Gå til innhold

Jeg ble tatt i løgn, veien til tillit?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ble fersken i en løgn i en situasjon hvor jeg fikk panikk. Bare sa det første som falt meg inn selv om jeg visste at han lett kunne sjekke om det stemmer.

Han sier han har det bra, men kroppsspråket hans viser helt motsatt. Noe vi har prøvd å snakke om, men det har ikke gått helt bra. Jeg legger meg helt flat. Har sagt at det ikke kommer til å skje igjen og vi har funnet løsning på hvordan unngå det.

Men nå gir han totalt faen i meg. Sier han elsker meg, men orker ikke ha meg inntil seg og såvidt noen kyss. Jeg har gitt han den plassen han behøver og legger alt tilrette for å bygge opp han og ta vare på han nå. Likevel blir det bare verre.

Så kommer det frem at han mener jeg ikke gjør det jeg sier. Handling og ord stemmer ikke. Men han forteller at han har det bra, når jeg spør ennå en gang fordi jeg ser på han at det ikke stemmer så blir hn sint og slutter å svare\se på meg.

Hender han er i godt humør litt av dagen, så har han litt tid for seg selv og når han er tilbake er han pottesur. Og jeg spør igjen og han blir sint. Jeg har også prøvd å la være å spørre, men da føler han at hn blir oversett. Han mener at de første setningene mine begynner med "jeg" noe jeg har tatt meg selv i og snur heller ting til å prate om han. Nå er dette noe som irriterer også. Helomvendingen.

Hva kan vi gjøre?

Ja, vi er voksne.

Anonymous poster hash: 60357...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vanskelig og si, er det en liten løgn eller en stor?

Tenker at noen ganger kommer man med en hvit løgn. Er ikke noen grunn til og fryse partneren ut helt..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den dagen han følte handling mot ord situasjonen hadde vi pratet om noe som er en veldig vanskelig situasjon for meg. Og neste dag etter å ha tenkt litt forklarer jeg hele saken litt mer og ber om tid til p ta tak i det. Han svarer med å spørre om vi skal sette på en film. Men kommer i ettertid å sier han den ene dagen kom en ting vi fant en løsning på sammen også kommer du med noe nytt neste dag og en ny løsning.

Men akkurat det så prøvde jeg å høre hva han mente om saken, uten å få noen tilbakemeldinger i det hele tatt. Blir så fryktelig usikker rundt han. Føler ikke hans handling og ord stemmer helt. Ikke lett å høre på det han sier når han viser noe helt annet.

Hjelp.

Ts

Anonymous poster hash: 60357...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje du skal slutte og prøve og klemme.

Da får han nok litt panikk og kommer til deg når han ser at du slutter.

Ingen grunn til og være avvisende hvis du ikke har vært utro eller gjort noe skikkelig galt.

Han har sakt at det er greit så får du ta det som det er, tror du blir fortvilet i lengden hvis du skal fokusere på dette hele tiden. La han være og la han komme til deg.

Han vet du angrer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen utroskap! Syns egentlig det hele er litt filleting. Men en løgn er en løgn uansett. Og jeg skammer meg veldig.

Anonymous poster hash: 60357...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Det virker som om denne lógnen har sáret kjaeresten din djupere enn han kanskje ónsker á innrómme? Tillitt vil ta mye tid fór det blir bygd opp igjen, det er ogsá vanlig med at den som ble sáret vil fortsette med á vaere sinna og sáret i den kommende tiden fremover. Kan du gi et naermere eksempel pá hva slags type lógn dette var?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Saken er at vi er ganske enige om å ikke ha venner av motsatte kjønn. Så skjedde det en glipp. Du vet hvor lett det er å legge til Moen på Facebook. Jeg så det ikke før mannen hadde godtatt. Mannen er familie, men det har ikke så mye å di, det er litt ut i familien. Likevel reagerte han så sterkt på melding at jeg skrev han prøvde å legge til meg, jeg fikk godtatt. Du kan sjekke min facebook. Noe han gjorde og så at xxx har godtatt din forespørsel. Og da var det gjort. Jeg tenkte faen med en gang og fjerna så fort jeg så han godtok. Tenkte på å skrive en forklarene melding med en gang fordi jeg bet det kommer en reaksjon. Men jeg lot være og tenkte vi kunne prate om det hjemme. Men rakk ikke så langt før det kom noen kvasse meldinger.

Anonymous poster hash: 60357...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han sier han ikke er forelsket lenger, men at han elsker meg. Jeg er fortsatt drit forelsket og klarer ikke å få det til å stemme når han sier sånn men viser at han ikke orker å ha noe nærhet i det hele tatt.

Anonymous poster hash: 60357...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Han er nok aller mest skikkelig sáret ná, og da er det lett for á ikke fóle seg sá mye forelsket og á si sánt til deg for á sáre tilbake igjen. Det er leit at han tok dette sá hardt, det virket ná mer som en liten "feil" du gjorde med á "adde" den mannen innpá facebook som venn? Han burde ná ha hórt pá deg og á ikke ha sett pá dette sá negativt om en gang.

Ja da er jeg enig med Gypsy22 om á la han vaere i fred, ogsá á la han ha en del tid alene for á tenke over alt dette grundigere. Du kan godt sende han e-mail eller meldinger der du forklarer din side pá historien, eller kanskje du har gjort dette allerede? Iallefall er det nok lurt med á la han ha noe tid for seg sjólv, da vil det ogsá vaere lettere for han á tenke mer over situasjonen og á tenke over fólelsene sine for deg.

La han ha den tiden han trenger, og sá er det vel best á la han ta det neste steget.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi bor sammen. Og huset er ikke kjempe stort, vanskelig å gi rom.

Men jeg prøvde igår. Snakket ikke med mindre han gjorde det og holdt på med mitt eget.

Ja, det bar et skikkelig uhell. Og jeg taklet det dårlig.

Anonymous poster hash: 60357...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg prøver å si at vi må snakke om det. Hjelper ikke å ikke snakke og glemme. Han kan gjerne skrike til meg, bare han får det ut. Men nå vet jeg ikke hva jeg gjør lenger. Jeg bare er tilstedet.

Anonymous poster hash: 60357...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Ok. Ja, da má du vel próve med á vaere tálmodig samtidig som próve med á vaere deg sjólv sammen med han, men ikke á mátte forvente at han behandler deg pá en viss máte tilbake. Du er vel nódt til á próve deg fram en del. Hvis han trenger oppmerksomhet sá gi han det pá den máten du har alltid gjort tidligere og, men denne gangen sá bór du ikke forvente sá mye tilbake i fra han. Om du sá praktiserer dette flere ganger uten á forvente mye igjen, men viser han at du er glad i han, at han er virkelig spessiel for deg, sá kan det hende at dette vil mjuke han opp litt mer... Men det kan lett ta en del tid.

Kommer egentlig veldig an pá hvordan han er nár han fóler seg skikkelig sáret.

Tror at det er veldig vanlig for oss kvinner á ville snakke ut nár det er en konflikt. ;) Dette er ná viktig og bra, men for noen menn sá er det ikke den beste máten á takle pá for dem.Eller sá trenger vel samboeren din á skrike ut mer i sinne fórst, og vel, det vil jo ikke vaere til mye hjelp for deg.

Det er ikke lett det der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så jeg bare fortsetter som nå. Ikke noe mas, er der for han og prøver å gjøre ting som vanlig.

Men hvor skal jeg hente tålmodighet og overskudd fra da? Noe tips der? For jeg har ingen andre å støtte meg på

Anonymous poster hash: 60357...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde ikke godtatt at hun jeg er sammen med, hadde nektet meg å legge til slekt å venner av begge kjønn på facebook.

Vis det å være unøyaktig om en liten filleting, som hvem som har lagt til hvem, skal føre til samlivskrise så kommer dere til å få det morsomt fremover...

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Kan ikke si hvor lenge du má gjóre som du gjór. Det er noe du má finne ut av sjólv. Men om det ikke var sá lenge siden dette skjedde, sá er det lurt á la det gá litt mer tid fór du velger á gjóre noe annet. Hvis du fortsatt synes at forholdet er verdt á jobbes med og det ikke blir lettere etter en litt lengre periode, da kan det nok vaere lurt á starte med á gá til partner's terapi.

Endret av SunflowerPenguin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

jeg må i hvert fall takke for støtte og at dere tok dere tid så tidlig på morningen.

Jeg skrev en lapp før jeg dro på jobb, hvor jeg unnskylder meg for st jeg har vanskelig for å forklare og at jeg elsker han. Bedre med lite nærhet enn å miste deg helt skrev jeg. Håpet på bedring, om jeg så må gi han resten av livet på å bevise meg.

Anonymous poster hash: 60357...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SunflowerPenguin

Det er en fin liten lapp, likte spessielt det at du skreiv "Bedre med lite nærhet enn å miste deg helt". Er ná ogsá veldig poetisk.

Skjónner at dette ikke er lett for deg heller, men det er bra á gi det mer tid fór du fár andre tanker. Kanskje han trenger tid til á fordóye dette mer fór han kan klare á komme seg litt mer videre? Synes du gjór mye bra.

Endret av SunflowerPenguin
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blondie65

Jeg hadde ikke godtatt at hun jeg er sammen med, hadde nektet meg å legge til slekt å venner av begge kjønn på facebook.

Vis det å være unøyaktig om en liten filleting, som hvem som har lagt til hvem, skal føre til samlivskrise så kommer dere til å få det morsomt fremover...

Ikke jeg heller. Ikke på vilkår.

Jeg kan forstå at det kan være vanskelig om man er venner med eks'en. Men jeg har mange venner av begge kjønn og de forsvinner ikke fordi om jeg får en kjæreste. Og jeg synes mannen lager D.R.A.M.A. og "tredje verdenskrig" av en filleting. Har han voldsomme sjalusi og kontrollbehov?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for støtte. Føler jeg ikke gjør noe riktig om dagen selv men. Jeg prøver så godt jeg kan.

Anonymous poster hash: 60357...145

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...