Gå til innhold

Dama mi har blitt videre etter fødsel:(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hva er fremfall?

Anonymous poster hash: 59fad...bc4

Det er at livmoren eller endetarmen ikke holdes på plass av bekkenmuskulaturen, og faller frem mot skjeden. Noen ganger ut av skjeden. Legen min fortalte meg at alle kvinner har en viss grad av fremfall rett etter fødsel. Men hos noen er dette alvorlig og hos andre blir det værre om man ikke trener med knipeøvelser. Det kan kjennes som en kul ved inngangen til skjeden, være smertefullt og har andre symptomer også. Noen får en følelse av tyngde i underlivet. Svært plagsomt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er at livmoren eller endetarmen ikke holdes på plass av bekkenmuskulaturen, og faller frem mot skjeden. Noen ganger ut av skjeden. Legen min fortalte meg at alle kvinner har en viss grad av fremfall rett etter fødsel. Men hos noen er dette alvorlig og hos andre blir det værre om man ikke trener med knipeøvelser. Det kan kjennes som en kul ved inngangen til skjeden, være smertefullt og har andre symptomer også. Noen får en følelse av tyngde i underlivet. Svært plagsomt!

Huff, som om ikke fødsel er nok, så kan dette skje etter fødsel? At livmor el endetarm kan gå ut av skjeden?

Tror aldri jeg tør å bli gravid :(

Anonymous poster hash: 59fad...bc4

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei forventer overhodet ikke noen fotballfrue, men saken er at hun spiser usunt og sluttet å trene. Mener at hvis hun ikke engang orker å leve som før, å spise normalt sunn mat, så legger hun jo opp til at hun skal forfalle enda mere. Er trist fordi vi har venner som også har fått barn, men de mødrene har begynt å trene å leve sunt.

Anonymous poster hash: 70e12...fff

Så snakk med henne om det, og gi sexlivet litt tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fine svar her.:) Ja skjønner at dette kan ta litt mere tid så skal prøve å være tålmodig en stund til, å se om det kommer seg. Men ble veldig skeptisk når hun faktigst sier at sexlivet og kroppen aldri vil bli bra etter fødsel. Høres ikke dette ut som ei som ikke er villig til å gjøre en endring? Har lest en del tråder her inne, å ser at damer og menn går fra sine kjære for det jeg vil kalle bagateller, så da begynte jeg å få tanker i hodet mitt om dette er noe jeg klarer å leve med et helt liv. Sex for meg er utrolig viktig, og det samme er trening. Hvis jeg visste at hun vil komme i gang med trening igjen etter hvert, så hadde jeg nok blitt litt tryggere. Men høres ut som at det nå er en helt ny fase i livet, og ingen ting kommer til å bli som før, og det er skremmende. Stemmer det at dere damer går fra menn som legger på dere eller har liten penis eller andre ting dere er missfornøyde med? Tanken om å forlate henne har ikke streifet meg før jeg leste grunnene til folk her inne. Dette er tanker jeg ikke vil ha, men etter å ha lest litt rundt på forumet begynner tankene å svirre litt. Tenk hvis vi aldri får et bra sexliv eller at hun ikke begynner å trene mere? Under svangerskapet sa hun at hun gledet seg til å komme i gang med treningen og at sexlivet skulle bli topp. Man kan sikkert bli skremt av mindre av å lese her inne også, hva andre folk dumper partner for, så kanskje jeg har begynt å tenke at jeg fortjener bedre kanskje? Men vil som sagt gi det litt mere tid, så håper jeg dette vil endre seg.:)

TS

Anonymous poster hash: 70e12...fff

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicecar

Du er vel klar over at dama di er et menneske og ikke en maskin? Gi kroppen hennes litt tid til å "trekke" seg sammen igjen, og dyrk selvtilliten hennes. Vær der for henne, hun har da trossalt fødet dette barnet for deg og henne.

Endret av nicecar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for mange fine svar her. :) Ja skjønner at dette kan ta litt mere tid så skal prøve å være tålmodig en stund til, å se om det kommer seg. Men ble veldig skeptisk når hun faktigst sier at sexlivet og kroppen aldri vil bli bra etter fødsel. Høres ikke dette ut som ei som ikke er villig til å gjøre en endring? Har lest en del tråder her inne, å ser at damer og menn går fra sine kjære for det jeg vil kalle bagateller, så da begynte jeg å få tanker i hodet mitt om dette er noe jeg klarer å leve med et helt liv. Sex for meg er utrolig viktig, og det samme er trening. Hvis jeg visste at hun vil komme i gang med trening igjen etter hvert, så hadde jeg nok blitt litt tryggere. Men høres ut som at det nå er en helt ny fase i livet, og ingen ting kommer til å bli som før, og det er skremmende. Stemmer det at dere damer går fra menn som legger på dere eller har liten penis eller andre ting dere er missfornøyde med? Tanken om å forlate henne har ikke streifet meg før jeg leste grunnene til folk her inne. Dette er tanker jeg ikke vil ha, men etter å ha lest litt rundt på forumet begynner tankene å svirre litt. Tenk hvis vi aldri får et bra sexliv eller at hun ikke begynner å trene mere? Under svangerskapet sa hun at hun gledet seg til å komme i gang med treningen og at sexlivet skulle bli topp. Man kan sikkert bli skremt av mindre av å lese her inne også, hva andre folk dumper partner for, så kanskje jeg har begynt å tenke at jeg fortjener bedre kanskje? Men vil som sagt gi det litt mere tid, så håper jeg dette vil endre seg. :)

TS

Anonymous poster hash: 70e12...fff

Hmm ja det er jo forståelig at du lar deg skremme av at hun sier at ting aldri vil bli som før.. Men kanskje hun er redd for dette selv også? Jeg sa mye sånt til mannen min når jeg gikk gravid for å forberede han på at tiden etter fødsel er hard, vanskelig, kan være uten sex osv.. At kroppen min ville få permanente skader. Men det var min egen frykt, kanskje jeg også trengte å høre fra han at "alt kommer til å gå bra baby, jeg elsker deg og vil støtte deg og være med deg uansett hvor mange strekkmerker du får. Og jeg skal lage mat til deg og hente vann til deg når du ammer og kommer deg etter føselen".. og nå som alt har gått bra så er jeg ikke redd for dette lenger, og ser mer positivt på fremtiden. Ting er normalisert.

Men ja, forstår jo at du stusser over holdningene hennes iforhold til at det virker som at hun har gitt opp. Det er derfor du må ta henne med på tur og støtte henne, elske henne. Du skriver jo at du ikke tenner på henne lenger, hun merker jo sikkert dette og det hjelper ikke akkurat på å få oppmotivasjonen for endring.. Ta tiden til hjelp og pul henne som en hest.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Dette havner på topp ti av bedritne ting jeg har lest her inne. 4,5 mnd......og den nyfødte babyen nevnte du ikke med et ord da du snakket om "limet" i forholdet.

Og dere som henger dere på - fysj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du vet at ikke menn blir gravide? :) Ergo hun som har vært gravid.

Anonymous poster hash: f446a...15f

Herregud, da! Man sier vi, for å få frem at man er to om å få barn!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er forskjellige. For noen/mange går det opptil et år før kropp og bekken er tilbake som før. Treningslysten kommer antagelig (forhåpentlgvis) senere den også.

Jeg forstår av flere innlegg her, at man tror at kroppen blir skadet etter en fødsel. Selvfølgelig kan det skje skader på kropp og helse, men de fleste kvinners kropp forandrer bare fasongen, men kan bli like pene og friske etterpå som før graviditet.



Anonymous poster hash: e3d13...372
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicecar

Dette havner på topp ti av bedritne ting jeg har lest her inne. 4,5 mnd......og den nyfødte babyen nevnte du ikke med et ord da du snakket om "limet" i forholdet.

Og dere som henger dere på - fysj!

Ehm! :jolie:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La seg forfalle? Fire og en halv måned etter en fødsel? Det er etter en fødsel vi snakker om, ikke etter et bryllup. Dere har fått et barn. Hvordan er babyen? Gråter den mye? Er den flink til å ta til seg mat? Legger den på seg som den skal? Hvordan utvikler den seg? Sover den om natten? Har den kolikk? Dere har fått et nytt, lite menneske inn i livet deres. Et menneske som nå har førsteprioritet. Og det du er opptatt av, er kroppen til kona di! Hvordan har du tid til å trene? Kanskje du skulle ta din del av ansvaret for barnet, så skal du se dama di får overskudd nok til å tenke litt på seg selv. Enkelte menn skulle ikke hatt barn!

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En MANN stiller opp for familien sin lenge etter 4.5 mnd etter fødsel, til og med når ikke partner ser og føles uberørt av 9 mnd svangerskap, fødsel, barsel og amming. Suck it up og vær der for henne og babyen. Er du virkelig ikke mer tillitverdig enn det der?

Er hun veldig vid, kan det være midlertidig og løses med trening, men det kan også være fødselsskade. Kanskje hun trenger en legevurdering. Er det reelt mye mer problem enn man må forvente på det tidspunktet kan hun trenge veiledning ved fysioterapeut, i verste fall kirurgi. Og er du sikker på at vet du om hun har prøvd å knipe? Mange har så strukket muskulatur etter fødsel at se ikke klarer å aktivisere de riktige musklene etterpå.

Dette er noe fødsel og omsorg for din baby har gjort mot henne, ikke noe hun gjør mot deg. La henne få tid til å ta seg inn igjen!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

At ikke menn skjønner at å presse ut en unge tapper deg for alt du har av krefter og energi i lang, lang tid fremover.Hun kan også ha fått en fødseldepresjon. Noe som gjør at hun ikke har overskudd i det hele tatt til for eksempel trening.

Babyen krever absolutt alt av henne 24 timer i døgnet og suger formelig livskraften ut av deg. Slik følte jeg det etter at jeg hadde født ihvertfall.

Så dere menn som sutrer over mangel på sex og at dama forfaller; hva med å støtte og oppmuntre henne i stedet for å klage.Litt tålmodighet lønner seg i lengden.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nesten så man tror det må være en trolletråd. Er det mediepresset som lager slike syke holdninger eller var dere folk sånn før også?

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fine svar her.:) Ja skjønner at dette kan ta litt mere tid så skal prøve å være tålmodig en stund til, å se om det kommer seg. Men ble veldig skeptisk når hun faktigst sier at sexlivet og kroppen aldri vil bli bra etter fødsel. Høres ikke dette ut som ei som ikke er villig til å gjøre en endring? Har lest en del tråder her inne, å ser at damer og menn går fra sine kjære for det jeg vil kalle bagateller, så da begynte jeg å få tanker i hodet mitt om dette er noe jeg klarer å leve med et helt liv. Sex for meg er utrolig viktig, og det samme er trening. Hvis jeg visste at hun vil komme i gang med trening igjen etter hvert, så hadde jeg nok blitt litt tryggere. Men høres ut som at det nå er en helt ny fase i livet, og ingen ting kommer til å bli som før, og det er skremmende. Stemmer det at dere damer går fra menn som legger på dere eller har liten penis eller andre ting dere er missfornøyde med? Tanken om å forlate henne har ikke streifet meg før jeg leste grunnene til folk her inne. Dette er tanker jeg ikke vil ha, men etter å ha lest litt rundt på forumet begynner tankene å svirre litt. Tenk hvis vi aldri får et bra sexliv eller at hun ikke begynner å trene mere? Under svangerskapet sa hun at hun gledet seg til å komme i gang med treningen og at sexlivet skulle bli topp. Man kan sikkert bli skremt av mindre av å lese her inne også, hva andre folk dumper partner for, så kanskje jeg har begynt å tenke at jeg fortjener bedre kanskje? Men vil som sagt gi det litt mere tid, så håper jeg dette vil endre seg.:)

TS

Anonymous poster hash: 70e12...fff

At du fortjener bedre? Må ærlig innrømme at jeg synes hun fortjener bedre. Hun har bokstavelig talt laget ett helt menneske fra grunnen og under fem (!!!) måneder etter fødsel så vil du gå fra henne pga kroppen ? Det er helt sykt! De aller fleste begynner først å likne seg selv ett års tid etterpå siden man er fullstendig utslitt tiden før Og skjelettet har ikke fallt tilbake der det skal være før. Det dama de trenger er hvile så hun får hentet seg inn og omstille livet etter hun har fått en baby, når det er gjort kan hun tenke på kroppen sin, ikke før. Du høres ut som en skikkelig uvitende egoist og jeg anbefaler deg å lese deg litt opp

Anonymous poster hash: 8b9be...468

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Nesten så man tror det må være en trolletråd. Er det mediepresset som lager slike syke holdninger eller var dere folk sånn før også?

De skal jo slanke ungene før de blir født nå. På treningstudio dagen etter de har født, for å være fin for mannen som sitter og fiser og spiller playstation med kameratene sine.

Anonymous poster hash: 2c0e0...774

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest nicecar

De skal jo slanke ungene før de blir født nå. På treningstudio dagen etter de har født, for å være fin for mannen som sitter og fiser og spiller playstation med kameratene sine.

Anonymous poster hash: 2c0e0...774

Dessverre, slik er den nye virkeligheten. Kidden skal aller helst slankes lenge før den kommer til verden. Veier den noe mer enn 2500 gram når det kommer ut, ja da er den å regne som feit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vevila

Takk for mange fine svar her. :) Ja skjønner at dette kan ta litt mere tid så skal prøve å være tålmodig en stund til, å se om det kommer seg. Men ble veldig skeptisk når hun faktigst sier at sexlivet og kroppen aldri vil bli bra etter fødsel. Høres ikke dette ut som ei som ikke er villig til å gjøre en endring? Har lest en del tråder her inne, å ser at damer og menn går fra sine kjære for det jeg vil kalle bagateller, så da begynte jeg å få tanker i hodet mitt om dette er noe jeg klarer å leve med et helt liv. Sex for meg er utrolig viktig, og det samme er trening. Hvis jeg visste at hun vil komme i gang med trening igjen etter hvert, så hadde jeg nok blitt litt tryggere. Men høres ut som at det nå er en helt ny fase i livet, og ingen ting kommer til å bli som før, og det er skremmende. Stemmer det at dere damer går fra menn som legger på dere eller har liten penis eller andre ting dere er missfornøyde med? Tanken om å forlate henne har ikke streifet meg før jeg leste grunnene til folk her inne. Dette er tanker jeg ikke vil ha, men etter å ha lest litt rundt på forumet begynner tankene å svirre litt. Tenk hvis vi aldri får et bra sexliv eller at hun ikke begynner å trene mere? Under svangerskapet sa hun at hun gledet seg til å komme i gang med treningen og at sexlivet skulle bli topp. Man kan sikkert bli skremt av mindre av å lese her inne også, hva andre folk dumper partner for, så kanskje jeg har begynt å tenke at jeg fortjener bedre kanskje? Men vil som sagt gi det litt mere tid, så håper jeg dette vil endre seg. :)

TS

Anonymous poster hash: 70e12...fff

Ja, det er nok en del damer som forlater menn fordi de legger på seg eller har for liten penis. Dette gjør man dog ikke når man har et barn sammen. Det at du tenker på dette allerede 4,5 mnd etter fødsel vitner om en utrolig umoden tankegang. Om hun tidligere har vært veldig glad i trening vil nok dette komme naturlig etter hvert, men akkurat nå ligger nok fokuser en annen plass hos henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...