Gå til innhold

Tråden for oss som søker jobb...


MissStiles

Anbefalte innlegg

Arg, hvorfor kan de ikke skrive hvor bedriften holder til? Det har faktisk ganske mye å si. Bare en vag beskrivelse av oppgavene på jobben, ingenting om hva bedriften gjør (dette er gjennom et bemanningsbyrå)

Bemanningsbyråene er virkelig ille på det der føler jeg. Det flyter over med annonser av typen "vil du jobbe med forsikring i et ungt og dynamisk miljø? Vi søker deg som ønsker spennende oppgaver i en hektisk hverdag osv osv..."

Hvordan forventer de å få gode søkere når de ikke kan si hva jobben er, hvilket firma det er snakk om, eller hvor i byen? Det er jo bare lange lister med svada..

Jeg er en av de som har jobb, men likevel kikker, og jeg kommer ikke til å søke på en slik annonse.

Anonymous poster hash: 5aac8...820

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fikk nettopp en telefon fra et bemanningsbyrå som ville ha meg på intervju i morgen. Det er akkurat samme jobb som jeg har hatt tidligere, bare for et annet firma, som jeg sluttet i fordi jeg mistrivdes veldig... Nå er jeg så lei av å ha dårlig råd at jeg har bestemt meg for å ta jobben (hvis jeg får tilbud, så klart) dersom lønnen er over et visst nivå.

Jeg har enda ikke hørt tilbake angående der jeg var på intervju forrige uke, jeg skulle få beskjed derfra i løpet av denne, senest neste uke. Jeg har virkelig mye mer lyst på den jobben, så jeg er usikker på hva jeg gjør om jeg får tilbud om den nye før jeg hører fra dem... Har noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp ringt om en deltidsjobb jeg fikk vite om gjennom nettverk og venter på svar. Stressa og spent...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig? Glemte å ta av lydløs på telefonen, ble ringt opp av drømmejobben, men klarte jeg å ta telefonen? Nei! Prøvd å ringe opp to ganger uten å få svar. Tenker å prøve å ringe når de åpner i morgen.. Eller tror dere sjansene mine er fullstendig borte nå? Snakk om heltid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det mulig? Glemte å ta av lydløs på telefonen, ble ringt opp av drømmejobben, men klarte jeg å ta telefonen? Nei! Prøvd å ringe opp to ganger uten å få svar. Tenker å prøve å ringe når de åpner i morgen.. Eller tror dere sjansene mine er fullstendig borte nå? Snakk om heltid.

Neida, har de bestemt seg for deg så har de bestemt seg for deg. Lykke til:) Keep us updated.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bemanningsbyråene er virkelig ille på det der føler jeg. Det flyter over med annonser av typen "vil du jobbe med forsikring i et ungt og dynamisk miljø? Vi søker deg som ønsker spennende oppgaver i en hektisk hverdag osv osv..."

Hvordan forventer de å få gode søkere når de ikke kan si hva jobben er, hvilket firma det er snakk om, eller hvor i byen? Det er jo bare lange lister med svada..

Jeg er en av de som har jobb, men likevel kikker, og jeg kommer ikke til å søke på en slik annonse.Anonymous poster hash: 5aac8...820

Vel, de får ofte ikke lov å gå ut med hvem firmaet er. Det er ofte bedriftene selv som ønsker det slik, men også noe med konkurranse å gjøre.

Men, selvfølgelig. Er ingen grunn til å overselge en jobb eller gjøre det til noe annet enn det er. Viktig å være tydelig på arbeidsoppgaver og type bransje det er snakk om.

Endret av Pyntestøv
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når bestevenninna di kunngjør at hun fikk jobben du også søkte på, og forteller om og om igjen hvor lykkelig hun er. Hvor mye hun kommer til å tjene, at nå kan hun puste lettet ut osv. Så er det veldig veldig veldig vanskelig å være glad på hennes vegne uten å føle seg så liten og så lei av å ikke få jobb. :grine:

5 mnd uten noen ting, ingenting. Og jeg har fått tilbakemeldinger om at søknadene mine er kjempeflotte og de er et friskt pust blant alle de andre. men får jeg jobb? NEI :grine::murvegg:



Anonymous poster hash: 7c502...80c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, har de bestemt seg for deg så har de bestemt seg for deg. Lykke til:) Keep us updated.

Nå er det snakk om intervju, men jeg ringte opp i dag når de åpnet. Intervju på fredag!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er det snakk om intervju, men jeg ringte opp i dag når de åpnet. Intervju på fredag!

Så bra! Lykke til :blomst:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når bestevenninna di kunngjør at hun fikk jobben du også søkte på, og forteller om og om igjen hvor lykkelig hun er. Hvor mye hun kommer til å tjene, at nå kan hun puste lettet ut osv. Så er det veldig veldig veldig vanskelig å være glad på hennes vegne uten å føle seg så liten og så lei av å ikke få jobb. :grine:

5 mnd uten noen ting, ingenting. Og jeg har fått tilbakemeldinger om at søknadene mine er kjempeflotte og de er et friskt pust blant alle de andre. men får jeg jobb? NEI :grine::murvegg:

Anonymous poster hash: 7c502...80c

Ouch den svir! Vet hun at du også søkte?

Men neste gang er det din tur, det var ikke den jobben som var meningen skulle bli din. Du får noe annet :) lover!

Anonymous poster hash: a1c23...6c7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet i min forrige jobb da jeg mistrivdes veldig, det var mobbing og baksnakking og generelt bare dritt å være der. Nå skal jeg på nytt intervju, hvordan kan jeg forklare det at jeg sluttet på en fin måte? Hva kan jeg egentlig si?



Anonymous poster hash: 44b60...4da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sluttet i min forrige jobb da jeg mistrivdes veldig, det var mobbing og baksnakking og generelt bare dritt å være der. Nå skal jeg på nytt intervju, hvordan kan jeg forklare det at jeg sluttet på en fin måte? Hva kan jeg egentlig si?

Anonymous poster hash: 44b60...4da

Vær ærlig, men saklig. Ikke gå inn på enkeltpersoner, men fortell om arbeidsmiljøet og hvordan du opplevde dette. Er du åpen og ærlig, men saklig, så vil det være enkelt for ny arbeidsgiver å se din side av saken og "ta ditt parti", på sett og vis :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer ikke til å oppgi siste jobb som referanse heller, men jeg har lest i denne tråden at de som intervjuer ringer opp andre enn dem man har oppgitt.



Anonymous poster hash: 44b60...4da
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå har jeg søkt på to jobber som jeg virkelig vil ha. Det er også de to eneste jobbene som er nogenlunde relevante for økonomer som er lagt ut på finn denne måneden, så jeg regner med at de får mange søkere. Den ene har frist i dag mens den andre ikke er før om 2 uker. Nå kommer jeg til å gå rundt som et nervevrak mens jeg håper på et intervju.

Jeg begynner å bli ganske så stresset av å være arbeidsledig, spesielt nå som sommeren nærmer seg for da blir det ikke lagt ut noen stillinger. Drømmesituasjonen hadde vært å få intervju og tilbud om stilling nå, og så ikke begynt i jobb før i august. Da kunne jeg tatt sommerferie med god samvittighet :laugh:

Ang bemanningsbyråer: Hver gang jeg har ringt ang en stilling for å spørre hvilket firma det er har jeg fått svar med en gang, selv om jeg ikke har søkt på stillingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet i vikariat frem til sommeren, begynte å bli ganske krise nå de siste ukene, ingen stillinger utlyst innenfor mitt utdanningsfelt.. Søkte på alt som var, kom på 2 intervjuer, men hørte ikke mer...

I dag ble jeg tilbudt forlengelse av vikariatet i 2 år til, i grevens tid!

Happyyyyy :hoppendeglad:



Anonymous poster hash: 85fda...105
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jobbet i vikariat frem til sommeren, begynte å bli ganske krise nå de siste ukene, ingen stillinger utlyst innenfor mitt utdanningsfelt.. Søkte på alt som var, kom på 2 intervjuer, men hørte ikke mer...

I dag ble jeg tilbudt forlengelse av vikariatet i 2 år til, i grevens tid!

Happyyyyy :hoppendeglad:

Anonymous poster hash: 85fda...105

Da skjønner jeg at du er happy 😊😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kommer ikke til å oppgi siste jobb som referanse heller, men jeg har lest i denne tråden at de som intervjuer ringer opp andre enn dem man har oppgitt.

Anonymous poster hash: 44b60...4da

Det kan skje, men de har ikke lov til å bruke det de evt. får vite slik i vurderingen av deg som søker(det er jo imidlertid svært vanskelig å bevise at de har gjort/ikke har gjort det da). Eller det kan være at de ikke ringer opp noen referanser i det hele tatt. Har opplevd begge deler.

Du trenger ikke oppgi sjefen som referanse, det kan godt være en annen på arbeidsplassen så lenge det ikke er noen som var under deg(som du var sjef til).

Anonymous poster hash: 52f26...ac5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg søkt på to jobber som jeg virkelig vil ha. Det er også de to eneste jobbene som er nogenlunde relevante for økonomer som er lagt ut på finn denne måneden, så jeg regner med at de får mange søkere. Den ene har frist i dag mens den andre ikke er før om 2 uker. Nå kommer jeg til å gå rundt som et nervevrak mens jeg håper på et intervju.

Jeg skal på intervju på tirsdag! Endelig :biggrin: Gruer meg allerede, nå skal jeg bruke helgen på å finne svar på alle mulige spørsmål.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal på intervju på tirsdag! Endelig :biggrin: Gruer meg allerede, nå skal jeg bruke helgen på å finne svar på alle mulige spørsmål.

Lykke til:) Hva slags intervju :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir heeelt nervevrak av å vente på svar om søknaden... Søknadsfristen gikk ut på onsdag, og jeg har telefonen rundt meg hele døgnet!!! :bond:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...