Gå til innhold

Hjertesukkenes bro


hjertesukka

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

I wish..... det ser fint ut samme dagen, men dagen etter så er det litt sånn herborg kråkeviksveis. ;)

Liker best slett, glatt hår, men det ser ut som om man får omtrent det motsatte av hva man ønsker seg. Er det ikke ofte sånn at de med krøller ønsker seg slett hår og de med slett vil ha krøller......vet ikke om det stemmer på alle, men.

Jeg investerer en del i slike gode hårprodukter, forresten. Sist jeg var hos frisøren kjøpte jeg noen remedier som jeg la i håndbagasjen da jeg skulle fly hjem.(Var den gang hos frisør på en annen kant av landet).

Dama i sikkerhetssjekken hadde ingen medfølelse med meg, haha- og tok det. Jeg fatter ikke hva jeg tenkte på da jeg la det i håndveska. På samme tid er det godt at noen passer på at ting går riktig for seg.

Ellers er det ikke noe nytt på husfronten. Like greit siden det nå er juleferie. Så får vi se da, hva det nye året bringer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

post-8346-0-84077400-1388360149_thumb.jp

Da er det på tide å tenke interiør igjen. Denne kosekroken her tiltaler meg selv om den kanskje ikke er så veldig praktisk. Men det er noe med fargene som passer så godt sammen, stilen og sammensetningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Deilig med et nytt år, der alt kan skje. I mange tilfeller er det opp til en selv, men jeg liker å tro at gledelige, rare og spesielle opplevelser plutselig kan ramle over deg sånn helt uten videre.

.Inntil det skjer, så må vi selv gjøre fotarbeidet, trivielle ting som å betale regninger, fikse bilen og holde tennene i orden. Det er jo ingen sak hvis man gjør det regelmessig.

Jeg har enda ikke fått solgt det jeg har av eiendom, men ser at veldig mange har vært inne og kikket på det og det tar jeg som et godt tegn. Så kanskje, kanskje i løpet av januar eller februar. Ting tar tid!

Imens drømmer jeg om hvordan jeg skal ha det. Har sjølsagt veldig lyst på ny sofa, men har tenkt å greie meg med den jeg har en stund til. Den er helt ok, lys beige, god å sitte i og med god plass.

Ellers skal jeg pusse opp en gammel kommode eller skatoll. Det er nå svartmalt og fullt av stearinflekker. En slags metallisk gråfarge hadde vært lekker. Og nye knotter.

Elsker spisebordet mitt, det er eggformet og blankt. ALT passer på det bordet, bortsett fra duker.

Nytt år, nye muligheter og nye drømmer. Kanskje jeg skal starte med å rydde i et skap eller to......

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likte kosekroken, min stil. ;) Høres ut som mange spennende planer, artig å følge med!

Godt nytt år! :)

Mvh Yvonne :heiajente:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt rehabperioden min til å kikke gjennom noen interiørblogger og det er mye vakkert å skue. Syns folk flest er flinke til å fotografere, forresten. Selv om ikke alt er helt min stil så er det mye å hente for inspirasjon. Men nå går jeg ikke inn på de "verste" rosabloggerne, da. På den andre siden så er det greit å ha klart for seg hvordan man ikke vil ha det.

Kom over en svensk blogg som har roser som gjennomgangstema. Det minner meg om at jeg er veldig glad i roser og har litt peiling på hvordan de skal stelles. Kanskje jeg kan få til noe lignende? Men ikke bare roser, det kan bli litt ensformig.

Har også en fiks ide om at jeg skal dyrke gresskar, slike svære oransje. Ikke for å spise, men til pynt. Og kanskje jeg endelig skal få dette japanske blodlønntreet som jeg har ønsket meg i alle år?

post-8346-0-97719000-1388922680_thumb.jp

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vil si at jeg må være en av verdens største optimister som har bestilt frø på nettet, uten at jeg har noe sted å plante dem for øyeblikket. Men jeg blei så inspirert av å være inne på ei slik hageside. La ut noe selv også.

Å flytte er jo som en reise i nostalgi, det dukker opp minner fra alle tidsepoker og det er lett å falle i staver. Men noe bør kanskje kastes også. Ikke alt er like verdifullt. Men jeg vet hvor vanskelig det er å skille skitt og kanel.

Hvis jeg kaster noe, kan man være sikker på at nettopp den tingen blir spurt etter og dypt savnet. Men jeg håper virkelig at noen andre får glede av mine blå glasstallerkener som jeg ga til Fretex. Og at den dyre ullvinterkåpa, som var litt stor, kommer godt med i kulden for noen.

Prøver å innføre en regel; en ting inn i huset, betyr minst to ting ut. Men det er vanskelig å gjennomføre i praksis. I går fant jeg julestæsj til sytti prosent. Og jeg er fremdeles barnslig opprømt over en slik kjøpelykke. Hva er det med damer og salg, forresten? Det må være et spesielt gen, tror jeg.

Utenom det, så kaller jeg meg gladelig for antimaterialistisk. :lol:

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har egentlig ikke så mye å berette, bortsett fra at det gleder meg at det ser ut til å gå bra for andre som jeg kjenner. Vi har dessverre en familiegreie gående, uten at jeg skal gå i detaljer.

Men det føles godt når yngre nevøer snakker rett fra levra og tar et fornuftig standpunkt. Og som ser ut til å greie seg bra her i verden, på tross av mye ugreie i oppveksten.

Ellers lengter jeg til våren, som de fleste her i landet. Skiene er lagt på hylla for lengst, men det betyr ikke at jeg ikke trimmer! Jeg elsker å danse, men det blir litt lite sånn i hverdagen. Så jeg har funnet ut at jeg skal lære meg linedancetrinnene via you tube. Det er fin trim for oss som ikke har en dansepartner tilgjengelig. Hadde jeg bare kunnet bruke mine flotte, dundrende høyttalere! Men jeg bor ikke alene i denne bygningen, dessverre.

DET er en av de tingene jeg virkelig ser fram til når jeg eventuelt får min egen bolig. Spille musikk på bånn guffe når jeg måtte ha lyst. Gaule, skrike og skape meg. :danse:

Det er stillstand på boligfronten for øyeblikket, men siden vi ifølge kineserne har gått inn i hestens år så er jeg optimist.

Endret av hjertesukka
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag fikk jeg en utrolig fin og positiv tilbakemelding på jobben, la oss kalle det regelrett skryt. Og ikke bare en gang men flere. De som sa det, hadde heller ingenting å oppnå ved å skryte, slik at det føltes veldig ekte. Og jeg tar det til meg og nyter det i fulle drag. Skulle bare ønske de hadde sagt det til ledelsen også.

Etter noe urimelig som skjedde i fjor, der ledelsen laga ei fjør om til hundre høns, i min disfavør, så føles det litt som å stange hue i veggen av og til. Men jeg valgte å være raus og gå videre som om ingenting.

Det er noe med å stå trygt i sin egen boble, ikke la seg rikke selv om det skulle skje ubehagelige ting.

Så dagen i dag var helt perfekt, men så hadde jeg forberedt meg godt også. Nå skal jeg bare slappe av og kose meg hele helgen igjennom og kanskje samle litt stoff til mandag.

:vin::veslejenta::roser:

Og at det er mildvær igjen, er bare skjønt. Nyter det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tiden flyr og nå står jeg foran det som jeg kaller en "helvetesuke" i mitt stille sinn, men det er ikke det da.

Skal ha kurset mitt og det er ganske intenst. Men jeg har sørget for å legge inn små hvileskjær som kan virke litt som balsam for sjela.

Det mest irriterende er faktisk at man ikke får tak i folk når man ringer eller sender mail. Og jeg liker ikke å mase på folk. Men ok, deres tap får jeg si. Grugleder meg til neste uke.

Hørte forøvrig rykter om at en relativ fjern slektning kanskje, kanskje ville komme på besøk og det passer i grunnen svært dårlig neste uke.

Men nå skal jeg ikke ta bekymringene på forhånd. Jeg kan til nød ta en kaffe med dem, men helst ikke noe overnatting, takk. ;)

Utenom dette, så er hodet mitt fullt av innredningsideer og jeg vil påstå at jeg har tenkt gjennom absolutt alle detaljer som gjelder hus og bolig. Men alt er i det blå ennå, så jeg håper at en vennligsinnet heks på en kost ordner ting for meg. Og jeg velger å tro på karma. Men så må man gjøre fotarbeidet selv.

Drømmer stadig om blekrosa slyngroser,knallblå langstilka stauder, null teite naboer, kort vei til sentrum og milde vintrer......og syns faktisk at jeg fortjener å få det som jeg ønsker meg aller mest nå etter hvert.

#sender ønsker ut i universet# :kosteskaft:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er jeg ferdig med ei knalltøff uke, og jeg greidde sjølsagt bli sjuk oppi det hele, men er bedre nå. Så gjett om jeg skal nikose meg i sofaen i helga. Med verdens beste samvittighet.

Deilig å vite at jeg tross alt gjorde en god jobb, hadde en hyggelig stemning og at neste måned så renner grunkene inn på kontoen.

Det vet jeg kan komme vel med, uansett hva som skjer. Det er snakk om en spatur med ei venninne som tar med ei som jeg ikke kjenner så godt. Har bestemt meg for å møte med et vennlig sinn, hehe.

Men jeg veit at denne dama røyker, og siden jeg er veldig, veldig eksrøyker, så reagerer jeg på lukta. Og omtrent det verste jeg veit er å måtte gi folk en klem som nettopp har vært ute og røyka. Men hvis vi ellers får det bra så får jeg vel tåle såpass. Tenker med skrekk og gru på at jeg har vært en "slik" selv.

Hun som er venninna mi, er lik meg der, vi to er enige om det meste her i livet, så jeg skulle i grunnen ønske at bare jeg og henne kunne dra på en slik tur. Men jeg prøver å ikke være vanskelig og sær.

Det som er litt dumt, er at vi skal dele rom. Jeg vet med meg selv at jeg trenger mye alenetid, og det blir jo nesten umulig i en slik setting. Men kanskje jeg kan stikke meg vekk med laptopen min et eller annet sted?

Av og til lurer jeg på om jeg er i ferd med å bli asosial. Men jeg har et yrke der jeg har kontakt med mange forskjellige mennesker, og når jeg kommer hjem, så har jeg et presserende behov for å være alene. Kan godt være alene i helgene også, gjør meg ingenting. Men koselig med en lunsj eller to sånn innimellom.

Så denne helga har jeg fikset neglene mine, stripet håret og i morgen skal jeg ta sol. Det siste er mest for velværet og Dvitaminene. Vi får rett og slett for lite sol her i landet. :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Håh! Da har jeg fått verdens beste unnskyldning for at jeg MÅ ha enerom når og hvis vi reiser på tur sammen, vi tre damer. Hadde overnattingsbesøk i helga og fikk beskjed om at jeg snorker! Takk, vennen. Det var det jeg trengte å høre. For nå kan jeg gå ut med verdens hyggeligste men kanskje litt falske smil og si at "jeg må nok ha enerom, så jeg ikke forstyrrer skjønnhetssøvnen deres, jenter". Hurra, at jeg ikke har tenkt på det før. Hadde jo en liten mistanke.

Ellers følger jeg med på finn som vanlig. Har sett på alternativer til kråkeslottet, men selv om det er både garasje og andre ting, så er det som regel ikke utsikt! Dvs utsikten er kanskje rett inn i en skog eller mot en skole, og det er ikke noe særlig, synes jeg. Ikke i forhold til å se utover hele Nordsjøen omtrent, nå overdriver jeg litt, men likevel. Pluss at de flotte og ekte furugolvene er som en drøm. Jeg vil ha det!

Har for øvrig satt ned prisen litt på det jeg skal selge selv, men det har jeg tatt med i beregninga fra børjan. Tenkte at det er på tide med litt action nå. Å, den som hadde en krystallkule!! :heks:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har fått en henvendelse ang objektet mitt som er til salgs, men det var dessverre en useriøs henvendelse. Mistanke om at den er skrevet i fylla. Ikke noe å bry seg om, sjølsagt, men likevel. Kjenner jeg blir sur og sint på folk som holder på sånn. Hva er liksom vitsen?

Ellers ser jeg på den lyse siden av det meste, alltid! Haha, var ikke det en flott oversettelse av sangen.....?

Ting og tang går stort sett greit, både på jobben og hjemme.

Men skal ikke stikke under en stol at jeg gleder meg til lønn på onsdag. Ikke det at jeg ikke har oversikten, men kjekt å spandere på seg litt ekstra.

Likevel tør jeg ikke helt regne med lønn, etter at det skjedde to gg i fjor at jeg ikke fikk inn lønna når jeg skulle hatt den. Ledelsen skyldte på sykdom, at folk var borte osv, men jeg trodde at lønn gikk foran alt det andre. Men ansvaret blei helt pulverisert og man måtte bare finne seg i å vente.

En av de involverte, sa med et glis at "jamen, da får du jo dobbelt neste måned, da". Hadde lyst å be henne ringe til de som jeg skulle betale og si det samme, for eksempel til bilverkstedet mitt.

Det hender nemlig at jeg fikser saker og ting på bilen når jeg vet at jeg får ekstra lønn inn,ja jeg har en slags ekstrajobb...om noen lurte.

.Kanskje ikke slike reparasjoner det haster med og som er trafikkfarlige, de fikser jeg sjølsagt med en gang, men andre småting. Som viser seg å ikke være småting når regningen kommer. Alle som har bil, kjenner den!

Ellers er jeg så avhengig av bilen min, at jeg nesten har lyst å ta den inn i stua om kvelden. :reise:

Så jeg skal snart ha vårrengjøringen på den, vaske den inni og utenpå. Innvendig gjør jeg selv, mens poleringen overlater jeg til andre. Da blir den så god som ny.

Skal en tur til Vestlandet snart, men da med fly. Venter litt til snøen har gått på fjellet før jeg kjører over så jeg er helt sikker på at jeg ikke blir stående i tunnel og vente i timesvis, slik jeg gjorde en gang. Aldri mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Da har vi avlyst turen til Danmark. Vi vil heller utsette det til Skagerak oppfører seg! Altså helst blikkstille, men det skal vel noe til. Det er ingen fornøyelse å bli grønn i fjeset og ligge til sengs mesteparten av turen. Har opplevd heavy sjøgang før, og det frister ikke.

Ellers har jeg mista trua på at jeg får solgt med det første. Det er så utrolig stille på boligfronten nå at jeg begynner å lure. Og jeg kan heller ikke kjøpe før jeg får solgt. Den som lever får se. Hjelper visst ikke å sette ned prisen heller, men alt blir solgt tilslutt, sies det. Og jeg vil nødig virke desperat heller. Men kjenner at jeg begynner å bli det, sukk. Vil så gjerne ordne ting og tang i løpet av våren og sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da har jeg i det minste lastet ned en ny app, som kalles for "budrunder". Fra i dag av er det lov å gi bud via mobilen, og det er jo en stor fordel.

Ikke at jeg har bruk for den sånn i første omgang, men kan kanskje komme godt med. Alt som forenkler, ønskes velkommen. Det er så mye å ordne likevel.

Skal legge ut eiendommen min på nytt og kanskje sette ned prisen litt og endre forsidebildet. Små justeringer som kanskje kan lønne seg.

Det blir forresten ikke noe av den spaturen. Og det skyldes for det første at denne tredje venninna absolutt skulle til Danmark for et par uker siden. Men jeg har faktisk tenkt at jeg kan jo ta en spatur alene også. Jeg får se det an en stund til.

Ellers pleier jeg å reise en liten tur på nasjonaldagen. Det er ikke fordi jeg er sær, men fordi det ikke alltid passer at jeg er sammen med mine egne den dagen. Og jeg har ingen tradisjoner å ta vare på i så måte. Syns den dagen blir mye gåing og ståing (i finsko!)- og er det noe jeg kan være foruten, så er det det.

Sist år var jeg og ei anna venninne en tur til Kiel og det var i grunnen helt perfekt. Passe avstand, man kom seg ut av landet, noe som var litt av vitsen og passe lang tur. Flott vær hadde vi også.

I år har jeg også lyst på en tur på nasjonaldagen, men har ingen ide om hvor. Gode forslag mottas med takk.

Kanskje jeg skulle slå til og dra på spatur alene på nasjonaldagen? :dusje:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn! Da har jeg lagt ut annonsen på nytt, med nytt bilde og ny pris!

Og allerede er det flere som har vært inne og kikket på den. Det behøver ikke bety noen ting, men jeg satser på at folk har bedre anledning til å gå på visning i påsken enn ellers. Kommer litt an på været også.

Men hvis folk vil ha det, så hører jeg vel fra dem, tenker jeg. Jeg er forresten privat annonsør, og har alliert meg med en advokat, som bare skal ha en brøkdel av det en megler tar.

Krysser fingrene for at det går min vei nå.

Ellers vil jeg ønske alle som måtte komme over dette, en riktig god påske! :sol:

Ps i går var jeg på krimaften, som faktisk var veldig koselig. Og fikk tak i bøker, tralala.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...