Gå til innhold

Cathrinemic's graviditetsdagbok


CathrineMic

Anbefalte innlegg

Wow. Ca 1 april skulle jeg fått TR, men den kom aldri, idag, 5 over tiden, tok jeg test. Det viste seg at jeg hadde blitt gravid å var 2-3 uker på vei. Jeg kan ikke fatte det, mannen kan ikke fatte det. Vi har klart å bli gravid på egenhånd. Vi har ikke tenkt på å ha sex på rett tid engang. Snakk om å vær heldig. Fy fader så glad jeg er, ikke det at det har gått helt opp for meg heller enda, men likevell :D

det jeg lurer på nå, er hva gjør jeg nå? Ringer jeg lengen på tirsdag? Hva sier man? "hei, jeg har blitt gravid å er rundt 3 uker på vei"

dette er så spennende :D

Gratulerer!! Det er jo bare helt fantastisk:) Du er ikke 3 uker på vei, men 5 uker. Du må ta utgangspunkt i når du hadde mens sist, og det er vel ca 5 uker siden hvis du hadde forventet mens den 1. Da har du kommet like langt som min samboer!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Åh? D sto 2-3 uker på testen, å d kan stemme mtp nårtid vi hadde sex, som var litt over 3 uker siden ;p jeg er ikke helt inni dette her, enda :P så kjekt at vi er ca like langt :D gratulerer til dere også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh? D sto 2-3 uker på testen, å d kan stemme mtp nårtid vi hadde sex, som var litt over 3 uker siden ;p jeg er ikke helt inni dette her, enda :P så kjekt at vi er ca like langt :D gratulerer til dere også :)

Tingen er at CB regner ut hvor gammel babyen/embryoet er, altså 2-3 uker, men du må plusse med 2 uker (siden man regner fra 1. mens dag og det er 14 dager mellom 1. mensdag og eggløsning):) får å finne ut hvor langt du er på vei. Så du kan si at du er ca 4-5 uker på vei, og at embryoet er 2-3 uker gammel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tingen er at CB regner ut hvor gammel babyen/embryoet er, altså 2-3 uker, men du må plusse med 2 uker (siden man regner fra 1. mens dag og det er 14 dager mellom 1. mensdag og eggløsning):) får å finne ut hvor langt du er på vei. Så du kan si at du er ca 4-5 uker på vei, og at embryoet er 2-3 uker gammel.

ååh, takk for svar =) Å nårtid er det normalt å ringe til legen å gi beskjed om dette? =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ååh, takk for svar =) Å nårtid er det normalt å ringe til legen å gi beskjed om dette? =)

Forrige gang ringte vi med engang (4uker på vei) men vi fikk ikke time før 10. uke uansett og vi bestilte tidlig ultralyd til uke 8+3 også med engang. Men det endte opp i en spontanabort i uke 5+4. Nå tenkte vi å ringe neste uke eller noe. Haster ikke så veldig mye. Men er da litt gøy å ha en dato å se fram til:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forrige gang ringte vi med engang (4uker på vei) men vi fikk ikke time før 10. uke uansett og vi bestilte tidlig ultralyd til uke 8+3 også med engang. Men det endte opp i en spontanabort i uke 5+4. Nå tenkte vi å ringe neste uke eller noe. Haster ikke så veldig mye. Men er da litt gøy å ha en dato å se fram til:)

Tusen takk for svar =) Det jeg også tenker, greit å ha en dato å se fram til :) + Jeg aner jo ikke om det er lang ventetid for å få time her jeg bur, så greit å være tidlig ute :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan kan jeg flytte denne tråden øve til gravid? Å endre navn på den? Jeg er ikke helt inni dette her, å klarer ikke å finne utav det :fnise: Håper ellers alle har en fin påske. Sjøl sitter jeg her hjemme alene, mens mannen er på jobb i nordsjøen, å venner er ute siden det er påske. Men men, er jo bare å vende seg med tanken tenker jeg :sjenert:

I tilegg har jeg bare litt ømme bryster. Litt irriterende å ikke ha noen andre gravid symptomer, ikke det at jeg klager altså, men gjerne litt lettere at det hadde gått opp for meg om jeg hadde hatt andre ting også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :klemmer:

Og ta det med ro, de andre symptomene kommer tidsnok, og du blir "dritt lei" av dem... hehe..ikke det at jeg ikke er overlykkelig for å være gravid altså, men trøttheten og kvalmen er ikke lett å leve med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye :klemmer:

Og ta det med ro, de andre symptomene kommer tidsnok, og du blir "dritt lei" av dem... hehe..ikke det at jeg ikke er overlykkelig for å være gravid altså, men trøttheten og kvalmen er ikke lett å leve med...

Hehe, det trur jeg på :fnise: Men du får hvertfall litt følelsen av å være graivd. Akkoratt som jeg ikke helt klarer å tru at jeg er det enda.. Eneste magen romler hele tiden, selv når jeg har spist. Å jeg kan fort bli sulten... :P Det er litt unormalt for meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+4 idag..Tiden går litt fort samtidig som den går sakte.. Å jeg merker kun ømme bryster, litt mer trøtt enn vanlig, å oftere sulten.. Er jo selvfølgelig gla for at det ikke er verre enn det :) Imorgen blir det å ringe legen å gi beskje, å få noe time. Gleder meg til å se den lille spiren når den tid kommer, trur det blir mye mer virkeligt da, enn flerne graviditets tester som er positive. I å me at det faktisk har gått så lang tid som dette, å vi fikk beskje om at det skulle nesten ett under til at vi skulle bli gravid selv :D *Lykke*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer kjempe masse :) Veldig kjekt å lese! Er selv bare i PP1 og håper at det ikke tar for lang tid. Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer kjempe masse :) Veldig kjekt å lese! Er selv bare i PP1 og håper at det ikke tar for lang tid. Lykke til!

Takk for det :) Masse lykke til for dere også, håpe det ikke tar allverdens tid for dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått time hos fastlegen min 10 mai. 1 mnd til... Litt lenge til, skulle gjerne fått før, ikke at det er noe vits akkoratt :fnise: Jeg gleder meg sånn!!! :D Masse spennende som skjer framøve nå, bare håpe tiden går fort! :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da slenger jeg meg på i dagboken din jeg også :jepp:

Kosligt at du stakk innom ;D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Fantastiske nyheter!!!! Gratulerer så mye :klemmer: Nå ble jeg glad på deres vegne!

Lykke til!:)

Tuuuusen takk for det :klemmer: Vi ble fryktelig gla vi også :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 uker idag, 4 uker til legetime, å 6 uker til de magiske 12 <3 måtte tiden gå fort :D fortsatt fine dager med kun trøtthet å mye sulten *bank i borde* :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig kom hodeverken, å en rar svimmelhet eller hva det nå er!!! Nesten som jeg er litt bedugget av alkohol :sukk:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stille å rolig kveld her! Har besøk av min bestevennine, bror og pappa. Koseligt med besøk når samboeren er på jobb i nordsjøen. Heldigvis kommer han hjem på tirsdag! :D

hva driver dere med ikveld jenter? :) god helg til alle! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...