusse med systemet deres ved å flytte på dem..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, designet på den var veldig spesiell! Men husk at tegningene dems kan endre seg :)

Det er bare enkelte typer tegninger som endrer seg, som at hvit halespiss/mage kan bli mørkere, eller at de utvikler maske. Normale farger som svart/hvit består der de er plassert, men kan se ut som de endrer seg, når katten vokser og fargene får større område, og dermed blir mer definerte.

Anonym poster: e53e14ca089ccb00bee2beedbeb970bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer ikke helt. Vi har helt normale sorte og hvite katter, og hannkatten har fått hvite tegn der han ikke har hatt det før i det hele tatt, mens jentepusen har mistet mye av det hvite og blitt mer sort. Og det er ikke ting som er endret når de er vokst, for det er tydelig nye tegn der det var helt sort før, og omvendt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, det visste jeg ikke! Eller kanskje egentlig litt ;) siden Fnatt plutselig har fått hvit flekk på haka, og den som ligner på mamman sin har fått en sort flekk på haka! :-D Jeg trodde jeg bare var uoppmerksom!

Men hva ville dere anbefalt meg å gjøre når eieren kommer hjem da? Jeg vil jo ikke hun skal tro jeg stjeler kattene hennes, samtidig som jeg ikke vil klusse med systemet deres ved å flytte på dem..

Det beste for pusene er om de kan være hos deg, men du har kanskje ikke lyst/tid/anledning til å ha dem der til de er leveringsklare, dvs 12 uker? Ville uansett venta til de er noen uker gamle for ikke å stresse opp pusemor for mye...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var noen nydelige kattunger! Den med sort nese var veldig søt.

Jeg syns du skal begynne å kose forsiktig med dem med det samme. Jo tidligere du venner dem til å bli tatt i, jo bedre er det med tanke på kosing senere.

Heldige kattunger som ble født mens mammaen var på ferie hos deg. :)

:heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kattunger skal være med mora til de er 12 uker. De skal ikke kun lære å ete og drite, de skal også sosialiseres av mora og søsknene -og kjente mennesker.

Underlaget i kassen/boksen bør helst skiftes hver dag, kommer også litt an på hvor flink mora er til å spise det som kommer ut. Jo før du begynner å ta på kattungene, jo bedre. Du kan se om mora kansje syns det er greit at du tar på de mens du er der uten å løfte på de. Jo før jo bedre. Små kattunger liker ikke i utgangspunktet å bli løftet, derfor må man lære de at det ikke er farlig mens de enda er små. Bare det at du f.eks flytter litt på de når de krabber rundt hjelper. Jo eldre de blir, mer arbeid er det å venne de til håndtering.

En ung mor/førstegangsfødende kan ta feil av kattunge og morkake. Og spise...

Sjekk at mora er flink å vaske de i rumpa. Hvis hun ikke gjør det, kan du tørke de forsiktig med en varm lunken klut. Da kommer ting ut. Er spesielt viktig de første dagene å passe på at ting kommer ut som det skal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Hei hå, nå fant jeg endelig fram til denne tråden igjen, til tross for sneglenett som gjør at jeg gir opp hver gang jeg har trykka på noe her inne ;)

Ingen kattunger ble spist, heldigvis! Jeg har kost og løftet dem daglig, og mamman syns det er helt greit:) Åpnet øynene har de også, og virker som de er friske og fine!

Bare en ting jeg lurte på, hvorfor får de plutselig panikk og skriker og løper hver sin retning når kattemor hopper oppi kassa? Jeg har ikke kost så mye med dem at de tror de har bytta mor altså, det er bare i det hun går oppi at det blir tumulter... de har forresten også begynt å klatre utav kassa og, plutselig hører jeg masse piping, så går jeg inn og ser, og der ligger det en kattunge på gulvet mens mamman kikker dumt på den.

Jeg kan ha de her så lenge de har lyst å bo her:) Skulle bare ønske noen kunne gi et spesifikt antall uker de HELST bør bli her, så ikke det blir misforståelser og slikt når eier kommer hjem fra ferie og kanskje vil ha dem med en gang... at det er greit å gi de fra seg da. Er vel ca 2 uker til hun kommer tilbake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, også var det en ting til ;) Jeg er veldig glad i gå i skogen med katten min, og gjestekatten liker også skogturer. Hvor lenge kan vi bli ute før hun må hjem til de små? I går var vi bare i lokalskogen i 1 kvarter også rett tilbake, og da lå de og sov enda, men som sagt før i tråden vil jeg være HELT sikker på alt når det kommer til kattungene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Anbefaler et forum katteprat.no hvor der er mennesker med mye erfaringer med katt og hvor du kan få veldig gode råd :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...