Gå til innhold

Mødre med fett hår, joggebokse, og røyken i hånda.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tenker når jeg ser slike mødre (ikke at det er så ofte) at de har gitt opp og bryr seg ikke om hvordan de ser ut. Det er trist. Nei, man må ikke gå ut stivpyntet, men det går an å stelle seg litt før man går ut og ikke se ut som en dass. Selv når jeg var alene med tvillinger, så klarte jeg fint å se ordentlig og stelt ut.

Flere som følte seg truffet av ts? :fnise:

Anonymous poster hash: 1cfa6...2e8

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fett hår kan være for de har noe i hodebunnen som gjør at de lett får det. Selv om de vasker mye. Hvorfor skal de dømmes? De kan være like pen så lenge de kammer håret og kanskje har det litt kortere. Ikke så veldig langt. Dette betyr ikke at de er lat.

Joggebukse. Kan de ikke gå med hva de vil? Like sexy med kvinner i joggebukse også, så lenge de er rene og pene. Det er behagelig å gå med så jeg forstår godt at de av og til vil gå sånn kledd. Kvinner skal ikke gå med stramme ubehagelige kle hele tiden for å kåte opp menn som ikke får seg noe.

Noen røyker. Sånn er det bare. Det må vi godta. Så lenge de røyker ute. Ikke like enkelt for alle å slutte.

Ellers ser jeg aldri sånne som du beskriver som går sånn hele tiden.

Totalt OT, men jeg må bare få sagt at jeg hører Leo Ajkic inni hodet mitt når jeg leser innlegget ditt :ler:

Anonymous poster hash: 02cac...915

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reagerer litt på å røyke på trilletur, ellers legger jeg lite merke til klær og hår på andre. Kanskje de er slitne da.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da jeg hadde babyer ble trilleturer behandlet som trening, derfor gikk jeg med treningsklær og håret i hale, cafebesøk og lignende ble behandlet som spesielle anledninger så jeg pyntet meg.

Hadde ikke gått ut med synlig fett hår, om jeg på ingen måte hadde hatt mulighet til å dusje ville jeg satt håret opp i en topp eller tatt på en hatt eller noe.

Klart man ikke er velstelt til enhver tid men noen ser jo ut som de har gitt opp. Det er litt trist for disse som muligens er misfornøyd med kropp og lignende etter graviditet ville nok følt seg mye finere om de bare hadde lagt inn en minimumsinnsats.

Jeg røykte selv før jeg fikk barn men jeg ville aldri røykt oppi barnet, klarer ikke å begripe at suget er så sterkt at man må ta en blås mens man triller tur. Men det passer forsåvidt inn i samma faen holdningen...

Innser plutselig at jeg er mye mer dømmende enn jeg trodde jeg var, jeg ser heldigvis ikke mange slike ute, føler de fleste nybakte mødre er spreke og velkledde, men de som har barn som aldri sover går kanskje ikke ut så ofte.

Anonymous poster hash: 1b238...10b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor tenker du ditt om dem TS? Dømmer du deres egenskap som mor? Isåfall vil jeg tro at en mamma med fett hår og joggebukse vier mer oppmerksomhet til barnet sitt i løpet av ett døgn enn en mamma med nybleket tenner, sminket og stelt fra topp til tå. Ikke noe galt med sistnevnte (er den typen selv som setter av 1,5 time på morgenen til å dusje og sminke meg i ro og fred, mens 1 åringen sitter i vippestolen i stua og ser på fantorangen) men ser heller ikke noe galt med førstnevnte heller. Hvirfor dømmer du og hva er det du egentlig dømmer for?

Anonymous poster hash: e6d9e...d58

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i huset er det lite søvn å få!! Er konstant trøtt. Skal jeg på butikken, gå en tur med baby eller noe lignende går det i joggebukse, litt stor genser, bustete hår i en hestehale eller flette. Skal jeg på kafé prøver jeg å pynte meg litt..Jeg syns de fleste mødre ser flotte ut jeg. Føler meg litt slaskete i forhold til andre noen ganger men det kunne ikke brydd meg akkurat nå😂😂 har nok med to unger, en sliten samboer og et hjem å ta vare på! Men jeg gleder meg til den dagen jeg kan bruke en time på badet uten å bli avbrutt!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Captain Hook

Totalt OT, men jeg må bare få sagt at jeg hører Leo Ajkic inni hodet mitt når jeg leser innlegget ditt :ler:

Anonymous poster hash: 02cac...915

Hahaha xD
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig ofte ute ser jeg kvinnertrollene på barnevogn, og røyken i hånda. Verste jeg ser er kvinner som snakker med andre, hvor røyken går direkte på barnet. Blir forbannet, men har lært på KG at mødre blir like forbannet om man kommenterer hvor stygt gjort det er mot barna, og at de i det minste kan stå på den andre siden, slik at ungen deres ikke er passiv røyker.

Fysj. Dømmer dem selv for ikke å tenke på barna sine. Men har ikke noe jeg skulle sagt, for det har jeg ikke noe med.

Anonymous poster hash: d6767...60a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner hva du mener TS, har sitt disse selv også. Men disse damene så slik ut før de fikk barn også. Det handler jo om hva man prioriterer, og kanskje ikke andres mening er øverst på deres liste?

Anonymous poster hash: bac80...6e6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har større problemer med småbarnforeldre som møter opp i siste mote med høyhæla sko og hvit kåpe og et ansikt så oppsmurt med sminke og siste mote i mobil som er klistret til huet. Hvem tar seg av barna til disse?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

Nå er jeg ute og triller hver dag, er på cafeer og er på jevne barseltreff og må si jeg ikke har sett til disse mødrene TS beskriver.

Joda, noen har kanskje håret i en bustete knute, er usminket og går i behagelige klær(for noen tar det tid for kroppen å komme seg og da er det behagelig fremfor posh for noen), noen småpynter seg og noen ser ut som om de skal entre catwalken.

Så hva tenker jeg? Ikke noe. Vil tro at de var like opptatt/ikke opptatt av hvordan de kledde/sminket seg før de ble gravide.

Jeg har iallefall lagt bort de skyhøye hælene mine. Blir mye behagelige og praktiske sko som jeg kan gå lange turer med og som jeg ikke trenger å være redd for å vrikker ankelen på mens jeg bærer på et spedbarn. Går i jeans og gode store og varme gensere(ikke minst pga fare for brystbetennelse) og stort skjerf og lun jakke. Håret er i en praktisk flette/hestehale/knute da jeg har langt hår som bare er i veien i vinden og når mini skal ammes og stelles. Jeg sminker meg lett mer mineralfoundation, men jeg gidder ikke å bruke mer enn 10 minuttet på badet med å vaske ansiktet, sminke meg og fikse håret(dusjer på kvelden når mini har lagt seg).

Så får folk tenke som de vil om jeg ikke et posh og "flott" nok som nybakt mamma.

Endret av Runforit
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror faktisk bare jeg har sett dette ved rundt 2-3 anledninger i hele mitt liv. Og ja jeg må si jeg reagerer litt, mest pga røyken. Ellers gikk jeg selv i joggebukse og ugredd hår i dag til barnehagen, mon tro hva andre tenkte om meg.  :sjokkert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett flere av dem og tenker at de naver, siden de har så dårlig råd og i tillegg røyker

Anonymous poster hash: c9283...1ae

Har man dårlig råd fordi man går i joggebukse og har fettete hår?.....

Noen har kanskje vært oppe hele natta med en unge med kolikk. Eller en unge med feber, eller astmaanfall, +++. Kanskje ikke fått vaska håret på et par dager, men tatt den mest nødvendige kroppsvasken. Slengt på seg joggebuksa på vei ut døra, men kan da ha masse fine klær i skapet fordet. Jeg har ikke sett "alle" disse mødrene, men den dagen jeg ser en kommer jeg ikke til å dømme. Jeg har to barn selv, og dermed nok innsikt til å ikke dømme en sliten mor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis folk har oral fixation eller har hatt rus i seg så røyker de ofte. selvom det smaker grusomt og er idiotisk og dyrt. de bare liker å suge på de dingsene tror jeg. mange bruker røyken som en venn og støttespiller i livet?



Anonymous poster hash: fbf63...e89
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har sett flere av dem og tenker at de naver, siden de har så dårlig råd og i tillegg røyker Anonymous poster hash: c9283...1ae

håper du tuller

Anonymous poster hash: 863ce...30b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har man dårlig råd fordi man går i joggebukse og har fettete hår?.....

Noen har kanskje vært oppe hele natta med en unge med kolikk. Eller en unge med feber, eller astmaanfall, +++. Kanskje ikke fått vaska håret på et par dager, men tatt den mest nødvendige kroppsvasken. Slengt på seg joggebuksa på vei ut døra, men kan da ha masse fine klær i skapet fordet. Jeg har ikke sett "alle" disse mødrene, men den dagen jeg ser en kommer jeg ikke til å dømme. Jeg har to barn selv, og dermed nok innsikt til å ikke dømme en sliten mor.

er enig med deg. Jeg har lett for å ta på joggebukse på og håret kan nok noen ganger virke fett. Men når jeg har to barn,som nå begynner og bli store og jeg har en mann som er veldig syk.dagene for meg går i og holde huset i orden,lage mat,handle,hjelpe barn med lekser,foreldremøter,kjøre hit og dit på aktiviteter. Så til tider kommer meg selv tilslutt. Men jeg er en snill og god person allikevel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

 

Jeg syntes det er forferdelig at de skal bli dømt.

Etter en så stor påkjenning for kroppen som det å gå gravid så bør alle forstå at man foretrekker å gå i løse, behagelige klær som joggebukse. Heller se litt shabby ut (man er jo trolig ikke ute på sjekkern uansett, så hvorfor bry seg med at noen som ikke er på sjekkern og ikke prøver å sjekke deg, ser shabby ut?) enn å ha vondt og ubehag pga stramme klær og hardt stoff.

Når man knapt har tid til seg selv, og går gjennomsvett hele dagen og vri hodet på puta hele natten, så er det faktisk ikke dusjing man prioriterer. Da måtte man dusja fem ganger om dagen for å holde seg ren og håret rent, men med konstant svette , babyspy, baby som drar i håret og feter det til osv, så blir det til at man bare må godta å gå rundt med fett hår fordi man hverken rekker å stelle seg eller er noe grunn til å stelle seg når man blir like ille igjen med en gang.

 

Anonymous poster hash: e9098...4a2

 

Helt enig med du. "shabby" mødre ser jeg virkelig ikke ned på. De med røyken i hånden derimot kan det hende jeg hever et bryn over

Anonymous poster hash: 60040...926

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teller ikke med den røyken da, det er mer sjeldent jeg ser men...

Javisst ser jeg sånne mødre, og har vært der selv. Helt ok, helt lov. 



Anonymous poster hash: 208ce...8f3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Allis Hagtorn

Jeg syntes det er forferdelig at de skal bli dømt.

Etter en så stor påkjenning for kroppen som det å gå gravid så bør alle forstå at man foretrekker å gå i løse, behagelige klær som joggebukse. Heller se litt shabby ut (man er jo trolig ikke ute på sjekkern uansett, så hvorfor bry seg med at noen som ikke er på sjekkern og ikke prøver å sjekke deg, ser shabby ut?) enn å ha vondt og ubehag pga stramme klær og hardt stoff.

Når man knapt har tid til seg selv, og går gjennomsvett hele dagen og vri hodet på puta hele natten, så er det faktisk ikke dusjing man prioriterer. Da måtte man dusja fem ganger om dagen for å holde seg ren og håret rent, men med konstant svette , babyspy, baby som drar i håret og feter det til osv, så blir det til at man bare må godta å gå rundt med fett hår fordi man hverken rekker å stelle seg eller er noe grunn til å stelle seg når man blir like ille igjen med en gang.

Anonymous poster hash: e9098...4a2

Det finnes behagelige klær som ikke er ei utvaska joggebukse, og kvinner flest har ikke hverken operasjonssår i lange tider eller så ødelagt kropp at man trenger spesielt tøy.

Det går fint an å dusje i ny og ne og kanskje bruke tørrshampo avogtil når dagene ikke helt strekker til.

Jeg ser sjeldent typen TS sikter til, men de få jeg vet om som er i den kategorien var like uflidd før barn var et tema.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...