Gå til innhold

"Vi starter å lyve for barna knapt ti sekunder etter fødselen"


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Første jeg sa var "herregud, han er jo bitteliten - de må ha tatt skikkelig feil på målingene, kan jo ikke være mer enn 3kg". Han var nesten 4,7kg :P vet ikke helt hva klassifiseres som, jeg. Jeg syns jo oppriktig han så bitteliten ut :P

Anonymous poster hash: edf26...b5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Når jeg tenker meg om lyver jeg aldri til barna mine, det er veldig viktig for både meg og mannen å være ærlige, ærlighet varer alltid lengst.

Begge våre så helt greie ut etter keisersnitt. Runde hoder, glatt hud og de ble tørket og påkledd før jeg fikk se dem.

Anonymous poster hash: b749d...95b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste artikkelen for et par dager siden og synes svært lite om den. Lista var full av "løgner" som jeg ikke ser for meg at så mange lyver om. 

 

Når det gjelder mitt eget barn må jeg helt oppriktig innrømme at jeg synes hun var vidunderlig vakker som nyfødt. Jeg var så uheldig at jeg ikke fikk sett henne før hun var vasket og stelt, tok vel 3-4 timer fra hun ble født til jeg fikk se henne. Glatt i huden, store åpne nysgjerrige øyne, et lurt smil, hodet var preget av en lang fødsel, men hun hadde lue på da jeg møtte henne. Hodet var normalt da jeg fikk henne hos meg et døgn senere. Både min far (har 3 barn) og flere sykepleiere på barsel kommenterte at vi hadde en usedvanlig vakker nyfødt :) Vi var forberedt på et "skrukketroll", for alle nyfødte jeg har sett hittil har vært små skapninger med rosinhud. Derfor veldig overrasket over en slik liten skjønnhet. 



Anonymous poster hash: 36f14...df6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg syntes helt oppriktig han var vakker. Fikk høre av andre at han var en veldig vakker baby og nå som han er 1,5 år får jeg høre at han er et veldig pent barn.

Jeg har ofte fått høre "Alle barn er vakre, men noen mer enn andre, og din er jo helt utrolig nydelig" Jeg tror på at ikke alle syntes barna sine er pene. Men sånn i bunn og grunn har er noe å si? Utseendet er så lite. Og alle foreldre syntes sine barn er spesielle. Uansett om man syntes de er pene eller ikke.

Anonymous poster hash: 5383b...542

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan helt ærlig si at jeg synes min sønn var eksepsjonelt nydelig da han ble født.

MEN da jeg fikk nummer to og kikket tilbake på babybilder fikk jeg litt sjokk, han var faktisk ikke spesielt søt de første mnd.

Veldig voksne trekk, han så ut som en liten, streng, eldre mann. Tror det at han var tynn hadde litt av skylden. Han er blitt en utrolig pen gutt etterhvert men han var på ingen måte en vakker baby selv om jeg virkelig synes det da :P

Anonymous poster hash: 704c3...d5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løgn nr: 23. Pappa ga bare mamma en spesiell ridetur.

Hun er ikke flau en gang.

Anonymous poster hash: aec4a...f70

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Var det bare jeg som ble pinlig berørt av den artikkelen? Noen evner ikke å skrive gode tekster, da er det bedre å la vær synes jeg.

Anonymous poster hash: 49c82...c40

Virker nesten som den er oversatt gjennom Google translate😁

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg synes helt oppriktig at alle barna mine var vakre fra det øyeblikket de kom ut. Og jeg synes fremdeles de er de peneste barna som finnes.

 

 

Når det gjelder artikkelen synes jeg den var utrolig dårlig. Det virker som det meste bare er funnet på og ikke hentet fra virkeligheten. Og noen av løgnene synes jeg er direkte slemme. Hvorfor lyve til et barn og si at en sprøyte ikke gjør vondt? To sekunder senere vil de jo skjønne at du løy. Det er ikke en måte å skape tillit på.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke helt den med at alle liksom lyver om at de syns egne nyfødte barn er nydelige? Det handler jo ikke om objektiv skjønnhet (om det i det hele tatt fins), men om følelser. Jeg syns min første var nydelig - i ettertid ser jeg at han var en litt pussig utseende baby som ble langt heldigere med utseendet da han rundet året. Lillebroren var en stor baby med helt jevn hodeform, og han så liksom aldri typisk nyfødt ut. Og hans utseende ble da også hyppigere kommentert av andre. Men spilte disse tingene noen rolle for noe som helst? Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det var en dustete artikkel. Jeg har ikke løyet om noe av det hun skriver om.

 

Når det gjelder hvordan mine barn så ut da de var nyfødte:

 

Min første var helt aldeles nydelig. Jeg var forundret over det, for det var en tøff fødsel og han ble tatt med sugekopp. Men han så altså helt nydelig og glatt ut og hadde helt fin hudfarge. Min andre, derimot, så ut som en helt vanlig nyfødt, rødlig i huden, skrukkete, litt sammensnurpet i grimasene, på et vis. Da jeg så ham tenkte jeg: "Oisann, lille venn, du er ikke det peneste jeg har sett. Men du blir nok søt du også etter en stund!" Og det gjorde han selvsagt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri syntes nyfødte babyer er søte! Har sett fødeavdelingen og slike program på tv og grua meg nesten til å få jenta mi. Ble positivt overrasket, for hun var nydelig! Hadde ikke masse gøgg, men litt blod i håret.

Så jeg har alltid sagt hun er nydelig og jeg har alltid ment det :)

Anonymous poster hash: bc23e...2ee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg hvorfor man sier at humor og ironi er noe som utvikles med alderen. :filer:

 

Jeg trooor kanskje ikke alt som stod i den artikkelen var ment å leses bokstavelig, altså. ;)



Anonymous poster hash: d00ff...1b8
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nå skjønner jeg hvorfor man sier at humor og ironi er noe som utvikles med alderen. :filer:

 

Jeg trooor kanskje ikke alt som stod i den artikkelen var ment å leses bokstavelig, altså. ;)

Anonymous poster hash: d00ff...1b8

 

Hehehe ikke jeg heller..

Har lest flere av artiklene til Caitlin og jeg synes de er så morsomme :fnise:

Jeg synes hun er veldig flink jeg :)

Jeg føler at mye av det hun skriver har mye ironi i seg og når jeg leser noe av henne, så må jeg bare lese alt..

Istedet for vanlige artikler, hvor jeg bare skummer igjennom, så får jeg med meg hvert eneste ord hun skriver og jeg husker artiklene etterpå...

Men det er jo klart..

Om du ikke har en slik humor, så er det mye mulig du ikke kommer til å like hennes verk heller.... :)

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Foreldre lyver da ikke om de sier at barnet sitt er vakkert. Uansett hvordan vi andre måtte oppleve vidunderet deres, så er det da normalt å mene at ens eget barn er det vakreste i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De løgnene hun har kommet med er jo bare latterlige. Hvem sier slike ting? Det går da an å roe ned et barn uten å lyve på denne måten! Noen hvite løgner er naturlig men det der blir bare tåpelig jeg håper virkelig ikke at dette er normalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg synes nyfødte er nydelige jeg da..

Anonymous poster hash: cfee3...3dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine 3 var de nydeligste hårete skrukketrollene i hele verden <3



Anonymous poster hash: 47592...c28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest The Lost Dreamer

Nyfødte rett etter fødsel er aldri pene. Verken dyr eller mennesker

Husker hvor stygge søsknene min var frem til minst en uke etter at de ble født. Fytti 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skjønner jeg hvorfor man sier at humor og ironi er noe som utvikles med alderen. :filer: Jeg trooor kanskje ikke alt som stod i den artikkelen var ment å leses bokstavelig, altså. ;)Anonymous poster hash: d00ff...1b8

Vel, jeg har alderen på min side, og den artikkelen var ikke mye humoristisk. Skulle det være ironi, så var den temmelig feilslått. Det virker heller som om du har gått i fella "Keiserens nye klær", og klarer å tolke inn ting som ikke er der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...