Gå til innhold

Alene mødre


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når jeg var alene så hadde jeg ikke noe fast pass foruten når jeg jobbet seinvakter. Fikk lagt om det meste av turnusen slik at jeg kun hadde 6 seinvakter i mnd. Men jeg spurte gjerne mamma og de om pass hvis jeg skulle noe en kveld i helgene, skulle ut, eller ville ha en kveld med jentene. Jeg merket at jeg savnet ofte mer muligheten til å gå på tur på kveldene eller joggeturer på kveldene etter hun var lagt og det merker jeg nå og når kjæresten min er flyttet vekk for å studere. Tremenningen til datteren min går på ungdomsskolen nå og kommer her 2 kvelder i uka for å passe henne mens jeg er på trening eller joggetur nå. Det gjør veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som regel er det moren. Men faren er like dum hvis det er han som smeller en dårlig mor på tjukka.

Anonymous poster hash: eb018...266

Som regel er det moren ja - men: som en reaksjon på mekanismene far bevisst har satt i gang (name calling, taus, sexnekt osv.)

Anonymous poster hash: 1558b...24a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alenemødre kan ta seg en bolle. Fordrar dem ikke. Hvis dere ikke klarer å treffe en dere mener er god nok far for barna deres så la være å sette barn til verden! Barn bør ha en pappa!

Anonymous poster hash: eb018...266

Og Hva med foreldrene som ble utsatt for moshandling av sin partner? Skulle de utsette barnet for en voldelig partner? En som tar dop? En som ødelegger mennesker psykisk og fysisk?

Anonymous poster hash: ac0cb...1ed

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville aldri spurt dem om jeg allerede var så avhengig av dem. Jeg spør ikke mine foreldre. Punktum. De hadde aldri stilt opp tre ganger i uka, mitt barn som er mitt ansvar. Jeg har en fem åring og har vært ute tre eller fire ganger etter jeg ble mamma.

Kommer an på foreldrene tenker jeg. Her har min mor tilbudt seg å være barnevakt rundt ettårsalderen, i stedet for å sende barnet i barnehagen. Og da måtte ta permisjon fra jobben et år... Fordi hun har lyst å være så mye som mulig med barnebarnet. Ikke er jeg alenemor heller.

Anonymous poster hash: afbd2...eb8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også alenemor og sjelden jeg spør om barnevakt om jeg ikke må på jobb hos foreldrene mine. Faren har ingen annenhver helg. Men noen ganger når jeg føler meg utslitt så spør jeg foreldrene mine. Det fordi jeg tror verken jeg eller barnet har godt av en utsøitt mor og barnet får det bedre med å kose seg hos besteforeldre. De har ikke noe problem med å si fra hvis det ikke passer heller. Men kommentarer som hvorfor man ikke tenkte på å få barn med en ordetnlig far osv. Er unødvendige. Jeg dro fordi jeg kan ikke tenke meg at ungen vår ville hatt det bra når vi var sammen.. skjerp dere folkens. Blir utrolig provosert av uvitende mennesker som tror at mor, far og unge under samme tak alltid er det beste for ett barn!!dessuten finns det hundrevis av andre grunner til man er alene med ett barn. Far kan være syk, ikke ha evne en periode for å ta seg av barnet. Osv..

Anonymous poster hash: 9775f...482

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svart?

Anonymous poster hash: eb018...266

Et lite beløp som noen hundrelapper ville uansett vært skattefritt.

Anonymous poster hash: 5f1c5...6f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor ofte har andre alene mødre pass? Jeg jobber shift og uten pappa i bildet. Mine foreldre stiller opp med pass 3 dager i uken når heg har senvakt noe jeg er utrolig takknemlig for! Mine foreldre er supre! De er i full jobb begge to så syntes det er sporty å stille som barnevakt i tillegg. Jeg har dessverre ingen andre å spørre. Men innimellom har jeg jo lyst til å ut. Jeg har vært ute 3 ganger siden jeg ble mamma, og barnet er nå 1,5 år. Jeg er ikke sånn som vil være mye ute, trives godt hjemme på kveldene, men det hender jo at venninner spør om jeg vil bli med ut. Jeg føler så på å spørre mine foreldre. Siden de allerede passet såpass mye. Men jeg kjenner jeg har godt av å komme meg litt ut en gang iblant. Enten så er jeg på jobb eller så er jeg hjemme. Så jeg lurer rett og slett på hva andre alene mødre gjør. Syntes dere det er ubehagelig å spørre besteforeldre når de allerede passer så ofte?

Anonymous poster hash: 93ad7...f8f

Hei TS.

Først vil jeg si det er synd du ikke får flere seriøse svar. Med dette mener jeg at slengbemerkninger om hvorfor du fikk barn ovs.er unødvendig.

Hvordan dere løser dette er deres familie-anliggende.

Jeg tenker hva med dagjobb i den tiden det er barnehagetid?

Ja jeg forstår det kan være flere utfordringer knyttet til dette. Men det er noe jeg sterkt ville vurdert få til.

Det er ikke uvanlig en må bytte jobb etter samlivsbrudd.

Har far samvær her?

Har barnet og far kontakt?

Sammarbeider dere bra?

Er svaret ja her kunne en kanskje legge noe samvær til dine vakter utenom dagtid?

Samtidig som arbeidsgiver gir deg like skift. Samme dg med kveld/natt.

Jeg kommer med forslag og det kan hende at dette er vurdert og lagt vekk.......

Fri utenom det vanlige oppsett er vanskelig for alle. Dette også om er samværforeldre.

Tror evt.hyggeturer er liten for alle. Så tre utenom det vanlige som hos deg er ikke uvanlig.

Lykke til.

Endret av Peter007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...