Gå til innhold

"Vi starter å lyve for barna knapt ti sekunder etter fødselen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Vel, jeg har alderen på min side, og den artikkelen var ikke mye humoristisk. Skulle det være ironi, så var den temmelig feilslått. Det virker heller som om du har gått i fella "Keiserens nye klær", og klarer å tolke inn ting som ikke er der

Særlig god kontroll på ordtakene dine har du heller ikke, ser jeg. :filer:

 

 

Anonymous poster hash: d00ff...1b8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg husker jeg syns nesen til mitt første barn var grusom (den var blitt trykt under fødselen) og jeg var småbekymret for hodefasongen til mitt yngste barn i 1-2 måneder (så ut som et avlangt eggehode) tok på henne lue når vi skulle ta bilder, syntes det var litt flaut.

 

Ang. løgner jeg har fortalt er det noe jeg kjenner meg igjen i fra artikkelen. Spesielt om iskrem bilen, den har jeg brukt mange ganger. Husker pappa fortalte meg da jeg var liten at om jeg svelgte tyggis kom den ut gjennom navlen. Dette nekter han for i dag, men jeg har nå en psykisk sperre for å svelge tyggis.  :laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Runforit

I alle dager. Hun lyger jo om helt merkelige ting. Mange av de løgnene er ting jeg aldri ville løyet om.

Og jeg synes faktisk at babyen min var det vakreste jeg noen gang har sett. Jeg følte så mye kjærlighet og glede og han var så nydelig at jeg ikke kunne tro at jeg hadde skapt noe sånt inni meg.

Klart; da jeg så bildene etterpå så ser jeg jo at han var blodig, lilla og så litt mørbanket ut, men fremdeles det vakreste jeg har sett. Og han var et vakkert spedbarn og er fortsatt helt fantastisk nydelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes artikkelen var morsom og kjente meg igjen i noe av den. Denne artikkelen var vel ikke ment eller skrevet som resultat av forskning eller noe,  selv om det var flere ting/punkter jeg kjente meg litt igjen i, og tenkte: Åh, så godt vi er flere. ;)  

Følte en enorm lettelse da jeg presset så mye og det brant i hele underkroppen min og jeg husker at jeg faktisk tenkte dette: NÅ DØR JEG. Men ble så glad da jeg forstod at jeg var ferdig! Etter 34 timer med fødsel og smerter. Åh fy fader! De kom og hentet barnet mitt på hvitt håndkle etter siste press. Jeg gliste og var så lettet! Hadde ikke orket å si noe som helst i løpet av disse timene, men dette barnet fikk et "ååååå"

Det tok kanskje tre-fire sekunder og så forstod jeg at jeg hadde faktisk bæsjet! Den lengste bæsjen jeg har sett i hele mitt liv! De håndterte det så fint at jeg faktisk trodde at det var mitt barn de hadde der. Det er over ti år siden nå - men blir fortsatt flau ved tanken! Hahaha!!! :) 

Men da hun vi ventet sånn på kom ut endelig i riktig utgang (!) så ble jeg så utrolig rørt og fylt med så mye glede. Først og fremst handlet den om at jeg hadde overlevd, men det å se henne med så åpne og klare øyne- ingen hadde jo forberedt meg på det heller - gjorde meg semi-kristen og utrolig takknemlig. På en sånn måte som ikke kan forklares eller beskrives. Husker bare at det var så sterkt øyeblikk, at jeg så på denne babyen min, møttes gjennom øyne, og hun var enda mer uvirkelig og magisk enn det jeg trodde jeg hadde forberedt meg på. Har aldri vært så forelsket som jeg var da! 





 



Anonymous poster hash: 36516...78f
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Merkelig og sær artikkel med merkelige løgner jeg virkelig ikke ser poenget med.

Jeg syns oppriktig at min datter var helt nydelig da hun kom ut, men alle er forskjellige.

Anonymous poster hash: a7ad0...40d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner meg ikke igjen i artikkelen. Jeg ble tvert imot overrasket over hvor nydelig hun var, og ble utrolig overrasket over at hun kom ut helt ren uten noe slim eller blod på seg. Jordmødrene la også merke til det :P 



Anonymous poster hash: d9302...fdd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Særlig god kontroll på ordtakene dine har du heller ikke, ser jeg. :filer:   Anonymous poster hash: d00ff...1b8

Tydeligvis ikke du heller! Ordtak du lizzm..,

Anonymous poster hash: ea5df...e58

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er så flaut å lese noe der skribenten prøver så hardt, men er ikke engang i nærheten å være morsom...

Anonymous poster hash: ea5df...e58

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg irriterte meg også over denne, den var virkelig ikke morsom. 

 

Når det gjelder spørsmålet til TS: jeg husker jeg tenkte at det var flaks at jeg var så syk at ungen måtte taes med snitt, for da slapp han i det minste å få sånn sammenklemt hodeform. Han var veldig hoven i ansiktet, så jeg trodde først han ikke hadde øyne. Og skal man være blind er det jo i det minste greit å ha rundt hode.  :fnise:



Anonymous poster hash: 52fd2...102
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Særlig god kontroll på ordtakene dine har du heller ikke, ser jeg. :filer:   Anonymous poster hash: d00ff...1b8

Mens du ikke kjenner de klassiske eventyrene. "Keiserens nye klær" er ikke et ordtak, det er et meget kjent eventyr av H. C. Andersen. Les det, så lærer du mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...