Gå til innhold

Flytte til utlandet med barn.


Gjest Gjest_Rea6813

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Rea6813

Her var det mange rare og gale svar. Jeg foreslår at du begynner med å lese her:

http://www.advokatenhjelperdeg.no/jus-artikler/taper-trygderettigheter-ved-flytting/

Og at du videre følger oppfordringen på siden jeg linket til, med å kontakte NAV utland.

Jeg ville valgt Malta. Engelskspråklig EØS- land, og billigere og varmere enn Storbritannia.

Du har helt rett i at d er mye gale og rare svar hr. Vi sku hatt flere av dg i denne verden. Takk for linken😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest Gjest_Rea6813

Hvis du ikke melder flytting, og bor der 12 måneder i strekk mister dere helsetrygden og sosialstønad/arbeidspengene deres i Norge.

Dere må arbeide dere opp retten til syketrygd og arbeidsledighetstrygd i England.

Er ikke bare å flytte og tro at norge vil gi dere penger til dere i utlandet, dere må bo flere dager i Norge enn i utlandet for å opprettholde trygden til mannen din.

Anonymous poster hash: 77b22...2da

Greit å forhøre seg først. Da blir d lettere å ta en annen valg før man begynner å løfte på baken og reint praktisk begynner å selge ting tang. Nå for me se om vi finner en privat engelsk lærer??? Eller har dere noen ide om hvordan en kan innplante engelsk hos barn???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å forhøre seg først. Da blir d lettere å ta en annen valg før man begynner å løfte på baken og reint praktisk begynner å selge ting tang. Nå for me se om vi finner en privat engelsk lærer??? Eller har dere noen ide om hvordan en kan innplante engelsk hos barn???

Jeg har flyttet til England. Både som barn og med egne barn.

 

Språket lærer de av seg selv på kort tid.

De har et ganske greit grunnlag fra før - egentlig...

 

Det opplagte, som jeg ikke skjønner at man gjør uansett, er å la de se filmene de ser på engelsk istedenfor oversatt. Det skal ikke mer til enn at man bruker engelsk litt hjemme. Men de tar det av seg selv uansett. Det beste er jo at foreldrene ikke kaver seg opp og foregriper begivenhetens gang her.

Anonymous poster hash: e6071...0c6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...