Gå til innhold

Å ikke svare på meldinger og tlf på 4-5 timer.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg svarte ikke dama mi på hennes oppringninger og meldinger på noen timer. Nå tror hun det fordi jeg var utro eller liknende. Jeg var bare bortreist et halvt døgn hvor jeg ikke hadde med mobilen.

Er dette å overreagere? ps. Jg har aldri noensinne vært utro eller har tanker om det.



Anonymous poster hash: d7dc9...9c7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Saxofon

Kort og godt: Ja.

___

Jeg hadde nok vært bekymret for om han hadde skadet seg eller lignende, men jeg ville ikke trukket konklusjon at han var utro.

Endret av Saxofon
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt latterlig bekymret om kjæresten min ikke svarte på 4-5 timer. Ikke for at han skulle vært utro, men at han skulle vært skadet eller noe sånt. Om jeg visste på forhånd at han kom til å være bortreist uten telefon hadde det selvfølgelig vært noe helt annet, da synes jeg absolutt at det er å overreagere.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reiste du når hun trodde du skulle komme rett hjem fra jobb? Da kan den andre bli ganske bekymret for at du har vært i en ulykke e.l.

Litt rart at det første hun tenker er utroskap, da...



Anonymous poster hash: d950e...f32
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så jeg skulle reise bort og oppholde meg på et sted. Nå er hun tydeligvis pottesur og har ikke gitt lyd fra seg på nesten ett døgn. Helv... kvinnfolk



Anonymous poster hash: d7dc9...9c7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg så jeg skulle reise bort og oppholde meg på et sted. Nå er hun tydeligvis pottesur og har ikke gitt lyd fra seg på nesten ett døgn. Helv... kvinnfolk

Anonymous poster hash: d7dc9...9c7

Hun må da skjønne at du ikke glemte telefonen din med vilje? Hadde blitt forbanna selv om jeg var deg, det viser jo hvor ekstremt lite hun faktisk stoler på deg.

Hadde bedt henne om å bli voksen og slutte og furte som en fjortis for noe du ikke kunne noe for.

PS: med mindre du tidligere har gjort noe som har gitt henne god grunn til å ikke kunne stole på deg.

Endret av Ultiva
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun overreagerer, ja. Hvis det da ikke ligger mer historie bak.

Mannen og jeg forventer aldri at vi skal svare hverandre med en gang. Begge synes det ikke passer seg å smse eller ringe privat i jobbsammenhenger, og heller ikke har vi mobilen fremme i sosiale sammenhenger. Sjekker mobilen kun noen ganger innimellom når det passer seg. Noen ganger bare 1 gang om kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt latterlig bekymret om kjæresten min ikke svarte på 4-5 timer. Ikke for at han skulle vært utro, men at han skulle vært skadet eller noe sånt. Om jeg visste på forhånd at han kom til å være bortreist uten telefon hadde det selvfølgelig vært noe helt annet, da synes jeg absolutt at det er å overreagere.

Det er litt spesielt, spør du meg. En voksen mann som må/bør sjekke inn minst annenhver time, i et av verdens tryggeste samfunn, blir litt komisk når en setter det i perspektiv. Men for all del, han kan jo være en som er veldig "på" mobilen sin og at det er helt ute av karakter å ikke svare raskt, da skjønner jeg det godt. Hvis jeg først setter i gang med et prosjekt av noe slag, så er å sjekke mobilen det siste jeg tenker på, men hvis vi hadde barn så hadde jeg nok hatt et litt annet forhold til "konstant" tilgjengelighet.

Anonymous poster hash: 9e991...8ec

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt spesielt, spør du meg. En voksen mann som må/bør sjekke inn minst annenhver time, i et av verdens tryggeste samfunn, blir litt komisk når en setter det i perspektiv. Men for all del, han kan jo være en som er veldig "på" mobilen sin og at det er helt ute av karakter å ikke svare raskt, da skjønner jeg det godt. Hvis jeg først setter i gang med et prosjekt av noe slag, så er å sjekke mobilen det siste jeg tenker på, men hvis vi hadde barn så hadde jeg nok hatt et litt annet forhold til "konstant" tilgjengelighet.

Anonymous poster hash: 9e991...8ec

Det har ingenting med at han må sjekke inn å gjøre eller at jeg ikke tror han klarer seg. Det er, som du sier, ute av karakter av ham å ikke gjøre det. Vi er begge vant til at det går maks en time før vi får svar på meldinger, så hvis det plutselig hadde gått 4-5 timer uten at jeg hadde fått svar og jeg ikke visste at han var i en situasjon der han ikke har telefon, så hadde jeg blitt veldig bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv om jeg har mistet min kjæreste og det var et hav av følelser når han ikke svarte \på telefonen fordi han var død, kan jeg finne på å slå min telefon på lydløs i to, tre timer. Da sover jeg midt på dagen. Det er særlig min mor som blir bekymret, men jeg føler ikke for å sende sms og skrive at jeg har planlagt å sove litt. Alt for privatlivets fred.

Bortsett fra det er jeg tilgjjengelig stort sett. Ikke for alle, men særlig for mine foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

* Hvor lang tid pleier hun å vente etter en SMS før hun blir sur for at du ikke svarer?

* Pleier hun generelt å være sjalu / ikke stole på deg? Kanskje hun har dårlig erfaring med tidligere kjærester?

* Visste hun at du skulle dra på tur? (hva slags tur var det?)

Ja, sånn generelt hadde jeg blitt ganske paff om noen hadde beskyldt meg for utroskap i en slik situasjon.

Endret av Jade
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må nesten le litt...! :fnise:

ALDRI i verden om jeg hadde orket en slik person i livet mitt! (ja, jeg har dumpet både kjæreste og venner pga akkurat den greia.) Blir rett og slett for slitsomt!



Anonymous poster hash: cca8c...df8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har alt med kontekst å gjøre. Hadde typen vært på vei hjem, så hadde jeg blitt veldig bekymret om han ikke svarte på noen min eller var 15-20 min sen. Men sånn som i går var typen ute, og da svarte han ikke på melding på nærmere 14 timer. Det har alt med hva man har sagt ifra om før man blir borte fra radaren.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det kan gå et døgn uten at jeg sjekker mobilen min. Så da er jeg vel utro til den store gullmedaljen.



Anonymous poster hash: 8f8df...70a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest pandabjørnen

Å huff da, ikke lett når en ikke svarer med en gang ser det ut til gitt.....

Jammen bra det ikke er meg, fordi mobilen min kan ligge igjen ute i bilen 1-2 døgn uten at jeg hverken savner den eller har noe behov for sjekke den. Men da er jeg jo hjemme, om jeg er borte så er jeg gjerne litt flinkere til å ha den litt mer nærmere, uten at jeg er tilgjengelig til enhver tid av den grunn.

Mobilen på lydløs og uten vibrasjon er en fin oppfinnelse når en er ønsker litt fred og ro, fra alt og alle ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Honeyblossom

Hvis hun visste at du var bortreist uten tlf så ja, det er veldig overragerende.

Men hvis hun ikke visste at du var bortreist kan jeg forstå henne litt mer. Syns det er litt drøyt å beskylde deg for utroskap, men at hun hadde vært bekymret kunne jeg har forstått.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er overreagering ja. Hun har åpenbart trustissues og er eiersyk. Men mulig hun har en grunn til å ha trust issues enten pga deg eller tidligere erfaringer hun har vært utsatt for.

Jeg svarer sjeldent selv (er kvinne), fordi jeg sjeldent orker å forholde meg til folk og ting selvom jeg er glad i de osv. Kan gå alt fra et halvt døgn til flere dager. Misliker å være tilgjengelig hele tiden. Med eksen min gikk det av og til opp til en uke før jeg svarte og tok kontakt selvom han prøvde å få tak i meg, men vi hadde snakket om det på forhånd så han visste at jeg hadde issues og trengte mye alenetid.



Anonymous poster hash: 5a235...126
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...