Gå til innhold

Hvorfor frir ikke mannen?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjæresten og jeg ha vært sammen i ti år nå, og vi har det veldig bra. Vi har "vokst" sammen, krangler en gang i halvåret, sexen er fortsatt god, vi koser oss masse og har en fin hverdag.

Likevel har han fortsatt ikke fridd. Jeg har forsøkt å snakke med ham om det et par ganger, men har ikke fått gode svar. Trodde han skulle fri da vi var på en veldig romantisk tur i 2011, men det skjedde ikke da heller.

Jeg vet selvsagt at jeg også kan fri, og jeg har vurdert å gjøre det.

Samtidig er det jo en litt barnslig drøm, dette å bli fridd til. Jeg har jo ønsket å oppleve et frieri, at han går ned på kne og overrasker meg. Han vet at jeg ikke bryr meg så mye om romantikk, og at jeg ikke ville hatt roseblader i en sti inn til soverommet eller hest og kjerre eller noe sånt.

Likevel frir han ikke. Hva er årsaken til at menn ikke gjør det? Anser de det bare som uviktig, eller hvorfor brukte deres menn lang tid?

Eller dere menn, mener dere at enda mer må på plass?



Anonymous poster hash: aed53...965
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje fordi han ikke har så veldig lyst til å gifte seg....

Anonymous poster hash: 2c602...d1a

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten og jeg ha vært sammen i ti år nå, og vi har det veldig bra. Vi har "vokst" sammen, krangler en gang i halvåret, sexen er fortsatt god, vi koser oss masse og har en fin hverdag.

Likevel har han fortsatt ikke fridd. Jeg har forsøkt å snakke med ham om det et par ganger, men har ikke fått gode svar. Trodde han skulle fri da vi var på en veldig romantisk tur i 2011, men det skjedde ikke da heller.

Jeg vet selvsagt at jeg også kan fri, og jeg har vurdert å gjøre det.

Samtidig er det jo en litt barnslig drøm, dette å bli fridd til. Jeg har jo ønsket å oppleve et frieri, at han går ned på kne og overrasker meg. Han vet at jeg ikke bryr meg så mye om romantikk, og at jeg ikke ville hatt roseblader i en sti inn til soverommet eller hest og kjerre eller noe sånt.

Likevel frir han ikke. Hva er årsaken til at menn ikke gjør det? Anser de det bare som uviktig, eller hvorfor brukte deres menn lang tid?

Eller dere menn, mener dere at enda mer må på plass?

Anonymous poster hash: aed53...965

Kan være mye rart. Som f.eks at noen er redd for å gå inn for å gifte seg "til døden skiller dere ad". Eller så er det noe han ikke har tenkt over i det hele tatt :P har su hintet til det? Kjæresten min har gått leerenge å hibtet om forlovelse og vi har vært sammen i 2 år. Sa bare rett ut at jeg forlover meg ikke enda, DET skjer ikke. Om det er oss to javel da har vi mange år på oss da. Hun ville bare være forlovet. Det var unnskyldningen hennes. Pluss at da kunne hun lettere avvise menn på byen ved å enkelt peke ned på forlovelsesringen. Tåpelig? Ja. Holder ikke bare å si nei takk liksom 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi kan ikke vite det, og det kan ikke du heller, før du spør han.

Ingen grunn til å være frekk. Om du hadde giddet å lese innlegget mitt før du svarte, ville du sett at vi har snakket om det.

Kanskje fordi han ikke har så veldig lyst til å gifte seg....

Anonymous poster hash: 2c602...d1a

Ja, jeg bare skjønner ikke hva som kan være årsaken til det.

Hva sa han da du spurte hva han tenker om ekteskap?

Han sa at han kan tenke seg å gifte seg med meg, og at det er meg han vil leve med. Det er altså bare frieriet som aldri kommer.

Kan være mye rart. Som f.eks at noen er redd for å gå inn for å gifte seg "til døden skiller dere ad". Eller så er det noe han ikke har tenkt over i det hele tatt :P har su hintet til det? Kjæresten min har gått leerenge å hibtet om forlovelse og vi har vært sammen i 2 år. Sa bare rett ut at jeg forlover meg ikke enda, DET skjer ikke. Om det er oss to javel da har vi mange år på oss da. Hun ville bare være forlovet. Det var unnskyldningen hennes. Pluss at da kunne hun lettere avvise menn på byen ved å enkelt peke ned på forlovelsesringen. Tåpelig? Ja. Holder ikke bare å si nei takk liksom

Som sagt at vi snakket om det tidligere. Ja, vi har jo liksom hatt mange år på oss allerede, med ti år sammen, hus og det hele. Så jeg skjønner bare ikke hva det er med akkurat dette frieriet, om det er skummelt eller hva det er.

Anonymous poster hash: aed53...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Han sa at han kan tenke seg å gifte seg med meg, og at det er meg han vil leve med. Det er altså bare frieriet som aldri kommer.

Ta det opp med ham igjen. Kanskje det er helt uviktig for ham, som du selv er inne på, at han like gjerne kan være samboer resten av livet, og da blir det vanskelig for ham å forstå hvor viktig det er for deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta det opp med ham igjen. Kanskje det er helt uviktig for ham, som du selv er inne på, at han like gjerne kan være samboer resten av livet, og da blir det vanskelig for ham å forstå hvor viktig det er for deg.

Ja.. Det ble bare vel mye snakk om det for en tid tilbake. Ikke bare fra meg, men fra både hans og min familie, så han ble litt irritert av maset og hintingen. Vil jo at det skal være lystbetont, altså noe han ønsker, ikke noe jeg har mast meg til.

Anonymous poster hash: aed53...965

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje han er redd for at du blir en bridezilla som krever å bruke en enorm sum på bryllupet? Hva om du bare viser ham bilde av en tropisk, herlig plass og sier at du kunne tenke deg at dere giftet dere der helt alene?

Eller kanskje han hater å få masse oppmerksomhet og å holde tale, det vet jeg at mange gjør. Samboeren til venninna mi er slik, han var forlover i et bryllup og han grudde seg i månedsvis, sov elendig osv fordi han følte at han måtte holde tale.

Anonymous poster hash: 250c3...9e6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mange menn som ikke skjønner det helt store ved denne giftingen. De har det jo bra likevel.

Og sant og si så er det vel nesten bare vi damer som drømmer om kjole, bryllup, stæsj og dæsj til døden skiller.

Du må bare respektere at han ikke har lyst til å gifte seg!

Anonymous poster hash: 2c602...d1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har også vært sammen lenge, og ikke kommet noe frieri her heller. Vi snakker om det innimellom, og det er han det står på. Jeg liker tanken på å være kona hans og at jeg kan kalle han mannen min (ikke kjæresten, samboeren eller "han hjemme" :P ). Jeg sier ofte mannen min likevel, for det er det han er for meg. Og da får jeg selvsagt spørsmålet om vi er gift, der jeg må avkrefte dette, men tilføyer at vi har vært sammen så og så lenge :P Hos oss tror jeg det handler om to ting: Hans foreldres STYGGE skilsmisse (ja, den var så stygg at...nei har aldri hørt om andre som har vært igjennom noe lignende) og kostnaden ved det bryllupet han kunne tenkt seg.

Vi får nok smøre oss med tålmodighet :) (Min mann kom faktisk med setningen : "det hadde jo vært litt kult å gå gjennom hele livet sammen, uten å være gift også, ikke gjøre som alle andre :P ". Ser ikke ut til at jeg blir hans fru i nærmeste fremtid gitt :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel mange menn som ikke skjønner det helt store ved denne giftingen. De har det jo bra likevel.

Og sant og si så er det vel nesten bare vi damer som drømmer om kjole, bryllup, stæsj og dæsj til døden skiller.

Du må bare respektere at han ikke har lyst til å gifte seg!

Anonymous poster hash: 2c602...d1a

Jeg har aldri drømt om ekteskap, og måtte overtales. Jeg skjønte overhodet ikke poenget, ettersom man kan leve sammen på akkurat samme måte uten de papirene. Men mannen forklarte meg hvor viktig det var for ham. Å være gift betydde mer for ham enn det å ikke være det gjorde for meg, så da var det egentlig ikke så vanskelig å bestemme seg.

Kjæresten til TS har da faktisk sagt at han kan tenke seg å gifte seg med henne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det jeg lurer på (til og med som religiøs) er hvorfor folk absolutt skal gifte seg? Har liksom aldri skjønt greia om man ikke tror på Gud.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det jeg lurer på (til og med som religiøs) er hvorfor folk absolutt skal gifte seg? Har liksom aldri skjønt greia om man ikke tror på Gud.

Enig!

Har heller ikke skjønt greia med at så mange står der og lover det samme flere ganger....

Det viser jo hvor mye (les: lite) det man står der og lover faktisk betyr.

Søsteren min skal gifte seg for tredje gang nå i mai. I kirken alle gangene (forskjellige partnere). Skjønner ikke at prestene ønsker å vie henne nok en gang...

Anonymous poster hash: 2c602...d1a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja.. Det ble bare vel mye snakk om det for en tid tilbake. Ikke bare fra meg, men fra både hans og min familie, så han ble litt irritert av maset og hintingen. Vil jo at det skal være lystbetont, altså noe han ønsker, ikke noe jeg har mast meg til.

Anonymous poster hash: aed53...965

Vel, men nu vil han ikke gifte seg så jeg ville latt det ligge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ønsker ikke å gifte meg, men jeg ønsker å være med mine kjære resten av min tid likevel.

Et bryllup er ikke viktig for en mann, ihvertfall ikke de som jeg kjenner. De som har valgt å fri er fordi at damen maser om det ustoppelig.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kjæresten og jeg ha vært sammen i ti år nå, og vi har det veldig bra. Vi har "vokst" sammen, krangler en gang i halvåret, sexen er fortsatt god, vi koser oss masse og har en fin hverdag.

Likevel har han fortsatt ikke fridd. Jeg har forsøkt å snakke med ham om det et par ganger, men har ikke fått gode svar. Trodde han skulle fri da vi var på en veldig romantisk tur i 2011, men det skjedde ikke da heller.

Jeg vet selvsagt at jeg også kan fri, og jeg har vurdert å gjøre det.

Samtidig er det jo en litt barnslig drøm, dette å bli fridd til. Jeg har jo ønsket å oppleve et frieri, at han går ned på kne og overrasker meg. Han vet at jeg ikke bryr meg så mye om romantikk, og at jeg ikke ville hatt roseblader i en sti inn til soverommet eller hest og kjerre eller noe sånt.

Likevel frir han ikke. Hva er årsaken til at menn ikke gjør det? Anser de det bare som uviktig, eller hvorfor brukte deres menn lang tid?

Eller dere menn, mener dere at enda mer må på plass?

Anonymous poster hash: aed53...965

Prinsesse tråd! 😝

Anonymous poster hash: fb988...437

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være mange grunner. Kanskje han synes det er unødvendig å bruke masse penger på stort bryllup, og er redd det er det du ønsker, og vil spare mer først?

Eller kanskje han ikke er for ekteskap?



Anonymous poster hash: 9b89c...ab0
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Kan jo være mange grunner. Kanskje han synes det er unødvendig å bruke masse penger på stort bryllup, og er redd det er det du ønsker, og vil spare mer først?Eller kanskje han ikke er for ekteskap? Anonymous poster hash: 9b89c...ab0

Man velger da selv om man vil bruke masse penger på et stort bryllup eller ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor gamle er dere da? Leit å høre at du går med så mye forventninger om å bli fridd til, altså det skjer nok helt sikkert uansett, men at du f eks drar på ferie med han og antar at det er da han kommer til å fri også gjør han det ikke... Blir som det klippet på youtube med hun damen som hadde funnet ringen sin når hun snoka i kjærestens ting, og vennindene hennes fortalte han om det (eller noe sånnt) så han valgte å ikke fri enda. Bare han bøyde seg ned for å knyte skoene, så hun i øynene på resturant, tok hun med i pariser tårnet osv (med skjult kamera) var hun helt sikker på at NÅ skjer der, men det gjorde det ikke. Må være helt jævlig følelse og håper du greier å legge vekk forestillingene og tenke at det kommer når det kommer.



Anonymous poster hash: c8eb3...84c
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...