Gå til innhold

Muntlig eksamen. Hjelp!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hjelp, jeg har katastrofetanker!

Jeg har fått B, C, C og bestått en tidligere muntligeksamen. Vi skal nå ha en muntlig eksamen til, men jeg kommer til å stryke. Pensum er så stort og er redd jeg blir trukket i noe og ikke kommer til å klare å svare på det! Ikke bare det, vi har noen ræva lærere som kommer til å spørre 100 tilleggspørsmål. Vi hadde presentasjoner og de spurte seriøst de 2 siste gruppene spørsmål i 20 minutter! Jeg kommer til å.. dø!! Greit jeg kan konte, men tenk om jeg stryker den og? Da får jeg jo ikke begynt neste semester. Men den kan jo ikke være sååå vanskelig, jeg kan jo ikke være den eneste som stryker? Hjelp!

Dette er læringsmål vi kan få spørsmål fra:

Kan forklare årsaker til, symptomer ved og behandling av sykdommer i nyrer, urinveier,

fordøyelses- og sirkulasjonssystemet (1B)

 har kjennskap til endokrine sykdommer med hovedvekt på diabetes mellitus (1B)

 kan forklare årsaker til og symptomer ved aldersbetingede sykdommer (1B)

 har kjennskap til legemiddelformer, legemiddelhåndtering og generell farmakologi (1C)

 kan beskrive sentrale legemidler i tilknytning til smerter, engstelse, akuttsituasjoner,

infeksjons-hjerte/kar- og respirasjonssykdommer (1C)

 kan beskrive sentrale trekk ved omsorgsetikken (2B)

 har innsikt i modeller for etisk refleksjon (2B)

 har innsikt i psykologiske teorier som beskriver og forklarer hvordan mennesker formes og

samhandler (2E)

 har innsikt i psykiske reaksjoner på sykdom generelt og livstruende tilstander spesielt (2E)

 har innsikt i kjennetegn ved pasient- og helsearbeiderrollen (2E)

 kan redegjøre for ivaretagelse av pasienter med aldersrelaterte sykdommer, med vekt på

demens (3A)

 kan redegjøre for ivaretagelse av pasienter med sykdommer i nyrer, urinveier, fordøyelses- og

sirkulasjonssystemet (3A)

 kjenner til prosedyrer for stell av sår, dren, kateter, stomier og sonder, samt for tømming av

tarm (3A)

 har kjennskap til perorale kontrastmidler

Anonymous poster hash: 6979b...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så, så... Dette ser jo ikke vanskelig ut. Mange av disse temaene kan man jo si mye generelt om

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...