Gå til innhold

Sover ikke etter nattevakt - Medisiner?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg jobber som nattevakt men sover maks ca 3-4 timer etter disse. Våkner og har ikke sjans til å sove lengre. Får heller ikke sove mer på ettermiddag eller kveld. Så i praksis sover jeg 3-4 timer mellom hver vakt, 3-4 netter på rad.

Mao er jeg forferdelig sliten. Føler meg rett og slett syk i dagene etterpå. Orker ingenting, gråter av ingenting både mens det er pågående og frem til noen dager etter. Skal også sies at jeg sover 12-14 timer i strekk når jeg først får sove etter endt nattevaktsperiode.

MEN - til saken. Sjefen og mine kollegaer sin løsning på problemet er å prøve å ta et par Paracet hver morgen før jeg legger meg - og å dra til legen og få resept på Melatonin. Jeg og min kjære forsøker å bli gravide, noe de på jobben naturlig nok ikke vet. Derav kan jeg heller ikke begynne på Melatonin o.l. da dette frarådes ved planlagt graviditet.

Jeg ønsker heller ikke å måtte være avhengig av tabletter for å kunne fungere normalt i jobben min - til tross for jeg kun har vært her 1,5 måned. Men dette virker det ikke som at det er noen forståelse for på jobb.

Jeg synes det er ille at jeg under 30 år, frisk og sprek ellers - nå skal måtte gå til legen min (hvor man jo faktisk går om man er SYK) for å få reseptbelagte midler for å kunne fungere i en jobb.

Er jeg sykt firkanta - eller ?



Anonymous poster hash: ebfb0...e3f
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Citronella

Jeg er litt usikker på hvor du vil med dette innlegget. Du ønsker ikke tips med tanke på søvn. Er det sykemelding du ønsker? Eller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er litt usikker på hvor du vil med dette innlegget. Du ønsker ikke tips med tanke på søvn. Er det sykemelding du ønsker? Eller?