Gå til innhold

Bambino håper på en bambino.


 bambino

Anbefalte innlegg

Da var det min tur til å lage en prøverdagbok. :biggrin:

Jeg er en jente på 27 år med en samboer på samme alder. Vi har vært sammen i litt over 6 år, har hus, bil og fast jobb begge to. Endelig føler vi begge at tiden er inne for et nytt kapittel i livet vårt. :danse:

Etter 8 år på yasmin p-piller, Startet jeg i slutten av mai på folat og 30 juni sluttet jeg på p-piller.

Jeg fikk TR 4 juli, men det var nok en såkalt pilleblødning??

De siste 3 dagene har jeg følt meg oppblåst og hatt småmurringer i magen, så jeg forstod at noe var på gang. Derfor tok jeg en EL-test i går (har kjøpt billige fra ebay) og på den man kunne skimte en rød strek. Jeg har aldri prøvd slike tester før så jeg var usikker på om det var en strek jeg så eller om det var en "skyggestrek".

SÅ, i dag. I dag kom det endel slim ut av ja.. meg... helt plutselig, såppas mye at jeg skvatt :fnise: Så jeg tok en ny EL-test i dag, har lagt ved bilde.

Viser den at jeg har eggløsning akkurat nå? Hvor lenge har man det sånn ca? Og er det bare å "kjøre på" nå da?

Hilsen en som lurer på veldig mye som angår den nye pille-frie kroppen, prøving/graviditet og det meste rundt temaet :laugh: .

Endret av bambino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Siden den nå er positiv. Vil det da si at jeg nå har en "normal" syklus allerede, eller kan det skje at TR og EL ikke dukker opp senere? Noen som vet?

Kanskje litt vanskelig å svare på men.

Endret av bambino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har positiv eggløsningstest, men egget slipper ikke før testen blir negativ igjen (så vidt jeg vet). Den blir negativ i morgen eller overimorgen hvis du har normal høyde på hormonene :)

Du kan i utgangspunktet forvente TR to uker etter EL, men du vet ikke sikkert om du har normal syklus eller ikke før du kommer til IKM. Jeg trodde jeg kom rett inn i en god og normal syklus, men alt var bare krøll etter 8-9 år på p-piller. Ble gravid likevel, da, etter 5 mnd :) Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har positiv eggløsningstest, men egget slipper ikke før testen blir negativ igjen (så vidt jeg vet). Den blir negativ i morgen eller overimorgen hvis du har normal høyde på hormonene :)

Du kan i utgangspunktet forvente TR to uker etter EL, men du vet ikke sikkert om du har normal syklus eller ikke før du kommer til IKM. Jeg trodde jeg kom rett inn i en god og normal syklus, men alt var bare krøll etter 8-9 år på p-piller. Ble gravid likevel, da, etter 5 mnd :) Lykke til!

Ahh takk for oppklaringen, uvant å måtte bli vant til kroppen på nytt etter pilleslutt :fnise: ! Får bare krysse fingrene for at det stabiliserer seg ikke så alt for sent.

Gratulerer med den lille :biggrin:

Endret av bambino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei hei! :vinke:

Stikker hodet innom å ønsker deg lykke til. Vil gjerne følge deg videre :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært uten nett i noen dager, så nå var det jaggu på tide å skrive litt igjen!

Dagen jeg hadde positiv eggløsningstest ble vi overrasket av familie som gjerne ville sove over noen dager, typisk... Men vi klarte å lure inn litt :sengekos: den første kvelden allikevel :fnise: Ble liggende med beinene høyt i 30 min. Hehehe det har sikkert liten effekt, men det var godt å slappe av :fnise:

Nå de siste par dagene har jeg hatt smerter i nedre del av magen på venstre side når jeg presser.. Noen som har opplevd noe lignende? Akkurat som om en muskel strekkes, men det er på akkurat samme sted hver gang.

Endret av bambino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Nok en dagbok å lese i ;) tror noen kan svare på hva disse smertene er bedre enn meg.. jeg er litt amatør på sånt enda tror jeg :P

Men det jeg tenkte var: festesmerter kanskje? Spørs hvor mange dpo du er nå :) vanlig at egget fester seg mellom 5-8 dpo eller noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjenner jeg er litt usikker på hva DPO er. Er det dagene etter positivt resultat på EL-test?

Aner ikke. I dag har jeg kjent smerter i magen hele dagen og i tillegg hatt ryggsmerter. Det er ikke veldig vondt, men jeg har aldri opplevd slik før. Får bare vente å se om jeg skal kontakte lege tenkte jeg.

Endret av bambino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

DPO=dager etter eggløsning. Eggløsningen kommer som regel 12-48 timer etter positiv eggløsningstest, så jeg regner 1 dpo som 2 dager etter positiv eggløsningstest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vil gjerne følge med deg her! Prøver selv å bli gravid, IKM om noen dager! Spennende:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei! Vil gjerne følge med deg her! Prøver selv å bli gravid, IKM om noen dager! Spennende:)

Så koselig:D Spennende det her :fnise:

Endret av bambino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

oioioi.. Nå ligger jeg helt slått ut på sofaen med menssmerter etter 7 dager med jobb. :veslejenta: De siste dagene har jeg bare sovet MASSE fordi jeg har vært helt utslitt, så nå skal det bli godt med noen dager fri :danse:

Føler jeg har menssmerter nå, men jeg trodde ikke jeg skulle få det før nærmere fredagen. Jeg har vanligvis ikke menssmerter så mange dager i forveien. Jaja, får bare vente å se om det kommer tidligere enn antatt da :(

Endret av bambino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, hverken TR eller menssmerter i dag. Kun bittelitt farget utflod.

Noen som kan oppklare alle de forkortelsene som brukes her? IKM f.eks, når er det?

Endret av bambino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

IKM er ikke kommende mens, altså den dagen du forventer å få mens, men håper den ikke kommer ;)

Så spennende! Krysser fingrene for at TR holder seg langt unna :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

IKM er ikke kommende mens, altså den dagen du forventer å få mens, men håper den ikke kommer ;)

Så spennende! Krysser fingrene for at TR holder seg langt unna :)

Takk:D Huff, jeg er fersking :fnise:

Endret av bambino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk:D Huff, jeg er fersking :fnise:

Vi har alle vært der ;) hvis du går inn på prøverdelen av forumet og ser på tråder som f.eks ikm august så står det fint forklart alle forkortelser der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er IKM på onsdag tror jeg.

Samboeren min har en god følelse sier han. Han er så søt. Han hadde vært hos legen her om dagen, fordi han var i syk, men han hadde endt opp med å snakke om graviditet i en halvtime. Fikk masse god tips. :fnise:

Krysser fingrene for at han har rett. Det hadde vært fantastisk. Men jeg tør liksom ikke å håpe på at det skal skje SÅ FORT! Uansett blir det veldig spennende fremover.

Koselig at dere vil følge meg :biggrin:

Endret av bambino
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...