Gå til innhold

Dama mi har blitt videre etter fødsel:(


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja det kunne sikkert vært formulert annerledes, men da jeg skrev det var det i frustrasjon over alle tingene til sammen. Personen er ikke til å kjenne igjen. Sånn som hun spiser nå å lar seg forfalle så fortsetter hun jo bare å legge på seg. Kosthold som hun har vært flink på før, bør være den letteste endringen å få til. Det kan ingen nekte på. Det gjelder både for barnet og henne selv. Og knipeøvelser syns jeg hun burde ta uansett om vi har sex eller ikke. Skal man bli strammere så må man jo begynne en plass. Har full forståelse for at kroppen trenger tid på å komme seg, men er nettopp derfor man må gjøre noen tiltak for å begrense dette. En plass må man jo begynne. Å ligge på sofaen å kun spise snop gjør verken at energien kommer tilbake, eller at hun blir strammere eller vekta går gradvis tilbake mot normalt.

Anonymous poster hash: 70e12...fff

Jeg har også tro på hun gjør mer om dagene enn å kun ligge på benken. Du kan umulig ha tid til husarbeid med alt det andre du sier du gjør. Hvem gjør det?

Babyen er også våken på dagtid vil jeg tro. Er en grunn t folk sier det er travelt med baby.

Anonymous poster hash: 630a7...b2b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Og hvem tar seg av husarbeid, klesvask og oppvask?

Anonymous poster hash: db7b8...45f

Ja, ikke sant.

Mye småtterier som må gjøres i løpet av en dag, så det høres rart ut at hun bare sitter der å trykker i seg mat.

Anonymous poster hash: 289ac...46f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg hatt unge, men hvor mye tid er det egentlig en unge trenger. Altså, ligger de ikke bare der og titter i taket når de ikke sover? Rent bortsett fra når de skal ammes eller skfites bleie på, trenger de egentlig oppsyin HELE dagen? Går det ikke ann å effektivisere dødtiden mellom når ungen trenger oppsyn til å få gjort andre ting?



Anonymous poster hash: be2a7...91b
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde du sterke følelser for dama di/ var du forelsket i henne? Eller var det mer en ( bare ) fysisk relasjon?

Prøver å gå litt dypere her...

Anonymous poster hash: 59fad...bc4

Jeg mener at er man forelsket nok i en person, så vil det ikke bety noe hvordan hun er mellom beina. Da vil du ha henne uansett. Sånn opplever jeg det ihvertfall.

Du kan frustrere deg over det mellom beina hennes hvis følelsene for hennes ikke er riktige. Men er de riktige så vil du være kjempeglad bare med å få være med henne uansett...Da vil du føle deg som den heldige...

Endret av Meline37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Eurodice

Nå har ikke jeg hatt unge, men hvor mye tid er det egentlig en unge trenger. Altså, ligger de ikke bare der og titter i taket når de ikke sover? Rent bortsett fra når de skal ammes eller skfites bleie på, trenger de egentlig oppsyin HELE dagen? Går det ikke ann å effektivisere dødtiden mellom når ungen trenger oppsyn til å få gjort andre ting?

Anonymous poster hash: be2a7...91b

Jeg har veldig lyst til å le, men skal la det være. Tydelig at du ikke vet noe særlig om spedbarn.

Endret av Arabella
  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig lyst til å le av deg, men skal la det være. Tydelig at du ikke vet noe særlig om spedbarn.

Jeg vet ikke det. I ren nysgjerrighet så spurte jeg mamma åssen jeg var som unge. Nei jeg dret, sov og spiste. Ellers var jeg ikke så mye å passe på.

Nå vet jeg at det ikke er alle spedbarn som er like. Søstra mi f.eks var et helvete uten like sa de, og ga de søvnløse netter. Mens jeg sov veldig mye. Poenget er at det må vel gå an å gjøre noe når det er dødtid, eller sitter alle nybakte mødre og stirrer på ungen sin 24/7?

Anonymous poster hash: be2a7...91b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eurodice

Jeg vet ikke det. I ren nysgjerrighet så spurte jeg mamma åssen jeg var som unge. Nei jeg dret, sov og spiste. Ellers var jeg ikke så mye å passe på.

Nå vet jeg at det ikke er alle spedbarn som er like. Søstra mi f.eks var et helvete uten like sa de, og ga de søvnløse netter. Mens jeg sov veldig mye. Poenget er at det må vel gå an å gjøre noe når det er dødtid, eller sitter alle nybakte mødre og stirrer på ungen sin 24/7?

Anonymous poster hash: be2a7...91b

Jeg forstår hva du mener og er delvis enig. Det kommer mye an på hvordan tilstanden er når man relativt nylig har født. Noen er ganske spreke, andre må ha lengre tid på å komme seg. Noen kan ha stort søvnunderskudd og forsøker å sove samtidig med babyen. Oppvask, litt støvsuging og noe smårydding osv. klarer vel de fleste etter en tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for mange fine svar her. :) Ja skjønner at dette kan ta litt mere tid så skal prøve å være tålmodig en stund til, å se om det kommer seg. Men ble veldig skeptisk når hun faktigst sier at sexlivet og kroppen aldri vil bli bra etter fødsel. Høres ikke dette ut som ei som ikke er villig til å gjøre en endring? Har lest en del tråder her inne, å ser at damer og menn går fra sine kjære for det jeg vil kalle bagateller, så da begynte jeg å få tanker i hodet mitt om dette er noe jeg klarer å leve med et helt liv. Sex for meg er utrolig viktig, og det samme er trening. Hvis jeg visste at hun vil komme i gang med trening igjen etter hvert, så hadde jeg nok blitt litt tryggere. Men høres ut som at det nå er en helt ny fase i livet, og ingen ting kommer til å bli som før, og det er skremmende. Stemmer det at dere damer går fra menn som legger på dere eller har liten penis eller andre ting dere er missfornøyde med? Tanken om å forlate henne har ikke streifet meg før jeg leste grunnene til folk her inne. Dette er tanker jeg ikke vil ha, men etter å ha lest litt rundt på forumet begynner tankene å svirre litt. Tenk hvis vi aldri får et bra sexliv eller at hun ikke begynner å trene mere? Under svangerskapet sa hun at hun gledet seg til å komme i gang med treningen og at sexlivet skulle bli topp. Man kan sikkert bli skremt av mindre av å lese her inne også, hva andre folk dumper partner for, så kanskje jeg har begynt å tenke at jeg fortjener bedre kanskje? Men vil som sagt gi det litt mere tid, så håper jeg dette vil endre seg. :)

TS

Anonymous poster hash: 70e12...fff

Det med at hun sier at kropp og sex ikke kommer til å bli som før tenker jeg er fordi hun vil senke dine forventninger fordi hun føler press til at hun skal ha samme kropp og energi som før. At du har fortalt henne at hun er blitt slapp er ikke akkurat motiverende å høre og får henne til å føle seg utilstrekkelig. Fokuser på det positive med din dame så kanskje hun selv vil finne motivasjon til trening og sexliv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke det. I ren nysgjerrighet så spurte jeg mamma åssen jeg var som unge. Nei jeg dret, sov og spiste. Ellers var jeg ikke så mye å passe på.

Nå vet jeg at det ikke er alle spedbarn som er like. Søstra mi f.eks var et helvete uten like sa de, og ga de søvnløse netter. Mens jeg sov veldig mye. Poenget er at det må vel gå an å gjøre noe når det er dødtid, eller sitter alle nybakte mødre og stirrer på ungen sin 24/7?

Anonymous poster hash: be2a7...91b

Når du har vært våken mesteparten av natta er det ikke så lett å være effektiv på dagtid. Og om søvnen til babyen er urolig og uforutsigbar er det ikke godt å få gjort noe om dagen. Alle burde kunne ta en trilletur, men noe hard trening må man nesten ha litt overskudd for å gå i gang med. Sex er jo heller ikke det mest fristende når du har stort underskudd på søvn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo sant det jeg skrev, hele underlivet kan bli ødelagt. Jeg kommer aldri til å få barn uansett, siden menn hater meg. Så det var sånn Gud ville det ;)

Anonymous poster hash: 1c736...7f2

Du har rett. Hele underlivet KAN bli ødelagt. Du KAN også få et piano i hodet når du går på gata. Vanligvis skjer ikke det.

Anonymous poster hash: 0c9fd...326

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er ikke sliten eller deprimert. (...) Er absolutt ingen grunn til at hun skal ligge på sofaen HELE dagen å spise snop og usunn mat, og i tillegg ikke orker å gå tur med babyen som forøvrig er snill og rolig. (...) hele dagen når jeg er på jobb gjør hun ikke annet enn å støvsuge snop og ligge på sofaen. Å komme seg ut å trille en tur med ungen er det MINSTE hun bør klare i løpet av en HEL dag..

Anonymous poster hash: 70e12...fff

Altså. Jeg regner med at du er psykiater, i og med at du kan fastslå med sikkerhet at hun ikke lider av depresjon eller er sliten. Opptil 20% av kvinner lider av postpartumdepresjon, og omtrent halvparten av disse får aldri noen diagnose. Selv om hun sier at hun ikke er deperimert, er det ikke sikkert dette stemmer. Hun kan ha det uten å vite det selv. Og dine egne utsagn taler i mot at hun ikke er sliten; ingen opplagt person ønsker eller klarer å sove mesteparten av døgnet. Det finnes mange grunner til at hun kan ligge på sofaen. Hun kan ha depresjon, være sliten, eller ha vondt. Og at babyen er snill? En baby har ikke hjernekapasitet til å være "snill", da den ikke vet forskjellen på rett og galt. Selv om den er "rolig" regner jeg med at den våkner om natten og vil ha mat? En nyfødt baby burde aldri gå mer enn fire timer uten å amme. Nå er ikke babyen deres nyfødt lengre, men det er klart at de første månedene med søvnløshet vil gi utslag i form av utmattelse, og det er ikke bare å få seg én god natts søvn for at man skal føle seg opplagt.

Hvem er du til å sette MINSTEkrav for hva en annen person bør eller ikke bør klare? Du er ikke i hennes hode eller kropp, og vet ingenting om hva hun er kapabel til eller ikke.

Personen er ikke til å kjenne igjen. Sånn som hun spiser nå å lar seg forfalle så fortsetter hun jo bare å legge på seg. (...) Kosthold som hun har vært flink på før, bør være den letteste endringen å få til. Det kan ingen nekte på. Det gjelder både for barnet og henne selv. (...)

Anonymous poster hash: 70e12...fff

At personen ikke er til å kjenne igjen er en av de første faresignalene for depresjon. At en person går fra å være aktiv og glad, til latent og likegyldig, er et rødt flagg.

Jo, noen kan nekte på at å legge om kostholdet er den letteste endringen. Det er naturlig for kroppen å ta vare på fettet den la på seg i løpet av graviditeten for å være i stand til å amme, så det er helt urealistisk å forvente at hun skal være tilbake til samme vekt som hun var før hun ble gravid 4,5 måneder etter graviditeten. Det hadde for øvrig vært urealistisk uavhengig av om hun ammet eller ikke, da det tar tid å gå ned i vekt. Og du sier at vektnedgangen gjelder for barnet og henne selv? Ja, til en viss grad enig, dersom de ser på en fremtid som farløs og alenemor. Det er tydelig at det er for egen del at du er bekymret. Om mor går opp fem kilo, har ingenting å si for verken barn eller mor.

TS må skjerpe seg, og innse at kvinner ikke blir jomfrutrange drøyt hundre dager etter en fødsel. Virker som om vedkommende lever i en fantasiverden, hvor egen velferd og nytelse er eneste faktor. Synes oppriktig synd på moren til dette barnet, som har slike urealistiske, virkelighetsfjerne standarder å leve opp til drøyt hundre dager etter fødsel. Er rart hvis hun ikke er deperimert, da hun tydeligvis valgte å få barne med helt feil mann.

Anonymous poster hash: 0755d...f90

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med sistnevnte innlegg! Dama til TS sitter med sskjegget i postkassa- syns synd på henne. I alt TS skriver her viser han egosentrisk og dyssosiale tendenser. Det verste er at han selv går rundt og tror han er så snill! Typisk manglende selvinnsikt og så turn-off at jeg blir trist:(.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare gå litt OT men jeg lurer så fælt. Siden du ble trangere, ble skjeden din operert, eller inngangen? Og om skjeden ble operert, har du like mye følelser der nede nå? Samme evne til orgasme? Siden du nevner at du ble trangere men ble det bedre for din del eller bare for mannen sin del ?

Helt i orden.

Ja jeg opererte både selve skjeden og inngangen. Selve åpningen var faktisk ikke så vid den, kunne klemme rundt 3 fingre et halvår etter fødsel. Men skjeden innenfor var svær! Null friksjon der. Bakveggen i skjeden var løsnet helt, så da jeg skulle bruke vaginalkuler fant jeg dem ikke igjen! De datt nedover mot rumpa bare og ble borte. Ideelt sett skal jo vagina skråne litt bakover og oppover så de triller ut. Og G-punktet var fullstendig forsvunnet! Jeg kjenner kroppen min godt og vet hvordan det føles.

Sexen har ble helt fantastisk både for mannen og meg etter operasjonen. Jeg spurte faktisk kirurgen om å lokalisere g-punktet mitt og sy sammen vagina slik at det var innen rekkevidde for en normal penis. Og det gjorde han jammen, aldri fått så lett orgasmer før som etter operasjonen. :biggrin:

Anonymous poster hash: d1654...e31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Helt i orden.

Ja jeg opererte både selve skjeden og inngangen. Selve åpningen var faktisk ikke så vid den, kunne klemme rundt 3 fingre et halvår etter fødsel. Men skjeden innenfor var svær! Null friksjon der. Bakveggen i skjeden var løsnet helt, så da jeg skulle bruke vaginalkuler fant jeg dem ikke igjen! De datt nedover mot rumpa bare og ble borte. Ideelt sett skal jo vagina skråne litt bakover og oppover så de triller ut. Og G-punktet var fullstendig forsvunnet! Jeg kjenner kroppen min godt og vet hvordan det føles.

Sexen har ble helt fantastisk både for mannen og meg etter operasjonen. Jeg spurte faktisk kirurgen om å lokalisere g-punktet mitt og sy sammen vagina slik at det var innen rekkevidde for en normal penis. Og det gjorde han jammen, aldri fått så lett orgasmer før som etter operasjonen. :biggrin:

Anonymous poster hash: d1654...e31

Kan jeg få spørre deg om hvor du fikk denne operasjonen utført? Og G-punktet er det faktisk et medisinsk påvist sted i skjeden?

Anonymous poster hash: db7b8...45f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få spørre deg om hvor du fikk denne operasjonen utført? Og G-punktet er det faktisk et medisinsk påvist sted i skjeden?

Anonymous poster hash: db7b8...45f

Jeg gjorde det på Volvat fordi jeg heller ville betale for den beste ekspertisen som finnes i Norge på området. Men jeg kunne fått det dekt av det offentlige hvis jeg hadde godtatt å stå ei god stund på venteliste. Da kunne jeg heller ikke stille slike krav som jeg gjorde men tatt det jeg fikk.

G-punktet er ikke bare et rykte nei. :laugh: Det er et ruglete område på størrelse med en femmer som man når med langfingern hvis man lager vinkebevegelser oppover mot navlen, like innenfor skjedeåpningen. For å stimulere det kreves at man er såpass trang/muskuløs innvendig at penis presses mot punktet under penetrering. For min del var det helt umulig uansett stilling. Fant det ikke med vibrator en gang lenger.

Anonymous poster hash: d1654...e31

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det på Volvat fordi jeg heller ville betale for den beste ekspertisen som finnes i Norge på området. Men jeg kunne fått det dekt av det offentlige hvis jeg hadde godtatt å stå ei god stund på venteliste. Da kunne jeg heller ikke stille slike krav som jeg gjorde men tatt det jeg fikk.

G-punktet er ikke bare et rykte nei. :laugh: Det er et ruglete område på størrelse med en femmer som man når med langfingern hvis man lager vinkebevegelser oppover mot navlen, like innenfor skjedeåpningen. For å stimulere det kreves at man er såpass trang/muskuløs innvendig at penis presses mot punktet under penetrering. For min del var det helt umulig uansett stilling. Fant det ikke med vibrator en gang lenger.

Anonymous poster hash: d1654...e31

Tusen takk for svar :)

Anonymous poster hash: db7b8...45f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er det sant? Så det er same shit om man føder med keisersnitt eller vaginalt? Åååh :(

Anonymous poster hash: 1c736...7f2

Ja, har med hormoner å gjøre. Hormoner utvider nedentil på samme måte som puppene forandres av svangerskap og fødsel (og ikke av selve ammingen).

Med det sagt, både puppene og underlivet mitt er så og si som før etter barnet ble 1,5 år ca. Underlivet var først slapp og 'livløs', deretter så trang at sex ikke var gjennomførbart. Måtte bruke dildo for å få tilbake sexlivet, 2 år etter fødsel. Dette er individuelt.

Anonymous poster hash: 2831f...0f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gjorde det på Volvat fordi jeg heller ville betale for den beste ekspertisen som finnes i Norge på området. Men jeg kunne fått det dekt av det offentlige hvis jeg hadde godtatt å stå ei god stund på venteliste. Da kunne jeg heller ikke stille slike krav som jeg gjorde men tatt det jeg fikk.

G-punktet er ikke bare et rykte nei. :laugh: Det er et ruglete område på størrelse med en femmer som man når med langfingern hvis man lager vinkebevegelser oppover mot navlen, like innenfor skjedeåpningen. For å stimulere det kreves at man er såpass trang/muskuløs innvendig at penis presses mot punktet under penetrering. For min del var det helt umulig uansett stilling. Fant det ikke med vibrator en gang lenger.

Anonymous poster hash: d1654...e31

Hvordan turte du å operere underlivet? Tenk hvis de gjør feil liksom...Men fantastisk at det ble vellykket!

Tør ikke å få barn heller jeg, er så redd for at kroppen min blir forandret. Jeg er følsom...

Anonymous poster hash: 59fad...bc4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan turte du å operere underlivet? Tenk hvis de gjør feil liksom...Men fantastisk at det ble vellykket!

Tør ikke å få barn heller jeg, er så redd for at kroppen min blir forandret. Jeg er følsom...

Anonymous poster hash: 59fad...bc4

Spiseforstyrrelse eller ekstrem overfladisk heter det du da er. Ja for guds skyld- du er ikke moden for å få barn! .

Anonymous poster hash: 3d2a7...87f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...