Gå til innhold

Han har ingen ambisjoner, jeg er skuffet


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han har en lavlønnet jobb med "dumme" interesser. (Fotball og data) Han er fornøyd med jobben sin. Og viste interesse for å ta en yrkesutdanning. Jeg holder selv på å utdanne meg til ingeniør. Men nå har han ombestemt seg og er ikke interessert i noen utdanning. Og det plager meg. Jeg vil at han skal KUNNE noe... Han er min første kjæreste og vi er samboere. Han er snill og harmonisk å leve sammen med.

Men jeg var så glad fordi han ville ta mer utdanning, og nå er jeg skikkelig skuffet... Jeg syntes han rett og slett er dum og uvitende. Dette er tanker som har begynt å plage meg i det siste... Samtidig er han også det beste som har skjedd i livet mitt. Det er vel skuffelsen som snakker nå... Men måtte bare få ut tankene...

Anonymous poster hash: 0663b...7f3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

:murvegg::murvegg::murvegg:

I et forhold så kan man ikke styre drømmer og ambisjoner til den andre parten. Man har ennå sitt eget liv uavhengi om man er i forhold eller ikke. Hvem tror du at du er, Mora hans? Gjør det slutt, så han få sjansen til å få noen som setter pris på den han er.



Anonymous poster hash: 81a97...cad
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne videoen kom opp i en annen tråd, og det ser ut som om du kunne ha godt av å se den også!

Hvorfor er hans jobb mindre verdt enn din? Vi trenger alle, vi er alle like -det som betyr noe er hvilket perspektiv vi ser det ut i fra.

Endret av Colargol
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest avocadoen

Han har en utdanning. Han er bare interessert i noe annet enn deg.

Synes litt synd i de som er i forhold med noen som tror de er bedre enn den andre, men de velger vel selv.

Har du sagt til han at du synes interessene hans er dumme og at du mener han ikke kan noe?

Han har helt sikkert mange flere interesser enn det du vet om. Du er bare ikke interessert i å sette deg inn i hva han interesserer seg for. Min samboer har mange interesser som jeg ikke deler med han, men jeg prøver så godt jeg kan å lære om interessene hans, og det gjør meg så godt å se at han virkelig gløder når han forteller om det og når han lærer meg ting.

Jeg tror rett og slett at du ikke har gitt han en sjanse fordi du tror du er mye bedre enn han. Du har ikke sagt noe som helst om dine fritidsinteresser og hvorfor du mener dine interesser er mer verdt enn hans interesser.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes du skal ta det opp med ham!!

Kanskje han dumper deg, begynner på en utdanning, og blir sammen med en snill studine som setter pris på ham istedet. :-)

Det kan jo hende at han ikke vil ta fagbrev fordi han ikke har lyst på et spesielt fag heller men kanskje jobbe seg opp i en bransje, da. Eller senere studere noe innen den bransjen??



Anonymous poster hash: d8abe...128
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Eric of Hlathir

Jeg ser med gru fram mot den dagen alle har "ambisjoner" og alle skal ha høyere utdanning.

Hvorfor ser så få at de virkelige nøkkelfunksjonene og samfunnets aller viktigste jobber passes og utføres av folk UTEN høyere utdannelse?

Gud hjelpe meg hvis alle sikter på papirer fra Blindern eller Gløshaugen, da er vi alle en hårsbredd fra samfunnskollaps.

Go, ufaglærte eller fagutdannede mannen som sliter lange og utakknemlige timer langt borte fra bekvemmelige lesesaler og selvforherligelse!

We salute you! :P

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har høyere utdannelse og min mann har ikke gått skole siden ungdomsskolen. Han er veldig fornøyd med og engasjert i jobben sin, og jeg beundrer han for det.

Hvis du trenger en mann med andre interesser, kanskje du skal vurdere om det finnes andre som passer bedre for deg.

Anonymous poster hash: a64e8...930

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har en lavlønnet jobb med "dumme" interesser. (Fotball og data) Han er fornøyd med jobben sin. Og viste interesse for å ta en yrkesutdanning. Jeg holder selv på å utdanne meg til ingeniør. Men nå har han ombestemt seg og er ikke interessert i noen utdanning. Og det plager meg. Jeg vil at han skal KUNNE noe... Han er min første kjæreste og vi er samboere. Han er snill og harmonisk å leve sammen med.

Men jeg var så glad fordi han ville ta mer utdanning, og nå er jeg skikkelig skuffet... Jeg syntes han rett og slett er dum og uvitende. Dette er tanker som har begynt å plage meg i det siste... Samtidig er han også det beste som har skjedd i livet mitt. Det er vel skuffelsen som snakker nå... Men måtte bare få ut tankene...

Anonymous poster hash: 0663b...7f3

Uff, går det an å bli mer overfladisk. Hvem er du til å avgjøre om hans interesser er dumme? Bare det at du kaller noen for dum, sier mye mer om deg enn om han i vertfall. Slike som deg som tror at dere er bedre enn alle andre får meg til å ville spy. Din følelsesmessige og sosiale intelligens er iverfall langt under null.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest krokodillen

Han har en lavlønnet jobb med "dumme" interesser. (Fotball og data) Han er fornøyd med jobben sin. Og viste interesse for å ta en yrkesutdanning. Jeg holder selv på å utdanne meg til ingeniør. Men nå har han ombestemt seg og er ikke interessert i noen utdanning. Og det plager meg. Jeg vil at han skal KUNNE noe... Han er min første kjæreste og vi er samboere. Han er snill og harmonisk å leve sammen med.

Men jeg var så glad fordi han ville ta mer utdanning, og nå er jeg skikkelig skuffet... Jeg syntes han rett og slett er dum og uvitende. Dette er tanker som har begynt å plage meg i det siste... Samtidig er han også det beste som har skjedd i livet mitt. Det er vel skuffelsen som snakker nå... Men måtte bare få ut tankene...Anonymous poster hash: 0663b...7f3

Så man må ha utdannese for å kunne noe? Hahahaha! " ok" . Kunnskap kommer ikke bare av utdannelse men averfaring og kunnskap

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor se ned på TS bare fordi hun har forventinger til kjæresten sin? Dere er nok de uten evne og gidda til å ta noe utdanning. Finn noen som også ikke vil ha utdanning, og ikke bryr seg om dere må leve på First Price Fiskepinner og Coladrikk.

TS, jeg tror den forskjellen på deg og typen din kommer til å irritere deg mer og mer, spesielt når du begynner i ingeniørjobben din og treffer mange spennende folk, og tar med kjæresten på julebordet der han sitter og ser i mobilen og ikke klarer å prate med intelektuelle folk. Så bare vent til det skjer, så er han plutselig blitt en byrde og ikke det beste som har skjedd deg. Det er i orden.



Anonymous poster hash: b87ef...660
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor se ned på TS bare fordi hun har forventinger til kjæresten sin? Dere er nok de uten evne og gidda til å ta noe utdanning. Finn noen som også ikke vil ha utdanning, og ikke bryr seg om dere må leve på First Price Fiskepinner og Coladrikk.

TS, jeg tror den forskjellen på deg og typen din kommer til å irritere deg mer og mer, spesielt når du begynner i ingeniørjobben din og treffer mange spennende folk, og tar med kjæresten på julebordet der han sitter og ser i mobilen og ikke klarer å prate med intelektuelle folk. Så bare vent til det skjer, så er han plutselig blitt en byrde og ikke det beste som har skjedd deg. Det er i orden.

Anonymous poster hash: b87ef...660

Du er trangsynt om du tror han ikke er intellektuell (staves med to l'er) kun fordi han ikke tar en utdannelse. Herregud.

Finnes nok av tomsinger som utdanner seg også. Kanskje hun foretrekker en mann som ikke er opptatt med sine egne julebord og firmaturer.

Anonymous poster hash: d8abe...128

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer forøvrig på hvordan noen kan studere ingeniør og kalle data for en dum interesse. XD
Det faller neppe i god jord hos de andre ingeniør-nerdene.



Anonymous poster hash: d8abe...128
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjære TS, jeg skjønner hva du mener. Jeg tror saken her er ikke det at ALLE skal ta høyere utdanning for å være "verdt" noe, men at du ønsker en mann med utdanning fordi det er en verdi du setter pris på. Å ha utdanning eller ønske seg utdanning er for meg entydig med å være sulten på kunnskap.

Jeg skal være helt ærlig selv, og det er at jeg også ønsker en mann som er interessert i utdanning(informasjon) / skaffe seg kunnskap, fordi det sier meg mye om hvilken type person han er. Det betyr ikke at jeg mener at de som ikke har utdanning ikke er noe viktig osv, vi trenger folk til å gjøre alle typer forskjellig yrker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så man må ha utdannese for å kunne noe? Hahahaha! " ok" . Kunnskap kommer ikke bare av utdannelse men averfaring og kunnskap

Jeg ser på utdanning eller ønske om utdanning som produktet av kunnskap. For meg er kunnskap og utdanning derfor entydig.

Hvorfor lese/studere matte eller fysikkteorier uten å skape en utdanning ut av det liksom? Man vil da tilegne seg endel kunnskap og ofte (ikke alltid) kjede seg i en lavtlønnet repetisjonsjobb (kassa på rimi osv), men uten å ha formell utdanning så hjelper ikke denne kunnskapen noe og det blir en felle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer forøvrig på hvordan noen kan studere ingeniør og kalle data for en dum interesse. XD

Det faller neppe i god jord hos de andre ingeniør-nerdene.

Anonymous poster hash: d8abe...128

Avslørt. Ts er garantert et troll. Så mye trolletråder for tiden, skjønner ikke vitsen..?

Anonymous poster hash: 987b9...677

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Badabing

Jeg ser med gru fram mot den dagen alle har "ambisjoner" og alle skal ha høyere utdanning.

Hvorfor ser så få at de virkelige nøkkelfunksjonene og samfunnets aller viktigste jobber passes og utføres av folk UTEN høyere utdannelse?

Gud hjelpe meg hvis alle sikter på papirer fra Blindern eller Gløshaugen, da er vi alle en hårsbredd fra samfunnskollaps.

Go, ufaglærte eller fagutdannede mannen som sliter lange og utakknemlige timer langt borte fra bekvemmelige lesesaler og selvforherligelse!

We salute you! :P

Nå var det vel opprinnelig en yrkesutdanning TS snakker om her, altså at mannen tenkte på å ta fagbrev, men droppet det likevel.

Selv synes jeg også at ambisjoner er viktig hos en partner. Det er det samme om det er fagbrev, diverse gründerforsøk eler høyere utdanning, og lønn har heller ikke mye å si.

Det har noe med det å sette pris på noen utfordringer og ikke slå seg til ro med ensidig arbeid. Man utvikler seg mentalt av å få visse utfordringer. Om man ikke får disse gjennom jobben, er det i så fall viktig at man får det andre steder.

Samboeren min har utdanning, men han jobber ikke fast innenfor det feltet. Han har en ensidig og enkel jobb med grei lønn slik at han skal kunne dyrke sine hobbier som derimot gir ham utfordringer.

Så jeg forstår TS godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå var det vel opprinnelig en yrkesutdanning TS snakker om her, altså at mannen tenkte på å ta fagbrev, men droppet det likevel.

Selv synes jeg også at ambisjoner er viktig hos en partner. Det er det samme om det er fagbrev, diverse gründerforsøk eler høyere utdanning, og lønn har heller ikke mye å si.

Det har noe med det å sette pris på noen utfordringer og ikke slå seg til ro med ensidig arbeid. Man utvikler seg mentalt av å få visse utfordringer. Om man ikke får disse gjennom jobben, er det i så fall viktig at man får det andre steder.

Samboeren min har utdanning, men han jobber ikke fast innenfor det feltet. Han har en ensidig og enkel jobb med grei lønn slik at han skal kunne dyrke sine hobbier som derimot gir ham utfordringer.

Så jeg forstår TS godt.

At kvinner er overfladiske skjønner vi jo veldig godt og det er jo i så måte ikke noe nytt. Men poenget er at alle ikke kan ha utdannelse, noen må faktisk gjøre de jobbene som mange andre ikke ønsker. Og en del av disse jobbene er nødvendigvis ikke så "enkle og ensidige" som dere skal ha det til og dere glemmer at mange med høy utdanning også må ta til takke med en enkel jobb som ikke er så godt betalt. Det utdannes veldig mange i dag, og i mange bransjer veldig mange flere enn det egentlig er behov for. Folk er dessverre ganske raske i dag til å bedømme andres arbeid som enkelt uten at det nødvendigvis er sannheten. Det tyder på manglende refleksjonsevne og skylapper.

Høyere utdanning i dag er langt i fra noen garanti for en god karriere, så langt derifra.

Anonymous poster hash: 03a7c...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser på utdanning eller ønske om utdanning som produktet av kunnskap. For meg er kunnskap og utdanning derfor entydig.

Hvorfor lese/studere matte eller fysikkteorier uten å skape en utdanning ut av det liksom? Man vil da tilegne seg endel kunnskap og ofte (ikke alltid) kjede seg i en lavtlønnet repetisjonsjobb (kassa på rimi osv), men uten å ha formell utdanning så hjelper ikke denne kunnskapen noe og det blir en felle.

Men det kan like gjerne være omvendt, kunnskap er produktet av utdanning, og slik bør det også være om man skal gjøre en god jobb.

De uten utdannelse er ikke nødvendigvis lite interessert i å tilegne seg informasjon, dette er en myte fremsatt av de med høyere utdanning (for ordens skyld, jeg har høyere utdanning selv).

Anonymous poster hash: 03a7c...480

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De uten utdannelse er ikke nødvendigvis lite interessert i å tilegne seg informasjon, dette er en myte fremsatt av de med høyere utdanning (for ordens skyld, jeg har høyere utdanning selv).

Anonymous poster hash: 03a7c...480

Er helt enig. Det er bare noe de sier for å føle seg supreme. Og jeg har 6-årig utdannelse selv. Mange bruker studiet til festing og få venner, og glemmer alt etter eksamen.

I tillegg en unnskyldning av jenter som ikke tør å si rett ut at "jeg vil ha en gutt med status og senere lederstilling".

Anonymous poster hash: d8abe...128

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...