Gå til innhold

Hunn vs hannkatt


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hadde to kastrerte hannkatter inntil nylig, men den ene katten min ble påkjørt. Han som sitter igjen savner kompisen veldig og vi savner egentlig også å ha to katter. Problemet er at jeg er redd en ny hannkatt lettere blir et nytt trafikkoffer. Noe som jeg helst vil unngå selvfølgelig. Tenkte en hunnkatt kan være mer hjemmekjær. Men hunnkatter kan være sære ellers. Derfor lurer jeg på om noen har erfaringer med hunn vs hann. Hvor mye kompis får han i en hunnkatt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi har vel hatt omtrent like mange av både hunnkatter og hannkatter og kan ikke si det er noen som helst forskjell når det gjelder det du nevner. Alle har vært kastrerte, det har nok sitt å si også. Ingen av kattene har dødd i trafikken heller. Kan ikke si at hunnkattene er nevneverdig særere enn hannkattene, og begge kjønn har vært veldig kosete. Katter har ulik personlighet de også, akkurat som oss, så tror ikke du skal tenke så mye på kjønnet, men heller finne en katt du liker. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Katter har ulik personlighet de også, akkurat som oss, så tror ikke du skal tenke så mye på kjønnet, men heller finne en katt du liker. :)

Det synes jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler deg å ta en tur til nærmeste dyrebeskyttelse eller omplasseringssenter. Her kan du velge en katt med den personligheten du ønsker. Mange av kattene har hatt det tøft utendørs i lang tid, og er veldig hjemmekjære.

Det viktigste er kattens personlighet, og at den er kastrert. Hunkatter er som regel mer dominante, så man anbefaler normalt at om man har en jente fra før av, bør man skaffe en gutt. Men når du har en gutt har dette ingenting å si. Ellers er min oppfatning at jenter generelt er litt viltrere, særere og mer aktive. De er også ivrigere jegere.

Jeg ville nok ikke latt kjønn være noen viktig faktor i dette valget=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...