Gå til innhold

Skravletråd mai/juni 2011


Twiddel

Anbefalte innlegg

Uææh, man må tenke på vaksiner og sånt også nå ja. :sjenert: Jeg har faktisk ikke tenkt tanken enda, men jeg tror jeg skal rådføre meg med legen først. :jepp: Når svineinfluensaen stod på som verst og vi var midt oppi første IVF-forsøk ble vi anbefalt å ikke gjøre det faktisk. :vetikke:

Jeg har som regel et veldig godt immunforsvar og blir sjelden syk, men etter at jeg ble gravid har jeg vært syk 3 ganger på 5 uker. :overrasket: Så kanskje jeg burde? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kanskje ikke så dumt å spørre legen om dette når jeg skal dit på fredag. Tok svineinfluensavaksinen i fjor vinter, men aner ikke vor lenge jeg er beskyttet av den. Noen som vet?

Kom meg på trening i går jeg da, og er veeeldig fornøyd med at jeg klarte det. Timen begynte ikke før kl 20 og det skal litt mobilisering til for å komme seg ut så sent på kvelden i høstmørket og regnvær. Glad for at jeg gjorde det, og gjennomført fin uten noen vondter. :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kom kvalmen for fullt på 5+4, lilly, krysser fingrene for at du slipper helt! ;)

Etter to-tre dager med kvalme har jeg blitt litt flinkere til å ta kontrollen over det selv, så nå spiser jeg lite og ofte og frokost med en gang jeg står opp, det hjelper veldig!

Litt usikker på svinevaksinen her også. :sjenert: Jeg tok i fjor, da hadde jeg jo bare meg selv å tenke på. Denne gangen er jeg i to risikogrupper, men er litt mer skeptisk likevel. Føles ikke bra å sprøyte noe inn i kroppen som jeg ikke føler er 100 prosent sikkert...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal jo til legen i morgen, så kommer også til å rådføre meg med ham ang vaksinen, men så lenge offisielle anbefalinger er at gravide skal vaksineres, så har vel ikke de "lov" til å si så mte annet. Men jeg heller nok mot å la være. Klarte meg fint uten i fjor, og med så mange som ble vaksinert i fjor vil vel sjansen for en større epidemi i år være mindre.

Her har kvalmen roet seg veldig! Er flink til å småspise druer og litt kjeks ( :sjenert: ), og det hjelper til med å holde det i sjakk også. Har ambisjoner om å få trent en dag jeg også, men det har blitt med tanken gitt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksiner ja..Jeg kommer ikke til å ta noen vaksiner. Var skeptisk i fjor og er fremdeles skeptisk til det i år. Har aldri influensa til vanlig, så ser ikke helt for meg at jeg kommer til å få det nå heller. Kanskje en naiv tanke, men det får heller være.

Vil ikke gi junior svineinfluensavaksine heller.

Jeg er blitt sykemeldt for noen uker nå. Er såpass kvalm på dagtid at jeg klassifiseres som ubrukelig på jobb :fnise:

Har også litt problemer med å ta vare på junior, så er veldig heldig med at vi har et supert nettverk av besteforeldre som stiller opp til barnepass når vi måtte trenge det. Han er selvfølgelig også i barnehagen.

Men kveldene er ok=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Der er gull verdt å ha besteforeldre i nærheten som kan stille opp altså. :jepp:

Ubrukelig på jobb ja....da er det vel like greit å holde seg hjemme. :ler:

I går fikk jeg lagt meg tidlig for planen var jo å lade batteriene litt, men hva hjelper det når junior våkner 0540. :Gjesp: Det er en halvtime før jeg vanligvis står opp, så ikke så veldig mye søvn å gå glipp av, men fy søren så tidlig det er å stå opp før 6!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg kommer ikke til å ta noe vaksine. Det er heldigvis sjelden jeg blir syk.

Ser nå at det er flere som næremer seg 12 uker- heldiggriser!! Jeg synes dagene vår veldig tregt nå.. Og graviditeten føles fremdeles fjern. Jeg har fått henvisning av legen min til gynekolog som tar tidlig ultralyd, men har ikke fått time ennå. Skal ringe igjen etterpå. Jeg har plutselig blitt overbevist om at jeg venter tvillinger denne gangen!! :haar:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er glad for at jeg har en 2åring som må være B-menneske! Vansklig å få tidlig til sengs, men sover gjerne til 8-9 om han får lov=) Hadde dødd om jeg måtte stå opp 05.40!

Enig i at tiden går sakte aimee. Går jo hjemme hver dag nå og tiden snegler seg forbi. Er 7+2 idag, men føler vel at jeg nærmer meg 9 uker :fnise:

Blir spennende med tidlig ul og muligens tvillinger :lur:

Idag er jeg ikke halvparten så kvalm som ellers. Håper alt er bra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjenner jeg er glad for at jeg har en 2åring som må være B-menneske! Vansklig å få tidlig til sengs, men sover gjerne til 8-9 om han får lov=) Hadde dødd om jeg måtte stå opp 05.40!

Du er heldig!! Min O. (20 mnd) våkner stort sett mellom 6 og 6.30. Vi drømmer om at han skal sove til 8.30. Det har skjedd kanskje tre ganger etter at han ble født..

Jeg skal på tidlig UL tirsdag neste uke - er veldig spent!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til på UL aimee, det blir spennende å høre om du har rett ;)

---

Jeg var veldig bestemt på ikke å ta influensavaksine, men er litt mer i tvil etter at Folkehelseinstituttet har bedt alle gravide om å vaksinere seg. Det er ikke enkelt :vetikke:

Vi har ingen barn fra før, så jeg kjenner det er godt å kunne ta en powernap på sofaen når det trengs. Det blir vel et desto større sjokk når babyen kommer på utsiden :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipper inn innlegget mitt fra dagboka:

OOOOOOHHHHHMYYYYYYYYYYYGOOOOOOOOOOD!!!

TVILLINGER!!

Jeg er i sjokk. Jeg er glad. Jeg er vantro. Det er HELT vanvittig! what?!?!

Det er alt jeg har å si foreløpig.

Jeg kommer til å få tre barn under 2 1/2 år.

Støttende ord tas i mot med takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klipper inn innlegget mitt fra dagboka:

OOOOOOHHHHHMYYYYYYYYYYYGOOOOOOOOOOD!!!

TVILLINGER!!

Jeg er i sjokk. Jeg er glad. Jeg er vantro. Det er HELT vanvittig! what?!?!

Det er alt jeg har å si foreløpig.

Jeg kommer til å få tre barn under 2 1/2 år.

Støttende ord tas i mot med takk!

Gratulerer!! :hoppe: Helt utrolig at du hadde rett :dåne:

Skjønner godt at det tar litt tid å venne seg til tanken, men det er jo helt fantastisk :strix: Det kommer til å gå helt fint, det er jeg sikker på! Du har jo erfaring fra før ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med tvillinger aimee. :klemmer:

Høres litt stritt ut med 3 barn fra 0-2,5 år men det kommer nok til å gå fint. Slitsomt med tenk på alle gledene. Dette fikser dere vettu! :tommelsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer så mye med tvillinger i magen, aimee!! Var det noen spesiell grunn til at du trodde du kunne ha tvillinger? Jeg har nemlig fått mage fort denne gangen, og vi har tullet litt hjemme med det her - for det er tvillinger i familien (mamma har alltid sagt at enten jeg eller min kusine kommer til å få tvillinger, noe ingen har gjort så langt...). Men jeg har egentlig bare sagt det for tull - så ble litt satt ut når du forteller at du har to nå :ler:

Ellers har formen vært fin en stund, men kvalmen kom tilbake for fullt i går. Kastet opp på jobb et par ganger da, så i dag ble jeg like godt hjemme - og har kastet opp tre ganger så langt :sukk: Håper det forsvinner igjen like fort som det kom.

Ellers har som sagt magen begynt å komme her. Er relativt slank vanligvis, så jeg sliter også med å skjule det. Måtte handle litt nye gensere i helga som er løstsittende. Bukser er heldigvis ikke noe problem - magen er over buksekanten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for alle gratulasjoner! Det verste sjokket har gitt seg nå, men jeg får fremdeles skyll av skrekkblandet fryd gjennom kroppen. Det er helt uvirkelig at det ligger to kryp inni magen min akkurat nå. Det jeg gruer meg mest til er hvordan det skal gå med stakkars storebror som skal kjempe om oppmerksomheten framover. Sukk.

Var det noen spesiell grunn til at du trodde du kunne ha tvillinger? Jeg har nemlig fått mage fort denne gangen, og vi har tullet litt hjemme med det her - for det er tvillinger i familien (mamma har alltid sagt at enten jeg eller min kusine kommer til å få tvillinger, noe ingen har gjort så langt...). Men jeg har egentlig bare sagt det for tull - så ble litt satt ut når du forteller at du har to nå :ler:

For meg var det en merkelig følelse, en tanke om tvillinger, som slo meg rett i magen. Jeg tenkte overhodet ikke på at tvillinger lå i familien (fetterne til pappa og søstrene til mormor), så hvordan det traff meg var veldig rart. Kanskje det var et instinkt eller den såkalte kvinnelige intuisjonen?

Magen har ikke blitt stor ennå, men det er lite som skal til for at den blir oppblåst. Sånn er det vel kanskje fort for oss som er gravide for andre gang.

Har du vurdert å gå på en tidlig ul da? Vi er utrolig glad for at vi fikk vite det så tidlig, vi trenger garantert tiden til å venne oss til tanken på tre. (selv om det selvfølgelig er en sjanse for at ting fremdeles kan gå galt...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du vurdert å gå på en tidlig ul da? Vi er utrolig glad for at vi fikk vite det så tidlig, vi trenger garantert tiden til å venne oss til tanken på tre. (selv om det selvfølgelig er en sjanse for at ting fremdeles kan gå galt...)

Har vurdert tidlig UL, men slo det egentlig fra meg igjen i går. Sjansen er jo så liten for at det skal være to... hva er oddsen for to stk i samme terminklubb på KG mener jeg :ler:

Har rundet uke 10 nå, og det var godt med tosifret ;) Er vel flere her som er over 12 uker nå? Fått innkalling til UL også, blir midt i romjula. Gleder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg passerer 15 uker nå denne uka (eller 14 om jordmoren som så på mini sist nå har rett). Så har termin i begynnelsen av mai.

Må bare føye meg inn i rekkene med gratulanter til aimee! tenk at du skal få tvillinger! Gratulerer så masse.

Har en bekjent som også hadde tre barn på under tre år - ikke tvillinger noen av de - bare ekstra fruktbar og litt ivrig med :sengekos: ´en. Det går nok bra skal du se!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...