Gå til innhold

Dine beste spoilere for The Walking Dead, sesong 5?


Mann 42

Anbefalte innlegg

Så mange uavklarte spørsmål, glad for at jeg har lest tegneseriene og at etter sesongåpningen å dømme så holder de seg til dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ser at tråden heter spoilere, men vet ikke helt hvor glad folk blir om jeg spoiler alt nå så jeg lar det ligge.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så mange uavklarte spørsmål, glad for at jeg har lest tegneseriene og at etter sesongåpningen å dømme så holder de seg til dem.

Hvor kan man lese disse tegneseriene?

Anonymous poster hash: 1e3f6...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at tråden heter spoilere, men vet ikke helt hvor glad folk blir om jeg spoiler alt nå så jeg lar det ligge.

Nei, det er mange som har lest tegneseriene, som likevel lar være å "briefe" med alt de vet.

Om du vil diskutere tegneserien kan du starte en egen tråd om det, eller du kan skrive det du vil her: http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=853650

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kan man lese disse tegneseriene?

Anonymous poster hash: 1e3f6...da2

Man kan laste de ned.

Innlegget er ryddet for informasjon som kan lede til ulovelig nedlasting.

ninuska_, admin

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det begynner å bli rimelig grotesk, det hele.

Jeg er forbauset over at serien slipper unna med så mye som den gjør. Første episode av sesongen inneholder slakting av mennesker og klart antydet kannibalisme, og i episoden 2 trappes det opp til at stakkars Bob sitter der med det ene benet amputert mens den sleipe jævelen Gareth konverserer ham om at han smaker langt bedre enn man skulle tro. Det er ganske drøyt. Til TV å være mener jeg.

Jeg så noe merkelig, forresten. Når Bob våkner opp og begynner å se seg rundt, så ser man at en av de overlevende fra Terminus er mannen som Tyreese og Carol overmannet i hytta før Carol gikk til angrep på Terminus. Tror dere det kan være en tilleggshistorie der? Tyreese liker jo ikke å drepe folk. Kan han virkelig ha latt denne mannen gå etter det han gjorde?

Hva skjer når det viser seg at svina har kidnappet en av deres folk og ikke bare drept ham, men faktisk spist ham?

jeg og reagerte på at han var der, og det var ikke til å ta feil av heller.. Jeg fikk og litt intrykk av at Garreth kjente bob mer fra før, mer enn at han bare var fange der, han snakket liksom litt personlig til han og kjente navnet, ville nesten tro han ikke tok seg bryet med å bli kjent med fangene sine i teminus. Funderte først på om bob kjente til gruppen, men forlot den når de ble for ille, men igjen så da hadde ikke bob blitt med tilbake. Liker at derien får deg til å tenke hit og dit og fundere. Den er blitt ganske grotesk, med barnedrap og kannibalisme, kan hende jeg ikke er riktig skrudd sammen, men liker det ltt grotesk til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og reagerte på at han var der, og det var ikke til å ta feil av heller.. Jeg fikk og litt intrykk av at Garreth kjente bob mer fra før, mer enn at han bare var fange der, han snakket liksom litt personlig til han og kjente navnet, ville nesten tro han ikke tok seg bryet med å bli kjent med fangene sine i teminus. Funderte først på om bob kjente til gruppen, men forlot den når de ble for ille, men igjen så da hadde ikke bob blitt med tilbake. Liker at derien får deg til å tenke hit og dit og fundere. Den er blitt ganske grotesk, med barnedrap og kannibalisme, kan hende jeg ikke er riktig skrudd sammen, men liker det ltt grotesk til tider.

Jeg tror at det kommer noen flashbacks fra Terminus`s fortid.

Det KAN jo også være at Bob var i Terminus FØR alt gikk galt, og forlot stedet av en eller annen grunn før det ble tatt over av plyndrere den første gangen. Det kunne kanskje forklare både at Gareth kjenner ham ved navn, og at han klandrer ham for at de "mistet hjemmet sitt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med andre ord reddet de livet hans. Eller tenker jeg feil?

Veel, ganske midlertidig. Alle som har blitt bitt, dør av infeksjonen, med mindre bittet sitter på en arm eller et bein, og man kapper det av med en gang. Det hadde jo vært litt kult om Bob ble bitt i venstre bein, og kannibalene amputerte det tidsnok til å hindre infeksjonen i å spre seg. Kanskje det tar livet av DEM i stedet for?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser at tråden heter spoilere, men vet ikke helt hvor glad folk blir om jeg spoiler alt nå så jeg lar det ligge.

Vel, du kan jo kanskje pakke spekulasjonene dine inn i en spoiler-rute som må åpnes, hvis du vil være diskret. Men jeg startet tråden med den overskriften fordi jeg syns at det bør være et fristed for de som ikke har noe mot spoilere og de som vil diskutere ting med referanse til tegneserien, ting de har lest på fan-sider eller annet.

Alle andre burde vel være advart i og med titelen, og det er ikke tillatt med sutring og bråk over at ting er spoilet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at det kommer noen flashbacks fra Terminus`s fortid.

Det KAN jo også være at Bob var i Terminus FØR alt gikk galt, og forlot stedet av en eller annen grunn før det ble tatt over av plyndrere den første gangen. Det kunne kanskje forklare både at Gareth kjenner ham ved navn, og at han klandrer ham for at de "mistet hjemmet sitt".

Ja du sier noe der.. Bob har alltid vært mystisk synes jeg, så blir spennende å se. jeg og trodde bob ble bitt og gikk ut i skogen for å skyte seg, så liksom ut som han tok det siste farvell med hun sasha. Hvis bob ble bitt, så gikk han jo mange timer med bittet før eventulet Garethjævelen kappet det av han, blir liksom for lettvint hvis bob blir walker og dreper Gareth.. Har og lest at Gareth ikke er den store skurken i sessongen, sånn som the governor i sessong 3.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor kan man lese disse tegneseriene?

Anonymous poster hash: 1e3f6...da2

Eller man kan kjøpe dem. Jeg kjøper mine på Amazon, en årgang av gangen. De selger dem i innbundet utgave. Det er antakelig den greieste måten å gjøre det på dersom du ønsker hele historien. Men det er ti årganger, da, så det blir en relativt kostbar fornøyelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja du sier noe der.. Bob har alltid vært mystisk synes jeg, så blir spennende å se. jeg og trodde bob ble bitt og gikk ut i skogen for å skyte seg, så liksom ut som han tok det siste farvell med hun sasha. Hvis bob ble bitt, så gikk han jo mange timer med bittet før eventulet Garethjævelen kappet det av han, blir liksom for lettvint hvis bob blir walker og dreper Gareth.. Har og lest at Gareth ikke er den store skurken i sessongen, sånn som the governor i sessong 3.

Jeg syns også Bob er litt mystisk. Han er en av de personene som ikke fins i tegneserien, så han er totalt ukjent. Det er en person i bøkene som minner litt om Bob. Bøkene heter "The Rise of the Governor" og "The Road to Woodbury", og Bobs karakter er en alkoholisert sanitetssoldat som ble kraftig traumatisert og mistet grepet i Afghanistan. Men det er det nærmeste man kommer.

De tidlige flashbackene i TV-serien viser en Bob som vandrer målløst rundt og bare overlever uten mål og mening.

Jeg tror heller ikke Gareth er den store skurken i sesongen. Jeg tror han bare er en vanlig drittsekk som ikke hadde vett til å gå den andre veien. Han har fortsatt ikke skjønt at han kødder med feil folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg syns også Bob er litt mystisk. Han er en av de personene som ikke fins i tegneserien, så han er totalt ukjent. Det er en person i bøkene som minner litt om Bob. Bøkene heter "The Rise of the Governor" og "The Road to Woodbury", og Bobs karakter er en alkoholisert sanitetssoldat som ble kraftig traumatisert og mistet grepet i Afghanistan. Men det er det nærmeste man kommer.

De tidlige flashbackene i TV-serien viser en Bob som vandrer målløst rundt og bare overlever uten mål og mening.

Jeg tror heller ikke Gareth er den store skurken i sesongen. Jeg tror han bare er en vanlig drittsekk som ikke hadde vett til å gå den andre veien. Han har fortsatt ikke skjønt at han kødder med feil folk.

Likte referansen du hadde i siste setninga di. Humor. Co(s)mic justice 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror det blir hardere og vanskeligere for ricks gruppe å klare seg fremover, i slik apokalyptisk situasjon vil jo de svakeste dø eller bli til zombier etter hvert.

Så alle grupper av mennesker de møter på fra nå vil være sterke og vanskelige å eliminere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller man kan kjøpe dem. Jeg kjøper mine på Amazon, en årgang av gangen. De selger dem i innbundet utgave. Det er antakelig den greieste måten å gjøre det på dersom du ønsker hele historien. Men det er ti årganger, da, så det blir en relativt kostbar fornøyelse.

Takk for info. Leste sammendraget fra tegneseriene på Wikipedia nå. Spennende! ;)

Anonymous poster hash: 1e3f6...da2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

tror det blir hardere og vanskeligere for ricks gruppe å klare seg fremover, i slik apokalyptisk situasjon vil jo de svakeste dø eller bli til zombier etter hvert.

Så alle grupper av mennesker de møter på fra nå vil være sterke og vanskelige å eliminere

Men ikke alle grupper er fiendtlige eller plyndrere. Det vil finnes folk som vil forsøke å etablere et samfunn og et mest mulig normalt liv. Folk som forsøker å holde fast på siviliserte verdier så langt de kan, i fellesskap med andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men ikke alle grupper er fiendtlige eller plyndrere. Det vil finnes folk som vil forsøke å etablere et samfunn og et mest mulig normalt liv. Folk som forsøker å holde fast på siviliserte verdier så langt de kan, i fellesskap med andre.

det var vel det de prøvde på terminus i begynnelsen, tror det er vanskelig å etablere trygge og normale samfunn i en slik verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare elsker denne serien. Men jeg har ikke mulighet til å se sesong 5 enda, må nøye meg med sesong 4 og det jeg får med meg her. Sikkert minst et år til amerikanske netflix viser sesong 5,så spoilere gjør ingenting.

Anonymous poster hash: 01697...23a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare elsker denne serien. Men jeg har ikke mulighet til å se sesong 5 enda, må nøye meg med sesong 4 og det jeg får med meg her. Sikkert minst et år til amerikanske netflix viser sesong 5,så spoilere gjør ingenting.

Anonymous poster hash: 01697...23a

Gratis streaming online. Fullt lovlig (så vidt jeg vet) og du slipper å laste ned noe. Minuset er at du ikke får med tekst, men det går som regel greit om du bruker hodetelefoner. Litt varierende kvalitet, men du får da med deg handlingen. :)

http://www.primewire.ag/watch-2490619-The-Walking-Dead

Anonymous poster hash: 2c401...42d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...