Gå til innhold

Overgrep eller bare mangel på respekt?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er dette for overgrep å regne?

Har for ikke så lenge siden brutt ut av et lengre forhold. Forholdet har i flere år skrantet - det på alle områder. Nå som jeg får min tidligere partner på avstand, innser jeg bare mer og mer hvor galt mye har vært.

Men så er det en ting særlig, som mine venninner mener er et direkte overgrep, som jeg selv egentlig aldri har tenkt over selv som overgrep. Mer sett på som total mangel på respekt.

Ved flere anlednigner de siste årene, når min tidligere partner og jeg har hatt uoverensstemmelser, hvorpå jeg ikke har hatt lyst på sex samme kveld. Har min tidligere partner ventet til jeg sovnet, for deretter begynt å beføle meg. Han har da "tatt meg off guard", slik at jeg ikke lenger er sint, og dermed får ha sex med meg. Han påstår at han har gjort dette i søvne, men jeg er ikke så sikker på det, siden dette alltid har skjedd når jeg i utgangspunktet ikke har villet. Andre ganger der vi ikke har hatt sex ved kvelden, av helt andre årsaker, har han ikke gjort det.



Anonymous poster hash: 45787...14a
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du var bevist og med på det, men du tenkte ikke helt klart fordi du nettopp våkna? nei,det er ikke overgrep.



Anonymous poster hash: faf69...d12
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har tenkt på det som overgrep før venninnene dine begynte å snakke om at det er det, tenker jeg at det ikke er overgrep. Hadde han gått over dine grenser hadde du vel reagert selv.



Anonymous poster hash: 6350d...e26
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns ikke det er respektløst engang helt ærlig. Kanskje mer respektløst å bable til venninnen at etter å ha kranglet så tilgir kjæresten din deg og prøver seg på sex,men du har lyst til å fortsette å være sur og nekte han,men du glemte at du er sur og derfor har du nå blitt voldtatt.



Anonymous poster hash: faf69...d12
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener det er et overgrep. Du har sagt at du ikke ville, og han har ventet til du har sovnet med å beføle deg og selv om du har våknet til har han utnyttet deg i en situasjon der du er svakere. Respektløst er det selvsagt også. Overgrep trenger ikke å være fysisk hardhendte og voldelige.

Det er ikke dermed sagt at du er nødt til å gjøre noe mer ut av det. Tenk heller at det er greit at du ikke lenger er i et forhold til denne personen.



Anonymous poster hash: 6ef50...18c
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Overgrep eller ei -om dette skjedde bevisst fra hans side så er jo definitivt en måte å drive psykisk spill på. Jeg har selv vært med på å "overgi meg" i situasjoner jeg egentlig ikke ville (er heldigvis blitt klokere med årene, det kommer du også til å bli nå når du har kjent det kroppen) -og sex er farlig psykisk spill siden det er en handling hvor tillit betyr så mye.

Det eneste jeg ikke skjønte med innlegget var at han har sagt at han har unnskyldt dette med at han gjorde det i søvne? Beføling i søvne er jeg med på, men sex? De eneste gangene jeg har hørt om dette er folk med en spesiell søvn-lidelse, men det er stor forskjell på å tisse i skapet f.eks. og det å faktisk ha sex med noen mens du sover.

Snakket dere ikke sammen under sex? Så på hverandre? Byttet stillinger?

Endret av Colargol
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å kalle dette overgrep er å latterliggjøre andre overgrep. Blir litt det samme som å kalle deg tyv om du maser deg til ting han egentlig ikke ville kjøpe til deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å kalle dette overgrep er å latterliggjøre andre overgrep. Blir litt det samme som å kalle deg tyv om du maser deg til ting han egentlig ikke ville kjøpe til deg.

Psykiske overgrep kan føles like mye som en traume som fysiske og voldelige overgrep.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykiske overgrep kan føles like mye som en traume som fysiske og voldelige overgrep.

Ja,men at hun gir etter er ikke psykisk overgrep. Herregud! hvor stakkarslig og liten er man egentlig?

Anonymous poster hash: faf69...d12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han begynte med dette når du sov og ikke var 100% tilstede vel vitende om at du ikke ønsket sex litt tidligere vitner om mangel på respekt fra hans side, men å dra det til et overgrep synes jeg er drøyt. Du var kanskje ikke våken da han begynte, men etterhvert så ville du jo våknet tilstrekkelig opp til å være i stand til å ta en avgjørelse på om du ønsket å fortsette eller ikke. Ynkelig og respektløst fra hans side definitivt, men det blir i mine øyne likevel i drøyeste laget å definere dette som et overgrep.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg leser innlegg som dette, får jeg vondt av de som virkelig er utsatt for overgrep.

Nei, trådstarter. Her kan du ikke påberope deg retten som overgrepsoffer.



Anonymous poster hash: a7214...1fa
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

At han begynte med dette når du sov og ikke var 100% tilstede vel vitende om at du ikke ønsket sex litt tidligere vitner om mangel på respekt fra hans side, men å dra det til et overgrep synes jeg er drøyt. Du var kanskje ikke våken da han begynte, men etterhvert så ville du jo våknet tilstrekkelig opp til å være i stand til å ta en avgjørelse på om du ønsket å fortsette eller ikke. Ynkelig og respektløst fra hans side definitivt, men det blir i mine øyne likevel i drøyeste laget å definere dette som et overgrep.

Eller så prøver han bare å gjøre det godt igjen. Etter at jeg har kranglet med kjæresten min trenger jeg ikke å spørre om tillatelse til å ta på han igjen, jeg bare gjør det når ting har roet seg ned fordi jeg søker trøst fra han. Mange som er dårlig til å uttrykke seg med ord,spesielt gutter, og han prøvde kanskje bare å søke trøst han også.

ser ikke hvordan dette er respektløst, med mindre han plutselig dro av henne klærna og gjorde sitt.

hvis ts er så forbanna at hun mener at typen ikke får lov til å ta på henne, hvorfor sover hun i samme seng som han i et hele tatt?

Anonymous poster hash: faf69...d12

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller så prøver han bare å gjøre det godt igjen. Etter at jeg har kranglet med kjæresten min trenger jeg ikke å spørre om tillatelse til å ta på han igjen, jeg bare gjør det når ting har roet seg ned fordi jeg søker trøst fra han. Mange som er dårlig til å uttrykke seg med ord,spesielt gutter, og han prøvde kanskje bare å søke trøst han også.

Anonymous poster hash: faf69...d12

.... et godt poeng!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Psykiske overgrep kan føles like mye som en traume som fysiske og voldelige overgrep.

Tror det enkleste er å bare overlate alt ansvaret for sex til kvinne, for nå er det tydeligvis alt for lett å bli kalt overgriper. Virker jo nesten som at bare det å ønske å ha sex med kjæresten sin er et overgrep :S

TS sin kjæreste prøvde seg på henne (bevisst/ubevisst), og han fikk "napp". Thats it! Skjerp dere, ellers er vi alle overgripere!

Anonymous poster hash: 0d8f8...8c3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror det enkleste er å bare overlate alt ansvaret for sex til kvinne, for nå er det tydeligvis alt for lett å bli kalt overgriper. Virker jo nesten som at bare det å ønske å ha sex med kjæresten sin er et overgrep :S

TS sin kjæreste prøvde seg på henne (bevisst/ubevisst), og han fikk "napp". Thats it! Skjerp dere, ellers er vi alle overgripere!

Anonymous poster hash: 0d8f8...8c3

Om du leser mitt første innlegg så kaller jeg det pyskisk spill (om han var bevisst i handlingene sine) og ikke overgrep.

Men at pyskisk spill kan føles traumatiserende må det da vel gå an å si?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du leser mitt første innlegg så kaller jeg det pyskisk spill (om han var bevisst i handlingene sine) og ikke overgrep.

Men at pyskisk spill kan føles traumatiserende må det da vel gå an å si?

Eller bare se det for hva det er... Han ville ha sex med kjæresten sin.

Anonymous poster hash: 0d8f8...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

TS sin kjæreste prøvde seg på henne (bevisst/ubevisst), og han fikk "napp". Thats it! Skjerp dere, ellers er vi alle overgripere!

Anonymous poster hash: 0d8f8...8c3

TS hadde sagt nei, og lå og sov da kjæresten begynte å beføle henne selv om hun hadde sagt at hun ikke ville på forhånd. That's it! Det er å utnytte en situasjon, og i mine øyne overgrep.

Anonymous poster hash: 6ef50...18c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller bare se det for hva det er... Han ville ha sex med kjæresten sin.

Anonymous poster hash: 0d8f8...8c3

Joda, men etter de har kranglet, og etter at hun har sagt at hun ikke vil ha sex..!

Jeg er enig i at det ikke er overgrep, men det betyr ikke at han gjorde rett i å beføle og forsøke å ha sex når hun allerede har sagt nei. Og dette opptil flere ganger!

Det jeg reagerer mest på er at han sier at han har hatt sex i søvne...hver gang!

Det er dette som får situasjonene til å fremstå som psykisk spill fra mitt perspektiv når jeg leser HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS hadde sagt nei, og lå og sov da kjæresten begynte å beføle henne selv om hun hadde sagt at hun ikke ville på forhånd. That's it! Det er å utnytte en situasjon, og i mine øyne overgrep.

Anonymous poster hash: 6ef50...18c

Så når ville det vært greit for han å prøve seg igjen?

Anonymous poster hash: 0d8f8...8c3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Psykiske overgrep kan føles like mye som en traume som fysiske og voldelige overgrep.

Får svare på samme måte som sist. Å kalle dette en psykisk over grep er som å latterliggjøre andre psykiske overgrep.

Blir provosert av folk som skriker om overgrep i alle mulige situasjoner. Synes det er dårlig å misbruke slike begreper på denne måten.

De fleste gutter vet jo at damene ikke alltid er klar for sex der og da, og gjerne må varmes litt opp. Mange damer ønsker også at menn skal ta litt kontroll i senga og forføre og henne. Når han får til dette, er det jo ikke noe overgrep når hun åpenbart samtykket til det etterpå.

Å stemple folk som overgripere er faktisk veldig alvorlig, og bør ha litt mer rot i virkeligheten enn dette kjattet her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...