Gå til innhold

Han har ingen ambisjoner, jeg er skuffet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg ser på utdanning eller ønske om utdanning som produktet av kunnskap. For meg er kunnskap og utdanning derfor entydig.

Hvorfor lese/studere matte eller fysikkteorier uten å skape en utdanning ut av det liksom? Man vil da tilegne seg endel kunnskap og ofte (ikke alltid) kjede seg i en lavtlønnet repetisjonsjobb (kassa på rimi osv), men uten å ha formell utdanning så hjelper ikke denne kunnskapen noe og det blir en felle.

Man trenger ikke gå på skolen for å tilegne seg kunnskap lenger. Verden har forandret seg.

Husk at Mark Zuckerberg og Bill Gates droppet ut av skolen. Dette samme gjelder Apple skaperen Steve Jobs.

Hvis høyt utdanning er så bra! Hvorfor er det de uten utdanning som blir millionærer?

Anonymous poster hash: 0c4e4...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

George Washington - den første presidenten av USA fullførte aldri skolen

Thomas Jefferson - den berømte oppfinneren droppet ut av offentlig skole og fikk hjemmeundervisning

The list goes on! Hvis skolen er så fantastisk. Hvorfor er det alltid mennesker uten utdanning som forandre vår verden?

http://www.richdad.com/Resources/Rich-Dad-Financial-Education-Blog/april-2013/50-extremely-successful-people-who-never-finish.aspx

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke gå på skolen for å tilegne seg kunnskap lenger. Verden har forandret seg.

Husk at Mark Zuckerberg og Bill Gates droppet ut av skolen. Dette samme gjelder Apple skaperen Steve Jobs.

Hvis høyt utdanning er så bra! Hvorfor er det de uten utdanning som blir millionærer?

Anonymous poster hash: 0c4e4...d50

Mulig de droppet ut av college, men verken Zuckerman, Jobs eller Gates slår meg som typisk ambisjonsløse mennesker, gitt ;)

Vi er vel flere her som har etterlyst TS' definisjon på dette med å mangle ambisjoner- går det på ren jobbtittel, utdannelse og mangel på høykultur, eller går det på å sitte i sofaen og glane på tv'en og alltid være fornøyd med status quo? To vidt forskjellige scenarier.

Endret av Mafalda
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke gå på skolen for å tilegne seg kunnskap lenger. Verden har forandret seg.Husk at Mark Zuckerberg og Bill Gates droppet ut av skolen. Dette samme gjelder Apple skaperen Steve Jobs. Hvis høyt utdanning er så bra! Hvorfor er det de uten utdanning som blir millionærer? v=v4oN4DuR7YU Anonymous poster hash: 0c4e4...d50

Ts' fyr er fornøyd med en lavtlønnet jobb, og interesserer seg for fotball og data på et nivå ts kaller dumt. Mark Zuckerberg studerte programmering ved Harvard. Tror dere alle uten utdanning OG UTEN AMBISJONER blir millionærer?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts' fyr er fornøyd med en lavtlønnet jobb, og interesserer seg for fotball og data på et nivå ts kaller dumt. Mark Zuckerberg studerte programmering ved Harvard. Tror dere alle uten utdanning OG UTEN AMBISJONER blir millionærer?

Feil, TS kalte interessene data og fotball i seg selv for dumme.

Og Zuckerberg droppet ut av sitt sophomore år, dvs fullførte første klasse?? Muligens.

Endret av Noope
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ts' fyr er fornøyd med en lavtlønnet jobb, og interesserer seg for fotball og data på et nivå ts kaller dumt. Mark Zuckerberg studerte programmering ved Harvard. Tror dere alle uten utdanning OG UTEN AMBISJONER blir millionærer?

Fotball er jo ren kunst. Hva er galt med fotball? Sport krever jo ferdigheter det også.

Hvis alle har høy utdanning. Hvem pokker skal vi kjøpe mat av? Hvem skal bli kokker og lage god mat for oss? Det kommer til å være ingen kebab, pizza, hamburger, vårruller, indisk mat, meksikansk mat osv. Hva pokker er galt med dere?

Dere vet at matkultur er viktigere enn utdanning.

Man må ikke ha ambisjoner for å bli millionærer!

99% av mennesker med ambisjoner failer hele tiden. Bare se på disse dumme norske grunderne som hele tiden går konkurs.

http://www.aftenposten.no/okonomi/To-av-tre-grndere-gar-dukken--7028304.html

Du kan ikke bli millionær ved ren ambisjon og høy utdanning. Det kreves ferdigheter i mye annet også.

Ved ambisjon! Da mener

1. Ta høy utdanning

2. Jobbe for et selskap

3. Bli en slave

For det er slik systemet fungerer. Dere tror dere er så flinke, men i realiteten er dere slaver.

Endret av Jetlag
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns det er drit irriterende med folk som tror man må utdanne seg til noe stort for å bli "verdig" i livet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Han har en lavlønnet jobb med "dumme" interesser. (Fotball og data) Han er fornøyd med jobben sin. Og viste interesse for å ta en yrkesutdanning. Jeg holder selv på å utdanne meg til ingeniør. Men nå har han ombestemt seg og er ikke interessert i noen utdanning. Og det plager meg. Jeg vil at han skal KUNNE noe... Han er min første kjæreste og vi er samboere. Han er snill og harmonisk å leve sammen med.

Men jeg var så glad fordi han ville ta mer utdanning, og nå er jeg skikkelig skuffet... Jeg syntes han rett og slett er dum og uvitende. Dette er tanker som har begynt å plage meg i det siste... Samtidig er han også det beste som har skjedd i livet mitt. Det er vel skuffelsen som snakker nå... Men måtte bare få ut tankene...

Anonymous poster hash: 0663b...7f3

Du? Han har interesser,det er det som er viktig.

Han trenger slett ikke være dum og uvitende,for en har kunnskap om ulike ting vet du vel.

Problemet ditt er vel at han ikke har kunnskap du setter pris på.

Syns du må respektere samboeren din,for du ser jo litt ned på ham,og det er ikke ok.

Eller så må du finne en som kanskje har masse kunnskap om det du syns er ok. En skal jo respektere og være glad i partneren uansett! Er dere på så ulike nivåer,ser det dessverre ikke så lyst ut i forhold til dere to. Alle fortjener respekt,det er det viktigste. Han fortjener det. Og du. Men ser ut til at dere har altfor ulike verdier?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Fotball er jo ren kunst. Hva er galt med fotball? Sport krever jo ferdigheter det også.

Hvis alle har høy utdanning. Hvem pokker skal vi kjøpe mat av? Hvem skal bli kokker og lage god mat for oss? Det kommer til å være ingen kebab, pizza, hamburger, vårruller, indisk mat, meksikansk mat osv. Hva pokker er galt med dere?

Dere vet at matkultur er viktigere enn utdanning.

Man må ikke ha ambisjoner for å bli millionærer!

99% av mennesker med ambisjoner failer hele tiden. Bare se på disse dumme norske grunderne som hele tiden går konkurs.

http://www.aftenposten.no/okonomi/To-av-tre-grndere-gar-dukken--7028304.html

Du kan ikke bli millionær ved ren ambisjon og høy utdanning. Det kreves ferdigheter i mye annet også.

Ved ambisjon! Da mener

1. Ta høy utdanning

2. Jobbe for et selskap

3. Bli en slave

For det er slik systemet fungerer. Dere tror dere er så flinke, men i realiteten er dere slaver.

Slaver av hva?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg ts! Jeg har utdannelse på topp 3 listen min om hva jeg ser etter, yrkesutdannelse er uaktuelt!

Anonymous poster hash: 2cfea...bca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på utdanning eller ønske om utdanning som produktet av kunnskap. For meg er kunnskap og utdanning derfor entydig.

Hvorfor lese/studere matte eller fysikkteorier uten å skape en utdanning ut av det liksom? Man vil da tilegne seg endel kunnskap og ofte (ikke alltid) kjede seg i en lavtlønnet repetisjonsjobb (kassa på rimi osv), men uten å ha formell utdanning så hjelper ikke denne kunnskapen noe og det blir en felle.

Dette!

Anonymous poster hash: 2cfea...bca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dette!

Anonymous poster hash: 2cfea...bca

De fleste jeg kjenner med høy utdanning bare leser for å komme seg gjennom eksamenene og glemmer alt etterpå. Om du ser på utdanning som produktet av kunnskap så værsågod.

Isåfall er jeg meget kunnskapsrik etter 6 år med utdanning, dessverre har jeg glemt alt, og alle læres opp på nytt i jobben uansett.

Det å gjøre skippertak før eksamen er veldig vanlig.

Jeg tror du bare er ute etter en gutt med status og penger, ikke en gutt med kunnskap.

Anonymous poster hash: d8abe...128

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig med deg ts! Jeg har utdannelse på topp 3 listen min om hva jeg ser etter, yrkesutdannelse er uaktuelt!

Anonymous poster hash: 2cfea...bca

Vel, ingen menn har utdannelsen til jenter på topp 3 ting de ser etter, så da håper jeg du har noen andre gode egenskaper å konkurrere med. ;)

Anonymous poster hash: d8abe...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg kan godt forstå at å leve sammen med noen som ikke har de samme ambisjonene er vanskelig. Jeg mener ikke at folk som ikke er opptatt av å ta en eller annen form for utdanning (både yrkesfag og høyere utdanning) er dumme og uvitende, men jeg hadde ikke trivdes i et forhold med en som ikke hadde ambisjoner om å utvikle seg selv på noen måte. Kanskje du rett og slett bør tenke over om dere passer sammen TS, eller så må du forandre deg og dine holdninger. Du kan ikke forvente at han endrer seg for din del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hadde vært helt greit for meg om en jente ikke hadde særlige ambisjoner. Men vi vet jo at kvinner stort sett har høyere forventninger til en partner.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man trenger ikke gå på skolen for å tilegne seg kunnskap lenger. Verden har forandret seg.

Husk at Mark Zuckerberg og Bill Gates droppet ut av skolen. Dette samme gjelder Apple skaperen Steve Jobs.

Hvis høyt utdanning er så bra! Hvorfor er det de uten utdanning som blir millionærer?

Anonymous poster hash: 0c4e4...d50

Eh, alle disse er smarte mennesker som enten har kom inn på MIT, Stanford eller flere andre Ivy League skoler. Tiel, Musk, Andeerseen, Schmidt, osv.

Anonymous poster hash: 84abc...641

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, ingen menn har utdannelsen til jenter på topp 3 ting de ser etter, så da håper jeg du har noen andre gode egenskaper å konkurrere med. ;)

Anonymous poster hash: d8abe...128

Jeg har allerede funnet min mann jeg, og en god utdannelse var noe av det han så etter også :) Krake søker make :P

Anonymous poster hash: 2cfea...bca

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...