Gå til innhold

Bleiefri, begynt å ha "uhell"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er så frustrert, sint og irritert nå at jeg vrir meg. Guttungen på 3 år har vært bleiefri i 6 mnd nå. For ca 1 mnd siden begynte han med "uhell". Jeg gjorde ikke noe stort ut av det, og forklarte at det er lov med uhell etc. Men nå blir det mer og mer, og det virker som om det er med viten vilje. Og som regel kun når han er ute. Han har 2-3 uhell HVER dag nå. Tidligere spurte jeg om han måtte på do, men han nektet for det, og det gikk ikke engang 2 minutter før han tisset på seg. Han sier selv at han ikke rekker doen. Byttet på han, og han gikk ut igjen. Nå kom han inn full i tiss, OG avføring. Og han gnidde seg oppetter veggene, og på gulvet. Jeg er ikke langt i fra å tre på han en bleie, men kan jo ikke gjøre det heller. Han har jo vært så flink, så lenge. Men føler denne "uhellsperioden" har vart vel lenge nå. Hva gjør jeg?? 



Anonymous poster hash: 47767...321
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kan du prøve å tvinge han på do før han går ut? Si at han ikke får gå ut å leke før han har vært på do.

Eller belønning i form av klistremerker på et ark for hver dag han ikke har hatt uhell?

Lykke til

Anonymous poster hash: 1dae8...c23

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke spør om han må på do, si "nå skal vi gå på do!" og så tar du ham på do. Gjør det med jevne mellomrom slik at han opplever mestring igjen.

 

Han glemmer seg nok bare og/eller utsetter dobesøket fordi han er opptatt med andre ting. Det går seg til. Gjør minst mulig ut av det, du trenger verken skjenne ved uhell eller gi overdreven ros når det går bra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde samme problem. Vi innførte en liten mørk sjokoladebit for vellykket dobesøk i tre dager. Så gikk det over igjen av seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Istedenfor å spørre, si dere skal på do. Her hadde ikke guttungen tid til å gå på do, så det kunne vi ikke spørre om. Gikk et par uker så tok vi han inn sjeldnere og plutselig ordnet han såret selv.

Anonymous poster hash: 78d7a...49c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere har ikke tilfeldigvis fått en baby eller noe nytt som har skjedd i livet? Da er det ikke uvanlig at uhell skjer igjen pga oppmerksomheten.

Anonymous poster hash: 5b926...4e5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...