Gå til innhold

Er kjæresten din en alfa- eller betahann?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så utrolig fjotten klassifisering......Om du lurer på hvem som har "siste ordet" i forholdet så er det meg, men jeg føler heller at vi to er en enhet og ikke to individer hvor den ene er høyere på "rangstigen" enn den andre.



Anonymous poster hash: 3f99f...1e8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er kjæresten din en alfa- eller betahann?

Anonymous poster hash: 95755...2bf

Er det deg Jegern? ;) Muligens for få latterlige nisjeuttrykk.

Anonymous poster hash: 9ffb8...d98

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er heldigvis ikke en som sitter på KG og spør om slike teite ting :P



Anonymous poster hash: 51eed...b08
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tja..synes dette alfa og beta snakket om mennene blir litt sært!

Hos oss er mannen den som tar de avgjørende beslutninger på det meste, tjener best, leder for endel hundre mennesker på jobb, dom i senga, godt kjent i lokalsamfunnet, mange bekjente. Samtidig er han ikke brautende i det hele tatt, men nok en av de roligste i sosiale sammenhenger der han ikke skal lede, snill og rolig far, fantastisk ektemann som ser alle mine behov, osv. Hvilken kategori går han inn i?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er heldigvis en mann som ikke gnåler om alfa eller beta, eller lager tråder om det på et kvinneforum.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er heldigvis ikke en som sitter på KG og spør om slike teite ting :P

Anonymous poster hash: 51eed...b08

Hehe, du kom meg i forkjøpet ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. Han er en mann, ikke en hest.



Anonymous poster hash: 01c8c...d02
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enten dere liker det eller ikke, så er vi mennesker dyr. Dette betyr at man kan klassifiseres, så når dere hardnakket påstår at alfa / beta ikke eksisterer / er tull, eller lignende så blir det litt for teit.

Anonymous poster hash: a60eb...fd0

Enten du liker det eller ei så er ikke dyreriket så enkelt. Der er store variasjoner- alt fra dyreflokker der hannen er dominerende til flokker der hunnen har en falsk enis og er større enn hannen. Noen har et alfapar, mens andre ikke lever i flok en gang.

Anonymous poster hash: b5b14...31f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er vi. Men fra en antropologisk ståsted så er klassifisering av alfa- pg betahanner en vanvittig forenkling som er tatt ut av kontekst, da vi ikke har småflokker som ledes av hver sin alfa, her brukes utrykket på en helt annen måte enn i dyreverdenen.

Det finnes menn som er naturlige ledere som de andre hannene følger etter. Dette er menn som drar alle damene. Og så finnes det "svake" menn som lar seg styre. Disse er dørmatter. Alfahannen har en naturlig "autoritær" aura over seg. Han er høy og har høye kinnben. Betamenn har gjerne rundt ansikt og er lavere.

Anonymous poster hash: 95755...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bla bla bla, for noe tull denne tråden er... Menn er menn, så enkelt. Vi lever ikke på savannen i afrika. I disse likestilte dager, er menn og kvinner likestilte, så vi vil ikke ha brautende menn!

Anonymous poster hash: 5d91e...f74

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes menn som er naturlige ledere som de andre hannene følger etter. Dette er menn som drar alle damene. Og så finnes det "svake" menn som lar seg styre. Disse er dørmatter. Alfahannen har en naturlig "autoritær" aura over seg. Han er høy og har høye kinnben. Betamenn har gjerne rundt ansikt og er lavere.

Anonymous poster hash: 95755...2bf

Bor du i en hule- er du en einstøing? Ettersom du knapt må ha møtt, sosialisert eller observert andre mennesker. Noen tar virkelig kaka når det gjelder tomsing prisen Gratulerer!

Anonymous poster hash: c9c6b...133

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bor du i en hule- er du en einstøing? Ettersom du knapt må ha møtt, sosialisert eller observert andre mennesker. Noen tar virkelig kaka når det gjelder tomsing prisen Gratulerer!

Anonymous poster hash: c9c6b...133

Du må bo under en stein for å ikke ha fått med deg at det finnes forskjellige menn. Noen er naturlige ledere og damesankere, andre er lite attraktive fordi de er betahanner.

Anonymous poster hash: 95755...2bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du må bo under en stein for å ikke ha fått med deg at det finnes forskjellige menn. Noen er naturlige ledere og damesankere, andre er lite attraktive fordi de er betahanner.

Anonymous poster hash: 95755...2bf

At du deler så bastant og så inn på høyde (!) Og kaller noen menn dørmatter er så forstyrret at det fins ikke håp! .

Anonymous poster hash: c9c6b...133

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må bo under en stein for å ikke ha fått med deg at det finnes forskjellige menn. Noen er naturlige ledere og damesankere, andre er lite attraktive fordi de er betahanner.

Anonymous poster hash: 95755...2bf

Og det er f BS å tenke i Alfa/beta. De få menn i virkelige liv jeg har dater som ikke har kun ledd av sånt, har med 100% presisjon vært kvinnemishandlere loosers. Haha, ene sitter fengslet i Texas-Lykke til!

Anonymous poster hash: c9c6b...133

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Saken er vel at å bruke dyrebegreper på mennesker er noe teit. I dyreverdenen er en alpha kort og greit en diktator. Han er sjefen på alle områder. Og han forsvarer posisjonen sin med rå styrke. Forenklet: han banker opp/bortviser/dreper alle som prøver å ta posisjonen hans. (med noen unntak)

I menneskenes verden er det en hel haug som titulerer seg som alpha. Gode lederegensskaper? Alpha.

Snakker høyt og vil bestemme? Alpha. PUA som selv mener han rocker jentene? Alpha. Osv osv.

Saken er bare at disse menneskene kun er "Alpha" på et enkelt område. I min mening ikke sammenlignbart i det hele tatt.

Endret av Angry Man
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg tror ikke alle er i stand til å vurdere hvor på skalaen egen partner befinner seg, de fleste vil nok vurdere vedkommende høyere enn flertallet ellers ville gjort, nettopp fordi han for deg er nr en.



Anonymous poster hash: 1759d...ab6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er alfa, jeg er beta, sammen er vi dynamitt ;)

Begge har noen trekk fra den andre gruppen da :)



Anonymous poster hash: d7d0c...bbc
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er alfa, jeg beta. Vi er menn.



Anonymous poster hash: 1d549...086
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...