Gå til innhold

Sist sette film?


Anglofil

Anbefalte innlegg

The Norman Conquests: Table Manners/Living Together/Round and Round the Garden

En fiffig komedietriologi som forteller én historie på tre forskjellige vis gjennom tre filmer. En annerledes opplevelse. 7/10

I dine sko

Hadde lest boka, så ble litt skuffa over enkelte elementer som manglet i filmen som var ganske viktige, synes nå jeg. Men overraskende god underholdning og koste meg alene på kino! 7/10

Priest of Love

En god film om hvordan D.H.Lawrence og hans kone Frieda må dra fra England til USA og Mexico pga brenning og forbud mot boka "The Rainbow", i tillegg til forfølgelse pga konas tyske bakgrunn. Tilbake i England får Lawrence turberkulose, og han drar til Italia hvor han skriver "Lady Chatterley's Lover". En fascinerende film, hvor jeg ble postivt overrasket over Penelope Keith i rollen som den døve Dorothy Brett, og faktisk den karakteren i filmen som fikk mest oppmerksomhet hos meg, selvom filmen handler veldig lite om Brett. I tillegg finner vi også Ava Gardner i rollen som Mabel Dodge Luhan. Jeg likte filmen veldig godt, jeg gir den 8/10.

Mvh Yvonne :heiajente:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bruce Almighty, faktisk, selv om den hører til en sjanger jeg stort sett dropper. Noen morsomme situasjoner, men mest kliss og fjas og en elendig slutt. 2/10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

Brokeback Montain på kino. Likte den, selv om den kanskje var litt vel dvelende noen ganger. Vakker historie og gode skuespillerprestasjoner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så Cinderella Man... ganske fin film!

Også så jeg den med Tom Cruise, War of the World eller noe sånt.. Det var ikke helt min greie. Litt teit film, de bare løp fra monstre som skulle ta over jorden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg så Cinderella Man... ganske fin film!

Også så jeg den med Tom Cruise, War of the World eller noe sånt.. Det var ikke helt min greie. Litt teit film, de bare løp fra monstre som skulle ta over jorden!

War of the worlds likte jeg kjempegodt. Utrolige skuespillerprestasjoner og stilige effekter.

Med tanke på at filmen er basert på en bok som ble skrevet i 1898!!!... så synes jeg den er temmelig kul!

Endret av Sofia
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist film jeg så var Finding Neverland. En utrolig nydelig film!!!!! Gjorde ikke annet enn å grine på slutten av filmen. Sist film jeg så på kino var Pride and prejudice. Så den to ganger da jeg var i England i høst, men måtte bare få den med meg én gang til. Jeg er vel blant de få som har sansen for han nye Mr.Darcy :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...