Gå til innhold

Honningdagboka


honning

Anbefalte innlegg

De små er herlige ja, og forteller så masse rett fra hjertet. Synd de ikke er like herlige på vgs ja :fnise:

Det ble en bra konsert i går. Jeg er ingen storfan, men bra var det, og det beste av alt var at det var utekonsert, masse båltønner, jeg kjøpte meg tomatsuppe og folk mellom 20-80 år på konserten. Veldig kult opplegg på et veldig koselig sted :)

Jeg kjørte i går kveld, og var hjemme kl 23 siden jeg skulle først opp med ungene i dag. Storebror våkna halv 6, så jeg var glad for at jeg ikke var seinere hjem. Har vaska ørten maskiner med klær i dag, montert en kommode til soverommet vårt (endelig mer plass til klær :nigo: ), og rydda huset til vaskedama kommer i morgen. Fornuftig innedag i dag altså, selv om jeg burde ha lufta både megselv og ungene... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tirsdagskveld allerede. Dagene bare flyr avgårde. Jeg hadde tenkt å trene i går, men døratokkmila var aaalt for lang i går, så jeg ble hjemme og strikka ferdig ei lue i stedet.

I lunsjen i dag stakk jeg og ei kollega ut og gjorde litt ærend. Jeg handla garn til genser som jeg skal strikke meg, et par konfirmasjonskort, og noen knotter til et skap. Godt å få gjort :)

I ettermiddag var storebror og jeg på turneen igjen, men etter litt så gadd han ikke mer og ville hjem, så da ville jeg ikke tvinge han til å bli der når han ikke ville lenger, og vi dro hjem. Så stakk jeg på trening i stedet ;) Løp stort sett bare på tredemølla i dag. Jobben skal melde seg på holmenkollstafetten, og jeg har sagt ja til å være med, så da er det bare å legge seg i trening :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greit å ha et lite mål med treninga da! Det hjelper sikker litt på motivasjonen. Så flink du er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det, Miss I.W. :) Ja, jeg tenkte at det kunne være greit å ha et sånt mål som hjelper på motivasjonen. Samtidig er det greit at det er et mål som ikke er i september, så jeg har det hengende over meg hele sommerferien :fnise:

I kveld skal jeg på topptur. Ingen stor topp, men det blir en bra tur tror jeg. Koselig og sosialt blir det garantert. Det er strikkeklubb i kveld også, så jeg vurderer å stikke innom dit etter toppturen en liten tur hvertfall, fordi vi må jo ned fra toppen før det blir mørkt uansett ;) Jeg får se det an, om jeg blir veldig våt og skitten av å gå tur i dette grå været, så føles det ikke så fresht å dra direkte på strikkeklubb kanskje? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig koselig topptur i går kveld, og det var jammen godt at vi hadde med oss hodelykter, for vi var seine med å komme oss ned igjen. 7 jenter på tur, og vi hadde med oss bål-vaffeljern og vaffelrøre, satt i en gapahuk og laga vafler og kosa oss og skravla. Anbefales å gjøre sånn midt i uka! :nigo: Strikkeklubben rakk jeg ikke da, men men. Jeg får ta det igjen neste gang ;)
I dag har det vært påskefrokost i barnehagen. Mannen dro på jobb, mens jeg dro på påskefrokosten. Han pleier å kjøre de til barnehagen for tida, og så drar jeg rett til jobb og er der ca 7:15, mens nå var det ikke frokost i barnehagen før kl 8, så jeg var på jobb kl 9. Får vel jobbe litt i kveld da. På en måte var det praktisk at frokosten var så "seint", fordi vi hadde så god tid hjemme først, at ungene mine spiste jo mat før vi dro, og jeg fikk da mulighet til å spise i barnehagen og ikke bare løpe etter og ordne mat til ungene :fnise: En del styr er det uansett sånne ganger, to unger som skal ha mat, drikke, mer drikke, mer mat, jeg vil prøve å spise selv, det er kaos med folk i avdelinga, og så videre. Men, koselig var det jo da :) Mannen blir utrolig stressa når vi er på frokost i barnehagen, så det var egentlig bare greit å slippe å ha han der :ler:
I ettermiddag/kveld har jeg ingen planer. Mannen skal trene, og så drar han på quiz i kveld, så da blir det lek og tv med ungene først, og sannsynligvis jobbing og strikking/tv i kveld :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

åh, så utrolig koselig den turen høres ut! Heldig du som har så sporty og kjekke venninner.

Kos med påskefroskost også! Hos oss var det tidligere i uka, men det kolliderte med møter på begge våre jobber så vi fikk det ikke med oss.

Snart helg er det også gitt.. blir det påskeferie?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

åh, så utrolig koselig den turen høres ut! Heldig du som har så sporty og kjekke venninner.

Kos med påskefroskost også! Hos oss var det tidligere i uka, men det kolliderte med møter på begge våre jobber så vi fikk det ikke med oss.

Snart helg er det også gitt.. blir det påskeferie?

Ja, den turen var utrolig koselig. Jeg har blitt med i en slags dameklubb og dermed blitt kjent med mange nye damer/jenter der, og det var den gjengen som dro på tur forrige uke. Det er veldig morro å gjøre sånne ting :)

Koselig med påskefrokost ja, men jeg må jo innrømme at jeg syns det er deilig når de frokostene er over også. Det er som regel stress med å finne mat til to sultne unger, kaos med folk, sitte på barnestoler og presse seg forbi masse folk fram og tilbake og hente ting til ungene hele tida. Og småpratinga med foreldre som man ikke kjenner og ikke har noe til felles med. Akkurat det siste var ikke noe "problem" denne gangen, for nå satt jeg ved siden av ei nabodame som jeg har blitt kjent med de siste månedene. Og siden ungene ikke fikk frokost i barnehagen før kl 8 denne dagen, så måtte de jo spise hjemme først, så da ble det ikke like mye stress for meg når vi kom til barnehagen. Mannen klarte å snike seg unna denne gangen, han virkelig hater de barnehagefrokostene :fnise: Jeg syns at det er koselig for ungenes del, men samtidig så er det brudd i rutinene, både mye styr hjemme siden vi dro hjemmefra senere, og styr i barnehagen siden ting ikke var sånn som det pleier å være der heller. Storebror bare sutra om at han ikke ville være i barnehagen. Uff, nå hørtes jeg fryktelig negativ ut, men det er rart med det hvordan ting fungerer så mye bedre når man er i sine vante rutiner.

Snart påskeferie :nigo:
For første gang på lenge har jeg ikke fri i påskeuka. Det er egentlig helt greit, men ikke når jeg ser på været ute, for det er jo et nydelig påskevær. Får bare håpe at det holder til og med helga :sol:
I morgen etter halvdag på jobb/barnehage, så drar vi til hytta til foreldrene mine, hvor hele familien min skal være. Jeg gleder meg veldig :) Da blir det påskeegg-jakt i skogen ved hytta for ungene, det blir stas. Storebror gleder seg til det allerede, og gleder seg til å treffe mormor og morfar og alle andre igjen. Håper vi får gått noen turer, og at jeg kommer meg ut og trener en dag (det spørs jo...). Er ikke så kjent på hvor det er greit å trene i nærheten der, for jeg hater å jogge på asfalt. Får google det litt i ettermiddag tenker jeg ;)
Her på jobb er alle i feriemodus denne uka, og jeg merker at jeg får ikke gjort så utrolig masse. Men, jeg er hvertfall ikke alene om det heller. Sitter her med pakkeliste foran meg, og legger på ting etterhvert. Er mye som må huskes på for noen få dager på hytta ;) Satte på lydbok av "Mordet på orientekspressen" også her, som jeg hører på mens jeg sitter på pcen, men klarer ikke helt å konsentrere meg om å høre etter når jeg skal skrive litt mailer og diverse samtidig :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var en fantastisk påskeferie over. Hardt å være tilbake på jobb igjen nå kjenner jeg, sitter bare og ser ut på det fine været og tenker at jeg skulle heller vært hjemme og fått vaska terrassen eller fått gjort noe "fornuftig" som å sitte i sola :fnise:
Men, jeg har fått mange dager i sola, så jeg skal vel ikke akkurat klage heller :) Vi kosa oss i hytta sammen med familien min, og dro hjem igjen på søndag. Godt å få en hel dag hjemme før det var tilbake på jobb og i barnehage igjen. Mannen fikk klippa plenen og fikk opp trampolinen, jeg kom i gang med klesvask og smårydding, og vi hadde besøk et par timer på dagen i går. Veldig koselig :) Har vært masse ute denne påsken, tror det er mange år siden jeg har vært SÅ mye ute en påske :nigo:
Vesla har blitt enda mer mammadalt i løpet av disse dagene vi har hatt fri da. Hun er så skjønn om dagen og hun er superblid, men det har blitt for mye bæring på ungene de siste dagene, og hun har blitt veldig klengete på meg. Mannen har liksom bare tatt ferie han, det føles hvertfall sånn, så jeg har løpt ekstra etter ungene når vi har vært på hyttetur.
Storebror likte veldig godt å komme hjem, og fikk lekt masse med to kamerater i går, så han bare storkosa seg i mange timer. Og jeg prøvebakte ei kake som jeg skal lage til en konfirmasjon som vi skal i om 2-3 helger, og den ble både veldig god og fin, om jeg kan si det selv :fnise: Lagde ei sånn kake som dette. Veldig morro å lage, men det tok tid å steke to bunner, vente til de ble kjølige for å lage kremen og hele greia. Selve grisene var faktisk ikke så vanskelige å lage :) Gøy å prøve noe nytt og annerledes!
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, for en artig kake! Den må prøves... Det er jo mest venting med steking av bunner da, ikke så mye jobb liksom! Lagde en kake over tre dager til storetass sin bursdag, og det gikk også greit! Fint at dere har fått slappet av og kost dere i påsken! Det trenger vi alle! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, for en artig kake! Den må prøves... Det er jo mest venting med steking av bunner da, ikke så mye jobb liksom! Lagde en kake over tre dager til storetass sin bursdag, og det gikk også greit! Fint at dere har fått slappet av og kost dere i påsken! Det trenger vi alle! :)

Veldig morro å lage ei litt annerledes kake ja. Hadde jeg planlagt litt bedre så hadde jeg brukt mindre tid også. Hvilken type kake lagde du over tre dager?

Jeg tenker på alt vi burde ha gjort hjemme, og klarer ikke å la være å "stresse" med det. Mens mannen ikke ofrer ting en tanke. Det er så urettferdig at jeg må ha alle bekymringer, og han "slipper unna" :fnise: Og så er det jo bare min egen feil også. Var på besøk hos ei venninne i går kveld, og der sto mannen hennes ute hele kvelden og vaska terrasse. Mens min mann satt hjemme og spillte på pcen i timesvis... Så nå har jeg vært ute en liten tur i arbeidstida (lunsjen) for å handle inn terrassevask og diverse utstyr, og vurderer å bare vaske terrassen selv i kveld, for å få det gjort og slippe å vente på at det skal skje noe ;) Vi har snakka om å gjøre det sammen, men nå når været er så fint så er det jo mulig å få vaska nå og beise til helga. Og etter det så må leveggen vår males også. Jeg vil heller få ting gjort og kunne slappe av senere, mens mannen ikke skjønner hvorfor det er noe hast.
Gårsdagen gikk i ett. Kjedelig å sitte inne på jobb hele dagen i fine været, så jeg satte meg ut i 20 minutter på terrassen etter at jeg kom hjem, og deretter var det middagslaging, turn med storebror, rydding av hus og besøk hos venninne. Og nå har pollenet nådd en ny høyde de siste par dagene også, så når jeg legger meg om kvelden så ligger jeg bare og nyser og nesen renner, så jeg sliter med å sovne. Og så kom storebror snikende inn i senga vår en eller annen gang grytidlig i morres, muligens rundt klokka fem? Jeg orka ikke å se på klokka hvertfall ;)
Har egentlig lova svigers å hjelpe de med ei fotobok i kveld, så de kommer muligens en tur (om de ikke får det til selv, så de kommer vel garantert :fnise: ), og da blir det vel ikke noe terrassevask likevel i tilfelle. Jaja, får vente og se :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lagde denne kaken! Kjempegod og ikke vanskelig i det hele tatt, men det tar jo litt tid..

Er det ikke typisk med mannfolk som klarer å overse alt som skulle vært gjort?? Slik er min av og til også, særlig når det kommer til "huslige" ting med ungene og sånt. Pakke bort vinterklær og sånt... Hadde det vært opp til han, hadde de vel gått i vinterdress på skolen/barnehagen året rundt! :fnise: Kanskje han tar tegningen hvis du begynner å vaske terrassen selv?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For noen kaker :sikle:

Her er stilaset kommet opp på ene siden av huset, spylt med høytrykksspyler og klar for maling. Det skulle vært gjort i fjor men med kjære liggende syk hele sommeren ble det ikke gjort. Han er generelt dårlig på å se ting som bør gjøres han også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oj, den kaka såg god ut, Mayami!! Det evige styret med å pakke bort klær og sånn ja, det har jeg aldri sett at mannen har involvert seg ett gram i :fnise: Og ja, jeg vurderer å bare begynne å vaske terrassen selv, og håpe at han henger seg på (hvertfall siden jeg aldri har brukt terrassevaskeren før, så har han nok lyst til å gjøre den delen ser jeg for meg).

Bra dere har fått opp stilas og har fått vaska huset, pusilus! Uff ja, den sommeren deres i fjor var nok ikke noe morro...

Det ble dårlig med terrassevasking i går kveld, men svigers kom for å få ordna med fotobok, så vi satt hele kvelden med det fram til 23:15. Da var jeg veldig sliten og trøtt etterpå. Jeg satt med det første halvannen timen, og overlot det videre til mannen etterpå, fordi han er veldig flink til å gjøre siste finishen og få det fint (og han er veldig pirkete på akkurat sånt). Var godt å slippe å gjøre alt selv ;) Og jeg er veldig glad for å være ferdig med den fotoboka :)
Kort natt i natt igjen, men nå som ungene er større og jeg får mange timer sammenhengende søvn, så skal jeg ikke klage. Sto opp og dro på trening før jobb, så da er det unnagjort for dagen :nigo: Storebror skal klippes etter middag i dag, og mannen skal vel på quiz i kveld, så da har jeg en alene-hjemme-kveld som jeg nok en gang vurderer å bruke på å vaske terrasse. Spørs om jeg tør det da, jeg har aldri brukt terrassevaskeren før som sagt, så det er godt mulig at jeg bare drøyer det :) Må bare prøve å slutte å tenke på det hele tida, for det kommer jo til å bli gjort.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fin kveld alene hjemme. Pussa bunadssølvet så det er klart til konfirmasjoner og 17.mai, jobba litt, sett et par episoder med breaking bad, og skrudd sammen et skoskap. Og ikke minst har jeg tatt meg et glass vin og litt ost og kjeks :nigo:

Snart helg! Deilig med kort uke, og jeg er veldig glad for at jeg avlyste jobbfest i morgen kveld som skal være langt herfra, så alle må ta taxi samla hjem alt for seint for meg. Jeg orker ikke å bruke halve natta på å feste, lang hjemtur, opp tidlig på lørdag fordi at mannen skal ordne med dekkskift på bilene, og så utdrikningslag hele ettermiddagen og kvelden. Nå kan jeg heller legge meg litt tidlig i morgen og være noenlunde uthvilt til lørdagen :)

Lakenskrekken har tatt meg litt i det siste, men nå MÅ jeg legge meg ;) Natta!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørtes ut som en koselig hjemme-alene-kveld!

Jeg lider også av lakenskrekk for tiden! Innbiller meg at jeg skal få slappet av på dagtid nå når kjære også er hjemme, men er ikke flink til å ta meg tid til det og har heller fartet fra det ene ærendet til andre.

Google terrassevask, og så skal du se at du får det til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tror jeg får google det, det kan jo ikke være så veldig vanskelig vil jeg tro ;)

Den lakenskrekken ja, jeg er litt sånn at når jeg endelig fikk meg en alene-hjemme-kveld i fred og ro, så har jeg ikke lyst til å bruke den på å legge meg tidlig. Da vil jeg heller kose meg med tv, strikking eller noe annet :)

Nå har de fleste på jobben her dratt for å være på avdelingsfest i kveld. Vi sitter noen igjen her som ikke var så gira på den festen, og jeg kjenner faktisk at det er helt greit å være på jobb og slippe det. Det får holde med utdrikningslag i morgen ;) Vi sitter og skravler litt ekstra mye i ettermiddag da, ikke like effektiv jobbing som om alle skulle ha vært på jobb :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Snart langhelg :nigo:
I dag er det hjem for å pakke ferdig så vi kan dra "hjemover" for helga. Skal i konfirmasjon på søndag, så det passa egentlig greit å ta et par fridager så vi kommer oss "hjem" noen dager. Gleder meg til det :)
Helt fjern på jobb i dag kjenner jeg. Er såpass påvirka av pollenet om dagen at jeg er tung i hodet og sliter med å få jobba i perioder, og trening har jeg måttet droppe de siste dagene (det er noe dritt, for jeg skal jo springe Holmenkollstafetten neste helg).
Ringte legekontoret for noen timer siden for å høre om det er mulig å få ei sprøyte eller noe, men alt jeg skal få i tillegg til tabletter og øyedråper, er nesespray på resept. Det hjelper nok litt hvertfall, er nok bedre enn otrivinen. Må innrømme at jeg syns litt synd på megselv om dagen. Er jammen glad for at jeg ikke har vært like allergisk som dette tidligere, og håper at det blir bedre igjen til neste år ;) OG jeg er glad for at mannen ikke har pollenallergi, så jeg slipper å høre på klaging fra han :ler:
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars deg, ikke noe særlig med allergi! Men du må bare regne med at mannepollen er myyyyye verre, så du går tvinge på han støvmaske! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannepollen hadde garantert vært verre her i huset hvertfall, Mayami :fnise:

Nå er vi på hjemstedet mitt. Møtte masse venner i går, og i dag er det konfirmasjon for eldste tantungen min. Hard start på dagen. Vesla våkna 3:20 og styra lenge i senga vår, vi kan liksom ikke la henne ligge og skrike når vi ikke er hjemme. Og storebror våkna 5:30 (begge to våkna til samme tidspunkt i går også) og han laga så mye lyd at vesla våkna. Vi fikk vesla til å ligge ei stund videre i senga, mens jeg sto opp med storebror. Når vesla sto opp så var hun så overtrøtt at hun bare grein og grein, så mora mi tok henne ut i vogna og triller på henne nå. Jeg er stuptrøtt selv, og gruer egentlig for å være i kirka med ungene, spesielt om de er overtrøtte. Får finne fram noe på mobilen som de kan se på eller noe annet lurt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper det ikke ble bare stress for dere i konfirmasjon! Kjedelig når de veller hverandre på det viset, særlig når man ikke er hjemme og kan la dem styre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...