Gå til innhold

Kjole-mål


~sikka~

Anbefalte innlegg

Jeg skal være brides-maid i et bryllup i nord-amerika til høsten. Jeg trenger kjolemålene mine i inches og de bør være målt i en brudesalong.

Målene skal sendes over til dem som lager brides-maid kjolene til bryllupet.

Noen som vet om jeg kan bare gå innom en brudebutikk og få dem til å måle meg på engelsk? Koster det noe? Finnes det noen butikker i Trondheim jeg kan gå til?

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 inches = ca 2,5cm. Det er bare å ta målene selv..

Jeg tok mine mål rundt midje,hofte,under,på og over brystene. Lengdne fra skuldre,hodet og fra skrittet og ned.Magen min (har litt fleskemage etter 2 svangeskap :veldigsur: ) trur det var det. Skal du ha ermer på kjolen er det vel greit å måle dem fra armhulen og fra skuldrene ned til fingrene.

Trur det var det... ellers er det vel bare ringe å spørre en brudesalong og høre..

Lykke til :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den brudesalongen som skal sy kjolene sa det lønnte seg å få målene fra en brudebutikk, da målene er annerledes for brudekjoler og bridesmaid kjoler enn andre kjoler.

Alt må jo ettermåles uansett. Men det blir vel ikke nøyaktig nok om jeg gjør det selv vel?

Tenkte bare jeg skulle høre her inne før jeg ringte rundt.

Takk = )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nøyaktig så er 1 inch 2,54 cm :wink: aner desverre ikke om de gjør slikt for deg i brudesalongene, men kanskje du kan få en skredder til å gjøre det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg hadde spurt om hjelp på en systue. Konvertering til inches er jo bare å regne ut selv. Men det er sikkert greit å ha noen som er vant til å sy til å hjelpe deg med mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja en systye hadde jeg ikke tenkt på, sikker på at de måler godt nok for brude tinger der da? Det får bare bli som det blir så får vi fikse det som er feil når jeg kommer over og prøver kjolen senere.

Skal prøve en systue jeg hvis jeg får negativ respons hos brudesalongene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den brudesalongen som skal sy kjolene sa det lønnte seg å få målene fra en brudebutikk, da målene er annerledes for brudekjoler og bridesmaid kjoler enn andre kjoler.

Du er da vel like stor uavhengig av hva kjolen skal brukes til??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selvfølgelig, men de sa at størrelsen kan variere opp til to størrelser når det gjelder sånne kjoler i forhold til andre. Vet ikke noe om dette jeg, bare de som sa det sjøh.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at de snakker ut fra sin erfaring. Der borte er det ikke så vanlig med systuer. Gode syersker holder til i brudesalonger, hvor de selger klær til alle formelle anledninger. Går du ikke hit, å tar mål, kan du gå på K-mart eller lign. Tror som dem at sjansen for å få gode mål som stemmer er størst om du der borte går på en brudesalong.

Her i Norge derimot er ting litt anderledes. Her har vi systuer av god kvalitet, som kan ta kjolemål. Få en syerske til å måle deg, og konverter etterpå. Konvertingen kan du gjøre her.

Kjolestørrelsene er litt forskjellige på am. brudekjoler og am hverdagskjoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må jo være kjolestørrelsen som varierer. Men dersom du sender dine mål (og ikke kjolestørrelse) kan de jo se ut fra dem hvilken størrelse du bør ha. xx cm over rompa er man jo uansett hvem man måler seg hos....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at de snakker ut fra sin erfaring. Der borte er det ikke så vanlig med systuer. Gode syersker holder til i brudesalonger, hvor de selger klær til alle formelle anledninger. Går du ikke hit, å tar mål, kan du gå på K-mart eller lign. Tror som dem at sjansen for å få gode mål som stemmer er størst om du der borte går på en brudesalong.

Her i Norge derimot er ting litt anderledes. Her har vi systuer av god kvalitet, som kan ta kjolemål. Få en syerske til å måle deg, og konverter etterpå. Konvertingen kan du gjøre her.

Kjolestørrelsene er litt forskjellige på am. brudekjoler og am hverdagskjoler.

Okei - da skjønner jeg. Da går jeg bare til nærmeste syerske hvis jeg finner noen :wink:

Takk for svar alle sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...