Gå til innhold

Høst-/vintersko - hvilke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva velger dere? Går meg alltid litt bort i skojungelen.

Nå har barna mine begge goretex-sko fra viking, pluss støvler. Tenker jeg kjøper de begge høye Dock Boots, pluss Kavat Glava som vintersko. Da er de sånn ca dekket, er de ikke?

Roter med dette hvert eneste år! :ler:

Hva gjør dere?

Anonymous poster hash: 40ba6...4b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi pleier å enten ha lave eller halvhøye gore-tex i tillegg til støvler og vintersko, alt etter hvordan det passer seg. I år ble det lave gore-tex til begge. Det holder frem til vinterskoene kan tas i bruk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Halvhøye Gore-tex til skolebarnet (i tillegg til langstøvler og joggesko/andre småsko), og Viking Thermo og Viking vinterstøvler. 

 

Barnehagebarnet har halvhøye i skinn (i tillegg til langstøvler og joggesko), og har også Thermo og vinterstøvler. 

 

Sko til "penere bruk" har jeg ikke prioritert, ble mange nok tusen på Thermo og vintersko ;) 



Anonymous poster hash: e2fb5...ffe
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har halvhøye goretex uten fôr (ofte Viking eller Leaf. I år prøver vi Ponny for første gang.), vintersko (Geox i år, ellers Viking) og Dick Boots. Da har de alt de trenger. Skulle gjerne hatt finsko i tillegg, men det prioriterer vi ikke å bruke penger på. Er ikke så ofte de trenger det uansett.

Anonymous poster hash: 608e5...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har halvhøye goretex uten fôr (ofte Viking eller Leaf. I år prøver vi Ponny for første gang.), vintersko (Geox i år, ellers Viking) og Dick Boots. Da har de alt de trenger. Skulle gjerne hatt finsko i tillegg, men det prioriterer vi ikke å bruke penger på. Er ikke så ofte de trenger det uansett.

Anonymous poster hash: 608e5...097

Dick boots :ler:

Link til skoene dere kjøper?

Anonymous poster hash: 40ba6...4b6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

I år/nå har vi et par Dockboots med ullsåle(og plass til ullsokker), et par lave vikingsko med goretex(fra vår/sommer) og så har vi klar et par forede vintersko fra superfit(også med Goretex). Disse holder til i bhg :)

Til "byturer" har vi et par New Balance-sneakers og et par ballerinasko fra HM.

Kjenner jeg blir veldig merkepåvirket i bhg og det rykker litt i viking/ekko-foten av å kjøpe superfit i år. Teit, leit, men sant...

Anonymous poster hash: 47ecd...daf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange par noen her har. Til vintersesongen har vi Viking (vet ikke modell, men er en ny type, kostet 999) gore tex og Dock boots. Har pleid å holde i massevis. :)

Til vår og sommer pleier vi å ha ett par lette joggesko, ett par gore tex og støvler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dick boots :ler:

Link til skoene dere kjøper?

Anonymous poster hash: 40ba6...4b6

😂😂😂 Fin skrivefeil det!

Anonymous poster hash: 608e5...097

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi joggesko, boots, halvhøye ecco goretex sko og gummistøvla, blir sikkert å kjøpe vintersko med fôr når snøen kommer. Da enten ecco biom lite eller superfit husky.

Anonymous poster hash: 9dbdc...f26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva velger dere? Går meg alltid litt bort i skojungelen.

Nå har barna mine begge goretex-sko fra viking, pluss støvler. Tenker jeg kjøper de begge høye Dock Boots, pluss Kavat Glava som vintersko. Da er de sånn ca dekket, er de ikke?

Roter med dette hvert eneste år! :ler:

Hva gjør dere?

Anonymous poster hash: 40ba6...4b6

Vi har nå til høsten Viking goretex overgangssko, tror de heter Hobbit, og vanlige gummistøvler med ullsåle. Når det blir kaldere har vi en type cherrox fra Viking. Midtvinters har vi prøvd litt forskjellige støvler, og har vært fornøyd med alle egentlig, så går egentlig mest og ser på tilbud og pris på de forskjellige og velger fra det.

Anonymous poster hash: a9cdf...fc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høst: Gore-tex og forede støvler fra Europris faktisk. Var skeptisk til kvaliteten men de fungerer fint for våre.

Trenger flere sett pga fjøs hjemme.

Vinter: Nesnalabber eller Kuoma vintersko, som i fjor. Lette og varme med god bredde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå bruker vi Viking Hobbit, som er halvhøye. De er det også plass til en ekstra ullsokker i. Dock boots med ullsåle i tilfelle regn og som vinterstøveler i bhg har vi også Viking. Jeg har alltid to par vinterstøveler og i år vurderer jeg Kamik som Reservesko. I tillegg pleier vi å bruke Bisgaard skinnstøvel som pensko.

Anonymous poster hash: 558d7...c72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...

Annonse

Gjest Yellowrose

Her går det i Viking og Dockboots, veldig god erfaring med det :) sønnen min ble aldri våt eller kald på føttene i fjor vinter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I sommersesongen har vi hatt 1 par joggesko,1 par sandaler og 1 par tøysko. Uforede støvler brukes når det ikke er kaldt. Når kulda kommer blir de byttet ut med Dick boots med plass til ullsåle og Viking halvhøye goretex sko. That's it. Hvor mange sko trenger et barn. Vi bruker jo sko til og fra bhg så da trenger vi ikke flere hjemme. Bor på gård .

Anonymkode: ee164...360

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...