Gå til innhold

Grethes dagbok


Sugar&Spice

Anbefalte innlegg

Smertene er der fremdeles, samt en god hodepine. Var på besøk hos kompis til kjæresten min i går, og jeg fikk så vondt i hodet at jeg måtte legge meg på sofaen inne og legge en kald flaske i pannen. Det hjalp veldig - men det kan også ha noe med at jeg duppet av å gjøre.... :sjenert:

Kjipt at hodepinen kom tilbake i dag. Men nå er jeg alene i huset mens min kjære er å spiller fifa/poker/hva enn han gjør med noen kompiser.

Jeg er så lei av å ha vondt!!!!!!!!!!! Det har hjulpet litt med denne kuren, men ikke veldig. Har jo fremdeles vondt. Irriterende!!!!!!

Neste sprøyte settes rett før jeg flytter til Trondheim. De tre første dagene etter at sprøyten er satt er uutholdelige, men så går det fint i 2-3 uker. Den siste uken før neste sprøyte skal settes er veldig vond, for da kommer smertene tilbake... Det er selvfølgelig ikke det samme som det var før - smertene er mer "diffuse" nå, altså ikke så innmari stikkende og lammende. Nå er de bare der, som mensmurring x 100. Men jeg overlever. Tror jeg.

Det kjipe med at siste uken før neste sprøyte er så vond er fordi tre dager før sprøyten skal settes nå skal jeg i bryllup. jeg NEKTER å ha vondt da, jeg NEKTER å måtte dra hjem tidlig pga det.

Men men. Jeg får tenke at jeg er "frisk", at det ikke er farlig og at det bare er smerter... Selv om smertene mine er idiotiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor er formen min så utrolig dårlig for tiden?! Føles ut som om jeg har feber, hodepinen er grusom og jeg er generelt veldig sliten...! Det hjelper ikke at jeg har angst heller. (den er ikke så sterk nå lenger - men har vært veldig invalidiserende før). Angst for å kaste opp. Når jeg da merker jeg er syk er jeg livredd for å kaste opp.... Og da kommer angsten og tar meg. Veldig veldig slitsomt.

Nå kan det være jeg er varm etter en lang dag i solen med bading og pils osv, men det føles ikke sånn. Det er rart... Nei, jeg får bare gå å legge meg tror jeg.

jeg skal på fjelltur i morgen også, formen MÅ være bedre til det, har gledet meg lenge! Men nå har jeg veldig lyst til å bare reise hjem :( Det kan være fordi jeg er sliten og ikke i form, men... jeg får jo bare 10 dager i hjembyen før jeg flytter. Jeg er VELDIG klar for å flytte, for jeg liker ikke Oslo, men jeg savner det jo allikevel. Ikke vært hjemme på over en måned og jeg har SÅ mange ting jeg må fikse før jeg drar!!!

Er så lei så lei så lei av kroppen min...... Den går bare alltid stikk motsatt av det jeg vil den skal.... Endometriosen er jo ikke akkurat noe særlig behagelig, og jeg har mange andre plager.... Skjønner ikke hvorfor jeg skal få det når det eneste jeg vil er å være frisk og rask og ha muligheter! Kroppen snakker bare i mot meg :( Slitsomt....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min ble ikke verre og jeg har hatt en kjempefin helg på fjellet.

Merker at det nå ikke er lenge til jeg flytter - og jeg gruer meg så utrolig mye til å flytte fra min kjære!!! Dette blir vanskeligere enn jeg trodde, faktisk... Jeg er så redd for at han skal slå opp med meg nå de neste ukene - jeg vet at dette blir så hardt. Ja, det blir en fin "test" for forholdet vårt og at det kommer til å gå fint - men det blir fortsatt hardt.

og jeg sitter med all skyldfølelsen.. :( Dette er så slitsomt.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen min ble ikke verre og jeg har hatt en kjempefin helg på fjellet.

Merker at det nå ikke er lenge til jeg flytter - og jeg gruer meg så utrolig mye til å flytte fra min kjære!!! Dette blir vanskeligere enn jeg trodde, faktisk... Jeg er så redd for at han skal slå opp med meg nå de neste ukene - jeg vet at dette blir så hardt. Ja, det blir en fin "test" for forholdet vårt og at det kommer til å gå fint - men det blir fortsatt hardt.

og jeg sitter med all skyldfølelsen.. :( Dette er så slitsomt.....

Hei, jeg kom over dagboken din og ville bare gi deg en klem. Jeg er i akkurat samme situasjon og kjente meg sånn igjen i det du har skrevet. Skal flytte fra oslo til trondheim, mens samboeren min skal flytte til kongsvinger. Det blir nok en hard tid fremover, men jeg tror at det verste faktisk er FØR man flytter. Nå pakker man og fordeler tingene i forskjellige pappesker med navn på osv. og da er det klart tankene spinner. Når man kommer til en ny by og treffer nye mennesker og nye studier så får man rett og slett ikke samme tiden til å tenke over at man ikke ser hverandre hver dag lenger (selvfølgelig merker man det) Og som du sier, dere klarer det nok helt fint! Vi må ha troen :) Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, jeg kom over dagboken din og ville bare gi deg en klem. Jeg er i akkurat samme situasjon og kjente meg sånn igjen i det du har skrevet. Skal flytte fra oslo til trondheim, mens samboeren min skal flytte til kongsvinger. Det blir nok en hard tid fremover, men jeg tror at det verste faktisk er FØR man flytter. Nå pakker man og fordeler tingene i forskjellige pappesker med navn på osv. og da er det klart tankene spinner. Når man kommer til en ny by og treffer nye mennesker og nye studier så får man rett og slett ikke samme tiden til å tenke over at man ikke ser hverandre hver dag lenger (selvfølgelig merker man det) Og som du sier, dere klarer det nok helt fint! Vi må ha troen :) Ønsker deg lykke til!

Takk for fine ord! De hjelper. Nå driver jeg og pakke for fullt her.... :( HEldigvis skal jeg være med kjæresten min hele helgen! Vi skal i bryllup, så i dag har jeg fikset kjolen. Har sydd på halterneck-stropp på den også så den ikke sklir ned hele tiden! (har visst godt ned i vekt siden sist gang jeg brukte den! Jippi! :P)

Har lagt alle jakker i søppelsekker, og nå skal jeg begi meg ut på skjerf-lue-votter-ullgenserseksjonen. Trondheim har veldig surt vær, og jeg fryser lett, så tror jeg rett og slett skal ta med meg alt av varmt tøy! Hehe. Også har jeg pakket mesteparten av bøkene mine også... :P

I morgen skal jeg i begravelse, så får vel finne noe å ha på meg til det også.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Jeg flytter i morgen..... Sa hadet til kjæresten i sted. Dette er det verste jeg har vært med på. Det føles ut som om det er slutt, det gjør så vondt!!! Sitter nå i sengen og storgriner med genseren hans på som lukter som han...

Herregud hvorfor gjør jeg dette?! :( Det er jo bare kjempevondt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Annonse

Oi, nå var det lenge siden jeg har skrevet noe her!

Nå har jeg bodd i over to uker i Trondheim, det føles bra. Jeg begynner med forelesninger i morgen, så de to siste ukene har vært fadderopplegg. Sykt dårlig fadderopplegg, men allikevel fadderopplegg... Gleder meg veldig til jeg skal begynne å studere - har ventet på dette i to år!

Nå ligger jeg i sengen og er møkk forkjølet. Typ "er det mulig å bli mer forkjølet nå". Og det er så kjedelig å være syk!!!! :( Spesielt når jeg er alene i by langt unna familien min.. Men det går jo over etter hvert, så det er bare å ri stormen ut. Nå skal jeg se et par episoder(les: sesonger) av Friends og The Good Wife.

Håper dere får en god dag :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Åh, så ble man liksom aldri frisk fra den forkjølelsen..... Så nå er det på tide å komme seg til legen. Brystsmerter, feber og stygg hoste, det lukter lungebetennelse igjen... :(

Ellers har jeg satt aller siste sprøyte på hormonkuren, eller noe jeg håper er aller siste selvfølgelig. Det har fungert veldig bra, men vært ganske utfordrende mentalt. Jeg har overlevd, og når jeg leser tilbake på hva jeg har skrevet her blir jeg litt sånn "herregud, det var jo ikke ås ille". Men ok - det var ille altså. Det har ikke bare vært en dans på roser! Men nå er jeg hvert fall ferdig for denne gang.

Håper dere har det bra, her i Trondheim høljer det, så det blir deilig å gå til legen etterpå....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ÅÅÅÅÅH JEG ER SÅ UTROLIG LEI OG SUR! :((((

Dette helvetet tar jo aldri slutt.... Hvorfor klarer ikke kroppen min å holde sammen hvert fall ÈN uke i strekk?! :(

En ting er endometriosen. Den er kronisk, jeg prøver å lære meg å leve med den... Men det er så mye frem og tilbake.... Først operasjonen, så ble det hormonkuren som jeg nå er ferdig med om 4 uker.... Etter 4 uker så er det å starte på en NY pille som skal hjelpe.... Den fungerer ikke som prevensjon, hvilket betyr at jeg må gå på det samtidig. To piller hver eneste dag. Den ene fordi jeg er syk, den andre fordi jeg ikke tar sjansen...

Og i tillegg... så har jeg da fått lungebetennelse igjen. JEG ER SÅ LEI. Det gjør vondt, jeg hadde det for bare et par mnd siden også! Hadde håpet at jeg slapp å være mer syk nå :(

Det er ALLTID noe med kroppen min og jeg er så forbanna LEI.... :( Hvorfor kan jeg ikke bare være frisk som andre? Jeg er så lei av at kroppen min skal hindre meg i å gjøre ting jeg vil.....:(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ordner seg, Grethe. Det bare føles ikke sånn, akkurat nå, fordi du står med begge beina godt plantet i søla. Men du blir friskere og sterkere etterhvert. Den tanken må du tviholde på, spesielt på tunge dager. Jeg vet hvor vanskelig den tanken er, for den er liksom så flyktig og lett. Mens de negative er så tunge og store, og lett å få et godt grep om.

Det blir bedre! Fortell deg selv det, hver dag! =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror jeg holder på å slå opp med kjæresten.... Alt er så dritt.... Føles ut som om alt bare rakner.

Det eneste som består er mitt ensomme liv her oppe. Har nesten ikke fått venner på linjen min, men de jeg bor med er jo ålreite. Men skulle ønske jeg også fikk oppleve "den fantastiske studietiden!" Jeg opplever bare alle på studiet mitt som selvopptatte og jeg-er-bedre-enn-deg-mennesker. Klarer ikke omgås sånne... :(

Trenger en god nyhet. En skikkelig god nyhet. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er direkte redd for at jeg begynner å bli deprimert igjen.... Den kommer snikende inn. Nå prøver jeg bare å holde hodet over vannet, kjempe videre. Men det er ikke så lett når jeg ikke får lov til å forlate fortet!

Da ting stod skikkelig ille til med meg for to år siden gikk jeg lange turer i skogen, på fjellet, langs sjøen, hvor enn jeg var. Jeg var ute og ble varm i kroppen. Det fungerte så fint, og hver gang. Men nå får jeg ikke lov pga lungebetennelsen :( Det er så surt...

Med lungebetennelsen har jeg blitt flinkere til å røyke mindre. Jeg er stolt, faktisk. Har gått fra 8-9-10-11 røyk om dagen til 3-4!!!!! OG JEG GJØR INGENTING EN GANG. Lurer på hvor lenge dette varer, da.. Jeg har aller mest lyst til å slutte, men vet ikke helt hvordan jeg skal gjøre det. Å korte ned er en meget god start, hvert fall. Et steg om gangen.

ÅH som jeg har lyst til å ta på meg sekken og gå. Langt innover fjellet og ut på tur. Glemme alt som heter internett, seng og dårlig mat. Bare kose meg med frisk luft, utsikt og slitne ben... :(

Det er ikke rart jeg blir deprimert her jeg sitter på rommet mitt med halvdårlig luft, utsikt inn i naboens rom (som ikke senker persiennene når han peller seg i nesen) og dvassen kropp.

Jeg vil komme i form. Men kroppen er tydeligvis uenig....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Keep up the good work med mindre røyk!

Skjønner at du ser svart på det meste nå, men finn deg en liten hobby. Male, tegne, redigere bilder, lage julegaveliste, opprett en blogg?

Få tankene over på noe annet, og slutt å synes synd på deg selv! Gjør det IKKE noe bedre, heller verre.

Og det var dagens skjennepreken fra Lizzie ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Keep up the good work med mindre røyk!

Skjønner at du ser svart på det meste nå, men finn deg en liten hobby. Male, tegne, redigere bilder, lage julegaveliste, opprett en blogg?

Få tankene over på noe annet, og slutt å synes synd på deg selv! Gjør det IKKE noe bedre, heller verre.

Og det var dagens skjennepreken fra Lizzie ;)

Takk! Hvis du vil må du gjerne faktisk bare kjefte på meg, for jeg har veldig godt av det.

Jeg har hobbyer som jeg gjør da. Jeg baker, og leser jo litt pensum mellom de verste slagene av mørket. også ser jeg på Gilmore Girls :) Det er jo veldig deilig å bare drukne litt inn i en annen verden når ens egen er kjip.

I morgen SKAL jeg ut, uansett hva den dumme legen mener. Jeg MÅ ha litt frisk luft i lungene mine nå.... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Etter fire dårlig og depressive dager har jeg hatt en opptur. DEILIG.

For det første har jeg vært ute av leiligheten i TO timer i dag. Endelig tok jeg sjansen på å bevege meg litt, og det var ufattelig deilig å bruke beina. Har ikke gått lenger enn 5 min hver dag siden onsdag... Jeg fikk med meg en venninne og vi gikk opp til festningen sammen før vi gikk ned på en koselig kafe og spilte kort. Var som sagt bare to timer, men to ufattelig gode timer.

Nå har jeg akkurat spist laks med stekte poteter, grønnsaker og rømme til. NAM. Sunn og god middag!

Nå skal jeg høre på "Endelig ikke-røyker" som lydbok.. Kanskje jeg skal klare å slutte også.... Håper det, jeg er lei av lungebetennelse nå! :)

Endret av grethe91
Lenke til kommentar
Del på andre sider

... Etter fire dårlig og depressive dager har jeg hatt en opptur. DEILIG.

For det første har jeg vært ute av leiligheten i TO timer i dag. Endelig tok jeg sjansen på å bevege meg litt, og det var ufattelig deilig å bruke beina. Har ikke gått lenger enn 5 min hver dag siden onsdag... Jeg fikk med meg en venninne og vi gikk opp til festningen sammen før vi gikk ned på en koselig kafe og spilte kort. Var som sagt bare to timer, men to ufattelig gode timer.

Nå har jeg akkurat spist laks med stekte poteter, grønnsaker og rømme til. NAM. Sunn og god middag!

Nå skal jeg høre på "Endelig ikke-røyker" som lydbok.. Kanskje jeg skal klare å slutte også.... Håper det, jeg er lei av lungebetennelse nå! :)

Bra! Du har vært flink :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...