Gå til innhold

Hvorfor frir ikke mannen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjør det klart ovenfor han at det er viktig for deg, og at du hadde satt pris på det, så vil han nok gjøre det.

Menn generelt trur jeg ikke tenker så mye over frieri, og trur vell selv at jeg ikke hadde fridd til ei jente om hun ikke hadde hintet stort til at det var noe hun drømte om. Da gjør man det jo selvfølgelig for hennes del.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten og jeg ha vært sammen i ti år nå, og vi har det veldig bra. Vi har "vokst" sammen, krangler en gang i halvåret, sexen er fortsatt god, vi koser oss masse og har en fin hverdag.

Likevel har han fortsatt ikke fridd. Jeg har forsøkt å snakke med ham om det et par ganger, men har ikke fått gode svar. Trodde han skulle fri da vi var på en veldig romantisk tur i 2011, men det skjedde ikke da heller.

Jeg vet selvsagt at jeg også kan fri, og jeg har vurdert å gjøre det.

Samtidig er det jo en litt barnslig drøm, dette å bli fridd til. Jeg har jo ønsket å oppleve et frieri, at han går ned på kne og overrasker meg. Han vet at jeg ikke bryr meg så mye om romantikk, og at jeg ikke ville hatt roseblader i en sti inn til soverommet eller hest og kjerre eller noe sånt.

Likevel frir han ikke. Hva er årsaken til at menn ikke gjør det? Anser de det bare som uviktig, eller hvorfor brukte deres menn lang tid?

Eller dere menn, mener dere at enda mer må på plass?

Anonymous poster hash: aed53...965

Hvordan vet du at han vil gifte seg? Noen vil rett og slett ikke gifte seg. Kanskje han mener at det er perfekt slik som det er nå. Endret av Peter007
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan det ha med økonomien å gjøre? Kanskje han ser for seg, og ønsker at dere skal ha et veldig overdådig bryllup, men at det blir vanskelig pengemessig akkurat nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på (til og med som religiøs) er hvorfor folk absolutt skal gifte seg? Har liksom aldri skjønt greia om man ikke tror på Gud.

Fordi ekte kjærlighet er hellig og det hedrer man ved en seremoni, mener jeg, som ikke engang er kristen.

Anonymous poster hash: c8eb3...84c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi ekte kjærlighet er hellig og det hedrer man ved en seremoni, mener jeg, som ikke engang er kristen.

Anonymous poster hash: c8eb3...84c

Ja, men hvorfor gjøre det på en kristen måte der dere lover evig troskap foran Gud? Det hele blir jo en stor løgn om man ikke tror på noen Gud. Folk skal absolutt være så nedlatende mot kristne for tiden, men gifte seg i en kirke - det skal de. Det er hykleri.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn bryr seg generelt lite om ekteskap og nesten ikke i det hele tatt om frierier og bryllup. I tillegg er ikke lenger ekteskapet noen økonomisk nødvendighet, og likestillingen har ført oss dit at det ikke lenger er mannens oppgave å lede kvinnen.

Vil du ha dette, ta ansvar selv.



Anonymous poster hash: 6ce98...91a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han er redd for at du blir en bridezilla som krever å bruke en enorm sum på bryllupet? Hva om du bare viser ham bilde av en tropisk, herlig plass og sier at du kunne tenke deg at dere giftet dere der helt alene?

Eller kanskje han hater å få masse oppmerksomhet og å holde tale, det vet jeg at mange gjør. Samboeren til venninna mi er slik, han var forlover i et bryllup og han grudde seg i månedsvis, sov elendig osv fordi han følte at han måtte holde tale.

Anonymous poster hash: 250c3...9e6

Hehe.. Jeg er ikke bridezilla-typen, jeg er ganske avslappet som person. Det har som sagt vært snakk om bryllup her før da søsteren hans var her, og hun hadde planlagt sitt i detalj og la ut om det. Jeg sa jeg ønsket noe enkelt. Så jeg tror han vet at det ikke er snakk om noe slikt. :)

Det er vel mange menn som ikke skjønner det helt store ved denne giftingen. De har det jo bra likevel.

Og sant og si så er det vel nesten bare vi damer som drømmer om kjole, bryllup, stæsj og dæsj til døden skiller.

Du må bare respektere at han ikke har lyst til å gifte seg!

Anonymous poster hash: 2c602...d1a

Ja, det er nok som en annen skriver litt prinsessedrøm.. Egentlig ganske teit, men jeg krever i alle fall ikke mye romantikk utenom dette. ;)

Vi har også vært sammen lenge, og ikke kommet noe frieri her heller. Vi snakker om det innimellom, og det er han det står på. Jeg liker tanken på å være kona hans og at jeg kan kalle han mannen min (ikke kjæresten, samboeren eller "han hjemme" :P ). Jeg sier ofte mannen min likevel, for det er det han er for meg. Og da får jeg selvsagt spørsmålet om vi er gift, der jeg må avkrefte dette, men tilføyer at vi har vært sammen så og så lenge :P Hos oss tror jeg det handler om to ting: Hans foreldres STYGGE skilsmisse (ja, den var så stygg at...nei har aldri hørt om andre som har vært igjennom noe lignende) og kostnaden ved det bryllupet han kunne tenkt seg.

Vi får nok smøre oss med tålmodighet :) (Min mann kom faktisk med setningen : "det hadde jo vært litt kult å gå gjennom hele livet sammen, uten å være gift også, ikke gjøre som alle andre :P ". Ser ikke ut til at jeg blir hans fru i nærmeste fremtid gitt :P )

Ja, må nok lete frem mer tålmodighet. :) Foreldrene hans har vært gift i 30 år, så det er ikke noe sånt heller. Og vi ønsker ikke et stort bryllup. Jeg er ganske sjenert og har lyst til å bare ha de nærmeste rundt meg.

Jeg har aldri drømt om ekteskap, og måtte overtales. Jeg skjønte overhodet ikke poenget, ettersom man kan leve sammen på akkurat samme måte uten de papirene. Men mannen forklarte meg hvor viktig det var for ham. Å være gift betydde mer for ham enn det å ikke være det gjorde for meg, så da var det egentlig ikke så vanskelig å bestemme seg.

Kjæresten til TS har da faktisk sagt at han kan tenke seg å gifte seg med henne.

Nei, kan vel hende han bare ikke helt ser hva som blir forskjellen. Jeg skjønner jo forsåvidt det, for vi har jo levd fint sammen i mange år. :)

Det jeg lurer på (til og med som religiøs) er hvorfor folk absolutt skal gifte seg? Har liksom aldri skjønt greia om man ikke tror på Gud.

Nå tror jeg på Gud da, men han gjør ikke det selv om han fortsatt er med i statskirken. Jeg har vokst opp som pinsevenn, men foreldrene mine er døde. Så du kan jo si at vi har levd ti år i synd..

Jeg ønsker ikke å gifte meg, men jeg ønsker å være med mine kjære resten av min tid likevel.

Et bryllup er ikke viktig for en mann, ihvertfall ikke de som jeg kjenner. De som har valgt å fri er fordi at damen maser om det ustoppelig.

Ja, og jeg har ikke lyst til å være masekråka. :P

Kan jo være mange grunner. Kanskje han synes det er unødvendig å bruke masse penger på stort bryllup, og er redd det er det du ønsker, og vil spare mer først?

Eller kanskje han ikke er for ekteskap?

Anonymous poster hash: 9b89c...ab0

Han vet at det ikke er snakk om noe stort, for det snakket vi om. :)

Hvor gamle er dere da? Leit å høre at du går med så mye forventninger om å bli fridd til, altså det skjer nok helt sikkert uansett, men at du f eks drar på ferie med han og antar at det er da han kommer til å fri også gjør han det ikke... Blir som det klippet på youtube med hun damen som hadde funnet ringen sin når hun snoka i kjærestens ting, og vennindene hennes fortalte han om det (eller noe sånnt) så han valgte å ikke fri enda. Bare han bøyde seg ned for å knyte skoene, så hun i øynene på resturant, tok hun med i pariser tårnet osv (med skjult kamera) var hun helt sikker på at NÅ skjer der, men det gjorde det ikke. Må være helt jævlig følelse og håper du greier å legge vekk forestillingene og tenke at det kommer når det kommer.

Anonymous poster hash: c8eb3...84c

Vi er i begynnelsen av 30-årene. Skjønner at det kanskje høres ut som ekstreme forventninger, men det er ikke slik altså. Men ila ti år blir det jo til at man tenker på det nå og da. Det er ikke noe jeg tenker veldig mye på, og det er ikke eksepsjonelt viktig. Mer at det hadde vært hyggelig om det skjedde snart. Jeg er nok ikke slik som du beskriver. :)

Hvis det er viktig for deg - Hvorfor frir ikke du? :klo:

Det skrev jeg da i hovedinnlegget?

Gjør det klart ovenfor han at det er viktig for deg, og at du hadde satt pris på det, så vil han nok gjøre det.

Menn generelt trur jeg ikke tenker så mye over frieri, og trur vell selv at jeg ikke hadde fridd til ei jente om hun ikke hadde hintet stort til at det var noe hun drømte om. Da gjør man det jo selvfølgelig for hennes del.

Takk. Kan vel rett og slett hende det er så enkelt, at han liksom bare ikke tenker over det og glemmer det bort igjen.

Hvordan vet du at han vil gifte seg? Noen vil rett og slett ikke gifte seg. Kanskje han mener at det er perfekt slik som det er nå.

Ja, men da skjønner jeg liksom ikke at han ikke bare sier det. Som sagt har vi det jo bra, og vi snakker om alt mellom himmel og jord. Det hadde jo bare vært å si det, i stedet for å snakke om hvor og hvem.

kan det ha med økonomien å gjøre? Kanskje han ser for seg, og ønsker at dere skal ha et veldig overdådig bryllup, men at det blir vanskelig pengemessig akkurat nå?

Ja, det kan jo være. Vi har normalt med penger da. Vi er ikke fattige, men vi er ikke rike heller. Begge har normal gjennomsnittsinntekt, så det er ikke slik at vi hadde blakket oss helt. Og da vi snakket om bryllup var han enig i at et lite og privat bryllup med bare de nærmeste hørtes fint ut.

Hvorfor frir ikke du?

Anonymous poster hash: de736...8d3

Det har jeg skrevet i hovedinnlegget.

Anonymous poster hash: aed53...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...